Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er vegetarianer så maten min er veldig villig. Derfor er det irriterende når tilbehøret blir så som så. Ts

Anonymkode: eb003...72d

Du er vegetarianer, men du spiser laks?

Anonymkode: 73211...a0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Opplever du dette som ett stort problem? Jeg har barn med cøliaki som ikke er så gammel enda. De tankene der skremmer meg og jeg er redd for hvordan barnet mitt skal ha det i møte med lignende matsituasjoner opp igjennom. Hva er det som gjør at du tenker at det er ett problem om du kjøper andre lomper enn resten? 

Anonymkode: 9d69d...78c

Tror ikke dette bare gjelder meg, men jeg skiller veldig mellom cøliaki, og «allergi» og intoleranser. 

Dersom noen har cøliaki er jeg veldig nøye og kjøper spesialprodukter, leser på alle etiketter og spør personen/foreldre. 
Ved intoleranser unngår jeg ingrediensen eller kjøper friprodukter, og ved «allergier» vil personen få informasjon som gjør at de kan gjøre egne valg. Jeg håper og tror at alle føler seg ivaretatt, men jeg er ikke veldig interessert å dekke for helseangst eller kresenhet fordekt som «allergi». 

Anonymkode: df557...02a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Oi her var det engasjement. Jeg har kjøpt lefse selv innimellom, men da må middagen bli noe lefserelatert de neste dagene. Er glad i laks, så det går fint. Problemet er at jeg ikke spiser en hel pakke på en gang så det må i fryseren. Lefse i fryser frister ikke neste gang. Klager ikke da, så jeg pleier å gjøre dette. Jeg må ikke ha mango, avocado og ananas i fryseren, men ordentlig mais er minimum. Ts

Anonymkode: eb003...72d

Nå spiser ikke vegetarianere laks da

Anonymkode: ae4d5...bac

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...