Gå til innhold

Venninne unngår meg etter vekttap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan være at det er vanskelig for henne å se at du har gått ned i vekt hvis hun har prøvd lenge uten å se noe endring. Jeg har vært i en lignende situasjon med en av mine nærmeste venner. Hun og typen hadde lenge prøvd å bli gravid uten å lykkes. Når jeg tidlig i et forhold ble uplanlagt gravid trakk hun seg unna meg og når jeg tok abort (fosteret var sykt) hørte jeg ikke noe mer fra henne på mange måneder. Når vi seinere snakket ut om det kom det frem at det var for vondt å forholde seg til at jeg som ikke prøvde å bli gravid ble det. At jeg tok abort gjorde det vist enda verre. Så kanskje det ikke har noe med deg å gjøre egentlig, men at det er venninnen din som har problemer med å takle at en nær henne klarer å få til noe som hun selv ikke klarer?

Anonymkode: 105ca...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet ikke hvordan du har frontet det. 
Selv har jeg en venninne som hele tiden og gjerne midt under måltidet skal frem med lifesum-appen og legge inn alt hun har spist.

 

Må kommentere at «jeg spiser ikke brød» midt under frokosten i ferien, eller ber om emballasjen til maten for å kunne se om hun kan ta litt saus på maten. 
 

Utrolig irriterende å få måltid «ødelagt» av kaloriberegningen hennes. 

Anonymkode: 0b58e...add

Lurer heller på hvorfor måltidet blir ødelagt pga det, tyder på det er din egen dårlige samvittighet for du vet du heller burde kanskje ikke stappe i deg så mye brød. 

Anonymkode: e3d10...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

å jooooooo da.

Anonymkode: 18059...407

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

å jooooooo da.

Anonymkode: 18059...407

Oh yes!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer heller på hvorfor måltidet blir ødelagt pga det, tyder på det er din egen dårlige samvittighet for du vet du heller burde kanskje ikke stappe i deg så mye brød. 

Anonymkode: e3d10...67a

Ja, ikke sant, dette var veldig interessant ; At man plages av at en veninne tar ansvar for sin helse i så stor grad at det faktisk ødelegger måltidet til vedkommende. Da har man en del greier man trenger å bearbeide selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som alltid er det en haug av bitre sure kjerringer her inne. Glad jeg har en deilig kropp jeg passer på nå som det er sommer rett rundt hjørnet. Deilig løpe rundt i bikini fremfor å sitte sur og halvfeit under en T-skjorte å være sur fordi man ikke gadd å legge vekk potetgullet selv… 😁

Anonymkode: bc57e...a62

LKE, is that you? :fnise: 

Anonymkode: e7950...734

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du tenker det værste om venninna di høres ikke helt bra ut. 

Prøv å spørr? 

Anonymkode: f6d45...1c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som alltid er det en haug av bitre sure kjerringer her inne. Glad jeg har en deilig kropp jeg passer på nå som det er sommer rett rundt hjørnet. Deilig løpe rundt i bikini fremfor å sitte sur og halvfeit under en T-skjorte å være sur fordi man ikke gadd å legge vekk potetgullet selv… 😁

Anonymkode: bc57e...a62

Hilsen feit mann

Anonymkode: 012c8...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er nyslank. Hun har fått økt selvtillitt på en ekkel måte og skal dra meg med overalt for å se om menn gir henne oppmerksomhet (som de ofte gjør). Det gidder ikke jeg ass.. Nyslanke er verst😅

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaChristina skrev (9 timer siden):

Jeg har en venninne som er nyslank. Hun har fått økt selvtillitt på en ekkel måte og skal dra meg med overalt for å se om menn gir henne oppmerksomhet (som de ofte gjør). Det gidder ikke jeg ass.. Nyslanke er verst😅

Kan du fortelle mer om hvordan det er ekkelt for deg at hun har det så bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Som alltid er det en haug av bitre sure kjerringer her inne. Glad jeg har en deilig kropp jeg passer på nå som det er sommer rett rundt hjørnet. Deilig løpe rundt i bikini fremfor å sitte sur og halvfeit under en T-skjorte å være sur fordi man ikke gadd å legge vekk potetgullet selv… 😁

