Gå til innhold

Julekalender til sambo / type


Midnattsol

Anbefalte innlegg

OK..i jula har vel alle lov til å være litt "barnslige", så jeg lurte på om noen av dere lager noe kalender eller noe lignende til samboerne / typene deres? Dere som har barn har kanskje nok med å lage til dem ?! Det koster jo faktisk litt også.

Men jeg har ikke barn, og jeg tenkte kanskje det kunne vært litt søtt og lage en slags "kalender" til min samboer, men jeg vet ikke helt hva / hvordan. Hadde ikke lyst til å gi han godterier hver dag heller. :ler:

Har vært inne på tanken på å kjøpe EN ting til han som han får på julaften. For å få denne må han gjøre noe, så jeg tenkte å skrive på et ark en forklaring på hvor gaven ligger. Dette arket klipper jeg opp i masse biter, og disse bitene legger jeg i kalenderen. Dette blir da et puslespill, og han må finne ut av puslespillet for å finne ut hvor gaven ligger.

Synes kanskje dette ville vært litt morsomt og hyggelig å gjøre, er jo bare noe som hører desember og jula til. :P

Høres det bra ut? Andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde med en sambo. Det fungerte bare ikke. Han hadde aldri vært borti sånt noe, og det ble liksom ikke helt det samme som med mamma og lillesøster. Så vi droppa det jula etter.

Med ny sambo, så har jeg ikke prøvd en gang. Jeg tror det egner seg litt dårlig, menn er ikke like hyppe på å få mange søte små presanger hver dag, tror jeg. Det blir liksom ikke helt stas når mottaker ikke gidder å pakke opp eller bry seg.

Catzy

- lett desillusjonert når det gjelder kalendere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det selv, men det var jo en søt tanke, da...

Ei venninne av meg fortalte at hun holder på å lage en til kjæresten sin nå. Hun lager til med 24konvolutter. I hver konvolutt sto det et lite kjærlighetsdikt/visdomsord.

Er ikke alle gutter/menn som setter pris på det, da (kommer vel an på modenhet), men det er da iallfall et tips.

Jeg dropper å lage det, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde kalender til sambo et år. Pakket inn små ting i gavepapir og lot dem henge i gavetråd i et hjørne. Det var mye godis og noen andre småting.. sokker, boxere, lekebiler :ler: osv.

Han fikk velge en pakke hver dag.

Desverre kommer sambo hjem litt før meg fra jobb. Da plyndret han kalenderen på jakt etter smågodt. Noen morgener lette han også etter rene sokker.

Siden har jeg ikke giddet å lage kalender til pøbelen!!!

Men hvis mannen er litt mer moden (dog ikke så mye kanskje) kan det jo være koselig. Det holder med noe billig småtteri. Sjokolade blir alltid godt mottatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenkte ikke på mange små søte presanger. Tenkte på en gave til slutt på julaften. Jaja, vi får se. Blir nok å gjøre noe, tror han blir glad for det jeg :)

Mange små presanger med godter f.eks blir vel kanskje litt kjedelig. Må finne på noe mer spennende enn det. Dikt og sånn er vel litt sukkersøtt, hvertfall for min type. Skikkelig klisjè, det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med å lage en til ham for 2 år siden.

Den ble fylt med forskjellige ting (deodorant, reiseflasker av forskjellig slag etc) og litt godteri. Noen dager var bare et lite ordtak

I fjor fikk jeg av ham, så i år er det min tur igjen.

Jeg elsker julekalender og så lenge han synes det er gøy er alt greit.

Problemet er at der han jobber fortiden (hvor jeg ikke kommer meg) er det mange fine butikker med akkurat riktige ting.

GRR

Men, jeg har noen planer. Kan dessverre ikke si noe mer - han har en tendes til å lese KG han også...

:briller:

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden lagde jeg julekalender til to kompiser av meg som delte leilighet. Det var et kraftig hampsnøre, og på snøret hang jeg opp 24 små poser av strie som var knyttet sammen med rødt sløyfebånd. Posene hang jeg opp med klesklyper i tre, og jeg hadde laget nummer på posene med en gullstift.

