AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #61 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sier på ingen måte alle. Men veldig mange i disse dager. Kjenner knapt noen i det private som ikke har en slik ordning etter noen år. Og selv før det har man mye fleks, og avspaseringsmuligheter. Og som sagt. Skrev allerede i mitt første innlegg at har man ikke muligheter på grunn av familiekabalaen, så har man ikke det. Men har man muligheter er alene-ferie vanvittig godt for forholdet. Så jeg ser egentlig ikke hva vi diskuterer en gang? Anonymkode: e177d...dc0 Jeg har diskutert om det er vanlig å ta ferie uten barn, og jeg har argumentert med at det ikke er vanlig, i hvertfall ikke for vanlige arbeidstakere med fem ukers ferie. Og dem er det temmelig mange av. Det er enkelt å greie ut om hvor fint det er for parforholdet med barnefrie ferieturer og hotell-weekender innimellom når man har seks ukers ferie og avspaseringsmuligheter, samt villige barnevakter på natt. Barn er bare små i noen få år, jeg synes faktisk det er riktig å prioritere dem om man bare har noen få dager per år å sjonglere med. Parforholdet kan pleies før og etter småbarnsperioden. Anonymkode: 9554e...663
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #62 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jaja, jeg har som sagt aldri møtt noen i virkeligheten (utenfor KG) som gjør dette, og skjønner heller ikke helt hvordan de får det til rent praktisk. (Nå snakker jeg om vanlige lønnsmottakere med fem ukers ferie.) Tvert i mot har de jeg har snakket med som må sende i barnehage (eller på Sfo) i påske og romjul alltid sagt hvor kjedelig dette er for barna da det er så få andre barn der. Vi har pleid å dele oss slik at en er hjemme med barna og den andre jobber. I romjula har vi som regel fått til noen dager fri sammen også, avhengig av hvor mange ikke-røde dager det er. Anonymkode: 9554e...663 Uansett om du ikke har møtt noen som gjør det slik, så er det helt vanlig, tro det eller ei. Anonymkode: 84133...f99 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #63 Skrevet 28. mars 2022 Har i praksis aldri gjort det selv. Men dersom jeg hadde hatt behov for alenetid, var veldig sliten eller lignende kunne jeg fint gjort det. Ser ikke noe galt i det. Anonymkode: a924a...218 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #64 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er enkelt å greie ut om hvor fint det er for parforholdet med barnefrie ferieturer og hotell-weekender innimellom når man har seks ukers ferie og avspaseringsmuligheter, samt villige barnevakter på natt. Barn er bare små i noen få år, jeg synes faktisk det er riktig å prioritere dem om man bare har noen få dager per år å sjonglere med. Parforholdet kan pleies før og etter småbarnsperioden. Anonymkode: 9554e...663 Og dette er grunnen til skilsmissestatistikken. Den er ikke optimal for barn, den heller. Mamma og pappa dro på en og annen helgetur allerede på 90-tallet. Jeg så hvor mye det betydde for dem, og de er fortsatt lykkelige i dag. Anonymkode: e177d...dc0 1
Snedig Skrevet 28. mars 2022 #65 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er en dårlig grunn. Hvorfor har dere ikke skapt dere et nettverk med andre foreldre? Hva med å gå på lekeland eller lekeplass og treffe andre barn der? Vi har selv enebarn, men klarer da fint å sosialisere han. Anonymkode: 1bc0c...542 Vi har jo et nettverk og familie som vi treffer i helger, men i påskeferien reiser de enten på hytten allerede første helgen eller jobber mandag-onsdag (med barna sine i barnehagen selvfølgelig). Og skjønner heller ikke hva som er så mye bedre med å henge på Leos lekeland enn å ha en dag i barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #66 Skrevet 28. mars 2022 vanlig er det ikke av 70 kids er det kun 5 kids av 4 fam som skal bruke barnehagen mandag og tirsdag og 3 barn onsdag, Anonymkode: 0b119...fbb 1
Lonelily Skrevet 28. mars 2022 #67 Skrevet 28. mars 2022 On 3/27/2022 at 7:37 PM, AnonymBruker said: Snakket med en venninne og de skal sende sønnen i barnehagen påskeuken (mandag, tirsdag og onsdag), men selv ha fri. I sommer tar de ut 4 uker ferie, men sønnen får bare 3 uker. Ble litt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Hva gjør dere i deres familie? Anonymkode: 1bc0c...542 Jeg er alenemor 24/7. Sender helt klart minsten i bhg mandag og tirsdag i påskeuka (onsdag fri) selv om datteren min har fri de dagene. Vi skal ikke på ferie, kun kose oss hjemme og det blir mye bedre sånn. Jenta mi får litt tid alene med meg og vi får mange dager sammen uansett Har vært i en situasjon der jeg har jobbet redusert og har prioritert korte dager i barnehagen og en del spontane fridager for barna mine. Så null dårlig samvittighet for å sende han i bhg en dag jeg selv har fri. Jeg har ingen avlastning, ikke hatt en ettermiddag, kveld eller natt barnefri på 4 år så noen timer på dagtid unner jeg meg med meget god samvittighet! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #68 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 19.37): Snakket med en venninne og de skal sende sønnen i barnehagen påskeuken (mandag, tirsdag og onsdag), men selv ha fri. I sommer tar de ut 4 uker ferie, men sønnen får bare 3 uker. Ble litt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Hva gjør dere i deres familie? Anonymkode: 1bc0c...542 Foreldre trenger tid for seg selv av og til, har de lite barnepass er ikke det så rart. Mine er i bhg hele året, får fri de rød dagene og de 3 ukene på sommeren, vi har som ofte 4 uker på sommeren,men for barna er det best og komme inn rutiner igjen Anonymkode: 0c9dc...95d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå