Duraton Skrevet 30. mars 2022 #221 Del Skrevet 30. mars 2022 On 3/27/2022 at 4:26 PM, jabx said: Dette er løgnpropaganda. De østlige delstatene ville ikke bli uavhengige stater. Og selv om de hadde villet det, så hadde ikke det rettferdiggjort Russlands invasjon i 2014. Og spesielt ikke invasjonen nå i 2022. Du dikter opp pro-russisk propaganda her. Det var Russland som startet krigen i 2014, akkurat som i 2022. Nei, det er løgn. Pro-russiske elementer er forbudt. Dette er helt vanlig i krig, og Norge ville gjort det samme. Krig er en brutal unntakstilstand der landet er i en helt spesiell og ekstrem situasjon. I en slik situasjon har man ikke råd til å la forrædere holde på fritt. Den nazistiske delen av Azov-regimentet er et ørlite miljø. Det du gjør her er nok en gang å legge ut russisk propaganda. Faktum er at Russland har en langt større andel nazister en Ukraina. Faktisk har Ukraina lavest antall nazister i øst-Europa, mens Russland har en av de høyeste. Noen av Putins nærmeste allierte er åpent nasjonal-sosialistiske(!). Igjen, dette er propaganda. Du overdriver Azovs betydning. De østligste delene av Ukraina hadde ikke en stor motsandsbevegelse. De hadde russiske styrker som lot som de ikke var russiske styrker. Over 90% av Azov er ikke nazister. De er bare vanlige soldater. Hva har dette med dagens situasjon å gjøre? Det er på tide at du kutter ut denne russiske propagandaen. Prøver du å hvitvaske Azov? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. mars 2022 #222 Del Skrevet 30. mars 2022 Duraton skrev (11 minutter siden): Prøver du å hvitvaske Azov? Hvordan mener du hun «hvitvasker»? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. mars 2022 #223 Del Skrevet 30. mars 2022 (endret) Noe som ikke blir klart kommunisert i pressen er kaoset og det uforutsigbare. En journalist som ble tatt i Mariupol fikk besked om at han skulle henrettes. Journalister er hovedfiender. Soldatene som tok han var kjempeskumle, muligens tsjetsjenere? han var helt sikker på at dette var hans siste natt i live, men da morgenen kom hadde det skjedd et vaktskifte, og snille unge russiske gutter hadde tatt over. Journalisten spurte om å få gå hjem. Han fikk gå hjem. Endret 31. mars 2022 av I Grosny 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 31. mars 2022 #224 Del Skrevet 31. mars 2022 12 hours ago, Duraton said: Prøver du å hvitvaske Azov? Ser slik ut.. Akkurat som store deler av norsk media, inkludert sannhetsministeriet Faktisk.no 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 31. mars 2022 #225 Del Skrevet 31. mars 2022 Duraton skrev (14 timer siden): Prøver du å hvitvaske Azov? Du drar den der vel langt og overdramatiserer i stor grad han du siterer, han du referer til har aldri sagt at ikke en del av Azov er fælt i det hele tatt, eller at det noe av de holder på med er feil. Han gir i større grad en oversikt og sier at det ikke er like utbredt og stort, og derav gjeldende i denne krigen. Du prøver å gi han et annet motiv en det han faktisk har. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 31. mars 2022 #226 Del Skrevet 31. mars 2022 Altså.... Faktisk.no: Fra falske nyheter om vaksiner til russisk propaganda – VG 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 31. mars 2022 #227 Del Skrevet 31. mars 2022 Ryddet for brukerangrep og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. april 2022 #228 Del Skrevet 1. april 2022 Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med og svar til det. _popcorn_, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 2. april 2022 #229 Del Skrevet 2. april 2022 Videoen der en sivil mann med hendene i været ble drept av russiske soldater er nå bekreftet av BBC. De kom inn i området kort etter at russiske styrker forlot det og fant både mannen, kona som også var drept, og flere andre drepte sivile. https://www.bbc.com/news/world-europe-60949791 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 2. april 2022 #230 Del Skrevet 2. april 2022 Fjugur skrev (På 31.3.2022 den 16.56): Altså.... Faktisk.no: Fra falske nyheter om vaksiner til russisk propaganda – VG Regner med at folk vet at faktisk er eid av vg, Dagbladet, tv2, nrk, Amedia og polaris. De er dermed ikke uavhengige. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/1nmvWQ/hva-skal-vi-med-faktiskno-kjersti-thorbjoernsrud 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #231 Del Skrevet 2. april 2022 Justlooking skrev (52 minutter siden): Regner med at folk vet at faktisk er eid av vg, Dagbladet, tv2, nrk, Amedia og polaris. De er dermed ikke uavhengige. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/1nmvWQ/hva-skal-vi-med-faktiskno-kjersti-thorbjoernsrud Med så mange på eiersiden er de nå så godt som uavhengige 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. april 2022 #232 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (5 timer siden): Med så mange på eiersiden er de nå så godt som uavhengige Tja, det kan virke som de tilhører et miljø i allfall ikke er på lag med f.eks. Steigan og andre litt utgruppenettsteder. Altså litt partiske visavis disse. Som forøvrig er sider som må leses med en klype salt, unnskyld en kilo salt, og ikke alltid tas for særlig god fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. april 2022 #233 Del Skrevet 3. april 2022 Det er faktisk ikke mulig for russiske TikTok-brukere å laste opp innhold fra krigen... ikke rart bildet blir skjevt TikTok viser ikke krigen i Ukraina til brukere i Russland – Vestfold og Telemark (nrk.no) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 3. april 2022 #234 Del Skrevet 3. april 2022 Fjugur skrev (2 timer siden): Det er faktisk ikke mulig for russiske TikTok-brukere å laste opp innhold fra krigen... ikke rart bildet blir skjevt TikTok viser ikke krigen i Ukraina til brukere i Russland – Vestfold og Telemark (nrk.no) Det er bare tiktok, tenk på alle nyhetsmediene i Russland som ikke har noe impulser fra krigen. Instagram, facebook og twitter er og stengt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. april 2022 #235 Del Skrevet 3. april 2022 Stressedoutgurl skrev (1 minutt siden): Det er bare tiktok, tenk på alle nyhetsmediene i Russland som ikke har noe impulser fra krigen. Instagram, facebook og twitter er og stengt Nemlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemms Skrevet 3. april 2022 #236 Del Skrevet 3. april 2022 Just passing by skrev (På 30.3.2022 den 19.55): Se nøye på kartet da. https://no.wikipedia.org/wiki/Holodomor#/media/Fil:Ukraine_famine_map.png Man kan se tydelig at de områdene i Ukraina som ble rammet mest er de med flest russisktalende folk. Det er de som sultet mest i Ukraina. Det er likevel den hele østlige delen av Ukraina som har alltid vært "pro-russisk". Fordi det var ikke russere som skapte sulten, men Stalin. Personlig. Den var han som ønsket industrialiesring til enhver pris. Og han var ikke en gang russer. Folk i Øst Ukraina skjønner alt dette, derfor forblir de pro-russiske. Folk i Vest Ukraina skjønner også alt, men bruker det som instrument for antirussisk propaganda. Den mest nasjonalistiske og anti-russiske delen av Ukraina ligger i den vestlige delen av landet, den ble ikke (eller nesten) ikke rammet. Dette er fjellområder der man ikke produserer hvete. Den største delen av vest-Ukraina som er mest nasjonalistisk nå for tiden, var ikke en gang ukrainsk da. (Den hvite delen på kartet fikk Ukraina etter den andre verdenskrig. Det er klart nå at de var sterkt imot dette. Jeg tror dette er den virkelige grunnen til den ekstremt negative holdningen mot russere og pro-russiske øst-ukrainere. De ønsket å være selvstendig og burde aldri blitt en del av Sovjet Ukraina, akkurat som Krim-halvøya, men kommunister brydde seg aldri om hva folk mente.) Det døde flere millioner av russere og kasakh folk i sulten, men de telles naturligvis ikke som mennesker av de som påstår at holodomor var folkemord rettet mot ukrainere. Se på kartet jo en gang til og tenk litt selv. Det er umenneskelig og grusomt å si at sulten var målrettet mot ukrainere og ignorere dermed fullstendig alle de andre som døde av samme årsak, bare fordi de ikke var ukrainere. Dette var katastrofalt for flere millioner av mennesker, ikke bare for øst-ukrainere. Her er det hele bildet av regioner som ble rammet av sulten: https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_famine_of_1930–1933#/media/File:Famine_en_URSS_1933.jpg Det er lov å bruke hodet. De store russiske forflytningene i Øst-Ukraina skjedde ETTER at ukrainere hadde dødd av sult under holodomor. For å erstatte de ukrainerne som hadde dødd. Ser du vitnesbyrd fra den tiden set du at de er skrevet på ukrainsk. Alt du skriver her er propaganda. Holodomor var et folkemord som begynte med den systematiske utrenskingen av den ukrainske eliten, som enten ble sendt til Sibir eller drept. Det var ikke kun Stalin som hadde ansvar for folkemordet, akkurat som ikke bare Putin er ansvarlig for de pågående massakrene i Ukraina i dag. Ukrainere har all grunn til å mistro og hate russere. Helt siden tsartiden har språket deres, kulturen deres og nasjonaliteten deres blitt hånet, latterliggjort og forsøkt utslettet. akkurat det samme skjer i dag. Har du sett på russisk statlig tv i det siste? De kaller Ukraina for en kreftsvulst som må utslettes. Dette er en ren utryddelseskrig. Vi ser det gjennom nyhetene fra de okkuperte områdene. Sivile blir slaktet ned, kvinner og små jenter voldtatt, ukrainske minnesmerker smadret og bøker om ukrainsk historie og språk blir brent. Russerne bedriver folkemord i Ukraina og folk på KG prøver å forvare det ved å snakke om Azov-bataljonen og Pravij Zektor? Eier dere ikke skam?? 