Gå til innhold

Familien Adampour - ny Reality serie på NRK


shab

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo ikke noe mer regissert og tilgjort enn andre lignende serier. Dokumentarer har også regi, og vanlige folk som ikke er skuespillere eller medievaner vil ofte virke tilgjort når de blir filmet 🤷

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virket kjedelig og jeg skjønner ikke poenget med serien. Hva er så spesielt med disse menneskene? At de er fra et annet land? Eller hva? Det er jo helt vanlige mennesker og de er innvandrere, i en helt vanlig familie? Er det liksom at: Se vi har innvandrerbakgrunn og vi har klart oss godt i Norge? Er jo ikke så ukjent akkurat. Finnes jo ganske mange vellykkede familier med innvandrerbakgrunn. Nei, skjønner ikke greia med denne serien. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pistasjenøtt15 skrev (På 27.3.2022 den 19.16):

Den virket kjedelig og jeg skjønner ikke poenget med serien. Hva er så spesielt med disse menneskene? At de er fra et annet land? Eller hva? Det er jo helt vanlige mennesker og de er innvandrere, i en helt vanlig familie? Er det liksom at: Se vi har innvandrerbakgrunn og vi har klart oss godt i Norge? Er jo ikke så ukjent akkurat. Finnes jo ganske mange vellykkede familier med innvandrerbakgrunn. Nei, skjønner ikke greia med denne serien. 

Tror nok du bør se den igjen. Jeg og samboer har ikke fellesøkonomi og i den familien der ser det jo ut som de til og med kjøper brød og melk for hverandre.

ikke vanlig at alle søsken i en søskenflokk har forskjellig bedrifter, kan ikke huske at det var noen arabiske drivere på noen av campingene jeg har feriert på noen gang.
 

så tror nok du bare er ute etter å trolle, siden du virkelig mener det der er standarden på en helt vanlig familie. For i min familie er det ikke vanlig å stikke nesa i hverandres ting, noe disse tydeligvis ikke har noe i mot. 
 

håper på flere episoder!

Endret av nyjenta
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyjenta skrev (På 2.4.2022 den 15.30):

Tror nok du bør se den igjen. Jeg og samboer har ikke fellesøkonomi og i den familien der ser det jo ut som de til og med kjøper brød og melk for hverandre.

ikke vanlig at alle søsken i en søskenflokk har forskjellig bedrifter, kan ikke huske at det var noen arabiske drivere på noen av campingene jeg har feriert på noen gang.
 

så tror nok du bare er ute etter å trolle, siden du virkelig mener det der er standarden på en helt vanlig familie. For i min familie er det ikke vanlig å stikke nesa i hverandres ting, noe disse tydeligvis ikke har noe i mot. 
 

håper på flere episoder!

Nei, jeg skal ikke se den igjen. Og jeg er ikke ute etter å trolle. Jeg sier heller ikke at det er veldig vanlig med slike familier, jeg mener bare at det er ikke uvanlig å se vellykkede innvandrerfamilier med egne bedrifter. Forøvrig er denne familien iranere, og det er ikke det samme som arabere. De fleste iranere skal ha seg frabedt å bli kalt arabere

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Er på episode 2 av andre sesongen nå. Husker jeg kom over den ved en tilfeldighet og syntes faktisk den var interessant uten at jeg kan utdype noe særlig om hvorfor. Diana er søsteren som jeg liker best å følge med på da kiosk og campingledelse overrasket meg. Ellers er det mengder av svak regi og klein dialog. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nrk masseproduserer masse skvip for tiden. Greit nok at hvermannsen kan bli skuespiller nå fordi de produserer i fleng, men kvaliteten blir deretter. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pistasjenøtt15 skrev (På 27.3.2022 den 19.16):

Den virket kjedelig og jeg skjønner ikke poenget med serien. Hva er så spesielt med disse menneskene? At de er fra et annet land? Eller hva? Det er jo helt vanlige mennesker og de er innvandrere, i en helt vanlig familie? Er det liksom at: Se vi har innvandrerbakgrunn og vi har klart oss godt i Norge? Er jo ikke så ukjent akkurat. Finnes jo ganske mange vellykkede familier med innvandrerbakgrunn. Nei, skjønner ikke greia med denne serien. 

Nrk tilbyr rolle utelukkende fordi man er innvandrer og litt søt. Kjent sak. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (7 timer siden):

Syns de er morsomme 😃. Hadde ikke orket å ha en sånn familie selv da. Og de barna har jo null oppdragelse 🙃

Hva har barna gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan skal Lina og mannen ikke ha merket at de ikke var gift før nå? De har fått 5 barn etter de ble "gift". Og om de ikke har vært registrert som gift i folkeregisteret har far måtte signert fysisk farskap på hvert barn, altså 5 ganger. Lite troverdig. Mye virker veldig tilgjort i serien. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det irriterer meg så at Diana ikke kan si R. Også har hu kalt ungen sin Rahmat! Hun kaller han ja-mat!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Polyester skrev (På 8.11.2023 den 22.46):

Det irriterer meg så at Diana ikke kan si R. Også har hu kalt ungen sin Rahmat! Hun kaller han ja-mat!

Det er jo bare herlig 😅😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...