Ifyousayso Skrevet 17. juni 2022 #401 Del Skrevet 17. juni 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor dommerne plutselig er så innmari negative til Lina og Eldan? Tydelig at de ikke får hammeren til noen av dem. 🙄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. juni 2022 #402 Del Skrevet 17. juni 2022 Synes Aina er utrolig inkonsekvent; LE fikk kritikk for at de ikke hadde nok tekstiler, som en duk, stolputer eller ei rye. Kjøkkenet til LL var også ganske strippet for tekstiler, de hadde nesten ikke lagt vekt på styling i det hele tatt. I stue-uka så var det fokus på å binde sammen ute og inne; LE var de eneste som gjorde det ved å bl.a lage bord og stoler ute, det ble ikke kommentert engang. En ting jeg savner i ukesfinalene er tilbakemelding fra dommerene til hvert enkelt par; hva gjorde de bra og hva misset de på; hva var det som gjorde at de ikke vant. Ved å bli forklart bakgrunnen for avgjørelsen så kan de ta kritikken til seg og gjøre annerledes neste uke. Dog; det hadde ikke funket hos Aina da, siden hun endrer mening fra uke til uke. Jeg digget den uken da Estra og Aber (usikker om navnene skrives sånn) var med som dommere og da Guri spurte de om de hadde noen tips til årets deltagere så sa han «velg dere ut en dommer og gjør som den dommeren liker» (noe i den duren), og det har han nok rett i, særlig når det gjelder Aina. Hører at alle bygger og styler ut i fra hva de tror Aina liker. Litt synd egentlig at de ikke kan lage hytta etter sin egen smak, men etter hva Aina liker siden Aina ikke klarer å dømme objektivt men ut i fra hvordan hun ville ha hatt det. Husker Øyunn i fjor malte hele kjøkkenet om igjen siste uka pga Aina likte ikke den fargen de egentlig hadde valgt. Så hun malte ut i fra Ainas preferanser. Og det funket, de vant hytta. Kjedelig for vinner-paret å måtte gjøre ting om igjen etter at de har vunnet for å få hytta sånn som de egentlig ønsket å ha den, i stedet for å bo i ei Aina-vennlig hytte. Verste Sommerhytta-sesongen var den sesongen med Knut og Kjartan; de var tydelig Ainas favoritter fra uke 1, og de andre parene var egentlig sjanseløse. Viste seg i etterkant at de fikk tips og råd fra Halvor Bakke. I tillegg hadde Aina før innspilling hatt et styling-oppdrag der hun stylet leiligheten til KK til jul i en reportasje i et interiør-magasin. KK beholdt ikke hytta engang, de solgte etter 1 år (man bør ikke selge før det har gått 1 år av skattemessige hensyn) med en god fortjeneste som ble brukt til å anskaffe seg enda større og bedre leilighet i Oslo. https://www.nettavisen.no/livsstil/sommerhytta-deltakere-med-anklager-om-juks/s/12-95-3423688989 https://www.tv2.no/a/11570551/ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 17. juni 2022 #403 Del Skrevet 17. juni 2022 skruf skrev (10 minutter siden): Verste Sommerhytta-sesongen var den sesongen med Knut og Kjartan; de var tydelig Ainas favoritter fra uke 1, og de andre parene var egentlig sjanseløse. Viste seg i etterkant at de fikk tips og råd fra Halvor Bakke. I tillegg hadde Aina før innspilling hatt et styling-oppdrag der hun stylet leiligheten til KK til jul i en reportasje i et interiør-magasin. KK beholdt ikke hytta engang, de solgte etter 1 år (man bør ikke selge før det har gått 1 år av skattemessige hensyn) med en god fortjeneste som ble brukt til å anskaffe seg enda større og bedre leilighet i Oslo. https://www.nettavisen.no/livsstil/sommerhytta-deltakere-med-anklager-om-juks/s/12-95-3423688989 https://www.tv2.no/a/11570551/ Hvorfor ikke ta med all informasjon når du er i gang? Da Aina Steen Solli stylet leiligheten til reportasjen i Maison møtte hun ikke KK. De var ikke