Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Mittitree skrev (6 timer siden):

Men er det så farligt? Er mange som driver utbytte. Flere som gifter seg for å få seg et bedre liv eller få flytte til et annet land. Er jo ikke feil i det at mange ønsker seg et bedre liv. Kanskje han synes det er verdt det og at han tenker at hun er godt nokk. Eller så er han forelsket det vet vi jo ikke :) 

Han driver et skuespill. Hun er snill sa han. Ja, der tror jeg han snakker sant. Resten er bare skuespill. Hva skal en så ung mann med en tykk gammel dame, snart pensjonist..

Å hun setter inn flere tusen på en konto til han. Betaler for eldreomsorg??

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bossa Nova skrev (10 timer siden):

Helt enig!

Det er forferdelig å lese hvordan hun kritiseres og hvor harde kvinner kan være mot hverandre. Og ikke minst hvor mange som trykker liker på de som går hardest ut mot henne. Ifølge denne tråden så virker det som om man ikke kan få "ekte kjærlighet" om man ikke er ung nok eller smellvakker nok som kvinne. Og hva er smellvakker? Det er vel øyet som ser. Utrolig hvor mye press det legges på kvinnelig utseende nå for tiden, jeg ser det i hvor mye unge kvinner sminker seg nå. 

Men denne kjederøykende eldre mannen er altså mye mer verdt å elske...og det er helt sikkert ekte kjærlighet det ja. Mye mer enn ved motsatt kjønnskonstellasjon:ironi:

Programmet heter forresten ikke grenseløs kjærlighet men forelskelse, så hvorfor folk er så opptatt av å bestemme hva og hvem som er ekte kjærlighet eller ei, er litt uforståelig. Dessuten kan man jo spørre seg: er det noe mer ekte kjærlighet å finne i eldre menn på sin egen alder. Kanskje hun ikke gidder å lete rundt etter dette her som nordmenn er så opptatt av, "ekte kjærlighet", ifølge denne tråden ihvertfall. 

Jeg må si jeg beundrer AnneMa og har tenkt å gjøre det samme. Orker ikke å stresse rundt med eldre, norske, uflidde menn  i jakten på det ekte, de har sannsynligvis like liten evne til å elske og ære som disse unge pene påstås å ha (eller mangle) uansett. Har lyst å bare gi helt faen som denne AnneMa jeg også. Hun er mitt nye forbilde.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at folk er harde mot hverandre bare fordi man ikke tror det er ekte kjærlighet mellom AnneMa og Dundar. Hvis de kunne kommunisert, hadde dype samtaler og begge hadde samme lidenskapen for f eks de samme bøkene/musikken/whatever, DA kunne jeg kanskje ha trodd på det. Men sånn det er nå, sorry! Null sjanse for at det der er forelskelse. Og ja, da har det faktisk litt å si at hun er 30 år eldre enn han og er helt lik som "eldre, norske, uflidde menn". Hun er eldre og har ikke tatt vare på helsa si, det må være lov å si. Det betyr ikke at en ung kjekkas ikke kan falle for henne, men det minsker sjansen og når de ikke kan kommunisere en gang, så er sjansen ca null.

Han utnytter henne selvsagt tilbake, og hele greia er bare trist. Men hvis hun med åpne øyne kjøper seg en mann i noen år, og det er verdt det for begge to, så håper jeg jo at det funker noenlunde. Hadde jeg vært den svake part, altså den unge og fattige, så hadde jeg mest sannsynlig utviklet en avsky for vedkommende som "eide" meg ved minste tegn på å ønske seg en "sex- og husslave".

• Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig gjentakende serie, det samme sies igjen og igjen, håper mer vil skje de neste episodene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bossa Nova skrev (13 timer siden):

Men denne kjederøykende eldre mannen er altså mye mer verdt å elske...og det er helt sikkert ekte kjærlighet det ja. Mye mer enn ved motsatt kjønnskonstellasjon:ironi:

Det er en viss forskjell mellom han fra Bergen og AnneMa. Han fra Bergen snakker med sin kjæreste i 6-8 timer HVER DAG! De kommuniserer, de snakker samme språk, de KJENNER hverandre.  AnneMa og Dundar kjenner jo ikke hverandre, de kan ikke kommunisere. 

