AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Barnetrygden burde vært doblet for de lavtlønnede og de med inntekt over x kroner . Feks 1 mill trenger den ikke og pengene burde gå til de som faktisk trenger den . Anonymkode: 81396...494 26 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Barnetrygden er jo til barna og uansett inntekt, burde det være opp til foreldrene hvordan man disponerer pengene. Det er ikke andres feil at du har dårlig økonomi. Anonymkode: e805a...580 28 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnetrygden burde vært doblet for de lavtlønnede og de med inntekt over x kroner . Feks 1 mill trenger den ikke og pengene burde gå til de som faktisk trenger den . Anonymkode: 81396...494 Ikke enig. Ska lavlønnte få alt servert på fat? Og vanlig folk 0? Noen ting må bare være felles. Anonymkode: 2e2c5...913 40 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barnetrygden burde vært doblet for de lavtlønnede og de med inntekt over x kroner . Feks 1 mill trenger den ikke og pengene burde gå til de som faktisk trenger den . Anonymkode: 81396...494 Enig. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke andres feil at du har dårlig økonomi. Anonymkode: e805a...580 Når man har millioner i inntekt så er det meningsløst med barnetrygd. Anonymkode: cda92...b8b 19 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Når man har millioner i inntekt så er det meningsløst med barnetrygd. Anonymkode: cda92...b8b Jeg har ikke milioner i inntekt, ikke en heller.. men selvom JEG ikke er avhengig av de pengene så er de til min datter.. jeg kjøper alltid ting hun trenger hver mnd, resten går inn på egen konto. Noen mnd er dyrere enn andre.. barna skal vel ha det likt uansett om foreldre tjener forskjellig.. Anonymkode: d2fe5...3f6 2
IDGAF Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Jeg synes det er fint jeg, at det er noen ting alle i Norge får uavhengig av økonomi/livssituasjon. 21 1
Vaffelhunden Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 Folk med dårlig råd kan få økonomisk sosialhjelp. Hvis du ikke kvalifiserer til økonomisk sosialhjelp er du ikke fattig, og det er ikke synd på deg. Sosialhjelpsmottakere får ekstra penger per barn. 13
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 Enig! Provoserende med alle de som setter barnetrygden i fond, sånn at barnet har formue den dagen de blir 18, og IGJEN kan si fuck you til de "fattige" når de kjøper bolig foran snuta dems. De som faktisk trenger barnetrygden har for lengst brukt den opp på nødvendige ting. Anonymkode: a8170...1c4 19 10
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 For at de som tjener middels/mye skal være motivert for å dea hele lasset med sitt bidrag til skatteklassen, så må de også føle at de får «noe» igjen for det. Anonymkode: d7d62...0fe 23 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 Barnetrygd kunne blitt erstattet av et foredrefradrag på skatten som løper til barnet er 18 år og ikke fordrer utgifter til barnepass. Dette med kontant utbetaling ble til fordi mange mødre ikke tjente penger og ikke engang leverte egen selvangivelse. Derfor kom det utbetalingskort til mor for å avhjelpe de familiene der far sløste og var gjerrig med kone og barn. At et samfunn der far har slik makt ikke er til å leve med, slo ikke myndighetene i det hele tatt. Anonymkode: 91dda...fcb 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Barna koster det samme om inntekten er lav eller høy, strekker ikke pengene til så får en prøve å øke inntektene. Anonymkode: 192f6...14e 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Barnetrygden burde vært doblet for de lavtlønnede og de med inntekt over x kroner . Feks 1 mill trenger den ikke og pengene burde gå til de som faktisk trenger den . Anonymkode: 81396...494 Så du mener at foreldrer som er sammen og har helt vanlige jobb? Ikke ska få støtte. Det ska kun gå til aleneforeldrer , uføre? Anonymkode: 2e2c5...913 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 Dette blir ikke riktig. Folk som tjener millioner er stort sett folk som har gått inn for å bygge seg dette livet, studert, jobbet, stått på. Folk som tjener dårlig og har barn de ikke har råd til har også tatt valg i livet, dog ikke like gode som de høytlønnede. Hvis den tiden kommer hvor en millionær får barn og en