Gå til innhold

Sommerhytta 2022

Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Spoiler

Daria og Marius: Synes heldigvis de klarte å bevege seg bort fra Jula-stilen denne uka. Men, jeg kan ikke se noen lister i taket - for meg ser overgangene sjuskete ut - men er langt unna så ser ikke skikkelig, ser bare noe sprekker. De har null fokus på kontrastfarger eller dybde. Samspillet mellom ulik størrelse på pyntegjenstandene er jo ikke til stede. Alle gjenstandene deres er så massive, jeg savner mindre gjenstander. Jeg synes det virker som et ok sted å være, men det mangler bare det lille ekstra. Pluss for fargene de har brukt på veggene - skikkelig rolige og behagelige farger og virker som et behagelig sted å slappe av  😄 

Lina og Eldan: de klarer samspillet med de små detaljene kombinert med de store. Dette skaper dybde og bedre romfølelse synes jeg. Jeg synes putene på gulvet var genialt - og det viser selvtillit at de tør å gjøre noe annet enn å sette inn et møbel. Jeg liker at de har dratt opp stilen deres med grov overflate på bordet. Senga var nydelig - hun burde drive med boligstyling profesjonelt. Jeg ser at disse heller ikke har lister, men dette ser riktig gjennomført ut. Eneste er at jeg ikke er så fan av gulvet. De skal ha pluss for at de velger samme skinnende overflate i tak som i gulv - dette skaper symmetri når refleksjonen av begge lampene treffer. Og hodene våre digger jo symmetri underbevisst 😄  Kult at de tenker på kontrastfager - da de har en knasj rød gjenstand i hylla som er kontrastfargen til grønn. De tenker virkelig på alt!

Sara og Ibrahim: Synes sengene så stusselige og kjipe ut og ødela rommet - forstår ikke hvordan de kunne la skomgummimadrassene synes over sengetøyet? Liker hylla - men igjen saver jeg større fokus på kontrastfarger og dybde. Forstår ikke hensikten med benken i midten av sengene - denne har jo null funksjon mellom to senger. Særlig at man tar med kaffen oppå der og sitter i midten av to senger. Burde kun ha gått for ren soveplass eller hatt fokus på rominndeling. Nå er inndelingen: soverom - sitteplass - soverom. For min del var dette den minst gjennomtenkte hemsen denne uka.

Lise og Lars: Jeg liker pleksiglassene. De sa selv at de hadde en løsning på dette med å få disse stødigere - men at de ikke hadde tid. Men, jeg liker at de har fokus på utnytting av naturlig lys. Pluss for at de har god rominndeling og fokus på enda et bruksrom. Jeg liker deres stil best. Ser ut som de har vært nøye ellers byggteknisk - men vanskelig å si når man ikke får se noe særlig...

Måtte se episoden igjen da jeg var litt halvtrøtt i morges 😄  Det må jo stå mellom L&L og L&E som vinner sommerhytta si - om en av de andre suser av gårde med den skjønner jeg ingenting.

Endret av Potetjinta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Min rangering idag:

L+L:

Likte de hyllene som rekkverk - og syntes inndelingen også ble veldig bra. 
Interiørmessig er det de som treffer meg mest med smaken sin også. 

L+E:

God nr 2, grunnen til at de ikke er min nr 1 er armeringsjern og sort rekkverk. 
Hemsen er ellers veldig fint innredet. 

D+M:

Deres beste uke, og tett på L+E synes jeg. Fin soneinndeling på hemsen. Ikke fullt så fint egetlaget maleri. 

S+I:

En hems full av senger. Skjønner de vil ha plass til mye folk, men det blir for enkelt og kjedelig. Sara er veldig fornøyd med egen styling, jeg synes ikke den utmerker seg i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (24 minutter siden):
  Skjul innhold

Min rangering idag:

L+L:

Likte de hyllene som rekkverk - og syntes inndelingen også ble veldig bra. 
Interiørmessig er det de som treffer meg mest med smaken sin også. 

L+E:

God nr 2, grunnen til at de ikke er min nr 1 er armeringsjern og sort rekkverk. 
Hemsen er ellers veldig fint innredet. 

D+M:

Deres beste uke, og tett på L+E synes jeg. Fin soneinndeling på hemsen. Ikke fullt så fint egetlaget maleri. 

S+I:

En hems full av senger. Skjønner de vil ha plass til mye folk, men det blir for enkelt og kjedelig. Sara er veldig fornøyd med egen styling, jeg synes ikke den utmerker seg i det hele tatt. 

Elsket L og E sin hems og fortjente vinnere i dag ! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere heier på L og E 🙈 Hun er så frekk og ufin mot E, får helt noia av å se på.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke at dere heier på L og E 🙈 Hun er så frekk og ufin mot E, får helt noia av å se på.

Det klippes sånn tipper jeg. Og… Har du forsøkt å pusse opp med partneren din? Er dere høflige mot hverandre hele tiden? 
Mitt synspunkt baserer seg mest på resultatet. Og resultatet denne uka var best hos de og L+L. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett ferdig ennå men 

Spoiler

Det svarte armeringsjernet hos L og E var så stygt, rett og slett. Det ødela hele rommet.

