Gå til innhold

Kor mange ungar vil du ha?

Kor mange ungar vil du ha "når du blir stor"?  

160 stemmer

1. 1. Kor mange ungar vil du ha "når du blir stor"?

• Ingen
      13
    • 1
      13
    • 2
      67
    • 3
      52
    • 4
      12
    • 5 eller fleire
      3

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har 2, ønsker meg 1 til på sikt. På tross av at jeg er midt i barseltiden! :ler:

_

(Prøver igjen.) :sjarmor:

Endret av doodles
Skrevet

Har alltid ønsket meg 4 barn.

Mannen min ønsket seg 2.

Så fikk vi tvillinger, og han tør ikke prøve på nr 3

i tilfelle det bli 3 og 4.(he.. he.. hadde vært greit for meg.)

Så da blir det 2.

Og når jeg ser venninen min som venter nr 5 og vor lite hun klarer/orker å følge opp , så blir jeg mer og mer sikker på at det er rett valg.

Men det tok sin tid for meg å "godta " situasonen.

klem ceca ;)

Skrevet

Jeg svarte 3. Men, kanskje heller 2? Hvis jeg får tre trenger en mye mer plass i bilen plutselig... Moren min har 7, og i bryllupet vårt hadde hun hengt 8 babyer på en snor etter kransekaken... Morsomt.. Skal ikke ha så mange i hvertfall :overrasket:

Skrevet

Har ingen barn ennå, men er veldig babysyk. Vi ønsker oss tre barn, men vi får se hva som skjer, og får ta et barn om gangen om vi skulle være så heldig å få noen små. :babysmokk:

Skrevet

Har ett barn nå og jeg tror jeg har lyst på ett til om noen år, men helt sikker er jeg ikke. Sambo har sagt han bare vil ha ett barn, men vet ikke helt om han egentlig er helt sikker heller ;) .

Siden jeg har fødsels permisjon nå, så vandrer jeg i ammetåke og synest alt er flott. Men, om ett års tid eller noe når virkeligheten med jobb, barnehage/dagmamma, tidspress,sur unge, stress og kav inntrer så kan det være jeg er helt sikker på at det kun blir en. Men en får se... Er jo ikke sikkert det blir så stresset heller? :)

Skrevet

Her har jeg 2 nå, men skulle gjerne hatt mange flere. Det kan jeg desverre ikke :sur: Får nyte de skjønne jeg har jeg :)

Gjest lillelou
Skrevet

HAr en fiks idè om at 3 er passe,men siden vi foreløbig ikke har noen, får vi ta en av gangen (hvis vi er så heldige,da). :)

Skrevet

Vi har to stykker, og er kjempefornøyd med det!

Ikke har vi tenkt å få flere.

Men da jeg var yngre sa jeg alltid at jeg ikke skulle ha barn og at jeg aldri kom til å skifte mening!

Heldigvis gjorde jeg det :)

-Charmina

Skrevet

Jeg ønsker meg 4, men jeg har foreløpig ingen nå, så det kan jo godt hende jeg forandrer mening etterhvert.

Skrevet

3 tror jeg... Har foreløpig en datter på 16 mnd., og vurderer å lage en til i disse dager. De første 2-3 månedene etter fødselen var jeg ikke spesielt gira på flere barn (naturlig nok egentlig med nattevåk, bleieskift og amming døgnet rundt). Men etter et halvt års tid begynte jeg egentlig å føle meg rimelig klar for en til. Ungene blir jo bare herligere og herligere for hver dag som går, og da får man lyst på flere... Selv vokste jeg opp med ett søsken som var 5 år yngre enn meg, og vi hadde ikke så mye glede av hverandre før vi ble voksne pga. for stor aldersforskjell. Så derfor vil jeg iallefall ha 2 barn med max 2,5 års mellomrom, og kanskje en nummer tre et par år etter det igjen... Nå er vi i den heldige situasjon at er i ferd med å bygge hus - ergo får vi mer enn nok plass til 3 barn! Time will show...

Til dere som har flere enn 1 barn: Hvor mye "mer stress" er det å ha to eller tre? Får man ikke visse "stordriftsfordeler"? :ler:

Skrevet

stemte på tre jeg, men jeg har jo ikke ett enn, så jeg får se når den tiden kommer. Kanskje jeg synes det er mere nok med to ;)

Skrevet
Jeg lurer egentlig på om dere som ønsker så mange barn selv kommer fra stor søskenflokk eller ikke? Tror nemlig veldig mange som selv var enebarn og ønsket seg søsken ser på det med en stor søskenflokk som noe idyllisk og rosenrødt.

