Gå til innhold

Sommerhytta 2022

Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sportsidiot skrev (5 timer siden):

L&L og E&L er på et helt annet stadie enn de andre, en av disse bør vinne.

Om et av de to andre parene vinner er det noe galt, for Lars har jo kommentert selv at det er veldig mangelfull snekring. I tillegg har de en liten gjennomført stil.

Dessuten: den ene uken S&I vant ute var dette åpenbart fordi de ikke hadde noen hammer, jeg nekter å tro at disse var flinkest ifølge dommerne. De hadde jo bare planta xx antall trær uten mål og mening som blir et helvete å holde ved like om noen år. L&L og L&E var mye mer gjennomførte.

100% enig

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 8, mandag:

Spoiler

Jeg var helt sikker på at kjøkkenet skulle inn i den lille kroken, men der tok jeg feil. Min feil så ikke har studert plantegningen 😅

Blir interessant å se hvor denne uken ender. Jeg fulgte ikke helt med i starten, har de vann i hagen også denne uken? Jeg forstår ikke hvorfor de hvert år på pur F skal kjøre gjennom alle de samme greiene. De har allerede fylt opp hagen med dilldall, og det er ikke plass til mer 😳

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (46 minutter siden):

Jeg er uenig, jeg syntes uteplassen til S&I er veldig fin den uka de vant og absolutt fortjent :) De blir jo ikke kun vurdert på plassering og antall trær 🙈

Jo, av Blomsterfinn. Jeg studerer innenfor bygg og arkitektur og kan i alle fall si fra et faglig perpektiv at de ikke var flinkest. Her er det andre ting enn kun estetikk som vurderes, og de lå ikke engang i nærheten i å være best.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sportsidiot said:

Jo, av Blomsterfinn. Jeg studerer innenfor bygg og arkitektur og kan i alle fall si fra et faglig perpektiv at de ikke var flinkest. Her er det andre ting enn kun estetikk som vurderes, og de lå ikke engang i nærheten i å være best.

Det er ikke kun Finn som bestemmer vinneren 🙈 S og I laget en flott uteplass, som var oppgaven 😊 Det var en fin platting med pergola i gjennomført stil som rammet inn hagen på en god måte og de brukte tid på å ordne til en fin hage med passende planter. Hvorfor skulle ikke de vinne hvis dommerene likte deres best? Du kan jo selvfølgelig ha dine favoritter som du heier frem, men dare fordi du med din temmelig irrelevante bakgrunn ikke syntes deres var best så er jo ikke din mening en fasit :)

Det er veldig mange uker der ikke det jeg syntes er finest vant også, men jeg anklager ikke folk for juks av den grunn. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 2.6.2022 den 22.21):

DM: Jeg likte best deres utnyttelse av plassen faktisk. Sengen i den lave enden og daybed for opphold på dagtid der man kan sitte oppreist og se ut (man får ikke gjort noe med utsikten beklageligvis). Dessverre er de ikke så gode på styling, men rent bruksmessig var DM mine favoritter denne uken. Fengsel Aina? Virkelig? Hva med gitteret til LE da?

LE: Jeg skjønner ikke helt utnyttelsen av hemsen her. Man har ikke plass til å sitte og dermed oppholde seg under den laveste delen av hemsen, så hva skal dette arealet egentlig brukes til? De to små putene, hva er de godt for? Jeg skjønner ikke helt. Det er vondt å sitte på en pute på gulvet når man leser, mest sannsynlig ville man lest i sengen. Aina sa at hun ville ha hemser som var multifunksjonelle, det var visst ikke så nøye likevel....

Jeg synes hyllene og rekkverket var stygge.

Delen med sengen var min favoritt av alle sengeplassene denne uken, det var fint stylet og jeg likte at man kunne skjerme seg.

SI: Litt mye seng, men veldig fine hyller. Jeg tror jeg ville valgt å ha en daybed/sofa vendt slik DM hadde og hatt hyller på veggen til høyre og dermed fått utnyttet dybden i rommet bedre. Nå ble det bare hyller og seng, det så trangt ut, uten mulighet til å bruke rommet til noe annet. Sittebenken forsto jeg ikke.

LL: Dersom DM lagde fengsel så lagde LL fangehull. Dette ble ikke bra. Jeg forstår at man kanskje vil trekke seg tilbake av og til, men å stenge ute så mye dagslys med en permanent løsning synes jeg var en tabbe. Jeg hadde valgt noe annet, noe som kunne trekkes vekk eller flyttes, slik som hos LE.