hjemme. Dermed var det ikke portrettfoto av dem i reportasjen, noe som forøvrig er vanlig. Hytten ble solgt av flere grunner. Viktigste grunnen var at de begge ønsket å gå noe ned i stillingsprosent for å tilbringe tid sammen med datteren. De ønsket å kjøpe bolig i nærheten av familie, igjen med tanke på datteren. De endte ikke opp med "større og bedre leilighet" som du skriver. Men et eldre hus som de pusset opp. Hytten ble også lite brukt, så hvorfor ikke da frigjøre kapital for å virkeliggjøre andre drømmer? Når det kommer til å få tips og råd er vel ikke det ulovlig? Alle deltakerne står fritt til å gjøre det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 17. juni 2022 #404 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) Synes det var veldig jevnt mellom parene denne uka. Alle hadde noen småting som trakk ned, og ting som trakk opp. Synes det var vanskelig å velge en favoritt denne uka. Tror jeg likte SI sitt kjøkken best. Ingen stor fan av fargen deres, som mange kommenterer, men synes nok helheten her var finest. Bra at de har fått inn mer grønt. Endret 17. juni 2022 av Irja 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 17. juni 2022 #405 Del Skrevet 17. juni 2022 Kan noen oppdagere meg på hammerene? Har ikke fått sett på en stund😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 17. juni 2022 #406 Del Skrevet 17. juni 2022 Blåttvann skrev (12 timer siden): Dette er det jeg mener med at det er lurt å plassere kjøleskapet i den mørkeste kroken, se bilder. DM var de eneste som plasserte kjøleskapet i riktig krok av rommet. Når jeg ser på bildene av kjøkkenene så er det jo uendelig mye hyggeligere hos DM? Det ser ikke fint ut med den glipen det er inn mot veggen hos LL, rart det ikke ble sagt noe om det. Kanskje det skal være en foring eller noe som de ikke har fått, men dårlig utnyttelse av plassen. Det er jo nesten ikke plass til noe i de skapene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. juni 2022 #407 Del Skrevet 17. juni 2022 Oida skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke ta med all informasjon når du er i gang? Da Aina Steen Solli stylet leiligheten til reportasjen i Maison møtte hun ikke KK. De var ikke hjemme. Dermed var det ikke portrettfoto av dem i reportasjen, noe som forøvrig er vanlig. Hytten ble solgt av flere grunner. Viktigste grunnen var at de begge ønsket å gå noe ned i stillingsprosent for å tilbringe tid sammen med datteren. De ønsket å kjøpe bolig i nærheten av familie, igjen med tanke på datteren. De endte ikke opp med "større og bedre leilighet" som du skriver. Men et eldre hus som de pusset opp. Hytten ble også lite brukt, så hvorfor ikke da frigjøre kapital for å virkeliggjøre andre drømmer? Når det kommer til å få tips og råd er vel ikke det ulovlig? Alle deltakerne står fritt til å gjøre det. Det at hun ikke hadde møtt de var det hun kom med som forsvar da de andre deltagerene reagerte. Norge er ikke stort, ikke innen egne interessefelt. Man kan like stilen til noen og ha favoritter selv om man fysisk ikke har møtt de. Aina visste utmerket godt at det var KK sitt hjem hun stylet til magasinet. Tviler på hun tok seg inn i noen ukjente sitt hjem for styling og reportasje Jo, de kjøpte et større og bedre hjem ved bruk av sommerhytta-pengene. Den konkurransen var bare et steg videre, et virkemiddel for å finansiere fremtiden med barn og mere barnevennlig bosted. At de ikke brukte hytta gjør det hele bare enda mere kaldt og kynisk (under filmingen så gledet de seg sååååå mye til at det kommende barnet skulle få vokse opp med å dra på hytten i helger og ferier ifg dem selv). Personlig så ville det vært mere riktig at et par som virkelig ønsket seg hytta, ikke som et salgsobjekt, men for å faktisk bruke den. Sånn som Øyunn og Levi gjør. De drar til hytta ved enhver anledning. