AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #21 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 Tullball! Har to som aldri sov, og to sovebarn. Bare vent på nestemann... Anonymkode: d8184...f7c 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #22 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har et sovebarn. Han har sovet natta igjennom siden han var 3 uker. Han sovner riktignok ikke om kvelden før i 11-12 tiden, men han sover i det minste natta igjennom. Faen så heldig jeg er som fikk fødseldepresjon, uten hjelp på grunn av korona. Sykt priviligert som fikk et barn med mulig hjertefeil (under utredning) og refluks. Priviligert som har tørket store vanndammer med spy i 2 år fordi alt kommer opp igjen. Kjempeheldig som fikk en hel del nye bekymringer jeg kan gruble på om natta mens verden er stengt. Priviligert som vasker sengetøy, kluter og klær flere ganger om dagen på grunn av spy. Flaks at jeg får lov å stå opp 2 ganger hver natt for å skifte på en seng som er spydd i, mens ungen fortsatt sover. Yey. Heldige, priviligerte meg som fikk en unge som i det minste sover litt... Anonymkode: 2fc8c...bd6 Meg igjen. Det jeg sier er at alle har sine utfordringer og det ene er ikke værre enn det andre. Folk klager ut fra det de selv opplever og det har de rett til å gjøre. Andre trenger støtte og hjelp til andre ting enn deg. Anonymkode: 2fc8c...bd6 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. mars 2022 #23 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 Hva vet du om andres liv? Kanskje de sliter med psykiske lidelser? Kanskje de går gjennom en livskrise? Kanskje de er på randen av samlivsbrudd? Kanskje de har noen i familien som ligger for døden? Kanskje de har utmattelse/fatigue fra før? Kanskje de har en stressende jobb? Kanskje kanskje. Du vet ikke hva deres årsaker til å være sliten er. Folk forteller ikke alt. AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😅 Helt ærlig så våkna første babyen min hver 30 minutter natta igjennom. Fikk nesten PTSD av det. Anonymkode: 3fa9c...289 PTSD av at ungen våknet? Skjønner at det er slitsomt, men… AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet jo ingenting om hvilke utfordringer andre familier har. Vær så bitter du vil, men den eneste det går utover er deg selv. Anonymkode: ea610...4bc Dette! 🙌
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #24 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 Hehe herlig ❤️ Min første var og er fortsatt ikke spesielt glad i å sove. Hun er fem år. Hun sovna for to minutter siden... Etter å ha holdt på og gaula i to timer. Skal sies at hun er umulig å vekke og hvis vi klarer det så griner hun i en halvtime og er sur enda lenger. Hun sov natta igjennom første gang da hun var 3,5. 🙃 Nr to derimot.. Elsker å sove. Prøver faktisk ganske hardt, selvom han ikke er trøtt. Anonymkode: 2b683...618 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #25 Skrevet 27. mars 2022 Ja, jeg vet er heldig og setter faktisk umåtelig stor pris på det. Første året var så som så, men helt greit. Men siden rundt året har hun sovet hele natten fra 19-06 først og nå er det gjerne 19 til tidligst 07.30 og kan godt strekke det mot kl 8 og 9 også. Hun er 2 1/2 nå. Legger meg faktisk hver kveld og er takknemlig for at jeg vet jeg skal få en god natts søvn. Og jeg er er veldig bevisst på å ikke klage de få gangene det har vært våkennetter pga sykdom, da jeg vet mange sliter med nattesøven. Hold ut!! Jeg bøyer meg i støvet for dere som sliter med nattesøvnen ❤️ Anonymkode: 7d0fb...b6b 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #26 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 ...🤣🤣 Å hjelpes, denne var morsom! 🤣🤣 Anonymkode: d1c07...552 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #27 Skrevet 27. mars 2022 Skjønner deg godt. Etter å ha hatt sovebarn og anti-soving barn kan jeg garantere at førstnevnte er en dans på roser. Anonymkode: 0454b...509 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #28 Skrevet 27. mars 2022 Dette er en periode i livet, det går over! Vi har hatt vårt av nattelig uro, 10 år tok det før det ble rolig om natta her i huset. Du overlever du også. Anonymkode: ea610...4bc
Miss91 Skrevet 27. mars 2022 #29 Skrevet 27. mars 2022 I feel you., når du sitter der og føler deg fyllesyk uten QT du har rørt en dråpe alkohol, har fått et par timer tilsammen i løpet av natta, og andre er såå trøtte fordi de bare fikk 6 timer sammenhengende søvn.. den følelsen skjønner man ikke før man opplever den. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #30 Skrevet 27. mars 2022 Vel, jeg har ikke sovet siden jeg ble født jeg. Og jeg har 15 barn mellom alderen 2 dager og 30 år. Den eldste våkner fremdeles 10 ganger hver time om natten. Bestemora mi sover heller ikke gjennom natten. Så bare hold ut du ts! Ps; Vant jeg? Anonymkode: d1c07...552 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #31 Skrevet 27. mars 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): PTSD av at ungen våknet? Skjønner at det er slitsomt, men… Du har null forutsetninger for å forstå det om ikke du har vært der selv, med ekstrem søvnmangel over mange måneder. NULL. Anonymkode: 9f911...ddf 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #32 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 Skjønner at du er sliten og trenger å klage, men vit at det er mange som syns du er heldig som kan klage over å stå opp 5-6 og faktisk har opplevd netter hvor barnet sover gjennom. Anonymkode: f189d...550
sicario Skrevet 27. mars 2022 #33 Skrevet 27. mars 2022 Da ene barnet mitt fikk kreft og vi i perioder igjennom et par år bodde på sykehus, tenkte jeg at jeg skal aldri igjen klage på vanlige ting som lite søvn selvom det er slitsomt. Jeg trodde jeg visste hva søvnmangel var, men der tok jeg feil. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #34 Skrevet 27. mars 2022 Himmel og hav, denne tråden er et prakteksempel av hva folk får seg til å si på KG.. hold ut TS, det er vanvittig tungt mens det står på. Og en fattig trøst at det blir bedre, men det gjør det. Anonymkode: 9aa04...829 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #35 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 Haha 😂 Sånn snakker ettbarnsforeldre 🤣🤣🤣 Vi er mange som har to eller flere barn med TOTALT forskjellig personlighet og søvnmønster. For ikke å snakke om som lærte å snakke og lese på vidt forskjellige tidspunkt . Anonymkode: 246ff...298 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #36 Skrevet 27. mars 2022 Jenta mi er 1,5 år. Hun sov natten gjennom hver eneste natt fra hun var noen uker til hun var rundt 6-7 mnd. Da snudde det for fult! Jeg visste liksom ikke "hva jeg skulle gjøre" fordi hun alltid hadde sovet så godt. Hun var da gjerne våken i flere timer. Har også hatt perioder der vi har tatt morgen kl 03:30, mens andre perioder har hun vært våken på natten, sovnet igjen etter noen timer og faktisk sovet helt til 08!! Nå er hun inne i en god periode, dvs. sover ofte natten gjennom, men våkner mellom 05 og 06. Jeg opplever at det varierer veldig, men jeg syntes faktisk det er mye verre med våkennetter etter en god periode. Rett og slett fordi da er jeg godt vant med å sove godt om natten.. i perioder hun er mye våken venner jeg meg liksom til det og takler det bedre. For da forventer jeg det også og blir positivt overrasket over en god natt! Jeg pleier faktisk å legge meg kl 21 (ikke i dag fordi jeg nettopp kom fra kveldsvakt), og det hjelper enormt!! Våkner hun får jeg faktisk en del timer søvn likevel, og sover hun natten gjennom er jeg veldig uthvilt og våkner kanskje til og med før henne😊 Anonymkode: b12c7...975
Lykke Li Skrevet 27. mars 2022 #37 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Himmel og hav, denne tråden er et prakteksempel av hva folk får seg til å si på KG.. hold ut TS, det er vanvittig tungt mens det står på. Og en fattig trøst at det blir bedre, men det gjør det. Anonymkode: 9aa04...829 Det er helt innafor å syns det er tungt, at man trenger hjelp og at man har behov for å klage. Jeg tror det folk får seg til å si på kg handler litt om måten det blir lagt fram i HI. Alle skjønner hvor utrolig kjedelig det er med barn som ikke sover. Det betyr likevel ikke at man ikke skal ha respekt for andre, selv om de har barn som sover. Det at barnet sover betyr ikke at det ikke finnes årsaker som gjør deg like sliten som å mangle søvn (eller andre årsaker til at du mangler søvn), og når da man får en våkennatt på toppen så har man også en behov for å få litt støtte av de rundt. Det handler ikke om hvem som har det værst, men om å respektere hverandre og at alle har ulike erfaringer og opplevelser. At det du opplever ikke gjør det jeg opplever noe mindre verdt - og motsatt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #38 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva som er verre er subjektivt. Uansett alltid noe som er verre. Anonymkode: f76c1...4b8 Er man uthvilt på dagtid fordi man har sovet godt om natten, så takler man aktive barn! Anonymkode: 22365...bde
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #39 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 Fy f... for en kommentar!! Du har ingen INGEN ANING på hvordan det er.. Og NEI det er ikke alltid foreldrene sin skyld!! Kjenner faktisk en som sa akkurat det samme. Da kom karma på neste barn.. Anonymkode: c3150...e41 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #40 Skrevet 27. mars 2022 Jeg er uenig med deg. Jeg har en 9-åring som fortsatt ikke sover. Det er beintøft, av og til tror jeg at det skal rakne fullstendig for meg. Men så ser jeg på soveungene andre har. Mange av dem sluttet ikke med bleie før de var tre år, en var til og med seks. Mange av dem er ekstremt kresne og spiser bare drittmat. Mange av dem er uhøflige og ufyselige. Mange av dem roter og ødelegger ting og hører ikke etter. Det er rett og slett utrolig mange andre negative egenskaper man kan ha ut over dårlig sovehjerte, og hver dag priser jeg meg lykkelig over at ungen min ikke er frekk, klossete, uintelligent eller generelt ufyselig, men bare sover dårlig. Anonymkode: 04bad...f82 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå