Majer Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #141 Del Skrevet 17. mars 2022 En russisk soldat som dør i en krig han ikke vil delta i er ikke noe mindre verdt enn en ukrainer som dør i en krig han ikke har valgt. I mediene skrytes det når Ukraina skyter ned fly=dreper russiske piloter som har blitt tvunget inn i krigen. Tror du USA hadde latt Mexico få en haug av raketter fra Kina som rettes mot USA sine grenser? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 17. mars 2022 #142 Del Skrevet 17. mars 2022 Majer skrev (1 time siden): Antivax? Antar du ikke sikter til meg... Tenk om du drepte naboen fordi han prøvde å stjele fra deg. Nå bruker jeg samme retorikk som deg. Nei. Jeg sikter til deg fordi du antyder at naboen fortjener bank fordi han ville installere alarm, og fordi han etter å ha blitt banket mener at den som banker han ikke har rett til det. Det er ikke verre enn det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 17. mars 2022 #143 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) 2 hours ago, Majer said: En russisk soldat som dør i en krig han ikke vil delta i er ikke noe mindre verdt enn en ukrainer som dør i en krig han ikke har valgt. I mediene skrytes det når Ukraina skyter ned fly=dreper russiske piloter som har blitt tvunget inn i krigen. Tror du USA hadde latt Mexico få en haug av raketter fra Kina som rettes mot USA sine grenser? Da kan den russiske piloten fly over ukrainsk område og hoppe ut eller lande og overgi seg. De som låses inne i bysentrum mens russiske styrker bomber bygningene de forsøker å skjule seg i har ikke akkurat like mye valg. Har du tenkt på hvorfor Mexico eller Canada ikke ser ut til å føle noe behov for en slik trussel mot USA? Bortsett fra en liten hendelse mot Cuba på begynnelsen av 60-tallet, som de er ganske flaue over i dag, driver ikke USA og invaderer nabolandene sine til stadighet. Edit: Jeg glemte forresten at USA kastet diktatoren Manuel Noriega da han ikke ville gå av etter å ha tapt valget i Panama med god margin. Fortsatt ikke helt det samme som Russland driver med. Endret 17. mars 2022 av Fakta? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 17. mars 2022 #144 Del Skrevet 17. mars 2022 Majer skrev (På 13.3.2022 den 22.50): 6 Jeg stiller meg spørsmål ved om den ukrainske presidenten setter sivile i fare og sender de i døden i håp om at Vesten skal hjelpe. Han er åpenbart ute etter å kjøpe tid, men er det den eneste grunnen? Hele innlegget ditt er litt sært egentlig! Men hva er alternativet, bare legge seg ned og overgi landet sitt til Putin? Så skal Polen gjøre det samme, så neste land, så neste land ? Det er også oppskriften på at ting går helt forferdelig galt. Er det ingen som kan noe som helst historie her ? Ukraina ønsker å forbli en uavhengig stat! Derfor kjemper de! Det kan koste enormt dyrt, man kan lykkes man kan mislykkes! Bare la seg okkupere har også sin kostnad. Her tror jeg den Ukrainske presidenten og Ukraina vil påføre Putin så store tap og kostnader at man får forhandlet frem en avtale som begge parter kan leve med uten at de opphører som selvstendig stat. Om ikke overtar Putin hele Ukraina og innlemmer dette i Russland, uten at han har penger til å prioritere Ukraina på noen måte i fremtiden. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 17. mars 2022 #145 Del Skrevet 17. mars 2022 Majer skrev (2 timer siden): En russisk soldat som dør i en krig han ikke vil delta i er ikke noe mindre verdt enn en ukrainer som dør i en krig han ikke har valgt. I mediene skrytes det når Ukraina skyter ned fly=dreper russiske piloter som har blitt tvunget inn i krigen. Tror du USA hadde latt Mexico få en haug av raketter fra Kina som rettes mot USA sine grenser? Ja men det er jo Russland sitt problem og ikke Ukraina sitt! Nå har aldri Nato sagt at de vil rette noe som helst mot Russland, Norge er med i Nato, har vi rettet raketter mot Russland? Kom igjen da! Grunnen til at Ukraina vil inn i Nato, er jo fordi de frykter at Russland skal okkupere de. Nå er det ingen ting som tyder på at dette skulle skje, heller ikke før krigen. En suveren stat velger selv hvem de vil rette seg mot i form av handel og samkvem. Kanskje Russland skal gå litt i seg selv og finne ut hvorfor Ukraina frykter de ? De har sine grunner som mange andre øst Europeiske land. