Gå til innhold

Taco- så stress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette kunne jeg lagt under vennskapsforumet, men jeg synes den passer også her. 

Hva gjør du hvis du skal spise taco med andre som går for billigere produkter/ren hvete? Når jeg er på butikken med venner eller noen av dem handler på vegne av resten, blir det alltid valgt den lyseste tacolefsen. Selv har jeg fått beskjed av legen om å ikke spise dette (ikke cøliaki, men av større mengder blir jeg dårlig). Jeg vil helst slippe å være den sære, selv om jeg vet at folk er forståelsesfulle. Jeg er jo åpen med de, men det glemmes, så jeg må alltid minne de på det.. Kostnad er ingen problem, billig kan være like bra, men også her synes jeg det er uting å bevisst gå for det billigste hver gang. Vi er unge med noenlunde lik økonomi. Som regel spiser jeg det som kjøpes inn, jeg handler hvis jeg har mulighet. Bare passer på at jeg spiser lite hvetemel samme dagen så går det bra. Det er slitsomt å omtrent være den eneste som liker mat av kvalitet. På andre områder bruker jeg ikke penger, så det handler om prioritering.   

Anonymkode: eb003...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spiser salat i stedet for lefse. Null stress.

Anonymkode: f2f02...ff5

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den med spesialpreferanser eller spesialkost grunnet intoleranse/ ibs/ allergi må ta ansvar for egne alternative produkter, det er det mest rettferdige. 

Anonymkode: d40d0...ed5

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minn dem på at du gjerne vil ha grov lefse. Hvis de er så dårlige til å huske det så må du bare kjøpe sjøl.

Å klage over kvalitetsnivået på diverse tacoingredienser synes jeg blir litt sutrete. Du kan jo si din mening til dem og spørre om de kan tenke seg å prøve noen andre ingredienser, men hvis de ikke er interesserte så må du godta det eller kjøpe eget.

Anonymkode: 7aa3b...4eb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis det mest som en tacosalat, og ta litt lefse ved siden av. Eller kjøp egne lefser. Forstår at folk glemmer det litt når du faktisk ikke er allergisk.

Anonymkode: fe61d...582

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde kjøpt med en pakke selv. Mener å ha sett ganske billige pakker av den grove typen. 

Anonymkode: ad1a7...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette kunne jeg lagt under vennskapsforumet, men jeg synes den passer også her. 

Hva gjør du hvis du skal spise taco med andre som går for billigere produkter/ren hvete? Når jeg er på butikken med venner eller noen av dem handler på vegne av resten, blir det alltid valgt den lyseste tacolefsen. Selv har jeg fått beskjed av legen om å ikke spise dette (ikke cøliaki, men av større mengder blir jeg dårlig). Jeg vil helst slippe å være den sære, selv om jeg vet at folk er forståelsesfulle. Jeg er jo åpen med de, men det glemmes, så jeg må alltid minne de på det.. Kostnad er ingen problem, billig kan være like bra, men også her synes jeg det er uting å bevisst gå for det billigste hver gang. Vi er unge med noenlunde lik økonomi. Som regel spiser jeg det som kjøpes inn, jeg handler hvis jeg har mulighet. Bare passer på at jeg spiser lite hvetemel samme dagen så går det bra. Det er slitsomt å omtrent være den eneste som liker mat av kvalitet. På andre områder bruker jeg ikke penger, så det handler om prioritering.   

Greit at du blir dårlig i magen av hvetemel, men mat av kvalitet? Virkelig? Tacolefse fra butikken? Hvis det hadde vært et spørsmål om kvalitet hadde du bakt lefsene selv. 

Anonymkode: 54eb5...a29

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg spiser ikke lefser til taco, men nachochips. De er av mais. prøv det!

Anonymkode: acb2c...8fe

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan TACO og feil lefse være «stress»? Folk som blir bombet i Ukraina, samt er på flukt nå, opplever stress. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det var slitsomt med sånne som deg som absolutt skulle ha grov tacolefse, advocado, mango og alt mulig høykvalitetsmat. Mitt matbudsjett var ikke så høyt så denne fellesmiddagen ble fort en stor del av mitt budsjett og jeg måtte spise kneip til middag resten av uken… det er ikke lefsene verdt!

Anonymkode: 48db4...3b3

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke lefser og skjell og slikt. Så bruker alltid hjertesalat i stedet for. 

Sliter mer med måten dyrene er behandlet, da jeg privat kun kjøper vilt, og litt fra Reko. Men det klarer jeg å overse en sjelden vennekveld. 

Anonymkode: 63228...f62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er i taco det det er voldsomt stor forskjell i pris og kvalitet på de vanligste produktene. Må alt være Broken Taco eller hva er greia?

Dersom jeg absolutt måtte ha en annen type lefse enn det som vanligvis ble handlet inn så hadde jeg bare tatt med egne. Ikke noe stress det.

Endret av 17.11
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Minn dem på at du gjerne vil ha grov lefse. Hvis de er så dårlige til å huske det så må du bare kjøpe sjøl.

Det kan jo også dreie seg om at de rett og slett ikke liker grov lefse/liker bedre at den er lys?

Hadde jeg hatt "behov" som skilte seg fra resten, så hadde jeg selvsagt ordnet det selv. Det kunne aldri i livet falt meg inn å kreve/mase/"minne på" at jeg gjerne vil ha noe annet enn resten liker, det hadde jeg følt både frekt og påtrengende.

Anonymkode: 084e5...a1b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre slitsomt når noen opplever de minste bumper i veien som problemer.. Det finnes tusen måter å løse dette på, velg den som føles enklest.

Anonymkode: f485a...ce0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stress?? Mye en skal lese før øynene detter ut…

Anonymkode: deeb4...336

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg må selv unngå gluten, og det er ikke verre enn å kjøpe shell eller glutenfritt :) er jo ikke noe stress? De fleste forstår, men har de ikke allergier/intoleranse selv skjønner jeg de glemmer det...

Anonymkode: 7e13b...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, 17.11 said:

Jeg skjønner ikke helt hva som er i taco det det er voldsomt stor forskjell i pris og kvalitet på de vanligste produktene. Må alt være Broken Taco eller hva er greia?

Dersom jeg absolutt måtte ha en annen type lefse enn det som vanligvis ble handlet inn så hadde jeg bare tatt med egne. Ikke noe stress det.

Vel, forskjellen på å velge billigste løsning og fancy er ganske stor på taco. Bare karbonadekjøttdeig, fullkornslefse og advocado kan fort være 90kr dyrere enn å velge kun vanlig kjøttdeig og hvetelefse… 

Anonymkode: 48db4...3b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Liker ikke lefser og skjell og slikt. Så bruker alltid hjertesalat i stedet for. 

Sliter mer med måten dyrene er behandlet, da jeg privat kun kjøper vilt, og litt fra Reko. Men det klarer jeg å overse en sjelden vennekveld. 

Anonymkode: 63228...f62

Hva med vegetar deig. Godt alternativ til kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi her var det engasjement. Jeg har kjøpt lefse selv innimellom, men da må middagen bli noe lefserelatert de neste dagene. Er glad i laks, så det går fint. Problemet er at jeg ikke spiser en hel pakke på en gang så det må i fryseren. Lefse i fryser frister ikke neste gang. Klager ikke da, så jeg pleier å gjøre dette. Jeg må ikke ha mango, avocado og ananas i fryseren, men ordentlig mais er minimum. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...