Gå til innhold

Mann fra tyrkia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 16.06):

Noen andre her som er gift med en fra tyrkia og vil dele sine erfaringer? Jeg har vært gift siden ifjor og han har vært her på besøksvisum, og nå har vi søkt familiegjenforening fra norge. Han har gradvis forandret seg mer og mer.. vi krangler så å si hver dag og han kaller meg utrolig mange stygge ting og bruker det verbalt men ikke slått meg.. jeg får ikke møte mine venner, jeg får ikke lov til å gå i butikken alene. Og nå skal jeg snart på ultralyd for å se om jeg er gravid også da jeg mistet trodde jeg pga mye stress i januar. Ingen andre ser hvordan han er da han ikke er sånn når vi møter min familie.. bare med meg her hjemme. Jeg elsker denne mannen men det tynger meg ned. Han er forresten kurder fra landsbygda. Noen med samme erfaring

Anonymkode: d749a...e26

Jeg som er fra Tyrkia. Pass på beslutningene dine. I Tyrkia finnes masse gode fyr, men jeg fikk følelse av du skrev  at det går ikke an for deg…

Anonymkode: 10f92...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøver å redde deg ts. Ta til deg rådene og løp! 

Anonymkode: ef82b...904

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er et spaltet land. Noen der har hodet i Europa, andre i Midt-Østen. Og noen er kanskje mer europeere når de er unge for så å bli mer og mer "ultramuslimsk" når de får familie, blir eldre eller får tyrkiske kompiser i Norge som jazzer hverandre opp i kvinnesyn og hva de mener å være sin egentlige kultur. Men går det an å fortelle dette til unge forelskede norske jenter uten å få "å, du er bare såååå...." tilbake? Nei, det går jo ikke.

Anonymkode: 13b7f...f00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg som er fra Tyrkia. Pass på beslutningene dine. I Tyrkia finnes masse gode fyr, men jeg fikk følelse av du skrev  at det går ikke an for deg…

Anonymkode: 10f92...e89

Hva går ikke for meg? Jeg vet at tyrkia er 2 delt.. kurdere og tyrkere.. men samma det min dumhet og jeg som stoler på alle.. jeg har selv vært i landsbyen og ser hvordan jentene blir behandlet der.. 

Anonymkode: d749a...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri aldri hent en mann fra slike land til Norge! De sier selv at første kone er for papir. Kone nr 2 (når de har opphold) kan velges av kjærlighet. 

Det er rått og brutalt slik jevnt over, og det sier jeg ikke fordi jeg er rasistisk, men fordi jeg er kone nr 2. 

Han viser nå mer og mer sine ekte sider og ekte følelser for deg. Jeg hadde avsluttet. Tatt kjærlighetssorgen nå, istedenfor er helvete videre. 

Anonymkode: 6bf7b...e37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva går ikke for meg? Jeg vet at tyrkia er 2 delt.. kurdere og tyrkere.. men samma det min dumhet og jeg som stoler på alle.. jeg har selv vært i landsbyen og ser hvordan jentene blir behandlet der.. 

Anonymkode: d749a...e26

Og allikevel valgte du å gifte deg med ham? Uten å ha sett hvordan han kom til å behandle deg her i Norge? Løp! 

Anonymkode: 5dc9a...934

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har full forståelse for at menn fra fattige land håper på en bedre fremtid i Norge. Men, da får de for faen oppføre seg som folk, ikke kontrollerende drittsekker. Ser for meg at TS om et par år skriver et fortvilet innlegg om at mannen har stukket av til Tyrkia med ungen... 

Det er jo typisk at de finner seg damer som er en del år eldre enn seg, som kanskje er lette å smigre... 

Jeg synes det er vanskelig nok å få et forhold til å fungere over tid når jeg er sammen med en nordmann. Kan jo ikke bli noe enklere om man har forskjellig bakgrunn, religion, kultur i tillegg... 

Anonymkode: 5dc9a...934

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 16.56):

Hva er alder på dere to? Så lenge han ikke har slått deg ennå er det fortsatt håp. Men slår han deg er det over. 

Anonymkode: 6cb26...fd7

Han slår med ord, og det er vel så ille. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere krangler hver dag, han mishandler deg verbalt, du får ikke møte venner eller gå på butikken alene, OG SÅ LURER DU PÅ HVA DU SKAL GJØRE?! :hakeslepp:

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han er U utdannet og sier at den eneste drømmen han hadde var å dra til alanya og jobbe. Det er 12 års aldersforskjell på oss da jeg er eldst. Får ofte høre at jeg er gammal og ikke har noe "namüs" og alle norske jenter er æsj og fake osv.. har btw ett barn fra før også, og han mener han har altfor mye ting og jeg bruker for mye tid til å snakke med sønnen min på norsk, da han hele tiden tror vi snakker om han. Og faren til sønnen min må jeg holde meg langt unna og ser jeg bilen hans må jeg snu meg unna, hvis ikke så tror han at jeg vil gå tilbake til han.. 