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 17. mars 2022 #146 Del Skrevet 17. mars 2022 Majer skrev (3 timer siden): En russisk soldat som dør i en krig han ikke vil delta i er ikke noe mindre verdt enn en ukrainer som dør i en krig han ikke har valgt. I mediene skrytes det når Ukraina skyter ned fly=dreper russiske piloter som har blitt tvunget inn i krigen. Tror du USA hadde latt Mexico få en haug av raketter fra Kina som rettes mot USA sine grenser? Du kan ikke i det ene øyeblikket la krigføring være en forlengelse av en stats utenrikspolitikk for så å være soldatenes valg i det neste. Hvis det fremdeles er noen her som er tvil om at du er Putins løpegutt, så kan du kanskje forklare og svare på hva du (og som du fremdeles ikke har svart på) mente med at Polen skulle bombe Russland og at Russland er for et offer å regne. Alle dine innlegg, på tross av at du hevder deg nøytral, peker i retning av at du sprer propaganda for Putin. Du har absolutt ikke noe belegg for å hevde at russiske piloter har blitt tvunget inn i noe som helst. Ei heller har du belegg for at noen russiske piloter har måttet bøte med livet da de vel offisielt hverken driver med krig eller har tapt noen fly. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #147 Del Skrevet 17. mars 2022 Whistler skrev (2 minutter siden): Du kan ikke i det ene øyeblikket la krigføring være en forlengelse av en stats utenrikspolitikk for så å være soldatenes valg i det neste. Hvis det fremdeles er noen her som er tvil om at du er Putins løpegutt, så kan du kanskje forklare og svare på hva du (og som du fremdeles ikke har svart på) mente med at Polen skulle bombe Russland og at Russland er for et offer å regne. Alle dine innlegg, på tross av at du hevder deg nøytral, peker i retning av at du sprer propaganda for Putin. Du har absolutt ikke noe belegg for å hevde at russiske piloter har blitt tvunget inn i noe som helst. Ei heller har du belegg for at noen russiske piloter har måttet bøte med livet da de vel offisielt hverken driver med krig eller har tapt noen fly. Selvfølgelig peker alle innleggene mine på det jeg finner negativt med Ukraina. Det er da mange eksempler på grusomhetene Putin begår i Ukraina. Jeg har sagt jeg er nøytral så da har det ingen hensikt å skrive om noe alle leser daglig. Ser ikke logikken. Nå skriver du at russiske piloter offisielt ikke driver noen krig. Mener du plutselig at du tror på russiske nyheter eller prøver du bare å herse? Det lukter trolling herfra til månen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 17. mars 2022 #148 Del Skrevet 17. mars 2022 Majer skrev (6 minutter siden): ............. Nå skriver du at russiske piloter offisielt ikke driver noen krig. Mener du plutselig at du tror på russiske nyheter eller prøver du bare å herse? Det lukter trolling herfra til månen. Det er du som hevder at russiske piloter i fly som blir skutt ned er deltakere i en krig de er tvunget med i. Russland på sin side hevder at det ikke er en krig. Jeg tror hverken på russiske eller ukrainske nyheter fordi begge sider taler sin sak og produserer sin propaganda ut fra dette, men det tør være krystallklart at det ikke var Ukraina som startet invasjonen. Hvordan blir det med dokumentasjonen på at Polen ønsker å bombe Russland? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 17. mars 2022 #149 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) Majer skrev (2 timer siden): Selvfølgelig peker alle innleggene mine på det jeg finner negativt med Ukraina. Det er da mange eksempler på grusomhetene Putin begår i Ukraina. Jeg har sagt jeg er nøytral så da har det ingen hensikt å skrive om noe alle leser daglig. Ser ikke logikken. Skjønner ikke hva du mener med at du er nøytral? Er du nøytral til invasjonen av Ukraina? Endret 18. mars 2022 av CrossRoad 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullen Skrevet 18. mars 2022 #150 Del Skrevet 18. mars 2022 (endret) Du får frem viktige perspektiv her TS. Inspirert av denne tråden vil jeg dele min venninne fra Serbia sin erfaring med krig. Hun var 8 år da NATO bombet ned hjemstedet hennes. Hun bodde i opp til 30 dager sammenhengende i bomberom på 30 kvm omtrent uten luft og Internett. De fikk beskjed om at NATO MÅTTE gjøre dette. De var ‘’krigens engler’. De bombet hjemmet hennes, drepte kjæledyrene hennes som lå blodige i ruinene og skadet besteforeldrene og venninnen hennes. Skolen hennes lå i ruiner, lekeplassene. Alt dette hadde ‘krigens engler’ NATO gjort mot dem ‘i godhet’. Hun har hele livet tenkt at hun var heldig. Hun ble verken fysisk skadet eller drept og mistet ikke noen av sine nærmeste i krigen, slik mange hun kjente gjorde. Likevel har hun alltid kjent på en sterk bitterhet langt inni seg. På at noen kunne gjøre noe så grusomt mot dem. Og samtidig si de gjorde det i ‘godhet’. Hun ble skadet innvendig for livet. Hun kjenner krigen i Ukraina nå går inn på henne. Men hun velger bevisst å ikke ta noen parti. Fordi krig er grusomt på alle måter uansett. Som hun sier ‘det finnes ingen gode parter i krig’. Det vil alltid gå ut over uskyldige ofre uansett hvem sin side vi er på. Endret 18. mars 2022 av Jullen 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 18. mars 2022 #151 Del Skrevet 18. mars 2022 Jullen skrev (24 minutter siden): Du får frem viktige perspektiv her TS. Inspirert av denne tråden vil jeg dele min venninne fra Serbia sin erfaring med krig. Hun var 8 år da NATO bombet ned hjemstedet hennes. Hun bodde i opp til 30 dager sammenhengende i bomberom på 30 kvm omtrent uten luft og Internett. De fikk beskjed om at NATO MÅTTE gjøre dette. De var ‘’krigens engler’. De bombet hjemmet hennes, drepte kjæledyrene hennes som lå blodige i ruinene og skadet besteforeldrene og venninnen hennes. Skolen hennes lå i ruiner, lekeplassene. Alt dette hadde ‘krigens engler’ NATO gjort mot dem ‘i godhet’. Hun har hele livet tenkt at hun var heldig. Hun ble verken fysisk skadet eller drept og mistet ikke noen av sine nærmeste i krigen, slik mange hun kjente gjorde. Likevel har hun alltid kjent på en sterk bitterhet langt inni seg. På at noen kunne gjøre noe så grusomt mot dem. Og samtidig si de gjorde det i ‘godhet’. Hun ble skadet innvendig for livet. Hun kjenner krigen i Ukraina nå går inn på henne. Men hun velger bevisst å ikke ta noen parti. Fordi krig er grusomt på alle måter uansett. Som hun sier ‘det finnes ingen gode parter i krig’. Det vil alltid gå ut over uskyldige ofre uansett hvem sin side vi er på. Veldig sant. Dette er sterke ord, og en sterk fortelling. Jeg føler med serberne, de fikk gjennomgå de og. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. mars 2022 #152 Del Skrevet 18. mars 2022 Antiviruset skrev (7 timer siden): Ja men det er jo Russland sitt problem og ikke Ukraina sitt! Nå har aldri Nato sagt at de vil rette noe som helst mot Russland, Norge er med i Nato, har vi rettet raketter mot Russland? Kom igjen da! Grunnen til at Ukraina vil inn i Nato, er jo fordi de frykter at Russland skal okkupere de. Nå er det ingen ting som tyder på at dette skulle skje, heller ikke før krigen. En suveren stat velger selv hvem de vil rette seg mot i form av handel og samkvem. Kanskje Russland skal gå litt i seg selv og finne ut hvorfor Ukraina frykter de ? De har sine grunner som mange andre øst Europeiske land. Vi har kanskje ikke rettet raketter mot Russland, men Putin hyler med brutalt kroppsspråk"Nå må dere se til helvete å rette alt dere har av raketter mot alle våre krigsflyplasser!" Angående Putin, ikke hør på ordene hans, men se på atferden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 18. mars 2022 #153 Del Skrevet 18. mars 2022 Jullen skrev (16 timer siden): Du får frem viktige perspektiv her TS. Inspirert av denne tråden vil jeg dele min venninne fra Serbia sin erfaring med krig. ................ Det er vel hevet over enhver tvil at Serbia utførte etnisk renskning og folkemord i de områdene de opererte. T vennen din ble uten internett kan vel påklages til internettleverandøren. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 18. mars 2022 #154 Del Skrevet 18. mars 2022 (endret) On 3/16/2022 at 10:32 PM, Leo said: Hva mener du? Media skriver jo om hva både myndighetene i Kyiev og Moskva hevder. Bare for å ta et eksempel så har det vært skrevet en del om at russiske myndigheter hevder at Ukraina har hatt et hemmelig atomvåpenprogram, og at de har utviklet biologiske våpen. Det betyr jo ikke at media presenterer det som en sannhet. På samme måte som at ukrainske myndigheter hevder at 13.000 russiske soldater har mistet livet i krigen. Det blir heller ikke presentert som en sannhet, men som informasjon man ikke nødvendigvis kan ta for god fisk. Og selv om man retter blikket utover så er det p.t. vanskelig å finne media som er positive til Putins fremferd i Ukraina i øyeblikket. Det er tross alt Russland som har invadert Ukraina. Ikke motsatt. At krigsforbrytelser er like ille uavhengig av hvem som begår dem blir også stadig vekk poengtert. Norske medier gjengir ikke alt Moskva hevder. Om du følger sosial medier på begge sider, så vil du se at det er mye meninger og påstander som kommer fra Russland som ikke ser oppmerksomhet i norske medier. For eks at det er biolaber i Ukraina, at ukrainske soldater bruker sivile som skjold, at ukrainere nekter sivile forlate Mariupol. Dette kan selvsagt være løgner, poenget mitt er at de ikke blir gjengitt slik man gjengir ukrainske påstander som er like lite bevist. Ukrainske myndigheter som har blitt tatt i løgner flere ganger. Ghost of kiev, snake island. I norske media vil du også finne artikler der man skriver som dette: Han skriver i en e-post at «man alltid skal være skeptisk til uttalelser fra krigsfanger som kan ha vært utsatt for press». MEN – Men hovedinntrykket er at dette stemmer. Det er en lang rekke rapporter på at soldatene fikk svært kort varsel før de gikk til angrep, skriver Karlsen. https://www.nrk.no/urix/russisk-soldat-i-avhor_-_-ble-truet-med-fengsel-hvis-vi-ikke-angrep-ukraina-1.15892048 Slike artikler er alltid skrevet på en måte der man bygger under om at Russland alltid er ond og alltid gjør onde ting. Det er alltid en mening eller uttalelse som stiller Russland i dårlig lys. Dette er ikke kritisk og skeptisk media, dette er media som finner noen som kan støtte opp mot at Russland er onde. On 3/16/2022 at 11:17 PM, NordicViking said: Har du noen troverdige kilder som støtter det du antyder her? Hvor er antydningen min? Jeg skriver om media sin manglende kritiske vinkling. Om du mener jeg hevder noe, så har du ikke forstått hva jeg skriver. On 3/17/2022 at 12:19 AM, Hellian said: Skjønner ikke hva du sikter til . De gangene det har vært snakket om snake island og gjost of kyiv i norsk media, har de vært veldig nøye på å si at dette er historier som går bland det Ukrainske folket. Kort tid etter ble det beskrevet som lite trolig, men at Ukrainerne finner håp i slike historier. Å? https://www.nettavisen.no/nyheter/ukraina-hevder-ghost-of-kyiv-har-skutt-ned-seks-russiske-fly/s/12-95-3424249510 Er det greit å føre løgner i media så lenge det får folk til å føle seg bra? Er det det stadiet vi er på? Nyheter burde føles bra, ikke være fakta? Om Ukraina lyver, så spiller det ingen rolle, så lenge folk føler seg bra. Er du villig til å føre den samme politikken i Norge? Om politikken får folk til å føle seg bra, så burde vi innføre den? Endret 18. mars 2022 av brødskalle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 18. mars 2022 #155 Del Skrevet 18. mars 2022 God kommentar! https://www.tv2.no/nyheter/14655809/?fbclid=IwAR23mmBd1s48HbN9Td-GIrE9bvMlp3OBBUFSb83iV7XoLlyJFSppYXHPPD0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 18. mars 2022 #156 Del Skrevet 18. mars 2022 9 minutter siden, Fjugur said: God kommentar! https://www.tv2.no/nyheter/14655809/?fbclid=IwAR23mmBd1s48HbN9Td-GIrE9bvMlp3OBBUFSb83iV7XoLlyJFSppYXHPPD0 Tenker vi holder på å bli som nord korea, jeg: https://www.stortinget.no/nn/Saker-og-publikasjonar/publikasjonar/Representantframlegg/2021-2022/dok8-202122-146s/?all=true https://www.nrk.no/kultur/norge-vurderer-russisk-mediesensur_-_-skummel-utvikling-1.15888302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullen Skrevet 18. mars 2022 #157 Del Skrevet 18. mars 2022 Whistler skrev (5 timer siden): Det er vel hevet over enhver tvil at Serbia utførte etnisk renskning og folkemord i de områdene de opererte. T vennen din ble uten internett kan vel påklages til internettleverandøren. Med den kommentaren viser du bare at du ikke har skjønt noe av budskapet jeg forsøkte å fremstille her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 18. mars 2022 #158 Del Skrevet 18. mars 2022 2 hours ago, brødskalle said: Tenker vi holder på å bli som nord korea, jeg: https://www.stortinget.no/nn/Saker-og-publikasjonar/publikasjonar/Representantframlegg/2021-2022/dok8-202122-146s/?all=true https://www.nrk.no/kultur/norge-vurderer-russisk-mediesensur_-_-skummel-utvikling-1.15888302 Nå får du gi deg! Forslaget i den første linken har ingenting med sensur å gjøre (det er ikke engang et lovforslag), og russiske medier blir ikke blokkert i Norge: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1OGglW/norske-sanksjoner-mot-russland-faar-to-unntak 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 18. mars 2022 #159 Del Skrevet 18. mars 2022 5 hours ago, brødskalle said: Slike artikler er alltid skrevet på en måte der man bygger under om at Russland alltid er ond og alltid gjør onde ting. Det er alltid en mening eller uttalelse som stiller Russland i dårlig lys. Når forsøkte Russland sist å kaste en diktator og innføre reelt demokrati med krigene sine, i stedet for å gjøre som nå, forsøke å ødelegge et demokrati og innføre et marionetteregime? Det finnes masser av eksempler på at USA har skapt demokratier i landene de har kriget mot. Russlands kriger etterlater i beste fall et nøytralt resultat, der de bytter ut en diktator med en annen. Takket være hjernevaskingen de har drevet med i flere generasjoner tror russere selv at de alltid er heltene. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/y4rod2/so-oksanen-putin-har-ikke-blitt-gal 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. mars 2022 #160 Del Skrevet 19. mars 2022 (endret) Majer skrev (På 13.3.2022 den 22.50): Putin går ikke systematisk etter sivile selv om mange uskyldige blir drept. Jo det gjør han. Det er hans "modus operandi". I alle krigene sine har han bevisst slaktet ned sivile, ofte for så å skylde på noen andre og gi seg selv grunn til å bli enda mer brutal. Sitat Naboland går inn i truende allianser for det skaper bare spenning. Polen- et natoland som grenser til Russland vil bombe Russland med jagerfly... Ikke rart putin blir redd når Ukraina flørter med det samme. Hva er det du snakker om? Hvilke naboland? Hvilke allianser? Når snakket Polen om å bombe Russland? Når har Ukraine "flørtet med det samme", og hva er "det samme"? Putin redd?! Ærlig talt... Sitat Det er flere russiske soldater som dør enn sivile ukrainere og ukrainske soldater. De russiske soldatene har ikke meldt seg til krigen. Hvorfor forteller ikke mediene hvor synd det er på dem? Fordi de er soldater som deltar i en angrepskrig mot et annet land. Sitat Jeg stiller meg spørsmål ved om den ukrainske presidenten setter sivile i fare og sender de i døden i håp om at Vesten skal hjelpe. Han er åpenbart ute etter å kjøpe tid, men er det den eneste grunnen? Nei, det gjør han ikke. Sitat Vi deltok i OL i Kina hvor muslimer blir sendt i konsentrasjonsleire, men nå gjør vi så vanlige russere blir ekstremt fattige uten å bry oss en døyt om det. Fordi det er nødvendig for å stoppe Russlands angrepskrig. Endret 19. mars 2022 av jabx 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå