Gå til innhold

Julegaver til barn 2-6 år


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg river av meg håret hvert år i planleggingen av hva jeg skal kjøpe til mine kusiners barn. jeg har ikke barn selv, og ingen i min krets har heller kommet så langt. Jeg føler at jeg alltid "bommer" med tanke på alder. Når er han for gammel for pekebok eller er hun stor nok for puslespill... :icon_question:

Jeg regner med at det er flere av dere som har barn i den aktuelle alderen, kanskje dere har noen tips om hva deres barn ønsker seg (eller som dere ønsker barna). Vil jo helst kjøpe leker eller noe barna har lyst på, klær og sånn synes jeg nærmeste familie bør ta seg av...

Jeg trenger altså tips til en gutt på 2 år og en på 6 år, og til en jente på 4 1/2 år. Prisklasse 2-500 kr.

Blir veldig takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutt på to år: har en jente på 2 år, og interesser er nok ulike mellom kjønnene, men: biler, litt enklere bøker (lillesøster-bøkene har vært veldig populære hos oss - kjenner også gutter som har likt de bøkene), musikk er alltid populært.., dublo er morsomt for de fleste i den alderen (får jo mye fint der som kan tilpasses gutt og jente)

Jente 4 1/2: har selv ei jente på 4 år, og hun kan nå begynne med puslespill med 30-40 brikker, bøker er populært (Emil i lønneberget, pippi, albert åberg osv), eller rett og slett Lotto-spill eller Memory spill. Perling er også veldig HOT nå om dagen. Alle jenter i den alderen liker å pynte seg osv.. DVD er også aktuelt for denne aldersgruppen.

Gutt 6: vet egentlig ikke, men kan tenke meg at byggesett kan være morsomt for en 6 åring, eller noen "spiderman"-klær (eller noe annet han har dilla på) kan være en slager..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geomags eller hva de nå enn heter. ( det er flere merker og navn) Det er noen staver og kuler som er magnetiske, og som man kan bygge alt mulig med. Dette er vel supert for en gutt på 6 år! Prisene starter på kr 149,- for en liten eske, og de største koster rundt en 8-900 kr, men disse er ofte på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

tegnefilm DVD'er passer til alle

Klær også... Som regel får barn haugevis med gaver så foreldrene blir sikkert glade for klær

Til han på to år støtter jeg duplo forslagene. Det finnes en serie som heter Flexi trax, men denne er det bare toys r us som fører. Jeg har gitt noen sånne og de har vært populære. I tillegg er nok brio tog populært.

Jenta på 4 1/2. Bratz begynner kanskje å bli interessant? og barbie... Ellers slår som regel kjøkkenting godt ann, karaoke kan være gøy, alt av pynteting! Noen liker fremdeles dukker, og ønsker seg tilbehør til det. Dyreleker! Altså ponny, små hundefigurer, legeting, musikk etc, clickits og jentelego, tegnesaker er også populært.

Gutt 6 år: Lego, actionfigurer som turtles, spiderman, transformers, hulken osv osv. Sjørøver og politi-ting.

Hvis du går til en av de store lekebutikkene får du garantert masse gode tips hvis du spør! Da jeg jobbet i lekebutikk hjalp jeg daglig til med å finne passende gaver, og det er massevis å velge i frem til de fyller 12 år. Etter det begynner de å bli litt mer veslevoksne og er ikke så interessert i leker ;) Og det letteste er å spørre foreldrene om interessene til barna akkurat nå!

(det er godt mulig noen av mine tips er litt utdatert siden det er over to år siden jeg var leketøysekspert ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutt 2 år: Sengetøy med Byggmester Bob, Kardemommeby, Ole Brumm, Mummi.

Jente 4,5 år: Sengetøy med Ole Brumm, Barbie, My little pony, Bratz.

Gutt 6 år: Sengetøy med Kaptein Sabeltann, Spiderman, Pokemon, Digimon.

Gå f.eks på Jysk der har de kjempemasse flott sengetøy. De har òg håndklær og vaskekluter med de samme motivene. Man får òg kjøpt sepe, badeskum osv i samme duren.

Dette er gaver både barn og foreldre blir glade for. Nyttige og kule.

Ellers er jeg helt enig i lego/duplo forslagene. Bøker og CD'er er gaver våre barn liker.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geomags eller hva de nå enn heter. ( det er flere merker og navn) Det er noen staver og kuler som er magnetiske, og som man kan bygge alt mulig med. Dette er vel supert for en gutt på 6 år! Prisene starter på kr 149,- for en liten eske, og de største koster rundt en 8-900 kr, men disse er ofte på tilbud.

Støtter denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg har selv en jente på 4. Hos oss er det lekenekt i julegaver, for hun har så altfor mye allerede, og det har sikkert de fleste 4 åringer vil jeg tro. Populært til vår lille prinsesse er brettspill (sånn type billedlotto og andre typer hukommelsesspill funker bra hos oss), puslespill er jo alltid bra, men der er det stor forskjell i interesse og evne fra 4 åring til 4 åring. Datteren vår la puslespill med 30 brikker for over et år siden, mens det kan være vanskelig med 30 brikker for en 5 åring, så det er veldig individuelt!!

Bøker er alltid stas - Mummi, Gråtass, Pippi, "lær å..." - bøker. (Tall, bokstaver om årstidene osv).

Til jul får datteren vår Gråtass brettspill (fra 4 år), Ole Brum historier (stor bok med mange historier) + at hun sikkert får litt klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg har en nevø på 2 år, og hos han er little people-serien fra Fisher Price veldig populær. Det er små mennesker, dyr og ting rundt dem, som f.eks bondegård som jeg har kjøpt til jul. Lego/duplo kan vel neppe slå feil. Fingermaling pleier å være kjempepopulært, men det blir ofte mye gris og bør ikke kjøpes uten at foreldrene er innstilt på å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gutt på 2-3 er biler eller fly populært, bondegårdsdyr kan også være noe, for den eldste gutten,og jenta er lego morsomt.. Også bøker i forskjellige varianter. Gummitarzan fikk jeg selv da jeg var seks,veldig vellykket gave dengang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...