Og pleksiglassene hos L og L var heller ikke pent eller funksjonelt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shalott

Denne uka er jeg sikkert ganske alene om å ha S+I som vinnere, knapt foran L+E.  Ja, det var ikke så fint med den skumgummimadrassen synlig, men de hadde det desidert beste rekkverket,  og når de nå har bevegd seg bort fra bruntoner og gull, synes jeg de har fine farger.  Dessuten så er det enkle er det beste; en skikkelig varm hems der man ikke kan stå oppreist - det blir ikke et samlingspunkt på dagtid, det blir et sted gjester kan sove.

L+E hadde også en kjempefin hems, bortsett fra at jeg ikke likte rekkverket.

L+L kommer på min sisteplass denne gangen.  Rekkverket  overhodet ikke trygt ut.  Og enda en kontorplass?  Det aller første rommet, flerbruksrommet, lagde de også om til arbeidsplass.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars og Lise snakket vel helt tidlig i sesongen om mulighetene for hyttekontor? Eller husker jeg helt feil? 

Ser for meg at tanken der er at de har hvert sitt hyttekontor rett og slett 😛

Så funderer jeg på om Daria og Marius blir det nærmeste vi kommer sesongens Esra og Arber? De gjør bra arbeid, og det er pent, og de har en del gøyale løsninger, men de når aldri heeelt opp...? Det virker som om særegenheter er det dommerne liker aller best.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (27 minutter siden):

Jeg er uenig - synes heller Marius er litt småfrekk mot Daria

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (27 minutter siden):

Denne uka er jeg sikkert ganske alene om å ha S+I som vinnere, knapt foran L+E.  Ja, det var ikke så fint med den skumgummimadrassen synlig, men de hadde det desidert beste rekkverket,  og når de nå har bevegd seg bort fra bruntoner og gull, synes jeg de har fine farger.  Dessuten så er det enkle er det beste; en skikkelig varm hems der man ikke kan stå oppreist - det blir ikke et samlingspunkt på dagtid, det blir et sted gjester kan sove.

L+L kommer på min sisteplass denne gangen.  Rekkverket  overhodet ikke trygt ut.  Og enda en kontorplass?  Det aller første rommet, flerbruksrommet, lagde de også om til arbeidsplass.  

Nei, jeg likte også S&I sitt best. Liker som regel det de lager veldig godt 😊 Også er de så herlige, skikkelig glade i hverandre. Selv når de «krangler» er de søte med hverandre, synes jeg. Synes det har vært vanskelig å finne noen å heie på, for liker egentlig alle og synes alle er flinke, men merker S&I kanskje ligger litt foran de andre i min bok. ❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DM: Jeg likte best deres utnyttelse av plassen faktisk. Sengen i den lave enden og daybed for opphold på dagtid der man kan sitte oppreist og se ut (man får ikke gjort noe med utsikten beklageligvis). Dessverre er de ikke så gode på styling, men rent bruksmessig var DM mine favoritter denne uken. Fengsel Aina? Virkelig? Hva med gitteret til LE da?

LE: Jeg skjønner ikke helt utnyttelsen av hemsen her. Man har ikke plass til å sitte og dermed oppholde seg under den laveste delen av hemsen, så hva skal dette arealet egentlig brukes til? De to små putene, hva er de godt for? Jeg skjønner ikke helt. Det er vondt å sitte på en pute på gulvet når man leser, mest sannsynlig ville man lest i sengen. Aina sa at hun ville ha hemser som var multifunksjonelle, det var visst ikke så nøye likevel....

Jeg synes hyllene og rekkverket var stygge.

Delen med sengen var min favoritt av alle sengeplassene denne uken, det var fint stylet og jeg likte at man kunne skjerme seg.

SI: Litt mye seng, men veldig fine hyller. Jeg tror jeg ville valgt å ha en daybed/sofa vendt slik DM hadde og hatt hyller på veggen til høyre og dermed fått utnyttet dybden i rommet bedre. Nå ble det bare hyller og seng, det så trangt ut, uten mulighet til å bruke rommet til noe annet. Sittebenken forsto jeg ikke.

LL: Dersom DM lagde fengsel så lagde LL fangehull. Dette ble ikke bra. Jeg forstår at man kanskje vil trekke seg tilbake av og til, men å stenge ute så mye dagslys med en permanent løsning synes jeg var en tabbe. Jeg hadde valgt noe annet, noe som kunne trekkes vekk eller flyttes, slik som hos LE.

Liker fargene og hyllene, men de var kanskje litt store og blokkerte igjen veldig mye av lyset. Plexiglasset ble ikke vellykket, men tanken var god.

Jeg hadde gitt DM hammer denne uken, fordi de innredet hemsen slik at det gikk an å bruke den mest fornuftig etter mine tanker om hva jeg ville brukt hemsen til.