På hverdager var det en liten sjokolade (twist e.l.) til hver. På søndager var det en sigar til hver som de kunne kose seg med.

De syntes det var helt supert!!! Mest av alt tror jeg de satte pris på at jeg hadde lagt en del arbeid ned i dette, og tenkt på dem oppi alt annet mas og kjas :-)

I år hadde jeg tenkt å lage noe tilsvarende til samboeren min. Han ELSKER sjokolade, så det må jo bli suksess. "Søndags-sigarene" kan jeg jo bytte ut med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget kalender til samboeren min i fjor.

Det jeg gjorde var at jeg kjøpte en pakke med 24 kalenderposer + klistremerker med tall på.

I hver pose lå det en liten lapp der det sto hvor mange dager det var igjen til julaften + et lite ordtak el.

I alle posene lå det også litt godte. Det var ikke så mye i hver, for det er jo tanken som teller. Noen dager lå det også "gavekort" på en massasje eller et kyss osv..

Jeg tror han likte det. Han sa det i allefall.

I år skal vi kanskje lage en sammen. Jeg lager halve og han lager halve. Så kan vi åpne annenhver dag :ler:

Man blir aldri for gammel til adventskalender! (eller julestrømpe, selv om mamma mener at jeg er det når jeg har flyttet hjemmefra.. HMF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget det til typen glere ganger. Enten små pakker med div. små pakker, godis, sokker, kino billetter osv... En annen gang hanh jeg opp 24 røde lapper på veggen hans, og inni skrev jeg små verdilapper... En hjemmelaget middag, en kino date, en video kveld, osv... Virket som det var populært...

Han har også laget til meg, fikk 23 pakker oppi en veksek som var pakket inn igjen... sukk.... romantiks var det ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg lagde kalender til samboeren min i 2000 (vår første advent som par)

og i fjor var han raskt på pletten og lagde til meg også.. og jeg tror det ligger i luften at vi skal gjøre det begge to i år også..

jeg passer på at han ikke får mer enn en gave i gangen (har resten av kalenderen gjemt) så får han ikke mulighet til å plyndre noe som helst..

vi har stort sett en liten godis-sak.. det skal jo ikke være dyrt, syns jeg.. særlig ikke i år som han skal få x-box til jul.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde julekalender til samboeren min i fjor; og det ble VELDIG godt mottatt, selv om han er 30 år :sjarmor:

Men det har kanskje noe med at sambo er veldig glad i øl, og jeg kjøpte 10-12 forskjellige øl-sorter, som jeg pakket inn i silkepapir, og satte oppå tv-seksjonen... (varierte litt med størrelsen på pakkene; noen så en godt at det var en øl-flaske, andre kunne en ikke se det på i hele tatt) :P

De andre dagene hvor det ikke var øl, hadde jeg pakket inn masse annet forskjellig, som jeg hadde funnet på billig-butikker som Ciro, Europris, 10'ern, osv....

Det var et juleslips, hammer (han snekrer mye), sjokolade, is-skrape m/vante, cola-flaske (som var pakket som en av øl-flaskene - der ble han GRUNDIG lurt!!! :hoho: ), og masse annet rart som en ikke kjøper seg "til vanlig" :roll:

Hver dag etter arbeid, eller det første han gjorde når han stod opp om mårningen når det var helg, var å tasse inn på stua, klatre på en stol, og finne "dagens" gave, før han tok den med tilbake til sengs og åpnet den der....

PÅ juleaften fikk han ikke en gave i kalenderen, men en lappe om at han måtte vente til senere...

Forresten, så hadde jeg et "gavekort" hvor jeg stilte meg selv til "tjeneste" en hel dag, og det ble i allefall godt mottatt.... :wink:

Dette er bare noen tips fra meg, men jeg tror da noe av dette kan være til inspirasjon for andre...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Jeg og min kjære hadde kalender det første året vi var sammen (2000). Da hadde vi annenhver dag, så både han og jeg måtte finne på 12 gaver hver. Den inneholdt småting, og noen større - kjempekos ;-)

Han fikk blant annet nøkkelring med navnet sitt på, leikebil (samme modell som han ønsker seg i større utgave), flaxlodd, godteri, markeringspenner osv.