Liker fargene og hyllene, men de var kanskje litt store og blokkerte igjen veldig mye av lyset. Plexiglasset ble ikke vellykket, men tanken var god.

Jeg hadde gitt DM hammer denne uken, fordi de innredet hemsen slik at det gikk an å bruke den mest fornuftig etter mine tanker om hva jeg ville brukt hemsen til.

LE: Helt enig. Kastet bort halve arealet til bare pynt og duppeditter uten at det praktisk lar seg bruke til noe som helst. Hvor ser dommerne funksjonalieten her? Og det gitteret var bare .. stygt. (får assosiasjon til dyrebur).

Synes DM løste oppgaven best denne uken med 2 praktiske soner.

Håper det nå er SI sin tur til å få gullhammer, liker både innredningen og planløsningene deres.

Er det i det hele tatt mulig at LL kan vinne sommerhytta siden de var borte en uke og soverommet ikke er fullført?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiaY skrev (18 minutter siden):

LE: Helt enig. Kastet bort halve arealet til bare pynt og duppeditter uten at det praktisk lar seg bruke til noe som helst. Hvor ser dommerne funksjonalieten her? Og det gitteret var bare .. stygt. (får assosiasjon til dyrebur).

Synes DM løste oppgaven best denne uken med 2 praktiske soner.

Håper det nå er SI sin tur til å få gullhammer, liker både innredningen og planløsningene deres.

Er det i det hele tatt mulig at LL kan vinne sommerhytta siden de var borte en uke og soverommet ikke er fullført?

Den siste uka bruker å være satt av til å gjøre ting man ikke har rukket å ferdigstille tidligere uker, regner med at de gjør ferdig soverommet da. De var heller ikke borte begge to hele uka, bare Lise pga dødsfall. Lars var borte i to dager, ellers så jobbet han som før sammen med vikarer. Dødsfall er jo ikke akkurat noe man kan forutse eller gjøre noe med, så bra at produksjonen la til rette for at Lise kunne være med familien. 

S&I ble heller ikke ferdig med ett rom; badet. Pga de gjorde en stor feil og måtte rive. Sara har også vært mye borte pga skole og det har vært vikarer i hennes sted. Det samme med Daria. 

Regner med at L&L+S&I ferdigstiller soverom og bad siste uken, 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier nok også mest på S&I. Men er litt sjokkert over at de kun har 11 000kr igjen av Bohus-gavekortet FØR både stue og kjøkken er laget 😳 Hvordan har de klart å bruke SÅ mye penger de andre ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (5 minutter siden):

Jeg heier nok også mest på S&I. Men er litt sjokkert over at de kun har 11 000kr igjen av Bohus-gavekortet FØR både stue og kjøkken er laget 😳 Hvordan har de klart å bruke SÅ mye penger de andre ukene?

Jeg ble ikke overrasket egentlig. De har overdekorert i 7 uker nå med alt mulig nipps og napps innenfor interiør og dekor overalt. Lite gjennomtenkt. Men jeg antar at de kan gjenbruke litt av dette og dra det inn i stua på slutten av uka. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesprosjektet synes jeg virket veldig smått. Male, legge gulv og sette opp lister, liksom. På 4 hele døgn. Man bør virkelig forvente gode resultater denne uken. Samt nok et uteprosjekt. Herregud stopp nå, det er jo ikke plass der ute. 

Jeg er overrasket over D&M sitt valg om å male taket hvitt ettersom de hadde tynnbeiset taket oppå hemsen. Det så rart ut. Håper Daria vinner diskusjonen om sofa, men Marius har helt rett i at da vinner de ikke gullhammer. L&E med brystning. Jeg var kritisk til brystning på soverommet, men synes det ble best tilslutt, så er spent på stua. L&L har ikke løsninger og stil som jeg finner noe verdifullt i. S&I fortsetter å drukne hytta i denne udelikate brunfargen. 

Jeg får helt sponk av disse plassnekrede hjemmelagde møblene deltakerne skrur fast i vegg, gulv og noen ganger tak. Har dere snekret sofa og hyller som en del av huset? Jeg har definitivt ikke det, og det virker som om at det er kun på Sommerhytta og i Tid For Hjem at det skjer. Og det føles like ille hver gang. Upraktisk med null angrerett uten å måtte pusse opp hele stua på nytt igjen.

