Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

441 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Fotballfluen skrev (9 timer siden):

Det høres rart ut, nordmenn trenger vanligvis ikke å søke om visum til Filippinene. Men det er mulig at han måtte få en spesialinvitasjon for å kunne reise dit under covid siden landet har vært stengt ned store deler av de siste 2 årene? 

Jeg hadde lett gitt 20 000 kr for å gjøre livet bedre for så mange mennesker ❤️ 20k er lommerusk for meg, men betyr alt for dem.

I en av de første episodene fikk vi vite at han hadde truffet henne og deretter pga. korona-tiden i mange måneder bare hadde fått snakket med henne på telefonen/facetime. Det var i utgangspunktet ikke mulig for han å reise å besøke henne pga. korona. Men etter å ha undersøkt litt, hadde han lest om at folk som hadde bedrifter/invisteringer i landet, hadde rett til å komme inn i landet for å besiktige/følge med på «bedriften» sin. Slik laget han et påskudd for å komme inn i landet. Det var slik han fant ut at han kunne invistere i vanntank-prosjektet til landsbyen. Dette var altså etter at de hadde etablert god kontakt, så det var ikke det som gjorde at de ble sammen/forelsket. Men det ble jo en «vinn, vinn»-situasjon. Han fikk komme inn i landet og treffe henne og den fattige landsbyen fikk vann. Det virker jo også som at han gleder seg over hvor flott prosjektet hans er blitt, og at han er opprikig glad for å hjelpe de fattige. Richiel blir jo også bare mer og mer forelsket når hun ser hvor mye han hjelper til.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Never_ending skrev (11 timer siden):

Gud for en usmakelig kommentar av Tore når han sa at "dør barn der, så er det bare å få en ny" som at foreldrene ikke bryr seg om barna sine. Eller blir påvirket av å miste et barn. Herregud de er mennesker som oss!! Ikke roboter. Hva grunnlag har han for å si dette?!

Rachel kom jo også med en kommentar at alt hun gjorde, gjorde hun IKKE for hennes del (og heller ikke for at Tore er sååå fantastisk), men for at sønnen skulle få et bedre liv!! 

Tore mente ikke noe stygt med å si det, og jeg forstår godt hva han mente.

Folk som lever under slike forhold i en helt annen kultur, har et annet forhold til liv og død enn oss.

Mange fattige familier lever fra hånd til munn og får mange unger, fordi barna er deres livsforsikring.

De tar alltid høyde for at flere barn dør i løpet av oppveksten. Det betyr ikke at de ikke bryr seg om barna sine, men de har bare et annet syn på liv og død.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (11 timer siden):

Har Dundar, mannen til AnneMa fått seg en ny leilighet? Har ramlet av lasset her.

Han har leid leilighet fordi hun skulle komme. Han bor egentlig på bakrommet på jobben sin.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (7 timer siden):

Folk som lever under slike forhold i en helt annen kultur, har et annet forhold til liv og død enn oss.

Mange fattige familier lever fra hånd til munn og får mange unger, fordi barna er deres livsforsikring.

De tar alltid høyde for at flere barn dør i løpet av oppveksten. Det betyr ikke at de ikke bryr seg om barna sine, men de har bare et annet syn på liv og død.

-Nå er jo Filippinene katolsk, i motsetning til buddhistiske Thailand. Men mulig de likevel deler litt av samme tankegang? I Thailand tror de veldig på at det som skjer, skal skje. Så om noen dør i en moped ulykke feks, var det «meant to be”. ( selv om guttungen på 12 burde brukt hjelm eller aller helst ikke vært på moped fra begynnelsen av i følge oss) 

-Veldig rørende bryllup mellom Siri og Emeson. De er tilsynelatende så ulike, men virker så sammensveisa og glad i hverandre. 

- Jo og Luiz hmmm, så søte og «in love». Men har de egentlig noen realistiske planer? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tough cookie said:

Jepp. Alle som så det forstår jo at han var helt rystet da han sa det. At det var en brutal virkelighet(?) eller noe i den duren. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teardrop skrev (19 timer siden):

Bare jeg som syns ho josefine ser stoned ut til tider? 🤣

Tenker bevar christiania-genseren snakker for seg 😅

• Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smeltet totalt for Richiel og Tore. Uavhengig av hva motivasjonen for forholdet var i utgangspunktet, så tror jeg de er glade i hverandre og har det godt sammen. Nå venter jeg spent på om hun faktisk er gravid. 

• Liker 12
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsekvinnen skrev (40 minutter siden):

Jeg har smeltet totalt for Richiel og Tore. Uavhengig av hva motivasjonen for forholdet var i utgangspunktet, så tror jeg de er glade i hverandre og har det godt sammen. Nå venter jeg spent på om hun faktisk er gravid. 