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma123 Skrevet 17. juni 2022 #408 Del Skrevet 17. juni 2022 Denne uken så jeg bare finalen, og følger parene på Insta for å få se bygging. Anbefales. 👍🏻 Min rangering: 1. SI: ser jeg bort fra fargene på veggene, så er dette kjøkkenet nydelig! Absolutt det som var finest med fronter, hyller, spisebord og pynting. 2. LL: elsket det multifunksjonelle bordet og er jo også fan av stilen deres. Var spent på dette med hvit høyglans, men det passet. Og rosa dører! 🤩 3. LE: helt ordinært kjøkken. Pluss for mobil kjøkkenbord/øy. Og frontene var passende med veggene på stua. 4. DM: finishen er topp, jeg liker bare ikke stilen. Synes ikke de har en særegen stil engang, så kanskje det jeg ikke liker. Så kjøkken i likhet med stue ble ikke min favoritt. Ellers synes jeg med mange andre at dommerne er inkonsekvente. Og hvorfor be deltagerne stresse med hagene/uteområdet når de ikke kommenterer det engang? Det blir for dumt! 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. juni 2022 #409 Del Skrevet 17. juni 2022 Jeg skjønner ikke helt poenget med utedusj når hyttene står så tett i tett…..må bygge ganske tette dusjvegger, eller ha naboer med et åpent sinn og ikke være for bluferdig selv😄 Forstår heller ikke alle hage-oppgavene, hagene er jo veldig små så de blir fylt til randen. De som vinner hytta må dra dit ofte for å vanne all beplantning, eller alliere seg med naboer. SE har plantet utrolig mye, og Sara sa selv at hun eier ikke grønne fingrer; alle planter hjemme hos de dør og hun må kjøpe nye regelmessig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 17. juni 2022 #410 Del Skrevet 17. juni 2022 Tilbakemelding og begrunnelser får de garantert, bare synd vi ikke får det samme. Og det klippes jo til, så er nok både ris og ros fra runden vi ikke får med oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17. juni 2022 #411 Del Skrevet 17. juni 2022 lin skrev (2 timer siden): Tilbakemelding og begrunnelser får de garantert, bare synd vi ikke får det samme. Og det klippes jo til, så er nok både ris og ros fra runden vi ikke får med oss. Da er det utrolig spesielt av TV2 og vise at dommerne klagde på benkeplaten til LE som det var rørleggeren som fucket opp og ikke fikk tid til å fikse. For oss seere virker det som at det er 1.LE sin feil ettersom vi ikke får sett at rørleggeren sier han ikke får fikset det innen tiden og 2.så virker det som de blir trukket for det rørleggeren gjorde feil. Gjør det det for å skape spenning, eller hva? Det må da være andre ting de heller kunne vist? Eventuelt gjort som i fjor, nevne at det ikke er paret som har gjort den åpenbare feilen. Far og datter fikk ikke levert en front, som de selvfølgelig ikke ble trukket for. 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 18. juni 2022 #412 Del Skrevet 18. juni 2022 (endret) skruf skrev (22 timer siden): Det at hun ikke hadde møtt de var det hun kom med som forsvar da de andre deltagerene reagerte. Norge er ikke stort, ikke innen egne interessefelt. Man kan like stilen til noen og ha favoritter selv om man fysisk ikke har møtt de. Aina visste utmerket godt at det var KK sitt hjem hun stylet til magasinet. Tviler på hun tok seg inn i noen ukjente sitt hjem for styling og reportasje Jo, de kjøpte et større og bedre hjem ved bruk av sommerhytta-pengene. Den konkurransen var bare et steg videre, et virkemiddel for å finansiere fremtiden med barn og mere barnevennlig bosted. At de ikke brukte hytta