Store deler av episoden handlet om Levi som ga råd til deltakerne om å tenke og gjennomføre sin egen stil, og da se bort ifra hva dommerne mener. Det er rart all den tid Øyunn og Levi anstrengte seg veldig siste ukene med nettopp å please dommerne foran å tenke egen stil, og endte da med å vinne etter å ha ligget dårlig an. Han poengterte selv at de ikke var særlig gode, men vant likevel... så alt går liksom an. OK.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (6 timer siden):

Det er ikke kun Finn som bestemmer vinneren 🙈 S og I laget en flott uteplass, som var oppgaven 😊 Det var en fin platting med pergola i gjennomført stil som rammet inn hagen på en god måte og de brukte tid på å ordne til en fin hage med passende planter. Hvorfor skulle ikke de vinne hvis dommerene likte deres best? Du kan jo selvfølgelig ha dine favoritter som du heier frem, men dare fordi du med din temmelig irrelevante bakgrunn ikke syntes deres var best så er jo ikke din mening en fasit :)

Det er veldig mange uker der ikke det jeg syntes er finest vant også, men jeg anklager ikke folk for juks av den grunn. 

For en nedlatende kommentar. Personen sier at h*n studerer relevant utdanning, og du kallet det irrelevant.

Endret av Jentesom
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentesom skrev (1 minutt siden):

For en nedlatende kommentar. Personen sier at h*n studerer relevant utdanning, og du kallet det irrelevant. Hva er problemet ditt?

Bryr meg ikke noe om den brukeren der. Får inntrykk av at den kommentaren er skrevet av S&I eller noen de kjenner ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jentesom said:

For en nedlatende kommentar. Personen sier at h*n studerer relevant utdanning, og du kallet det irrelevant.

Hvorfor sender du meg en pm der det står "Skjerp deg!" og at jeg ikke er god i hodet? Er det noe hyggelig da? 

Det er ikke nedlatende å påpeke at noen sin mening er bare en mening.

Selvfølgelig er det irrelevant at man studerer bygg og arkitektur i denne sammenhengen, sånn er det bare 😊 Sommerhytta er et realityshow der amatører skal imponere tre dommere innen snekring, planting og stil når de skal innrede en hytte. Det er ikke om å gjøre å være best på bygg og arkitektur. Og hva alle vi andre måtte mene, uavhengig av kompetanse, bestemmer ikke hva som er rett og galt. Man kan ha sine favoritter og meninger og ha det gøy med det, men ingen sitter på noe fasit her. 

Det er forøvrig regler mot å påberope seg kompetanse her i forumet, dette er et anonymt forum der alle kan late som de er hva som helst. Jeg kan si at "jeg er blomsterdekoratør og at Lise og Lars er faktisk de egentlige vinnerene fordi de brukte planter på best mulig måte og måten Lina og Eldan brukte planter på var helt feil utifra alle prinsipper så derfor er dette åpenbart juks". Men det gjør jeg ikke, da :)

Jeg syntes alle parene er kjempeflinke og verdige vinnere, selv om alle par også har noen elementer som er skikkelig stygge i min mening 😆 Man kan ikke like alt! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trotwood skrev (20 minutter siden):

Hvorfor sender du meg en pm der det står "Skjerp deg!" og at jeg ikke er god i hodet? Er det noe hyggelig da? 

Det er ikke nedlatende å påpeke at noen sin mening er bare en mening.

Selvfølgelig er det irrelevant at man studerer bygg og arkitektur i denne sammenhengen, sånn er det bare 😊 Sommerhytta er et realityshow der amatører skal imponere tre dommere innen snekring, planting og stil når de skal innrede en hytte. Det er ikke om å gjøre å være best på bygg og arkitektur. Og hva alle vi andre måtte mene, uavhengig av kompetanse, bestemmer ikke hva som er rett og galt. Man kan ha sine favoritter og meninger og ha det gøy med det, men ingen sitter på noe fasit her. 

Det er forøvrig regler mot å påberope seg kompetanse her i forumet, dette er et anonymt forum der alle kan late som de er hva som helst. Jeg kan si at "jeg er blomsterdekoratør og at Lise og Lars er faktisk de egentlige vinnerene fordi de brukte planter på best mulig måte og måten Lina og Eldan brukte planter på var helt feil utifra alle prinsipper så derfor er dette åpenbart juks". Men det gjør jeg ikke, da :)

Jeg syntes alle parene er kjempeflinke og verdige vinnere, selv om alle par også har noen elementer som er skikkelig stygge i min mening 😆 Man kan ikke like alt! 