Anonymkode: bc57e...a62

Akkurat der har du svar på hvorfor hun ikke vil henge sammen med deg mer - bitre kjerringer er vi ikke - og nå har den venninne en god grunn å ikke må høre ditt oppgulp hver gang dere er sammen 👍  Alle kan slanke seg kjære deg, men ikke alle kan forandre en dårlig personalighet og holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

LKE, is that you? :fnise: 

Anonymkode: e7950...734

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 sider med misunnelse, herlig! 🍿

Anonymkode: 797e2...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som alltid er det en haug av bitre sure kjerringer her inne. Glad jeg har en deilig kropp jeg passer på nå som det er sommer rett rundt hjørnet. Deilig løpe rundt i bikini fremfor å sitte sur og halvfeit under en T-skjorte å være sur fordi man ikke gadd å legge vekk potetgullet selv… 😁

Anonymkode: bc57e...a62

Du er virkelig en «newbie» blant etablerte veltrente kvinner. Jeg er selv slank og i veldig god form. Har vært det i alle år.  Mine venninner er i alle utgaver og jeg svitsjer aktivitetene mine avhengig av hvem jeg er sammen med. Det blir da både sofa og tv-titting med masse snop eller en fjelltur og intervalløkter. Spørs hvem jeg er sammen med. Det som jeg derimot kan ha litt fordommer mot er disse som deg som kommer inn med sin veldreide kropp med samme oppførsel som en nyrik lotto millionær. Litt vulgær og nedlatende. Måler kroppen til de andre og lar overflatiske vurderinger avgjøre hvilken energi som skal sendes ut. Himler over andres mangel på selvkontroll med potetgullposen, mens det at du i det hele tatt legger merke til det, vitner om en hard indre kamp for ikke å grafse neven nedi selv.
Du har nok blitt en av disse selvfokuserte selfie typene og det er ikke en sjarmerende venninne å henge rundt. 
Så jeg unner deg den deilige kroppen din i bikini. Den fortjener du! Bra jobba. 
At du må se langt etter venner som gidder å henge sammen med deg, er bare din egen feil. Og skulle det dukke opp noen, så husk at det er utelukkende medlidenhet for å holde ut egoet ditt noen timer. 
Så må du huske at det er først nå kampen begynner. Å holde vekta er den største bragden. Så pass på når høsten kommer og telysene med sofakos er i anmarsj. Da begynner den største kampen. Får inderlige håpe at du ikke har mistet alle venner til da. Å gå seg på en smell med potetgullposen uten trøst fra venner er ikke for pyser…..Lykke til! 

Anonymkode: 7b818...db8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 7.47):

Denne venninna kunne ha vært meg. Og jo, det har med endring av fokus å gjøre. Min venninne har over lang tid gått på Nav, ikke jobbet og strevd med diffuse vondter. Vi har vært venner i mange år, og har hatt ganske tett kontakt helt siden ungdommen. Barna våre er like gamle, og vi har delt smått og stort opp gjennom. Begge skilt og har hjulpet hverandre ift logistikk og pass ved behov, og vi har vært veldig nære. Begge har vi også hatt noen kilo for mye, men ingen krise. Siste året har venninna mi gått ned en del, og nå er det akkurat som om hun har fått sin andre ungdom. Når vi treffes skal maten analyseres, hun snakker bare om seg selv (les: tinder  dater og menn) og skal vi møtes, skal det gåes (lange) turer. Kommer vi til en bakke, så spurter hun plutselig avgårde og tar en intervall, før vi går videre. Hun er også veldig fullbooket i helgene barna er hos faren, da er det dating og ulike turer. Alle vondtene og alt hun har strevd med, er brått som blåst bort. Det merkelige er at alt dette plutselig skjedde på kort tid etter at hun fikk innvilget uføre.. Selvsagt er det supert at hun har det bra, men ja, hun har virkelig forandret seg på en måte som ikke bare er til det bedre! Meg og mitt er hun blitt totalt uinteressert i, hun bare er så full av seg selv at hun ikke legger merke til det..🙄

Anonymkode: 74952...079

Selvopptatte mennesker er de verste, om det er en nysslank strek eller en dundre på hundre 🤣

Anonymkode: dfa39...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...