I fjor kutta vi ut kalenderen pga dårlig tid og råd (bygga hus). Håper at vi tar opp tradisjonen i år igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri laget kalender til ham, men for 2 år siden laget han en kalender til meg helt overraskende. Synes det var kjempesøtt og koselig jeg og han styret så fælt atte. Alle gavene festet han på en papplate dekket med julepapir og det var nummer på alle gavene. Alle pakkene inneholdt en eller annen sjokolade og han hadde visst slitt med å finne 24 ulike gode sjokolader til meg. :ler:

Ellers har jeg laget påskeegg til mannen min, for det synes jeg er så koselig.

Har også hørt om en gutt som kjøpte seg ei kasse med øl og tok en øl for hver dag som en julekalender. Egentlig ingen dum ide da, men da er det isåfall morsomt å ha 24 ulike flasker/typer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg inspirert nå :D

Kjæresten er i militæret fram til jul, men kan jo lage en kalender fordet kanskje..

Han er hjemme nesten hver helg,så han kan få meg seg pakker for en uke av gangen.(eller blir alt garantert åpnet en dag han kjeder seg der oppe)

Han sliter litt stakkar, så en liten ting hver dag den siste tiden kan gjøre underverker tror jeg. (dyre greier blir det ikke,han fik også x-box til jul ifjor)

Hvor kjøper man slike småposer som en snakket om? Hvor det stå rdato og sånn på..?

Takker for god ide`!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

x-boks ble utgitt i mars i år. så han fikk vel ikke det til jul i fjor vel...

Uasett mange bra tips her! I år blir det kalender i stua vår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg lyver eller :evil: :ler:

jeg gjør ikke det... forhåndsbestilte fra multimedia import, noe som ikke var veldig lurt egentlig. Den skulle være universal,men slutta å virke etter en gaske liten stund.. Har et lite helvete gående for å få igjen pengene. Forbrukerrådet og det hele.

Typen kjpøte en ny så lenge i håp om at vi snart får disse pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg skal på shopping til min sambos kalender idag. Gleder meg masse. Han får godis, sokker, kinogavekort, eller bare et ordtak hver dag, og han liker det masse. Må nytte ut tiden nå når han er på jobb og jeg har ferie noen dager, for mannen er forferdelig nysgjerring. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år fikk min kjære spennende middag (eller frokost) hver dag i gave. Prøvde å finne på noe nytt og skaffe ingredienser, men han hjalp selvfølgelig til lmed å lage. Det ble godt mottatt. Speilegg stekt i hjerte-pepperkakeform var en hit! Et annet år fikk jeg en web-kalender av han (han er programerer), der det enten sto søte ting, koselige eller morsomme linker, eller et sted jeg måtte lete etter en liten gave. I fjor laga jeg røde hjerter med ord om kjærlighet til han. En veninne av meg kjøpte en ganske stor starwars-lego og pakka inn noen biter hver dag. Han fikk også bruksanvisninga litt etter litt, sånn at han kunne bygge de små tingene først, mens den største ble ferdig først på julaften. I år tror jeg det blir litt forskjellig. Sokker og juleøl (dersom man skal kjøpe en kasse med 24 flasker øl er det selvfølgelig juleøl man skal kjøpe!) og andre småsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smått begynt å tenke på hva jeg skal legge i kalenderen. Det blir:

* sigar

* marsipangris (han ELSKER marsipan)

*Sokker

* boxer

* kjærlighetsdikt

* Flaxlodd

Den 22 desember skal han få noe som minner han på at da har vi 1/2 års bryllupsdag :P

Ellers så står det ganske stilt- vet ikke helt hva jeg skal finne på????????????? :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...