Gå til innhold

Jeg, barna og mannen har korona for 2 gang


Visdomstannaverker

Anbefalte innlegg

Og vi er mye verre enn sist. Jeg er så lei av korona virus nå..... flere som har blitt smittet flere ganger? Hvilken av gangene var verst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

venninnen min er smittet for 2 gang nå. Hun hadde første gang i januar en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det første gang i mars i fjor. Mildt sykdomsforløp med forkjølelsessymptomer på både samboer og meg. 

Fikk omikron (antar jeg) nå i februar. Mildt sykdomsforløp med forkjølelesessymptomer + diaré, bare jeg som fikk det. Så gikk det tre uker og samboer og barn fikk det. De fikk det som en kraftig forkjølelse og samboeren var slått ut torsdag til og med mandag men det sitter i litt fortsatt og barnet var dårlig i to dager. 

For meg var begge forløpene like milde, for samboeren var nok omikron verre enn den omgangen vi hadde i mars i fjor.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har hatt det to ganger nå. For de jeg kjenner har gang nummer to vært verre. Ingen ble særlig syke av delta eller wuhan-varianten, men med omikron har mange hatt høy feber, og slitt med pusten i ukesvis og månedsvis etterpå. Mange har hatt det lett begge gangene heldigvis, men jevnt over verre gang nummer to. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært en bekymring for såkalt "ADE - Antibody Dependent Enhancement" i forbindelse med koronaviruset. Hvor antistoffer etter tidligere sykdomsforløp (eller vaksine) kanskje kan bidra til at man blir mer syk neste "runde".

Se for eksempel her: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2021.640093/full.

Men om det er slike mekanismer som har gjort seg gjeldende her - hvem vet. 

God bedring til dere alle uansett.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ungene var de definitivt verst første gangen. Da var de skikkelig syke! Runde to merket de det knapt. Jeg hadde sterkere symptomer i hodet og luftveiene gang nummer en. Men veldig kvalm og sykt sliten gang nummer to. Mer verk i kroppen og dårligere almenntilstand og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deprimerende hele greia, er så lei av sykdom pga koronaviruset at det er til å spy av. Må ærligtalt si at jeg foretrakk når livet var dominert av og begrenset av restriksjonene og nedstengning, enn at hjemmet vårt er dominert av covid-19.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddeguri skrev (16 timer siden):

Hvor lenge er det siden sist? Mistenker at sønnen min har fått det igjen. 6 uker siden sist. :(

Beklager seint svar  ikke vært i form denne gangen. Var syk for 8 uker siden bare... 😔😔 og alle 4 i husstanden ble smittet begge ganger så tror ikke man blir så immun med  verken vaksine eller naturlig " antistoffer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt å se 4 åringen min med 40 i feber omtrent konstant i 5 dager uten at vi har lov på legevakt pga vi har korona... også sover hun nesten hele tiden. I slutten av januar hadde hun marmor hud/utslett, det var skummelt. Siden vi ikke fikk lov på legevakt overvåket jeg henne hele døgnet... 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er på runde nummer 2 nå. Eksakt 2 mnd etter første runde. Foreløpig kun ungen som er smittet. Mye dårligere form denne gangen. Har vært våken tilsammen 1 time de siste 20 timene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...