Gå til innhold

Fungerer vennskap på tvers av kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fungerer nære vennskap på tvers av kjønn? Da mener jeg vennskap hvor begge har null fysisk interesse for hverandre, og har aldri så mye som kysset.

For min del gjør det ikke det. Har klint og havnet til sengs med alle kvinnelige venner jeg har hatt, minst èn gang.

Hvordan er andres erfaring?

Anonymkode: e159a...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det funker helt toppers, helt til kompisen din synes det er en god ide å gifte seg med en bitch.

Jeg hadde tre beste kompiser, en giftet seg med en bitch, så jeg ble sparket ut. De to andre har jeg enda.

Anonymkode: a440d...4d0

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det funker helt toppers, helt til kompisen din synes det er en god ide å gifte seg med en bitch.

Jeg hadde tre beste kompiser, en giftet seg med en bitch, så jeg ble sparket ut. De to andre har jeg enda.

Anonymkode: a440d...4d0

Skjedde det noe som helst noensinne mellom dere?

Anonymkode: e159a...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjedde det noe som helst noensinne mellom dere?

Anonymkode: e159a...0fd

Nei, null romantikk. 

Anonymkode: a440d...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg når jeg var singel, var det motsatt. Jeg havnet i vennefellamed folk jeg i utgangspunktet var betatt av. 

Anonymkode: 4d75b...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig gode venner på tvers av kjønn er jeg ikke overbevist om. Jeg har i alle fall endt opp å bli betatt av nye, gode mannlige venner som voksen. 

Anonymkode: 656fe...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, I virkeligheten går det helt fint an. Jeg har flere venner av motsatt kjønn. Det er kun på kg at dette ikke er mulig tydeligvis. 

Anonymkode: 41575...f4d

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppstår alltid seksuell spenning og/eller følelser hos en av partene, men det må man bare regne med. Det er  ikke farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk er det ikke. Har 5 venninner som strekker seg opp til  20 år tilbake i tid. 

Ligget med 4 av de. Hun femte ble jeg kjent med i samme periode som jeg ble sammen med hun jeg er sammen med nå, og vi har vært i samme omgangskrets siden vi traff hverandre for 17 år siden. Bkir det slutt mellom meg og sambo så ramler jeg garantert i seng med hun femte også. 

Anonymkode: 0b9fa...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går når det ikke finnes tiltrekning. Synes det er utrolig rart at det i følge en del ikke er mulig å ikke være tiltrukket av et menneske av motsatt kjønn. For meg går det helt fint, og jeg er mann. Har dog flere ganger opplevd det motsatte, at den ene vil noe mer. Da fungerer det ikke helt, eller det blir en annen type vennskap.. Men jeg har altså en venninne jeg har hatt i 20 år hvor det aldri har vært noen tiltrekning, og det fungerer helt fint.

Anonymkode: 91ebd...b50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går når det ikke finnes tiltrekning. Synes det er utrolig rart at det i følge en del ikke er mulig å ikke være tiltrukket av et menneske av motsatt kjønn. For meg går det helt fint, og jeg er mann. Har dog flere ganger opplevd det motsatte, at den ene vil noe mer. Da fungerer det ikke helt, eller det blir en annen type vennskap.. Men jeg har altså en venninne jeg har hatt i 20 år hvor det aldri har vært noen tiltrekning, og det fungerer helt fint.

Anonymkode: 91ebd...b50

Jeg tenker dette utgjør en stor forskjell. Barndomsvenner og venner fra studietiden kan være bare venner til evig tid. Nære vennskap som oppstår mellom voksne av motsatt kjønn har ofte en undertone fra minst en av de. 

Anonymkode: 656fe...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt fungerer det ,men det som potensielt kan være med på å ødelegge et slikt forhold er sjalu si fra en eventuelt ny partner. Dessverre er det altfor mange jenter der ute som er helt sykelig sjalu

Anonymkode: e3983...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer, men jeg tror oftest det kvinner som er mest nøytrale, mens menn oftere egentlig vil noe mer.

Anonymkode: b43c3...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fungerer veldig greit. Både jeg og mannen har venner av motsatt kjønn, og de vennskapene har vart i årevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Hvordan er andres erfaring?

Anonymkode: e159a...0fd

Selvfølgelig funker det. 

Tipper jeg har rundt 50/50 fordelt kvinner/menn av venner. Noen av mine absolutt nærmeste venner er kvinner (jeg er mann).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, I virkeligheten går det helt fint an. Jeg har flere venner av motsatt kjønn. Det er kun på kg at dette ikke er mulig tydeligvis. 

Anonymkode: 41575...f4d

Enig. Sett slike tråder dukke opp fra tid til annen her på KG. 
 

Fatter ikke at det i det hele tatt går an å spørre om seriøst. 
 

Som du sier, i den virkelige verden har man venner på tvers av kjønn. Dette er helt normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MuggenKanari

Jeg er venn med en fyr som jeg har vært venner med siden vi var fire. Det har aldri vært noe mellom oss. Men regner med det er fordi vi har vokst opp sammen, og mere eller mindre bodd i hverandres hus og delt alt siden vi var så små. Det blir for nært til at det kan bli noe seksuelt på en måte. 

Men som voksen så har jeg ikke klart å opprettholde vennskap på tvers av kjønn. Det har alltid blitt til at en vil mere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (9 minutter siden):

Enig. Sett slike tråder dukke opp fra tid til annen her på KG. 
 

Fatter ikke at det i det hele tatt går an å spørre om seriøst. 
 

Som du sier, i den virkelige verden har man venner på tvers av kjønn. Dette er helt normalt.

Samme her. Er drittlei av å høre at menn ikke kan være venn med kvinner uten å prøve å komme i trusa på oss. Det stemmer ikke! Det er min personlige erfaring. Jeg har faktisk flere mannlige venner enn kvinnelige venner. 

Anonymkode: 41575...f4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Er drittlei av å høre at menn ikke kan være venn med kvinner uten å prøve å komme i trusa på oss. Det stemmer ikke! Det er min personlige erfaring. Jeg har faktisk flere mannlige venner enn kvinnelige venner. 

Anonymkode: 41575...f4d

Eller kvinner som tror typen er hypp på venninnene... Da har man ikke tillit til partner og bør avslutte forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...