gjør det hele bare enda mere kaldt og kynisk (under filmingen så gledet de seg sååååå mye til at det kommende barnet skulle få vokse opp med å dra på hytten i helger og ferier ifg dem selv). Personlig så ville det vært mere riktig at et par som virkelig ønsket seg hytta, ikke som et salgsobjekt, men for å faktisk bruke den. Sånn som Øyunn og Levi gjør. De drar til hytta ved enhver anledning. Er det mulig? La meg gi deg en kort innføring i produksjon av en artikkel. Redaktør/journalist gjør research på bolig som skal presenteres. Interiørdesigner, i dette tilfellet Aina Steen Solli, blir leid inn for å style boligen. Så tro det eller ei, det er veldig vanlig at "en interiørdesigner tar seg inn i ukjentes hjem for stylingog reportasje", og ikke har et nært personlig til boligens eiere. Forøvrig har magasinet Maison portrettbilder av boligens eiere i slike reportasjer. Noe de ikke hadde av KK , av den enkle grunn at de ikke var hjemme under styling og foto av boligen. Men jeg antar Aina Steen Solli er synsk og forutså at denne jobben skulle bli brukt mot henne måneder senere, og dermed sørget for at portrettfoto ikke ble brukt? Jeg vil ellers anta du var med KK på visning og fikk med standarden på boligen de kjøpte? At de bodde på hytten i lange perioder under oppussing av nevnte bolig er kanskje uvesentlig det også? Jeg mener, det klinger dårlig med "at de ikke brukte hytten gjør det hele mer kynisk". Hva med det faktum at paret du drar frem som de ideelle vinnere av Sommerhytta har inntekt på utleie av sin hytte? Ja for jeg antar du er klar over at den leies ut på Airbnb og at innbo jevnlig blir ramponert under utleie. Men det er kanskje trynefaktor som avgjør hva som er greit å gjøre med en hytte du har vunnet? Endret 18. juni 2022 av Oida 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. juni 2022 #413 Del Skrevet 18. juni 2022 Oida skrev (5 timer siden): Er det mulig? La meg gi deg en kort innføring i produksjon av en artikkel. Redaktør/journalist gjør research på bolig som skal presenteres. Interiørdesigner, i dette tilfellet Aina Steen Solli, blir leid inn for å style boligen. Så tro det eller ei, det er veldig vanlig at "en interiørdesigner tar seg inn i ukjentes hjem for stylingog reportasje", og ikke har et nært personlig til boligens eiere. Forøvrig har magasinet Maison portrettbilder av boligens eiere i slike reportasjer. Noe de ikke hadde av KK , av den enkle grunn at de ikke var hjemme under styling og foto av boligen. Men jeg antar Aina Steen Solli er synsk og forutså at denne jobben skulle bli brukt mot henne måneder senere, og dermed sørget for at portrettfoto ikke ble brukt? Jeg vil ellers anta du var med KK på visning og fikk med standarden på boligen de kjøpte? At de bodde på hytten i lange perioder under oppussing av nevnte bolig er kanskje uvesentlig det også? Jeg mener, det klinger dårlig med "at de ikke brukte hytten gjør det hele mer kynisk". Hva med det faktum at paret du drar frem som de ideelle vinnere av Sommerhytta har inntekt på utleie av sin hytte? Ja for jeg antar du er klar over at den leies ut på Airbnb og at innbo jevnlig blir ramponert under utleie. Men det er kanskje trynefaktor som avgjør hva som er greit å gjøre med en hytte du har vunnet? Det går an å svare på en skikkelig måte uten å gå til personangrep og spydigheter, du er klar over det? Jeg orker ikke gå i videre dialog med noen som svarer på en sånn ovenfra og ned-måte som du gjør. (det at de knapt brukte hytten var det ikke jeg som påsto, men du. Og ja; da er min mening at det er kynisk gjort og min mening er at andre, som ville ha tatt i bruk hytten, hadde fortjent å vinne den mere) 