Endret av Blåttvann
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemsen er skikkelig liten, virker litt mye å skulle ha det multifunksjonelt 🤷🏻‍♀️

Jeg synes Sara og Ibrahim og LL virker fine mot hverandre og lager hytter jeg godt kunne tenkt meg selv. Enig i at Marius virker litt rar mot Daria innimellom, sikkert ikke lett å pusse opp sammen, men når de sitter på "sync" må det gå an å snakke hyggelig om kjæresten sin? Lurer på om jeg hadde likt stilen deres om jeg ikke hang meg opp i hvor nedlatende L er 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (11 timer siden):

Du er ikke alene. Og helt ærlig, jeg så ikke skumgummimadrassen en gang. Så jeg føler ikke det var godt synlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg tipper også trakk SI ned litt var festet til stigen som såg litt så som så ut, at det kun var laget ramme for madrasser og en liten hylle. Generelt sett lagt veldig lite arbeid ned i det. 

Men skal sies at ukesoppgavene i år er ekstremt mye mindre enn tidligere år, så at dei ikke får det bedre enn dei gjør er litt rart synes jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Sommerhytta litt enklere i år? 

Tidligsre sesonger så har de bl.a måtte isolere en vegg og satt opp selve veggplatene satt inn ett vindu, foringer, lagt bordkledning osv. 

Føler at i år så er det bare «kos» med maling, snekring og interiør/pynting 

En sesong så måtte de også bygge ei hel ytterbod med vindu fra scratch 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (13 timer siden):

Tidligsre sesonger så har de bl.a måtte isolere en vegg og satt opp selve veggplatene satt inn ett vindu, foringer, lagt bordkledning osv. 

De tidligere sesongene kan ikke sammenlignes med denne. Spesielt i fjor. Da var det store hytter, mange store flater å jobbe på og i tillegg måtte de isolere og slå opp panel! Hver uke var det store uteprosjekter i tillegg.

I år trenger de nesten bare å male og style. Jeg skjønner ikke at resultatene ikke er bedre jevnt over.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (8 timer siden):

De tidligere sesongene kan ikke sammenlignes med denne. Spesielt i fjor. Da var det store hytter, mange store flater å jobbe på og i tillegg måtte de isolere og slå opp panel! Hver uke var det store uteprosjekter i tillegg.

I år trenger de nesten bare å male og style. Jeg skjønner ikke at resultatene ikke er bedre jevnt over.

Helt enig. Flere rekker jo ikke å bli ferdige engang 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
skruf skrev (På 3.6.2022 den 11.05):

Veldig stor forskjell i vanskegrad, ja.

De siste sesongene (spesielt 3 og 5?) har det kommet mye kritikk mot produsentene.  Misfornøyde deltakere, for ujevnt startfelt, dommerfavorisering, "feil" vinner, spleis til "riktig" vinner og så videre.  I år har de satset på en vennskapelig dynamikk med en vennegjeng på 8 der alle er i nøyaktig samme livssituasjon.  Uansett hvem som vinner i år, tviler jeg på at det blir noe ramaskrik.  Til det er de, tross alt, for jevne.

Endret av shalott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (På 4.6.2022 den 18.57):

Veldig stor forskjell i vanskegrad, ja.

De siste sesongene (spesielt 3 og 5?) har det kommet mye kritikk mot produsentene.  Misfornøyde deltakere, for ujevnt startfelt, dommerfavorisering, "feil" vinner, spleis til "riktig" vinner og så videre.  I år har de satset på en vennskapelig dynamikk med en vennegjeng på 8 der alle er i nøyaktig samme livssituasjon.  Uansett hvem som vinner i år, tviler jeg på at det blir noe ramaskrik.  Til det er de, tross alt, for jevne.

L&L og E&L er på et helt annet stadie enn de andre, en av disse bør vinne.

Om et av de to andre parene vinner er det noe galt, for Lars har jo kommentert selv at det er veldig mangelfull snekring. I tillegg har de en liten gjennomført stil.

Dessuten: den ene uken S&I vant ute var dette åpenbart fordi de ikke hadde noen hammer, jeg nekter å tro at disse var flinkest ifølge dommerne. De hadde jo bare planta xx antall trær uten mål og mening som blir et helvete å holde ved like om noen år. L&L og L&E var mye mer gjennomførte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, sportsidiot said:

L&L og E&L er på et helt annet stadie enn de andre, en av disse bør vinne.

Om et av de to andre parene vinner er det noe galt, for Lars har jo kommentert selv at det er veldig mangelfull snekring. I tillegg har de en liten gjennomført stil.

Dessuten: den ene uken S&I vant ute var dette åpenbart fordi de ikke hadde noen hammer, jeg nekter å tro at disse var flinkest ifølge dommerne. De hadde jo bare planta xx antall trær uten mål og mening som blir et helvete å holde ved like om noen år. L&L og L&E var mye mer gjennomførte.

Jeg er uenig, jeg syntes uteplassen til S&I er veldig fin den uka de vant og absolutt fortjent :) De blir jo ikke kun vurdert på plassering og antall trær 🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...