fattig får barn, og staten gir alle pengene som millionærer skulle hatt for samme innsats - fødsel og oppdragelse - da har millionæreb blitt urettferdig behandlet. Da har millionæren et nytt valg: skal hun fortsette å bo i et land som behandler henne urettferdig - i tillegg til alle skattene hun allerede må betale på inntekt hun har gjort seg fortjent til - eller skal hun ta med seg sitt barn, sine millioner, sine evner og som bedrift til et klokere land som behandler henne bedre? Jeg vet hva jeg ille valgt. Anonymkode: a3e14...375 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette blir ikke riktig. Folk som tjener millioner er stort sett folk som har gått inn for å bygge seg dette livet, studert, jobbet, stått på. Folk som tjener dårlig og har barn de ikke har råd til har også tatt valg i livet, dog ikke like gode som de høytlønnede. Hvis den tiden kommer hvor en millionær får barn og en fattig får barn, og staten gir alle pengene som millionærer skulle hatt for samme innsats - fødsel og oppdragelse - da har millionæreb blitt urettferdig behandlet. Da har millionæren et nytt valg: skal hun fortsette å bo i et land som behandler henne urettferdig - i tillegg til alle skattene hun allerede må betale på inntekt hun har gjort seg fortjent til - eller skal hun ta med seg sitt barn, sine millioner, sine evner og som bedrift til et klokere land som behandler henne bedre? Jeg vet hva jeg ille valgt. Anonymkode: a3e14...375 Gir bort* Anonymkode: a3e14...375
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette blir ikke riktig. Folk som tjener millioner er stort sett folk som har gått inn for å bygge seg dette livet, studert, jobbet, stått på. Folk som tjener dårlig og har barn de ikke har råd til har også tatt valg i livet, dog ikke like gode som de høytlønnede. Hvis den tiden kommer hvor en millionær får barn og en fattig får barn, og staten gir alle pengene som millionærer skulle hatt for samme innsats - fødsel og oppdragelse - da har millionæreb blitt urettferdig behandlet. Da har millionæren et nytt valg: skal hun fortsette å bo i et land som behandler henne urettferdig - i tillegg til alle skattene hun allerede må betale på inntekt hun har gjort seg fortjent til - eller skal hun ta med seg sitt barn, sine millioner, sine evner og som bedrift til et klokere land som behandler henne bedre? Jeg vet hva jeg ille valgt. Anonymkode: a3e14...375 Enig . Mange av dem som tjener veldigt mye dem jobber også langt mer en andre. Er det ikk vanlig med 60-80 timers uker? Anonymkode: 2e2c5...913
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 22.07): Barnetrygden burde vært doblet for de lavtlønnede og de med inntekt over x kroner . Feks 1 mill trenger den ikke og pengene burde gå til de som faktisk trenger den . Anonymkode: 81396...494 Helt enig AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 22.14): Ikke enig. Ska lavlønnte få alt servert på fat? Og vanlig folk 0? Noen ting må bare være felles. Anonymkode: 2e2c5...913 Servert alt på fat🙄 Anonymkode: d1fc1...e82 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette blir ikke riktig. Folk som tjener millioner er stort sett folk som har gått inn for å bygge seg dette livet, studert, jobbet, stått på. Folk som tjener dårlig og har barn de ikke har råd til har også tatt valg i livet, dog ikke like gode som de høytlønnede. Hvis den tiden kommer hvor en millionær får barn og en fattig får barn, og staten gir alle pengene som millionærer skulle hatt for samme innsats - fødsel og oppdragelse - da har millionæreb blitt urettferdig behandlet. Da har millionæren et nytt valg: skal hun fortsette å bo i et land som behandler henne urettferdig - i tillegg til alle skattene hun allerede må betale på inntekt hun har gjort seg fortjent til - eller skal hun ta med seg sitt barn, sine millioner, sine evner og som bedrift til et klokere land som behandler henne bedre? Jeg vet hva jeg ille valgt. Anonymkode: a3e14...375 Enig! Eller så kan jeg velge å være arbeidsledig og gå på nav og sutre over at folk blir behandlet likt😅 Anonymkode: e805a...580 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig! Eller så kan jeg velge å være arbeidsledig og gå på nav og sutre over at folk blir behandlet likt😅 Anonymkode: e805a...580 Velge å være arbeidsledig ?? Huttetu Anonymkode: d1fc1...e82 4
Anbefalte innlegg