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 18. juni 2022 #414 Del Skrevet 18. juni 2022 skruf skrev (1 time siden): Det går an å svare på en skikkelig måte uten å gå til personangrep og spydigheter, du er klar over det? Jeg orker ikke gå i videre dialog med noen som svarer på en sånn ovenfra og ned-måte som du gjør. (det at de knapt brukte hytten var det ikke jeg som påsto, men du. Og ja; da er min mening at det er kynisk gjort og min mening er at andre, som ville ha tatt i bruk hytten, hadde fortjent å vinne den mere) Synes det blir litt vel merkelig å skulle kåre en vinner basert på hvem som skal bruke hytta mest. Den er jo tross alt verdt 3 millioner, og det er ikke alle som har råd til å sitte med en hytte om man har andre utgifter/prioriteringer. Det hadde vært vanvittig kynisk å kåre vinnere basert på hva slags økonomisk situasjon vinneren sitter i. «Åja, du har nedbetalt bolig og ønsker ikke større plass og trenger ikke penger til andre ting - da skal du få vinne» 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. juni 2022 #415 Del Skrevet 18. juni 2022 Potetjinta skrev (2 timer siden): Synes det blir litt vel merkelig å skulle kåre en vinner basert på hvem som skal bruke hytta mest. Den er jo tross alt verdt 3 millioner, og det er ikke alle som har råd til å sitte med en hytte om man har andre utgifter/prioriteringer. Det hadde vært vanvittig kynisk å kåre vinnere basert på hva slags økonomisk situasjon vinneren sitter i. «Åja, du har nedbetalt bolig og ønsker ikke større plass og trenger ikke penger til andre ting - da skal du få vinne» 🙄 Det du skriver her har jeg heller aldri ment. Diskusjonen utartet seg fra kommentarer om at særlig Aina velger seg ut favoritter tidlig i innspillingen og er da begeistret for alt det paret gjør. Hun er inkonsekvent; gir et par skryt for noe hun gir et annet par minus for, selv om det er akkurat det samme. Finn er også litt i de baner, men ikke like ille som Aina Jeg er ikke den første som bemerker dette, bare les litt rundt så ser du. Den sesongen KK var med var den verste; der gikk de andre deltagerene til sak Det har også vært sesonger der deltagere har merket urettferdigheten og vurdert å trekke seg tidlig i innspilling, men ble oppfordret av produksjonen til å fortsette. Lars er den eneste dommeren som ikke dømmer med favoritt-brillene på. Aina og Finn burde vært byttet ut. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 18. juni 2022 #416 Del Skrevet 18. juni 2022 Syns ikke kjøkkenet til LL ble fint, skjønner ikke hvorfor de vant denne uka. Det bordet var upraktisk og uferdig! Og fikk sånn «hybel møter offentlig kontor»-feeling: Hvis alt som skal til er en original ide så er det jo bare å lage masse rare, uferdige greier. Denne gangen syns jeg seieren skulle gått til DM, for godt snekkerarbeid. Alt var kanskje ikke stilmessig 100%, men er jo ikke BARE det det skal handle om. Skuffet over dommerne, men hva skal man forvente. Skulle likt å høre begrunnelsen.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 19. juni 2022 #417 Del Skrevet 19. juni 2022 skruf skrev (16 timer siden): Det går an å svare på en skikkelig måte uten å gå til personangrep og spydigheter, du er klar over det? Jeg orker ikke gå i videre dialog med noen som svarer på en sånn ovenfra og ned-måte som du gjør. (det at de knapt brukte hytten var det ikke jeg som påsto, men du. Og ja; da er min mening at det er kynisk gjort og min mening er at andre, som ville ha tatt i bruk hytten, hadde fortjent å vinne den mere) Kanskje du skulle lest ditt eget innlegg før du roper høyt om personangrep og spydighet? skruf skrev (På 17.6.2022 den 11.47): Det at hun