Gå til innhold

Betyr det at noen tar på deg noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt sosiale relasjoner bestandig og opplever joen ganger at jeg møter på mennesker som tar mye på meg, på armene, skuldrene eller ryggen, litt etter setting. Betyr det noe eller er det bare at de ikke er redd for å ta på andre. Selv tar jeg aldri på noen på den måten. 

Anonymkode: b11a1...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanskelig å svare på fordi det er så forskjellig fra person til person. Noen kan mene noe med det, andre er bare personer som er vant til slikt.

Hvis du ikke setter pris på det så gi de beskjed! :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (8 timer siden):

Det er veldig vanskelig å svare på fordi det er så forskjellig fra person til person. Noen kan mene noe med det, andre er bare personer som er vant til slikt.

Hvis du ikke setter pris på det så gi de beskjed! :)

 

Synes for så vidt at det er hyggelig, bare veldig usikker på om det er flørt eller bare vanlig for dem, noe de gjør med alle. 

Anonymkode: b11a1...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bli tatt på. Liker heller ikke hjertelige klemmer, for det blir for tett. Vil ikke ha håndtrykk heller, for det holder å si hei og holde avstand. Etter coronaen gikk det opp for meg at det er mulig å gjøre noe annet hvis det er det jeg vil, så får jeg heller tåle å bli sett litt rart på. 

Anonymkode: b6b7a...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fysisk, men ser an både person og situasjon. Jeg tar stort sett kun på personer jeg liker på en eller annen måte, men jeg er godt gift så flørter ikke sånn sett. 

Jeg har f.eks to jobber, på den ene holder vi normal avstand, på den andre tar vi mye på hverandre. Klem når kommer/drar, henger litt på hverandre når vi ler osv. Det kommer nok veldig an på. 

Anonymkode: ed3e5...270

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en person som helt spontant, og uten å tenke på det, kan ta en person på armen, ryggen, eller skulderen. 

For meg er det et uttrykk for omsorg, trøst, eller engasjement/iver. 

Anonymkode: a0e9a...6d9

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en som tar på andre når vi prater, men det er kun til mennesker jeg har en privat og nær relasjon til, eventuelt gode kollegaer på teamet mitt. 

Det er min måte å fortelle folk at de betyr noe for meg, at jeg hører det de sier, og at det de sier er viktig for meg. Og så tenker jeg at folk generelt har et behov for å bli tatt på, selv om det bare er en hånd på armen eller en tilsvarende lett berøring.
Dette har vi pratet om i venninnegjengen, og jeg har fått tilbakmeldinger på at de setter pris på å bli sett på den måten. Jeg tenker jo selv også, hvor fint det er når andre tar på meg med en lett berøring på arm, rygg osv. Det kommuniserer mye, som omtanke, kjærlighet, trøst osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg liker ikke å bli tatt på. Liker heller ikke hjertelige klemmer, for det blir for tett. Vil ikke ha håndtrykk heller, for det holder å si hei og holde avstand. Etter coronaen gikk det opp for meg at det er mulig å gjøre noe annet hvis det er det jeg vil, så får jeg heller tåle å bli sett litt rart på. 

Anonymkode: b6b7a...344

Samme her. Har vært så deilig under koronaen. 

Anonymkode: f9a27...631

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt sosiale relasjoner bestandig og opplever joen ganger at jeg møter på mennesker som tar mye på meg, på armene, skuldrene eller ryggen, litt etter setting. Betyr det noe eller er det bare at de ikke er redd for å ta på andre. Selv tar jeg aldri på noen på den måten. 

Anonymkode: b11a1...d3a

Nei, det betyr ingenting annet enn at de er "touchy feely" folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare mer fysiske, tror jeg.

Synes selv det er veldig ubehagelig å bli tatt på av noen som ikke er kjæresten eller barna mine.

 

Anonymkode: 5a899...59a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at en del folk har vanskelig for å forstå andres intimgrenser.

Anonymkode: 9f91e...5a3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det betyr at en del folk har vanskelig for å forstå andres intimgrenser.

Anonymkode: 9f91e...5a3

Kunne ikke vært mer enig. Bare fordi en og annen syntes det er greit så er det ikke vanlig å like dette om man ikke er i en spesielt nær relasjon som eksempelvis umiddelbar familie. Heldigvis er de som tror at alle er som dem i et solid mindretall og dermed klarer de la være selv om de helst skulle ha klådd på alle de møter.

Jeg må også legge til at jeg som mann tar det litt personlig når kvinner tar det for gitt at de kan ta på meg. Det har skjedd på jobben, og jeg syntes det er ganske respektløst siden jeg hadde stått i fare for å miste jobben om jeg hadde gjort det samme til en kvinne. Men menn har ikke slikt beskyttelse på jobben som kvinner har dessverre.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg et en av de som hater å bli tatt på, med mindre det er er kjæreste som tar på meg. Jeg er hypersensitiv og liker det bare ikke! Jeg jobber med barn, og det er ikke alltid jeg liker at de tar på meg, vil sitte på fanget o.l. heller, men det er en del av jobben så jeg strekker meg langt. Jeg tar selvsagt initiativ til trøst og kos for dem som trenger det, og det er ikke noe problem. Siden jeg jobber i et sånt omsorgsfullt yrke er mange av kollegene også litt sånn med hverandre. Stryker en på armen tar på skulderen o.l. i sånne "Går det bra, kjekt å se deg, godt jobba"-situasjoner. Jeg liker det IKKE, men for å ikke være sær så smiler jeg bare.

Anonymkode: 919fe...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke mange som er sånn, men noen få, som alltid skal plukke og ta på meg mens vi snakker. Typisk dytte meg litt om jeg sier noe morsomt. Jeg finner meg greit i det, men er ikke sånn selv. 

Anonymkode: 4dac1...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...