Har sett meg lei av herseteknikker som brukes for å fremheve egne poenger. Du påpekte ikke at noen sin mening bare var en mening. Du påpekte at personen hadde irrelevant utdanning, like etter personen skrev den studerte noe relevant.

Om folk inne her har kompetanse og vil dele sine synspunkter synes jeg dette er flott.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Jentesom said:

Har sett meg lei av herseteknikker som brukes for å fremheve egne poenger. Du påpekte ikke at noen sin mening bare var en mening. Du påpekte at personen hadde irrelevant utdanning, like etter personen skrev den studerte noe relevant.

Om folk inne her har kompetanse og vil dele sine synspunkter synes jeg dette er flott.

Å anklage andre for å bruke hersketeknikker er også en hersketeknikk 😆 Jeg sier fremdeles at personens utdanning er irrelevant. Det er ikke en hersketeknikk, det er vanlig kildekritikk. Hovedregelen er at man skal ikke signere innlegg som fagperson, fordi her kan ingenting kvalitetsjekkes.

Om folk her inne har kompetanse innenfor ulike temaer og deler den med folk, så er det kjempefint, men personen du henviser til har jo ikke vist noe kompetanse eller begrunnet faglig en gang, bare "namedroppa" utdanningen sin som en slags bekreftelse for at det han eller hun sier er rett og andre tar feil :)

Men dette er ihvertfall lite relevant, du kan ta diskusjonen om det er relevant å påberope seg kompetanse et annet sted på forumet. :)

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (28 minutter siden):

Å anklage andre for å bruke hersketeknikker er også en hersketeknikk 😆 Jeg sier fremdeles at personens utdanning er irrelevant. Det er ikke en hersketeknikk, det er vanlig kildekritikk. Hovedregelen er at man skal ikke signere innlegg som fagperson, fordi her kan ingenting kvalitetsjekkes.

Om folk her inne har kompetanse innenfor ulike temaer og deler den med folk, så er det kjempefint, men personen du henviser til har jo ikke vist noe kompetanse eller begrunnet faglig en gang, bare "namedroppa" utdanningen sin som en slags bekreftelse for at det han eller hun sier er rett og andre tar feil :)

Men dette er ihvertfall lite relevant, du kan ta diskusjonen om det er relevant å påberope seg kompetanse et annet sted på forumet. :)

Du skrev ikke at utdannelse er irrelevant. Du skrev at brukeren har en irrelevant utdannelse. Måten du skriver på er nedlatende.

Kanskje vi kunne gitt oss nå og holdt oss til sommerhytta-tema?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trotwood skrev (32 minutter siden):

Du legge for mye i det, dette er et oppussingsprogram og det er naturlig at folk har diverse utdannelser. Jeg har selv også utdannelse innenfor bygg, synes det blir litt vel hysterisk å ikke kunne få lov til å diskutere på faglig grunnlag.

Dessuten er det forskjell på å si man er byggingeniør og for eksempel sykepleier/lege - når det er snakk om liv og helse.

Fint om vi kan holde oss til temaet her, og de av oss som har lyst til å diskutere basert på at vi har byggutdannelser må da få kunne gjøre det.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (1 time siden):

Det er kun helsepersonell som ikke skal signere som fagpersonell jf reglene:

* Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren

https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 8, tirsdag:

Spoiler

Skal de ha peis i tillegg til varmepumpe i den knøttlille hytta?!?!!!! 😳 jeg må jo ha hørt feil eller misforstått noe! Hva i allverden trenger de peis for i tillegg? For å ta opp litt ekstra plass inne i hytta? For jeg ser absolutt ikke hvorfor de skal ha peis!! 😳 

Endret av Ariana807
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (På 2.6.2022 den 21.21):

Jeg er uenig - synes heller Marius er litt småfrekk mot Daria

Det er litt morsomt hvordan man oppfatter ting ulikt som menneske, for jeg ser på Marius som den mest pedagogiske personen jeg har sett på Sommerhytta😂 Alle svar han gir til Daria oppfatter jeg som skikkelig pedagogiske og jeg småler hver gang han skal gi et svar, fordi han for all del ikke skal si noe slemt eller være frekk🤭 Synes de er et godt team☺️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...