Gå til innhold

Privilegerte foreldre med sovebarn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fy f... for en kommentar!! Du har ingen INGEN ANING på hvordan det er.. Og NEI det er ikke alltid foreldrene sin skyld!! Kjenner faktisk en som sa akkurat det samme. Da kom karma på neste barn..  

Anonymkode: c3150...e41

jeg har en venninne med to sovebarn som sa det samme. Da koser jeg meg med at ingen av hennes unger har vært bleietrent før de begynner på skole. Men det er vel bare fordi hun stresser i dosituasjon da…

Anonymkode: 04bad...f82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.
-Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å samsove. Når barnet våkner er du der, og kan kose på armen og gi trygghet. 

Søvnløshet er grusomt i lengden, forstår bitterheten. 

Anonymkode: 2fb86...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining.

og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… 

Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler.

Anonymkode: 1a5d3...515

Bare vær forsiktig over sutringen din så du ikke risikerer å sitte og klage overfor noen som aldri fikk se barnet sitt vokse opp…

Anonymkode: 53396...54d

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Tvillingsjel said:

PTSD av at ungen våknet? Skjønner at det er slitsomt, men…

Søvndeprivasjon er en torturmetode, så ja, jeg fikk ekstreme reaksjoner på å bli vekka hver 30. minutt natta igjennom

Anonymkode: 3fa9c...289

• Liker 2
Skrevet

Tjah, jeg hadde svangerskap fra helvette, men jeg godtar likevel at andre hadde fine svangerskap. Jeg blir verken sint eller legger de for hat av den grunn.

Det er litt samme greia. 

Det står ikke i panna på noen av oss hvordan vi har det utover det. Folk har også forskjellig oppfatning av hva som er tungt og slitsomst. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk bare godta at det å få barn KAN medføre årevis uten sammenhengende søvn. Sånn er det bare. Jeg er så oppgitt over mødre som klager over lite søvn allerede når baby er noen mnd. Og det samme med de med eldre unger. Visste dere virkelig ikke at det kunne bli sånn? I så fall er det på tide å åpne øynene, og innrette seg etter fakta. 

Anonymkode: 9aeeb...c46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare vær forsiktig over sutringen din så du ikke risikerer å sitte og klage overfor noen som aldri fikk se barnet sitt vokse opp…

Anonymkode: 53396...54d

Dette er så bullshit. Det blir litt som at hvis noen klager over at ungen lider av terminal kreft så skal de bare holde kjeft, for det finnes folk som har mistet alle tre ungene, hunden OG partneren sin. 

Anonymkode: 04bad...f82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor kan ikke folk bare godta at det å få barn KAN medføre årevis uten sammenhengende søvn. Sånn er det bare. Jeg er så oppgitt over mødre som klager over lite søvn allerede når baby er noen mnd. Og det samme med de med eldre unger. Visste dere virkelig ikke at det kunne bli sånn? I så fall er det på tide å åpne øynene, og innrette seg etter fakta. 

Anonymkode: 9aeeb...c46

Fordi det er annerledes når man står oppi det. Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at jeg skulle tåle kronisk søvnmangel så dårlig som jeg gjør. Har aldri vært i den situasjonen før, så hvordan kunne jeg vite det? Har jo sovet mindre periodevis men det kan overhodet ikke sammenlignes med å bli vekket mange ganger hver eneste natt over lengre tid. Har man i tillegg masse vondter i kroppen, herpa underliv, anstrengt parforhold, ammeproblemer etc. så er det få lyspunkter skal jeg si deg.

Anonymkode: 9f911...ddf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er brutalt og urettferdig, men dette også, kommer til å gå over.

Man blir skjør av søvnmangel, og det er naturlig å bli bitter når noen tar noe du ønsker deg så innmari for gitt. Men vær litt grei med deg selv også, så bitterheten ikke gnager deg helt sund.

Anonymkode: 1a73a...766

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av av de som har fått hundre tilbakemeldinger om hvor heldig jeg er som har hatt sovebarn og jeg har virkelig ingenting jeg kan klage på. 

Men da har jeg titt og ofte smelt tilbake at noe måtte jeg være heldig med siden jeg hadde et alvorlig sykt barn. Folk er så tette i hue som tror at så lenge babyen bare sover så har de ingenting å klage på! 

Jeg tar heller våkennetter enn et sykt barn. Og en ting til, hva er greia med at man skal hele tiden måle de kjipe tingene opp mot hverandre!?! Jeg fatter det ikke! Selv med alvorlig sykdom og flere barn med ulike utfordringer så vet jeg fortsatt at den enkleste vanlig sykdom kan være like skummelt og tappende på lik linje som alvorlig/eller kronisk sykdom. Folk må få lov til å si noe uten å bli knebla verbalt for det er aaaaaltid noen som har det verre. 

Javel, så sover ungen din ikke en dritt og du sover ikke en dritt, men det er jo for svarte ingen andres sitt problem! Søk hjelp, fiks det selv! Ingen sa noen gang at det var lett med barn. Verken som små eller som større. Du hadde fått sympati for strevet, men det mistet du. 

Anonymkode: 81c80...9ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...