Gå til innhold

Kjøper er sur på meg når jeg bare har vært hyggelig. Jeg er så frustrert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg er helt matt. Solgte leiligheten min til (det jeg trodde var) ett normalt hyggelig og oppegående par. Overtakelse på fredag nå før helgen, og hele helgen har jeg bare blitt mer og mer irritert når jeg tenker på det som skjedde. Jeg ville være grei, fordi jeg av natur er en veldig raus og flott person når det kommer til å tenke på andre (har mange sagt til meg, og det stemmer nok). 
jeg satte igjen diverse utrolig praktiske og flotte ting til de som skulle overta. I kjøleskapet satte jeg igjen en uåpnet Biola med lang holdbarhet og nesten helt nytt stort beger med jordbærsyltetøy som jeg bare hadde tatt ett par skeier av.  Brunost uåpnet og  en tubeost som var over halvparten igjen i. Satte også igjen litt andre ting som er kos å ha, typ mariekjeks, en nesten ny nugatti og frokostblanding (bra merke). Ellers lot jeg lampen på soverommet henge da denne er stor og tung, og passer helt utrolig bra til rommet. Den var dyr i sin tid, og utrolig flott. Fått mye ros for den. Så de burde være veldig glade for det. Satte også litt praktisk og nyttig utstyr igjen på badet. Tannpasta nesten helt ubrukt, og en helt ny deo. Pluss en hudkrem som jeg følte passet de veldig bra, og som jeg selv ikke liker så godt. Ikke billig den heller. Lot det også stå litt isopor igjen i boden, da dette er noe de fleste jo har bruk for før eller siden. 
 

selv hadde jeg blitt utrolig glad for dette om det var jeg som flyttet inn i ny leilighet. Men de virket irriterte og sure, og det oppleves som de er utrolig utakknemlige mennesker. De sendte etterpå sms om at de opplevde det som ugreit at det sto ting i leiligheten. Jeg svar som sant er at det er utrolig dårlig holdning av de, og at om det er sånn det skal være kan jeg hente gavene igjen. Ikke fått svar. Helt sykt! Er det mulig? Hva gjør jeg? Bare lar det gå, eller sender en ny ærlig melding om hva jeg tenker om situasjonen og hvor frustrert jeg er? 

Anonymkode: 24c16...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva du gjør? Innser at dette var et mislykket forsøk på å være snill. Så lærer du av det, gjør det ikke igjen og går videre. Du sender de ikke flere meldinger.

Anonymkode: 0091a...3b9

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du giddet ikke rydde ut etter deg og er overrasket over at de vil ha leiligheten i normal stand?

Anonymkode: 4a0cf...5ec

  • Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke skrevet under overtakelsesprotokollen om du ikke hadde ryddet etter deg. 

Anonymkode: df863...21c

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen? Du har satt igjen masse greier, flere av de som du sier er "nesten ikke brukt". Vel, en tannkrem som er åpnet er åpnet uansett hvor mye du hsr brukt av den. Alt du har satt igjen er ren latskap! Hadde blitt jævlig irritert om jeg var kjøper.

Anonymkode: e2a51...b1b

  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv blitt irritert over at det lå igjen matvarer og andre artikler etter selger! Det hadde også vært greit om du hadde spurt de om de ønsket taklampen på soverommet. Kan jo være at de har en helt annen stil enn deg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vennlighet fra din siden, framstår ikke alltid som vennlighet av mottaker. Det kan du lære deg først som sist, og heller gå for normale sosiale antenner. Det er ikke normalt å la rotet sitt bli igjen når man flytter, for det blir sett på som rot av andre. One man's trash is another man's treasure... 

Jeg hadde ikke ønsket å spise av forrige eier innkjøpte mat, uansett hvor lite som var spist av det. Man vet jo aldri hva andre folk driver med. Jeg hadde kastet alt som var igjen på hadde sett på deg som lat og frekk, som ikke gadd å rydde bort/pakke med deg rotet ditt, men lot det bli stående til meg. 

Lampen kunne du avklart på forhånd ved å spørre om de ønsket at den ble hengende. Maten og personlige artikler kunne du spart deg for, og isopor? Altså, hva faen? Ja, hadde trodd det var noe i veien med deg, eller mest sannsynlig bare tenkt at du var frekk. Altså, motsatt av slik du forsøkte å fremstå... 

