Gå til innhold

Har et vakkert barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være kjip her. Men du er ikke alene om å få komplimenter om barnet ditt og det er ikke nødvendigvis slik at hun er uvanlig vakker fordi hun får komplimenter. De aller aller fleste får beskjed om at de har utrolig vakre barn av familie, venner og u name it. Det er komplimenter og ikke noe man nødvendigvis legger så veldig mye i.

Anonymkode: 428d3...983

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn og en datter og jeg syntes det var frustrerende hvor ofte helt fremmede skulle kommentere hvor søt/vakker datteren var og hvor fantastiske øyne hun hadde. Kunne aldri ta henne med i en butikk uten kommentarer.  Selv datteren syntes det ble for mye.  Fokuset på utseende til barn burde minskes.  Datteren har ikke latt kommentarer gå til hodet sitt, hun er veldig sjenert og liker ikke oppmerksomhet.

Anonymkode: c65b6...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke la henne vokse opp som den som alltid får det som hun vil med andre mennesker fordi hun er vakker…

Anonymkode: c65b8...f50

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier at alle foreldre synes sine barn er vakre; ja, det er riktig. Men det er noen barn som er vakrere enn andre. Dere trenger ikke bli såret.

Likevel enig i at det er lurt å ikke bli for opptatt av det ytre. De små oppfatter sånt.

Anonymkode: 40cfd...d22

AnonymBruker
Skrevet

At pene barn kan bli gjennomsnittlige som voksne er snickers og twist. Jeg var utrolig søt som barn, jeg er i dag middels minus :P 

Anonymkode: 31bc2...6c6

• Liker 2
Skrevet

Er det helt tabu å si at man  syntes at eget barn er vakkert? Skulle nesten tro det når en leser svarene her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (5 timer siden):

Er det helt tabu å si at man  syntes at eget barn er vakkert? Skulle nesten tro det når en leser svarene her. 

Nei. Jeg synes min datter er nydelig og hun får masse kommentarer på det, men jeg baserer ikke hele oppfattelsen av henne (eller hun av seg selv) kun basert på det.  Hun er mer enn kun sitt ytre.   Vi lærer henne andre teknikker og verdier enn å blunke med øynene for å få viljen sin…… Hun forstår for eksempel at fordi hun er søt jente er det ting hun slipper unna med, men fordi hun driver med fotball og ser at tilbudet til jenter er dårligere får hun se en annen side, at verden ikke dreier seg om søte jenter. 

Man er ikke bare utseende sitt, like lite som et barn kun er diagnose

Anonymkode: c65b6...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en vakker ungdom, og hun har faktisk problemer med å få kjæreste, komme inn i en russegjeng, få gode venner - tror det er fordi de andre jentene opplever henne som en trussel. Hun er høyere enn mange gutter og har komplekser for det, og guttene på hennes egen alder føler seg sett ned på - både fysisk og mentalt.

Så det å ha et vakkert utseende kan være både fordel og ulempe.

Anonymkode: 02cf1...83a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, flaut når ikke foreldre skjønner at dette er kommentarer alle jentebarn får. 

Anonymkode: 5604b...5c0

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelsen lyser rødt i tråden her.. av folk som håper hun får en god personlighet… de fleste som svarer her inne har ikke en god personlighet.. 

Anonymkode: 94720...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skift fokuset ditt, kvinne! Jeg fikk alltid høre fra min mor hvor vakker jeg var. Jeg er ikke fornøyd med hvordan utseendet mitt ble til noe jeg har brydd meg om i hele oppveksten, og er flau over at jeg faktisk syns det er tøft å bli voksen og ikke være like vakker lenger. 

Anonymkode: f4002...32b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gruer meg til hun blir eldre fordi jeg vil ha henne liten og vakker for alltid 🤣🤣🤣

Anonymkode: aa736...6a3

Jeg tror jeg kan skjønne dette. Jeg satt nettopp og kikket på bilder av min eldste da hun var to, og tenkte "ååå, så liten og søt, tenkt å fått spole tilbake møte henne som toåring en gang til". Selv om jeg elsker henne i den alderen hun er til en hver tid, altså! Når toåring-søtheten forsvinner, kommer det noe nytt. Og vi kommer til å elske dem som tenåringer også, samme hvor sure og kvisete de blir ❤️ 

Ellers så tenker jeg både det er naturlig å synes eget barn er vakkert, og at det er noen barn som sjarmerer omgivelsene ekstra og oppfattes som uvanlig vakre. Det betyr ikke at de er mer verdifulle, vi mennesker er bare ulike, barn også. 

Vi har to jenter, på to og fire, og den ene har fått mer av den type oppmerksomhet enn den andre. Det samme barnet fikk også oppmerksomhet for å være tidlig ute med språk der den andre var gjennomsnittlig. Det syns jeg er litt kjipt som mamma, og jeg håper vi unngår at de merker det. De er like gode og nydelige begge to!

Anonymkode: 2d72b...8a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en liten prinsesse på 2 år Som er mitt livs største kjærlighet♡

Både jeg og far for ofte kommentarar ifra venner/familie og fremmede på hvor uvanlig vakker datteren våre er og hvor fin hun kommer til å bli når hun blir eldre. 

Kjenner jeg gruer meg til hun blir eldre 😢 men gleder meg samtidig. 

Anonymkode: aa736...6a3

kan hende hun er en av de barna som er pene når de er små, og blir litt stygge når de blir voksne. Mange av dem.

Anonymkode: 771ee...a34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært litt skeptisk til all fokus på utseende.... Hva med den personen hun faktisk er, og utvikler seg til? Positive egenskaper, empati for andre osv?

Anonymkode: 2f2f3...349

• Liker 3
Skrevet

Kjenner meg igjen, alle som blir mammaer synes eget barn er det vakreste som finnes.....🥰

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde også en liten jente som ALLE måtte kommentere hvor søt var - nå er hun 8 år og helt gjennomsnittlig, i tillegg til å ha elendig (i mine øyne) smak når det gjelder både hårfrisyrer og klær. Det går seg til!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Får lignende kommentarer om min sønn relativt ofte. Han er halvt norsk. Jeg trodde i starten at det var noe man sa til alle barn, men med tiden har jeg skjønt at han er et pent barn i manges øyne og ikke bare våre😄 Men kan ikke si at jeg gruer meg til at han blir voksen. Det får gå som det går. 

Det viktigste er at jeg oppdrar han til å bli en god person, så får utseendet være en bonus. Og utseendet kan forandre seg. Han er 5 år bare. 

Anonymkode: f0c7d...9b1

Skrevet

Denne tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt.

-Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du bør fokusere på andre ting enn utseendet til datteren din, og at du også bør slutte å omtale henne som «prinsesse». Hvis du fokuserer mye på utseende, vil datteren din også gjøre det - og det vil bli vanskelig på sikt. Barn er barn, uavhengig av utseende. 

Anonymkode: 58936...ea7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er trist at det er utseendet til barnet ditt du fokuserer på. Dessuten har jeg aldri sett en 2-åring som ikke er søt. 🤷‍♀️

Anonymkode: 9ad49...6d9

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...