Nei, hun er ikke gravid. De er i se&hør i dag. 4 siders reportasje. Der hun ønsker seg barn med Tore med tiden. 6 bilder med munnen godt lukket! De 4 barna hans støtter han og forsvarer han i sosiale medier. Så de er sikkert på kvinneguiden også. Viktig beskjed:  fiks helsen så lever han lengre! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luis virker giftig. En som vil skape drama og så skylde på den andre parten. Det må være forferdelig slitsomt for Josephine å leve med.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
Eleaelea skrev (6 timer siden):

Nei, hun er ikke gravid. De er i se&hør i dag. 4 siders reportasje. Der hun ønsker seg barn med Tore med tiden. 6 bilder med munnen godt lukket! De 4 barna hans støtter han og forsvarer han i sosiale medier. Så de er sikkert på kvinneguiden også. Viktig beskjed:  fiks helsen så lever han lengre! 

MÅ du spoile…… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 10.5.2022 den 0.19):

Hva mener du med "en helt annen kultur" i sammenheng med å miste et barn? 

Jeg tror etter forklaringer at Tore ikke mente noe vondt med kommentaren. Han er en veldig snill mann og har hjulpet en hel landsby med vannforsyning. Ikke har han noe videre høy inntekt heller, som taxi sjåfør. Ikke mange ville gjort det som han gjorde. Veldig fint. 

Endret av Never_ending
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova
TLR skrev (På 8.5.2022 den 12.49):

Du må like det du ser hvis ikke så går ikke forholdet så bra ttor jeg. Hvordan være i et forhold når du ikke finner partneren din tiltrekkende nok? 

Selv om du ikke liker det du ser, så kan noen andre like det. Ikke alle har samme smak.

Til spørsmålet ditt "Hvordan være i et forhold når du ikke finner partneren din tiltrekkende nok?". Det finner du kanskje ut med tiden. Hvis forholdet har utviklet seg, så finner du det ut. Men vet ikke om jeg helt forsto spørsmålet. Kanskje du mente: "hvordan være i forholdet når du ikke finner partneren så tiltrekkende lenger"? Det virker uansett som at menn får mer og mer bruk og kast-mentalitet. Media, Kardashians (?), sminke- og utseendepress osv. Jeg bare sier det. Menn blir like påvirket, til hva de skal gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipanpiken skrev (1 time siden):

Luis virker giftig. En som vil skape drama og så skylde på den andre parten. Det må være forferdelig slitsomt for Josephine å leve med.

Har tenkt akkurat det samme 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Fikk uansett bekreftet i kveldens episode at samfunnet, her representert ved UDI, er svært kvinnediskriminerende på dette området. Var det som var mitt poeng lenger frem i tråden. UDI har utøvd kvinnediskriminerende behandling mot for eksempel AnneMa, når norske menn i årevis har kunnet ta inn utenlandske kvinner i hopetall. fra f.eks. Thailand på sannsynligvis mye tynnere grunnlag. For det er liksom så synd på disse gamle ungkarene, mens denne godt voksne kvinnen må bevise at det er ekte kjærlighet. Vil vi ha det slik i 2022? Ja, tydeligvis, for folk bryr seg ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Never_ending skrev (5 timer siden):

Hva mener du med "en helt annen kultur" i sammenheng med å miste et barn? 

Nå er ikke jeg den du siterte, men i min bestevenns hjemland (et afrikansk land), så er det slik at når noen dør er det fordi Gud vil det slik. Det er altså fokus på at Gud trengte at vedkommende skulle komme, mer enn fokuset på at vedkommende nå er død. De sørger jo selvfølgelig, men jeg har inntrykk av at det å ha en religion som du tror så sterkt på, hjelper litt med å «døyve» den verste sorgen. De har på en måte en god forklaring på hvorfor vedkommende måtte dø og ser ikke på det som meningsløst. De tror også oppriktig at vedkommende nå er på et bedre sted, med Gud. Og at de vil treffes igjen der. Så det er mer som at den døde har reist avgårde på forhånd, og at vi andre kommer etter. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (På 24.3.2022 den 0.24):

Det der med hun eldre og han yngre var… ekkelt…. Jeg er flere tiår yngre enn henne og syns fortsatt  28 er altfor ungt for meg. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor han vil til Norge. Norge er ikke et såå fantastisk land å bo i. 

Norge kontra Tyrkia er som himmel og helvete...Hilsen ei som giftet seg med en i Tyrkia i 2002 og som fremdeles er godt gift🙂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dager kommer det ut, kan vel ikke stemme at neste episode først kommer 20. når det alt er lenge siden forrige vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...