Begge mine foreldre var enebarn, men fikk sammen 4 barn. Det var konstant krangling mellom oss barna, aldri en rolig dag. I tillegg synes jeg ikke mine foreldre klarte å følge opp hvert enkelt av oss barna. Nå bærer jeg ikke nag til mine foreldre, men jeg vil bare påpeke at det virkelig kan være mer utfordrende å ha mange barn enn man kanskje er klar over mhp bråk, sjalusi, krangling og oppfølging av hvert enkelt barn.

Selv skal jeg ikke ha barn i det hele tatt, og dette er et nøye gjennomtenkt valg jeg har gjort.

Jeg er en av 5 barn. Vi bodde trangt, men kranglet vel ikke mer enn andre søsken. Syntes også at mamma og pappa hadde god tid til oss alle. Så jeg tror ikke at søskenmengden er avgjørende for hva man selv velger. I dag begynner man stort sett senere med barn enn tidligere, og da er det mer naturlig at man får færre barn enn tidligere. Har selv 2 gutter og er strålende fornøyd med det. Men hvem vet hva som skjer i fremtiden.

Skrevet
3 tror jeg... Har foreløpig en datter på 16 mnd., og vurderer å lage en til i disse dager. De første 2-3 månedene etter fødselen var jeg ikke spesielt gira på flere barn (naturlig nok egentlig med nattevåk, bleieskift og amming døgnet rundt). Men etter et halvt års tid begynte jeg egentlig å føle meg rimelig klar for en til. Ungene blir jo bare herligere og herligere for hver dag som går, og da får man lyst på flere... Selv vokste jeg opp med ett søsken som var 5 år yngre enn meg, og vi hadde ikke så mye glede av hverandre før vi ble voksne pga. for stor aldersforskjell. Så derfor vil jeg iallefall ha 2 barn med max 2,5 års mellomrom, og kanskje en nummer tre et par år etter det igjen... Nå er vi i den heldige situasjon at er i ferd med å bygge hus - ergo får vi mer enn nok plass til 3 barn! Time will show...

Til dere som har flere enn 1 barn: Hvor mye "mer stress" er det å ha to eller tre? Får man ikke visse "stordriftsfordeler"?  :ler:

Har to gutter med ca 3 års mellomrom. I begynnelsen så var det uvant å ha to å forholde seg til. Til og med det å gå i butikken ble tiltak. Men det ble man fort vant til. Det er først nå som minstemann er blitt over 2 år, at jeg syntes det er litt stress. Men det er fordi de krangler så busta fyker + at lydnivået er helt enormt :ler: Og så er det vanskelig å gjøre begge fornøyde da de begge alltid skal gjøre ting først :grine2: Men de er jo verdens beste venner og da. Iallefall innimellom :ler:

Skrevet

Jeg har et barn og er veldig takknemlig for det. Ønsket meg i utgangspunktet flere, men slik ble det bare ikke. Gråter ikke av den grunn!

Skrevet

Ønsker meg 3 eller 4, forutsatt at vi har tid/råd/plass/mulighet. Men foreløbig er jeg barnløs og singel, så mye kan jo endre seg...

Skrevet

Har to, men mulig jeg vil ha en til om noen år. Akkurat nå er det nok med to,men kanskje når de blir litt større :)

Skrevet

Jeg svarte at ett barn er nok, men vil gjerne at de av dere som er enebarn kan si litt om det.. Skulle dere ønske dere hadde søsken? Er det fordeler med det å være enebarn?

Samboeren min har to barn fra før som bor hos oss 50 % av tiden, så vårt felles barn blir ikke helt enebarn, heller...

Skrevet

Hvist jeg først skal ha barn må det bli minst to, enebarn er helt uaktuelt hvis det er muligheter for flere. Sånn jeg ser det nå vil jeg kanskje ha fire, men det kan jo endre seg etterhvert. Man må jo ha råd, plass og energi til alle barna.

Skrevet

Jeg har fire og kan ikke utelukke at det ikke blir en til om noen år :) Mine er veldig tett i alder og har stor glede av hverandre. Mange ganger er det så stille og rolig her at en ikke skulle tro at det var så mange unger under ett tak.

Men det er jo utfordringer og. Større hus, større bil, mindre tid til en selv. Men alt dette føler jeg vi har løst på en god måte.

Min mann har to fra før så vi har en hel gjeng. Alt går om en er innstillt på det.

(og så er det en liten fordel om man er litt laid-back som person.Kan ikke stresse i en slik situasjon.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...