Jeg er ikke helt overbevist om han fra Bergen enda heller, har sett for lite av det paret til å ta et skikkelig standpunkt, men av det vi har sett hittil virker de mye mer legit. 
AnneMa sine utsagn understøtter alle fordommene hun får mot seg. 

Edit: det har ingenting med at hun er kvinne å gjøre. Jeg ser på 90 days to wed/fiance og det er en del kvalme mannfolk der også som henter seg koner som de ikke kan kommunisere med (kvinnfolk som henter seg mannfolk og forsåvidt) Tenker det samme om de som jeg tenker om AnneMa. 

Endret av Pølsevann
  • Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Mer harry person en A-M kan man vel leite lenge etter. Innlysende at det handler om sex og makt. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor velstående kvinner gifter seg med menn som ikke har noe å tilby. Dundar har ikke engang jobb i sitt eget hjemland, så han kan jo ikke bidra med noe av verdi i et ekteskap.

Hadde likt å sett ansiktet hans om Annema ønsket kun et seksuelt forhold med han og ikke noe giftemål. Da hadde han nok ikke vært like snill lenger.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på Dundar.. Her utnytter en eldre kvinne en ung gutt som ser sin sjanse for en bedre framtid.

Man ser at han ikke er forelsket. Han svarer henne som om han er en slave. «Yes help you clean and make dinner. No problem.» Han poserer også i ullgenser med norgesflagg på profilbildet på face, og har ikke lagt ut noe som forbinder han til Annema.

Hun er egoistisk som bruker en ung, fattig mann som sexslave. Rett og slett. Og hun prøver ikke å skjule det heller - tvert imot.

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (På 10.4.2022 den 11.43):

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at folk er harde mot hverandre bare fordi man ikke tror det er ekte kjærlighet mellom AnneMa og Dundar. Hvis de kunne kommunisert, hadde dype samtaler og begge hadde samme lidenskapen for f eks de samme bøkene/musikken/whatever, DA kunne jeg kanskje ha trodd på det. Men sånn det er nå, sorry! Null sjanse for at det der er forelskelse. Og ja, da har det faktisk litt å si at hun er 30 år eldre enn han og er helt lik som "eldre, norske, uflidde menn". Hun er eldre og har ikke tatt vare på helsa si, det må være lov å si. Det betyr ikke at en ung kjekkas ikke kan falle for henne, men det minsker sjansen og når de ikke kan kommunisere en gang, så er sjansen ca null.

Han utnytter henne selvsagt tilbake, og hele greia er bare trist. Men hvis hun med åpne øyne kjøper seg en mann i noen år, og det er verdt det for begge to, så håper jeg jo at det funker noenlunde. Hadde jeg vært den svake part, altså den unge og fattige, så hadde jeg mest sannsynlig utviklet en avsky for vedkommende som "eide" meg ved minste tegn på å ønske seg en "sex- og husslave".

Hvordan vet du at han er «den svake part»? Ha har da selv valgt å komme i kontakt med henne og opprettholde kontakten. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (På 10.4.2022 den 14.10):

Det er en viss forskjell mellom han fra Bergen og AnneMa. Han fra Bergen snakker med sin kjæreste i 6-8 timer HVER DAG! De kommuniserer, de snakker samme språk, de KJENNER hverandre.  AnneMa og Dundar kjenner jo ikke hverandre, de kan ikke kommunisere. 

Jeg er ikke helt overbevist om han fra Bergen enda heller, har sett for lite av det paret til å ta et skikkelig standpunkt, men av det vi har sett hittil virker de mye mer legit. 
AnneMa sine utsagn understøtter alle fordommene hun får mot seg. 

Edit: det har ingenting med at hun er kvinne å gjøre. Jeg ser på 90 days to wed/fiance og det er en del kvalme mannfolk der også som henter seg koner som de ikke kan kommunisere med (kvinnfolk som henter seg mannfolk og forsåvidt) Tenker det samme om de som jeg tenker om AnneMa. 

Det kommer frem i siste episoden at han har forsøkt å hente asiatiske damer til Norge før… Selv om de kommuniserer i timesvis daglig trenger ikke deres forhold å være noe mindre proforma og mer «legit» enn Annema og Dundar sitt. Selvfølgelig vil den unge asiatiske kvinnen gjøre alt hun kan for å opprettholde kontakt med en som kan gi henne inngangsbillett til et bedre liv. Hun gjentar jo gang på gang at han er svar på alle hennes bønner. Og han ønsker en han kan leve samme med, akkurat som Annema.

