Gå til innhold

Jeg ble lagt i kunstig koma med respirator, noen andre?


Mariam95

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen her inne som sitter på denne erfaringen? Har dere opplevd det selv eller kjenner dere noen? Isåfall vil jeg gjerne ha noen å dele tankene med. Sliter dere i ettertid?

jeg var høygravid med min sønn. Fikk akutt lungesvikt. Ble sendt i luftambulanse inn til Oslo med respirator underveis. Lå i koma i 6 dager. 

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mariam95 skrev (16 timer siden):

Jeg lurer på om det er noen her inne som sitter på denne erfaringen? Har dere opplevd det selv eller kjenner dere noen? Isåfall vil jeg gjerne ha noen å dele tankene med. Sliter dere i ettertid?

jeg var høygravid med min sønn. Fikk akutt lungesvikt. Ble sendt i luftambulanse inn til Oslo med respirator underveis. Lå i koma i 6 dager. 

Herregud, så skummelt! Hvordan merket du at du fikk lungesvikt? Var du tungpustet først? 💓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariam95 skrev (16 timer siden):

Jeg lurer på om det er noen her inne som sitter på denne erfaringen? Har dere opplevd det selv eller kjenner dere noen? Isåfall vil jeg gjerne ha noen å dele tankene med. Sliter dere i ettertid?

jeg var høygravid med min sønn. Fikk akutt lungesvikt. Ble sendt i luftambulanse inn til Oslo med respirator underveis. Lå i koma i 6 dager. 

Var dette pga covid? 

Herregud, jeg leste etterpå at det lå inne på dette forumet. 

Vi vet og ei som døde en uke før termin. 

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariam95 skrev (16 timer siden):

Jeg lurer på om det er noen her inne som sitter på denne erfaringen? Har dere opplevd det selv eller kjenner dere noen? Isåfall vil jeg gjerne ha noen å dele tankene med. Sliter dere i ettertid?

jeg var høygravid med min sønn. Fikk akutt lungesvikt. Ble sendt i luftambulanse inn til Oslo med respirator underveis. Lå i koma i 6 dager. 

Hvorfor fikk du lungesvikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariam95 skrev (23 timer siden):

Jeg lurer på om det er noen her inne som sitter på denne erfaringen? Har dere opplevd det selv eller kjenner dere noen? Isåfall vil jeg gjerne ha noen å dele tankene med. Sliter dere i ettertid?

jeg var høygravid med min sønn. Fikk akutt lungesvikt. Ble sendt i luftambulanse inn til Oslo med respirator underveis. Lå i koma i 6 dager. 

Uffda, hvorfor fikk du lungesvikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skrekkelig. Gikk det bra med babyen? 

Jeg tror det finnes en Facebook gruppe for de som har hatt alvorlig korona, og eventuelt senvirkninger. Jeg er ikke medlem, så jeg aner ikke om gruppen er aktiv og om det er gode råd der inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rediken skrev (43 minutter siden):

Så skrekkelig. Gikk det bra med babyen? 

Jeg tror det finnes en Facebook gruppe for de som har hatt alvorlig korona, og eventuelt senvirkninger. Jeg er ikke medlem, så jeg aner ikke om gruppen er aktiv og om det er gode råd der inne. 

Gruppen heter covid 19 Norge Langtidssyke. Jeg har ikke registrert at noen har  delt erfaring, med at de som gravide  har blitt lagt på respirator, men det er flere i den gruppen, som har fått respiratorbehandling og som har ligget i flere uker i kunstig koma.  Gruppen er aktiv med 2,1 K medlemmer.

Endret av Bendie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (På 19.3.2022 den 14.41):

Herregud, så skummelt! Hvordan merket du at du fikk lungesvikt? Var du tungpustet først? 💓

Jeg husker svært lite tiden før jeg våknet opp inne på intensiven fordi jeg ble kraftig medisinert med morfin og beroligende intravenøst. Men det lille jeg husker er at det var veldig vanskelig å puste og jeg var redd. Til slutt var jeg så sliten at jeg ikke orket mer jeg ba om å få dø. 

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (På 19.3.2022 den 14.42):

Var dette pga covid? 

Herregud, jeg leste etterpå at det lå inne på dette forumet. 

Vi vet og ei som døde en uke før termin. 

Ja dette pga covid. Akutt lungesvikt er jo det søm gjør at mennesker blir alvorlig syke 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt og traumatisk. Gode tanker til deg ❤️❤️

  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (På 19.3.2022 den 22.36):

Skummelt! Gikk det bra med babyen? 

Det gikk bra med babyen men barnet ble jo påvirket av oksygenmangelen min og alle de sterke medisinene jeg måtte ha. Jeg fikk to lungemodningssprøyter  for de vurderte å ta ut barnet. Da var jeg i uke 29. heldigvis slapp de det. Barnet er i dag helt frisk men jeg måtte føde barnet mitt 5 uker før termin pga ettervirkninger. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (23 timer siden):

Gruppen heter covid 19 Norge Langtidssyke. Jeg har ikke registrert at noen har  delt erfaring, med at de som gravide  har blitt lagt på respirator, men det er flere i den gruppen, som har fått respiratorbehandling og som har ligget i flere uker i kunstig koma.  Gruppen er aktiv med 2,1 K medlemmer.

Takk for at du nevnte denne gruppen den visste jeg ikke om. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

Så skummelt og traumatisk. Gode tanker til deg ❤️❤️

Tusen hjertelig takk ❤️🌹

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Mariam95 skrev (På 3/18/2022 den 21.52):

Jeg lurer på om det er noen her inne som sitter på denne erfaringen? Har dere opplevd det selv eller kjenner dere noen? Isåfall vil jeg gjerne ha noen å dele tankene med. Sliter dere i ettertid?

jeg var høygravid med min sønn. Fikk akutt lungesvikt. Ble sendt i luftambulanse inn til Oslo med respirator underveis. Lå i koma i 6 dager. 

Jeg mener at det er enkelte i fagmiljøet intensiv som har uttalt seg en del om livet til mennesker som har ligget (lenge) på intensiv. Det er veldig mange i den gruppen som sliter. Man svever mellom liv og død, ruset på sterke medisiner, man kan hallusinere, man kjemper for livet, får mat gjennom sonde osv. Man er jo dødssyk og kjemper for livet. Noen i mange uker, av og på respirator eller maskeventilasjon. Det finnes garantert flere støttegrupper. Jeg ønsker deg lykke til videre og gratulerer med baby 💝

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forundret.. skrev (På 19.3.2022 den 14.42):

Var dette pga covid? 

Herregud, jeg leste etterpå at det lå inne på dette forumet. 

Vi vet og ei som døde en uke før termin. 

Barnet overlevde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres traumatisk ut ❤️
Har ikke opplevd dette selv, men man ser at det er knyttet PSTD til noen av de som har vært i respirator.

For deg som i tillegg var høygravid så hadde jeg bare tenkt at psykolog og terapi er nødvendig. Dette er jo i aller høyeste grad en veldig dramatisk og traumatisk opplevelse!

Hvordan har du det nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (På 22.3.2022 den 21.26):

Fytti helvette så brutalt! 

Ja veldig. Spesielt å tenke på at jeg har vert en av de sykeste i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...