Anonymkode: 5f587...9df

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forsøk!🤣

Men du, ikke kall åpnede forbruksvarer som tannkrem som gaver! Det er bare ekkelt å gi slike ting til andre!🤮

Anonymkode: 4ca27...271

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som kjøper hadde jeg nok ikke giddet å sende sms på grunn av at disse artiklene sto igjen, men jeg hadde tenkt at du enten er veldig lat eller veldig merkelig.

Det største irritasjonsmomentet hadde vært isoporen, jeg kan ikke komme på én eneste anledning i nitt 45-årige liv der jeg har tenkt at «nå hadde det vært greit å ha litt isopor tilgjengelig» 😂 Og lampen, dersom den ikke var min stil. Jeg måtte tatt meg bryet med å kjøre dette til miljøstasjon. De åpnede matvarene og hygieneartiklene ville gått rett i bosset.

Anonymkode: 2c5c8...828

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre når de legger igjen en hel pizzasaus (eller hva det egentlig var) inni kjøkkenskapet og forsøker å skjule det med å legge en hylleplate over, uvasket komfyr med fullt av vann(?) i brettene inni, så mye møkk i hjørnene at man må bruke tapetkniv for å fjerne det, og så møkkete dusj at slepelistene på dusjveggene bare måtte fjernes og kastes, hull i vegger og dører gjort Etter visning, og et helt møbel de ikke gadd å ta med fordi det var så tungt så de tenkte jeg like gjerne kunne ha det… 😑 

Det handler om manglende respekt for andre. Vi vil ikke ha møkka og rælet deres… 

Anonymkode: e0305...b77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kjenner at jeg er helt matt. Solgte leiligheten min til (det jeg trodde var) ett normalt hyggelig og oppegående par. Overtakelse på fredag nå før helgen, og hele helgen har jeg bare blitt mer og mer irritert når jeg tenker på det som skjedde. Jeg ville være grei, fordi jeg av natur er en veldig raus og flott person når det kommer til å tenke på andre (har mange sagt til meg, og det stemmer nok). 
jeg satte igjen diverse utrolig praktiske og flotte ting til de som skulle overta. I kjøleskapet satte jeg igjen en uåpnet Biola med lang holdbarhet og nesten helt nytt stort beger med jordbærsyltetøy som jeg bare hadde tatt ett par skeier av.  Brunost uåpnet og  en tubeost som var over halvparten igjen i. Satte også igjen litt andre ting som er kos å ha, typ mariekjeks, en nesten ny nugatti og frokostblanding (bra merke). Ellers lot jeg lampen på soverommet henge da denne er stor og tung, og passer helt utrolig bra til rommet. Den var dyr i sin tid, og utrolig flott. Fått mye ros for den. Så de burde være veldig glade for det. Satte også litt praktisk og nyttig utstyr igjen på badet. Tannpasta nesten helt ubrukt, og en helt ny deo. Pluss en hudkrem som jeg følte passet de veldig bra, og som jeg selv ikke liker så godt. Ikke billig den heller. Lot det også stå litt isopor igjen i boden, da dette er noe de fleste jo har bruk for før eller siden. 
 

selv hadde jeg blitt utrolig glad for dette om det var jeg som flyttet inn i ny leilighet. Men de virket irriterte og sure, og det oppleves som de er utrolig utakknemlige mennesker. De sendte etterpå sms om at de opplevde det som ugreit at det sto ting i leiligheten. Jeg svar som sant er at det er utrolig dårlig holdning av de, og at om det er sånn det skal være kan jeg hente gavene igjen. Ikke fått svar. Helt sykt! Er det mulig? Hva gjør jeg? Bare lar det gå, eller sender en ny ærlig melding om hva jeg tenker om situasjonen og hvor frustrert jeg er? 

Anonymkode: 24c16...0dc

Tenk at de må rydde ut ditt rot før de får flyttet inn. 

Anonymkode: b037c...031

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du burde heller latt det være en del av markedsføringen.

Kjøp leilighet- få med pent brukt Nugatti og tannkrem helt vederlagsfritt.

Kan inneholde spor av isopor.

Og en hudkrem som du trenger.

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trenger man isopor egentlig? 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 2ba30...13a

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg flytter inn i ny leilighet skal den være tom. Punktum. Ingen matrester eller annet søppel. Og jeg ønsker sannsynligvis ikke å overta lamper eller møbler, i hvert fall ikke om det ikke er avtalt. Da jeg kjøpte leilighet for en del år siden prøvde selger å prakke på meg noen grusomme gardiner fra 80-tallet, for de passet så godt til fargen på veggene. Det første jeg gjorde da jeg hadde overtatt var å male over de lysegule veggene i stua.

Anonymkode: 8cd3e...3a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...