Men det er ikke til å komme i fra at det ofte er menn med et spesielt tankesett og kvinnesyn som henter damer fra u-land. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Annema er kul jeg da. Hun tør å gå egne veier, er jo sosialt selvmord å gifte seg med Dundar. Det er jo åpenbart kjøpt kjærlighet, han får oppholdstillatelse og en fremtid i Norge. Hun får en ung elsker i 7 år. Regner med hun er inneforstått med det. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinky skrev (1 minutt siden):

Kommer det ikke ny episode i dag?

Virker som de fleste seriene er på pause hos Discovery pga påske (både tv3 og tv2 sender vanlige program). Var ikke lagt ut ny episode av «Tango 38» eller «den store matfesten» heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandie skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du at han er «den svake part»? Ha har da selv valgt å komme i kontakt med henne og opprettholde kontakten. 

Fordi hun sitter på makten, vel. Hun har landet og pengene, han må please henne ellers blir han sendt tilbake. Men når han har fått oppholdstillatelse og jobb, da snur bordet.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (På 26.3.2022 den 0.35):

Hun er fra Fillipinene ! 🙂Håper Tore og Richel finner lykken ! Ser ut som en fin mann som virkelig ønsker kjærlighet og selskap. 
Siri og E… har eg troen på, flott par. Joesphine og Luis, mye lidenskap og temperatur ..kan bli underholdende. AnnenMa og Dundar … hmmm… tja. 

Det er kun snakkom penger. Hvorfor skal ei dame på noen og 30 velge en mann på noen 60? Neppe kjærlighet men det går nok bra. Tror at de norske er de som må investere mest med økonomien i forholdene 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (7 minutter siden):

Fordi hun sitter på makten, vel. Hun har landet og pengene, han må please henne ellers blir han sendt tilbake. Men når han har fått oppholdstillatelse og jobb, da snur bordet.

Det tror jeg også. Da kommer den tyrkiske kjæresten til Norge tror jeg. Han er sikkert opptatt med en tyrkisk jente også må han ha penger for å forsørge henne 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Arya2000 skrev (2 timer siden):

Syntes Annema er kul jeg da. Hun tør å gå egne veier, er jo sosialt selvmord å gifte seg med Dundar. Det er jo åpenbart kjøpt kjærlighet, han får oppholdstillatelse og en fremtid i Norge. Hun får en ung elsker i 7 år. Regner med hun er inneforstått med det. 

Men tror nok at hun taper en del penger på han. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (På 10.4.2022 den 11.43):

Hun møtte han på en datingside. Dårlig tegn . De snakker ikke samme språk. Han er arbeidsledig. Hvis han var en bra han så ville han vel ha prøv å få seg jobb. Eks i turist områdene i Tyrkia. Hun giftet seg altfor fort og tyrkiske menn har dårlig rykte men selvfølgelig håper jo at det går bra men hun ser han ikke klart 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 7.4.2022 den 11.50):

De giftet seg i 2021? Er det 7 år de må være gift før han kan skille seg og få oppholdstillatelse? Tipper han finner seg kjæreste på egen alder etter 2028.

Eller at han faktisk har en tyrkisk jente et sted? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Blue skrev (På 3/26/2022 den 22.30):

Synes de to jentene med ca jevnaldrende kjærester, han ene fra Tanzania, er passe naive. Jeg ser for meg at jenter på tur som finner kjæreste, lett glir inn i hans verden og hverdag i hans hjemland, hun er forelsket og på ferie, og verden er rosenrød. Å få en ikke engelsk-språklig kjæreste med en helt annen kultur til Norge er naivt at han skal passe inn i en norsk hverdag der hun forsvinner på jobb hver dag, og han kan ikke engelsk engang til å kunne gjøre seg forstått i butikken engang. At han skal finne seg til rette i hennes verden og hverdag har jeg lite tro på.  Tror han vil kjede seg enormt, bli ev deprimert og finne veien hjem til sitt hjemland der han har sitt miljø, sin status. I Norge er hans status på bunn. Han har ingen utdannelse, kan ikke engang engelsk, og absolutt ingenting norsk.

Skriver dette på generelt grunnlag, det vil jo alltids finnes noen som klarer det, blir gift og lever lykkelig all sin tid, men jeg tror det er mindretallet av de som prøver. 

Men han Emason fra Tanzania snakker jo bra engelsk?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...