ikke hadde møtt de var det hun kom med som forsvar da de andre deltagerene reagerte. Norge er ikke stort, ikke innen egne interessefelt. Man kan like stilen til noen og ha favoritter selv om man fysisk ikke har møtt de. Aina visste utmerket godt at det var KK sitt hjem hun stylet til magasinet. Tviler på hun tok seg inn i noen ukjente sitt hjem for styling og reportasje Jo, de kjøpte et større og bedre hjem ved bruk av sommerhytta-pengene. Den konkurransen var bare et steg videre, et virkemiddel for å finansiere fremtiden med barn og mere barnevennlig bosted. At de ikke brukte hytta gjør det hele bare enda mere kaldt og kynisk (under filmingen så gledet de seg sååååå mye til at det kommende barnet skulle få vokse opp med å dra på hytten i helger og ferier ifg dem selv). Personlig så ville det vært mere riktig at et par som virkelig ønsket seg hytta, ikke som et salgsobjekt, men for å faktisk bruke den. Sånn som Øyunn og Levi gjør. De drar til hytta ved enhver anledning. Her ☝️går du langt i å beskylde en person for å lyve. Mens to andre beskrives som kyniske mens du på en spydig måte kommenterer deres valg. Jeg hører det singler i glasshus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 19. juni 2022 #418 Del Skrevet 19. juni 2022 Aryamili skrev (12 timer siden): Syns ikke kjøkkenet til LL ble fint, skjønner ikke hvorfor de vant denne uka. Det bordet var upraktisk og uferdig! Og fikk sånn «hybel møter offentlig kontor»-feeling: Hvis alt som skal til er en original ide så er det jo bare å lage masse rare, uferdige greier. Denne gangen syns jeg seieren skulle gått til DM, for godt snekkerarbeid. Alt var kanskje ikke stilmessig 100%, men er jo ikke BARE det det skal handle om. Skuffet over dommerne, men hva skal man forvente. Skulle likt å høre begrunnelsen.. Helt enig. Personlig så likte jeg best kjøkkenet til LE og SI (og synes det er dårlig at LE fikk kritikk for noe som rørleggeren forårsaket). LE fikk bl.a kritikk fra Aina for «manglende tekstiler», men det var ikke mye tekstiler å spotte hos LL heller…..bortsett fra den ryen under kjøkkenbordet. Bordet til LL var ikke pusset ned skikkelig heller, jamfør Lars sin kommentar om flis….men det skal man ikke henge seg opp i ifg Aina og Finn. Manglende rye hos LE derimot var en stygg sak for Aina 🙄 Til nå så har jeg ikke likt stilen til DM, men kjøkkenet ble ganske ok. Veldig pent dekket bord, og M og kompisen gjorde bra snekkerarbeid. Men tviler sterkt på at det blir DM som vinner hytte Jeg liker veldig godt stilen til LE, så holder en knapp på de. Evt LL. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mariama Skrevet 20. juni 2022 #419 Del Skrevet 20. juni 2022 Når gjorde de egentlig ferdig gulvet på badene? Syns å huske at badegulvet ikke var del av bedømmingen den uken? Hadde ventet at de måtte gjøre ferdig noe der. Fikk heller ikke med meg hvordan det blir seks hammere denne uken. 3 fra dommerne, 1 fra naboene, men de to siste 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 20. juni 2022 #420 Del Skrevet 20. juni 2022 4 minutter siden, mariama said: Når gjorde de egentlig ferdig gulvet på badene? Syns å huske at badegulvet ikke var del av bedømmingen den uken? Hadde ventet at de måtte gjøre ferdig noe der. Fikk heller ikke med meg hvordan det blir seks hammere denne uken. 3 fra dommerne, 1 fra naboene, men de to siste 🤷♀️ De som vinner konkurransene får også hammere kanskje de la gulvet på ettermiddagen etter dømmingen den uka eller noe? 🤷 Når det skjer ting med håndverkere og sånt som man ikke kan noe for blir det sikkert gitt noe ekstra tid utenom når filmcrewet er tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå