Gå til innhold

Blir sliten av og opprettholde så mange vennskap 😥


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du og andre må nok akseptere at livet ditt har forandra seg. Du må selvfølgelig prioritere barnet, og det burde være helt forstålig. Ikke alle vennskap er så high maintence som må holdes i gang hele tiden. Kanskje du kan bli bedre på å planlegge når du ar fri og eventuelt møte fler av gangen. 

Anonymkode: de47a...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 13.47):

Jeg vet at jeg er ( og føler) meg heldig som har så mange gode venner og kollegaer rundt meg, men minuset er det at jeg går med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tid/klarer og finne tid til alle. Jeg er alenemor i 100% turnus jobb, og det krever nok i seg selv. Jeg er dog en veldig sosial person, som får påfyll av energi av og være rundt mennesker jeg liker, men merker nå at jeg sliter med og opprettholde alle vennskap . Noen vil gå tur, noen drikke vin, og andre på cafe. Jeg strekker ikke til lenger, selv om jeg så gjerne vil. What to do? 🤷‍♀️

Anonymkode: 69e42...577

kjør events hvor du slår 3 fluer i en smekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå stakkars deg! Buhu. 

Vettu, du må være glad du har venner rundt deg! Tenk på dem som ikke har noen. Dette blir for dumt. 

Anonymkode: 67e61...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen - jeg er sosial når jeg er sammen med andre mennesker, men har også mye behov for alenetid. Med jobb og to barn er det krevende å rekke over og pleie vennskap. For min del prøver jeg å huske på små oppmerksomheter og litt sms-er i perioder hvor det blir lite treff. Jeg vil også slå et slag for å kombinere aktiviteter som du uansett skal rekke over i hverdagen, som å gå en tur  eller trene sammen. Hvis man ikke bor så langt fra hverandre er det også fint med litt kortere møter med en definert ramme, f.eks. en kaffe mens barna er på trening eller før du må hente. Hvis du er åpen med vennene dine om at det er litt hektisk om dagen, tror jeg også mange har forståelse for det. :)

Anonymkode: 5330e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er mer introvert enn du selv tror?  Selv oppdaget jeg det ikke før barna flyttet ut og jeg fikk mer fritid. 

Mine venninner er av de som er veldig aktive.  De trener, går tur, fjelltopper, konserter, kafebesøk osv.  Jeg orker ikke tempoet!  Prøver å forklare at det ikke er fordi jeg ikke vil være sammen med dem, men er ikke sikker på at de forstår.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Åååååå stakkars deg! Buhu. 

Vettu, du må være glad du har venner rundt deg! Tenk på dem som ikke har noen. Dette blir for dumt. 

Anonymkode: 67e61...c40

Prøv å vis litt empati for andre. Det kan være like ille å ha mange venner som man føler man ikke får tid til. Som å ikke ha venner i det hele tatt. Men fint for deg når du ikke klarer å se ting fra ulike perspektiver. Dette blir for dunt. 

Anonymkode: c7de2...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 13.52):

Snikskryt? 😄

Anonymkode: 8f6d8...33d

Skjønner ikke hva dette har med skryt å gjøre. Jeg har også for mange venner, og nei det er ikke bare å si nei. Man må faktisk ta vare på venner. 

Det var faktisk dødskjipt under pandemien å være 12 personer sin foretrukne klemmevenn, og dermed indirekte måtte si til 10 av dem at jeg er tydeligvis ikke like glad i deg som du er i meg. 
 

 

Anonymkode: 3aedc...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 13.47):

Jeg vet at jeg er ( og føler) meg heldig som har så mange gode venner og kollegaer rundt meg, men minuset er det at jeg går med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tid/klarer og finne tid til alle. Jeg er alenemor i 100% turnus jobb, og det krever nok i seg selv. Jeg er dog en veldig sosial person, som får påfyll av energi av og være rundt mennesker jeg liker, men merker nå at jeg sliter med og opprettholde alle vennskap . Noen vil gå tur, noen drikke vin, og andre på cafe. Jeg strekker ikke til lenger, selv om jeg så gjerne vil. What to do? 🤷‍♀️

Anonymkode: 69e42...577

Det å møte venner flere ganger i uka når man er voksen er ikke nødvendig. 

Men anbefaler deg å foreslå at du og flere av vennene dine møtes sammen, selv om ikke alle kjenner hverandre.

En venninne av meg er flink til det. Og jeg ender som regel opp med å prate mer med vennene hennes enn med henne. Og det er alltid kjempehyggelig. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...