Åsså har vi familien hans da som ringer hver dag etter penger... jeg ga de litt før, men helt slutt nå. 

 

Er han psykopat eller er dette normalt for kurdere fra landsbygda med steinhus og esel?

Anonymkode: d749a...e26

Uansett om han er psykopat eller bare sånn pga miljø, er det virkelig noe du vil ha i livet ditt? Du skjønner jo selv at dette ikke er bra eller normalt....!

Anonymkode: abb3a...7db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en fra Tyrkia, men han er ikke slik i det hele tatt. Har fått norsk statsborgerskap og han er såpass integrert at det er sjeldent at jeg merker at vi egentlig kommer fra helt forskjellige kulturer. Han er kjempesnill og forståelig, og han har stor respekt for mine meninger og ønsker. Det samme er familien hans, utrolig snille mennesker.

At dere giftet dere i fjor og han allerede er så forandret er et stort og rødt flagg. Verbal mishandling er også skadelig, og ang graviditet osv, så vil jo dette barnet vokse opp med å se en ulykkelig mor som blir kalt for stygge ting hele tiden.

Han her burde du kvitte deg med, virkelig.

Anonymkode: aa52a...dc1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er nå. Og nå blinker alle varsellamper.

En annen situasjon er når barnet kommer. Jeg har en venninne som er gift med en tyrker, og han er av den omsorgsfulle typen, MEN det har likevel vært veldig vanskelig når det kom til barnet. F.eks. var det HELT uaktuelt for ham at ikke barnet skulle omskjæres. Det har vært vanskelig. Og dette er en av de hyggelige mennene. Hvordan skal det gå med dere, TS?

Det vil også være vanskelig for ham å komme hit, uten å ha nettverk. Mange tyrkere tror at de skal komme til paradiset, og få masse penger, slippe å jobbe osv, når de kommer hit. Det var en skikkelig nedtur for min venninnes mann da han kom hit, og skjønte at han bodde i en sliten leilighet med dama, som måtte jobbe skift og natt for å få økonomien til å gå rundt. Selv hadde han drøm om å starte opp noe eget, en kafé, snackbar el.l., i Norge, men måtte gi opp da han skjønte at her var det ikke bare å sette opp en bod på gata, det var MASSE byråkrati, og helt umulig, han møtte veggen tidlig. Og måtte til slutt ta en vaskejobb. Det var IKKE dette han hadde sett for seg da han dro fra solfylte Tyrkia. Og når mannen er deprimert og ulykkelig, går det ofte utover kona.

Heldigvis for deg er det tid til å snu dette nå. Ta vare på deg selv, ikke bli utnyttet og hundset med. Lytt til rådene i denne tråden!

Anonymkode: 3e891...110

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3/28/2022 den 16.56):

Hva er alder på dere to? Så lenge han ikke har slått deg ennå er det fortsatt håp. Men slår han deg er det over. 

Anonymkode: 6cb26...fd7

What? Var sammen med en sånn fyr i mange år, og jo, han slo meg én gang, etter mange år. Men jeg burde sett det komme, etter som han var sykt kontrollerende og sjalu. Jeg fikk heller ikke møte venner, og hver gang jeg skulle gjøre noe uten han, ga han meg dårlig samvittighet. Ble isolert til slutt.

TS:  Hvis det føles feil, så ER det feil! Løp før det er for sent. Bedre å være singel, enn i et dårlig forhold. Det kommer ikke til å bli bedre, for hvis han behandler deg dritt FØR han i det hele tatt har kommet til Norge, så er det ikke håp. Er det én ting jeg har lært av å være i forhold med kulturforskjeller, så er det at det aldri blir bedre. Vil du ha en "eksotisk" mann, så finn en som allerede er godt integrert i Norge, ikke "importer" en.

Anonymkode: c9a84...990

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter!

Jeg er selv en mann fra Tyrkia og Istanbul. Så jeg kjenner problemstillingen din meget godt. Tyrkia er et stort land, med mange ulike kulturer og folkeslag. Du skriver at han er en kurder, og husk derfor at tyrkere og kurdere har gjerne veldig forskjellige kulturer. Hvis han attpåtil er fra øst-Tyrkia vil jeg anbefale at du tenker deg om, ikke bare en gang, men flere ganger. 
Hvis han allerede nå, før han har kommet til Norge, behandler deg ufint, vil det dessverre ikke bli bedre når han kommer hit. Nå er det kun verbalt, men jeg frykter dessverre at det bli fysisk også etterhvert. 
Hvis han allerede nå nekter deg enkelte ting, vil det dessverre bli verre. 
Jeg må dessverre si at i kurdiske kulturer forekommer æresdrap altfor ofte. Og denne mannen vises tendenser nå som ikke er bra.
Mitt råd; avslutt dette før det går for langt. 

Tyrkere generelt er meget hyggelige og omtenksomme folk, men det vil som i alle folkeslag finnes råtne epler. Dette gjelder også kurdere selvsagt. 

 

Anonymkode: af7ca...041

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 16.56):

Hva er alder på dere to? Så lenge han ikke har slått deg ennå er det fortsatt håp. Men slår han deg er det over. 

Anonymkode: 6cb26...fd7

For noe idioti. Psykisk mishandling kan være like skadelig som fysisk mishandling kan være. 

Spiller ingen rolle om han er tyrker eller norsk, ingen skal godta slik oppførsel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Han er U utdannet og sier at den eneste drømmen han hadde var å dra til alanya og jobbe. Det er 12 års aldersforskjell på oss da jeg er eldst. Får ofte høre at jeg er gammal og ikke har noe "namüs" og alle norske jenter er æsj og fake osv.. har btw ett barn fra før også, og han mener han har altfor mye ting og jeg bruker for mye tid til å snakke med sønnen min på norsk, da han hele tiden tror vi snakker om han. Og faren til sønnen min må jeg holde meg langt unna og ser jeg bilen hans må jeg snu meg unna, hvis ikke så tror han at jeg vil gå tilbake til han.. 

Åsså har vi familien hans da som ringer hver dag etter penger... jeg ga de litt før, men helt slutt nå. 

 

Er han psykopat eller er dette normalt for kurdere fra landsbygda med steinhus og esel?

Anonymkode: d749a...e26

Har du ikke ordnet dette ennå? Altså ring UDI. Få ham på flyet tilbake. 

Anonymkode: 09905...e00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stans familiegjenforeningssøknaden. Reflekter over hva det er med deg som gjør at du tiltrekker deg en slik mann, for å unngå det igjen. Mest sannsynlig er han kun interessert i ditt røde pass. Maria blir deretter raskt erstattet av Hatice når oppholdet i Norge er i boks.

Anonymkode: b5100...c1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskriminerende og krenkende ytringer i tillegg til siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det ts?

 

jeg giftet meg med en tyrker, fikk barn sammen og søkte familiegjenforening. Men vi hadde alt store problemer før vi søkte og jeg følte det var feil å søke når vi hadde så mye problemer. Dessverre valgte jeg å søke av dårlig samvittighet og fordi jeg følte jeg måtte. Den ble innvilget og han kom til Norge. Vi hadde ett helt jævlig år, både oss voksne og barna. Han blir så fort sint, skriker til både meg og barna, er sykelig sjalu og lager sine egne versjoner på sannheten. Vi er separert nå. Men han er her i Norge enda og skal søke ny familiegjenforening på barnet vårt. Problemet er at barnet ikke har det godt med situasjonen. Han blir så fort sint og har også skreket til barnet når barnet ikke ville sove og gråt i et par timer. Jeg har hjulpet med søknaden på grunn av dårlig samvittighet siden jeg valgte separasjon. Men er livredd for fremtiden. Vil egentlig at han bare dør eller blir sendt til Tyrkia 

Anonymkode: acefb...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2022 at 4:06 PM, AnonymBruker said:

Noen andre her som er gift med en fra tyrkia og vil dele sine erfaringer? Jeg har vært gift siden ifjor og han har vært her på besøksvisum, og nå har vi søkt familiegjenforening fra norge. Han har gradvis forandret seg mer og mer.. vi krangler så å si hver dag og han kaller meg utrolig mange stygge ting og bruker det verbalt men ikke slått meg.. jeg får ikke møte mine venner, jeg får ikke lov til å gå i butikken alene. Og nå skal jeg snart på ultralyd for å se om jeg er gravid også da jeg mistet trodde jeg pga mye stress i januar. Ingen andre ser hvordan han er da han ikke er sånn når vi møter min familie.. bare med meg her hjemme. Jeg elsker denne mannen men det tynger meg ned. Han er forresten kurder fra landsbygda. Noen med samme erfaring

Anonymkode: d749a...e26

Ikke få barn med denne mannen. Iallefall ikke enda. Sørg for det. 
så får du se hvordan det utvikler seg, men sett grenser for deg selv. Skalnikie være sånn.

og jeg hadde aldri orket et sånt samliv. 
Praktiserende konservativ muslim eller sekulær? 

Anonymkode: a6f28...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...