Gå til innhold

Har et vakkert barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (15 timer siden):

Mange drar fordeler i yrkeslivet, på byen og under studier. 

Ubevisste fordommer fra andre gjør (dessverre) at et bra utseende gir mange et enklere liv. Mange kommer faktisk mer "lettvint" til ting. 

Jeg ser mange skriver det her inne at pene mennesker har så enkle liv, men det stemmer ikke for alle altså. Man kan ha depresjon og angst, bli offer for sjalusi og misunnelse hos andre, bli dolket i ryggen osv selvom man er veldig pen. 

Anonymkode: 24109...9b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvilke fordeler da? Har også ett barn som er over snittet vakkert. Det er en gutt på 10 år da. Men han har aldri fått noen fordeler av det - annet enn å bli overøst med komplimenter (om det kan ses på som en «fordel»). Han har jo akkurat det samme livet som søskna sine…?

Mitt er litt eldre. Ved starten på ungdomsskolen for eksempel, hun fikk veldig mange kontakter på snap, lettere innpass i flere gjenger. Blant annet. 
Mer populær. «Hun pene i B-klassen»-typ. 

Ikke nødvendigvis positivt. 

Anonymkode: d7760...049

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 0.04):

Gruer meg til hun blir eldre fordi jeg vil ha henne liten og vakker for alltid 🤣🤣🤣

Anonymkode: aa736...6a3

Hæ?🙄

Anonymkode: bb6e1...ea9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser mange skriver det her inne at pene mennesker har så enkle liv, men det stemmer ikke for alle altså. Man kan ha depresjon og angst, bli offer for sjalusi og misunnelse hos andre, bli dolket i ryggen osv selvom man er veldig pen. 

Litt lettere å være smådeprimert fordi livet ikke gir deg noe motstand og du mangler litt fotfeste enn å bli mobbet, utstøtt og leve med så mye angst og depresjon at du ønsker å dø.

Anonymkode: 558d2...7f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Litt lettere å være smådeprimert fordi livet ikke gir deg noe motstand og du mangler litt fotfeste enn å bli mobbet, utstøtt og leve med så mye angst og depresjon at du ønsker å dø.

Jeg er visst veldig vakker, men har hatt så angst at det føltes som en front-mot-front kollisjon bare noen sa hei til meg på kiwi. (Har fått behandling for angsten og er idag frisk, men vet godt hva invalidiserende angst er - som fulgte meg noen år faktisk). Har aldri følt at utseendet har gitt meg fordeler, tvert imot har jeg vanskeligere for få gode venner, blir fort satt i bås med at jeg er så strøken og derfor er jeg sånn og sånn.. og at folk blir stressa hvis jeg skal komme hjem til de osv, når sannheten er at jeg er sykt avslappa til hvordan folk har det og ikke bryr meg om å ha det strøkent. Folk har ikke vært hjemme hos meg engang men antar at jeg har det strøkent fordi jeg er pen.. hallo i luken 🙈 jeg har adhd og er sykt rotete 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Slik lookisme er en mental og intellektuell funksjonssvikt

Anonymkode: 4675d...c2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men du må sammenligne deg med andre stygge, ikke med pene mennesker. Da er du jo skikkelig slem mot deg selv. 

Anonymkode: 677b3...cbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

helt enig. vakre folk faar ikke klage i mitt naervaer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva hvis rullestolbrukerne sier det til deg og? 

DU HAR BEIN!! IKKE KLAG!! 

Anonymkode: 677b3...cbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og nettopp pga manglende forståelse og vanskelig for å få venner ble livet mitt (som vakker med sterk angst) nesten uutholdelig….

Heldigvis fikk jeg etterhvert (langt uti 30-åra) noen gode venner! Hu ene er i samme bås, hu ser ut som en supermodell! Ser utad så vellykket ut, alt på stell og bra karriere. Men hu har også sterk angst!

AnonymBruker
Skrevet

aa vaere stolt over noe man ikke kan kontrollere eller har valgt er dumt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 12.35):

Det gir henne fordeler i livet. Ene datteren min har alltid vært vakker, det har gitt henne fordeler søstrene ikke har fått i møte med andre. Og dyp misunnelse. 

Anonymkode: d7760...049

For en merkelig kommentar, og det fra mor til denne datteren. På hvilken måte har du bidratt til denne misunnelsen? 

Jeg forstår at TS ønsker at barnet hennes skal være liten og søt for evig, men jeg håper hun heller kan holde fokus på om datteren blir et godt menneske, og at det ikke skal være utseendet som definerer henne. Det er virkelig mer enn nok utseendefokus her i verden, om vi ikke skal holde på med det overfor små barn også.

Anonymkode: 29497...723

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen er vakrere enn mine døtre

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt. Man kan dra fordeler av å ha et pent ytre, enda bedre om man er slank i tillegg. 

Men det betyr ikke at man ikke kan bli rammet av indre demoner. Eller rasshøl. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 23.37):

Jeg har en liten prinsesse på 2 år Som er mitt livs største kjærlighet♡

Både jeg og far for ofte kommentarar ifra venner/familie og fremmede på hvor uvanlig vakker datteren våre er og hvor fin hun kommer til å bli når hun blir eldre. 

Kjenner jeg gruer meg til hun blir eldre 😢 men gleder meg samtidig. 

Anonymkode: aa736...6a3

Etter min mening kan man aldri dømme utseendet på et lite barn og tror man vet hvordan de kommer til å bli som voksne. De skifter ofte hårfarge også. Svært mange nordiske barn er blonde som små, men får f.eks. kommunefarget eller mørkt hår som voksne. Nesen kan forandre seg totalt også. En nabo av meg hadde et uvanlig søtt og vakkert pikebarn, med store blå øyne og blondt hår. Da hun ble 18, hadde nesen vokst til et skikkelig nesegrev (en ørnenese), avlangt ansikt og håret var tynt, skikkelig tynt og pistrete. Ikke så vakker akkurat. Borte var det vakre barnet alle hadde spådd et sånt vakkert ansikt som voksen.

Anonymkode: b3130...a79

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for persondebatt, innlegg som kun inneholder én lenke, latterliggjøring, brukerdebatt og siteringer av slettet innhold. - Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
AnonymBruker
Skrevet

Skal du lage mange tråder om dette? Et for hvert år, til barnet vokser dette av seg?

Anonymkode: 69add...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...