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Just passing by Skrevet 8. april 2022 #237 Del Skrevet 8. april 2022 On 4/3/2022 at 2:29 PM, veslemms said: Ukrainere har all grunn til å mistro og hate russere. Jeg hadde vært litt forsiktig med forsøk å begrunne hat mot en hel folkegruppe. Dette lukter ikke bra. Holodomor var forferdelig, men spørsmålet er fortsatt det samme: det døde flere millioner av russere og khazakh folk pga den sulten. Mener du at deres død betyr ingenting bare fordi de ikke var ukrainere? Helt serjøst? "I walked along through villages and twelve collective farms. Everywhere was the cry, 'There is no bread. We are dying'. This cry came from every part of Russia, from the Volga, Siberia, White Russia, the North Caucasus, and Central Asia." https://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Jones_(journalist) Angående hån mot språk og kultur. Dette skjer dessverre ofte mellom nabofolk når naboen er større eller sterkere, og av en eller annen grunn styrer landet ditt. Bokmål er mye mer dansk enn norsk nettopp av den grunn. Fornorsking av samer er et annet eksempel. Det er absolutt ikke bra, men sånn er det. Jeg støtter dere ukrainere i deres kamp for deres språk og kultur, men jeg nekter å akseptere dette som begrunnelse for hat mot alle russere. Jeg sa forresten aldri et eneste ord om Azov bataljonen eller Pravi Zektor, da jeg vet lite om disse. Jeg forsvarer heller aldri Russland, så det er litt rart at du svarer på innlegget mitt med sånne anklagelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 8. april 2022 #238 Del Skrevet 8. april 2022 (endret) 1 Endret 8. april 2022 av Gereon Rath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemms Skrevet 8. april 2022 #239 Del Skrevet 8. april 2022 Just passing by skrev (5 timer siden): Jeg hadde vært litt forsiktig med forsøk å begrunne hat mot en hel folkegruppe. Dette lukter ikke bra. Holodomor var forferdelig, men spørsmålet er fortsatt det samme: det døde flere millioner av russere og khazakh folk pga den sulten. Mener du at deres død betyr ingenting bare fordi de ikke var ukrainere? Helt serjøst? "I walked along through villages and twelve collective farms. Everywhere was the cry, 'There is no bread. We are dying'. This cry came from every part of Russia, from the Volga, Siberia, White Russia, the North Caucasus, and Central Asia." https://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Jones_(journalist) Angående hån mot språk og kultur. Dette skjer dessverre ofte mellom nabofolk når naboen er større eller sterkere, og av en eller annen grunn styrer landet ditt. Bokmål er mye mer dansk enn norsk nettopp av den grunn. Fornorsking av samer er et annet eksempel. Det er absolutt ikke bra, men sånn er det. Jeg støtter dere ukrainere i deres kamp for deres språk og kultur, men jeg nekter å akseptere dette som begrunnelse for hat mot alle russere. Jeg sa forresten aldri et eneste ord om Azov bataljonen eller Pravi Zektor, da jeg vet lite om disse. Jeg forsvarer heller aldri Russland, så det er litt rart at du svarer på innlegget mitt med sånne anklagelser! Merker at jeg ikke er spesielt motivert for å bry meg om "stakkars russere" og bekymre meg om at ukrainerne hater dem for mye på samme dag som russiske styrker bombet sivile i Kramatorsk. Har nettopp sett et bilde fra angrepet derfra hvor halvparten av hodet til en liten gutt var sprengt bort. Synes det er direkte forkastelig å bagatelliserte anti-ukrainske strømninger i Russland når det akkurat nå pågår et folkemord mot ukrainere. Av Russland. Ikke omvendt: https://www.aftenposten.no/verden/i/7dAM4W/putin-sier-han-vil-denazifisere-ukraina-virkeligheten-er-helt-motsa Kazakstan må selv ta et ansvar for å identifisere hungersnøden som et folkemord. De har blitt styrt av en Moskva-tro diktator helt siden Sovjetunionens kollaps så lite sjanse for at det kommer til å skje i nærmeste fremtid, men man kan alltids håpe. At Holodomor var et forsøk på å utslette den ukrainske nasjon mener jeg er hevet over all tvil. Anklagene om Pravij Zektor og Azov var rettet mot alle her inne på Kvinneguiden som bruker tiden sin på å unnskylde et pågående folkemord ved å spre russisk propaganda i ren David Iriving-stil. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 9. april 2022 #240 Del Skrevet 9. april 2022 Her blir russisk feilinformasjon avslørt. Jeg har selv sett pro-russiske bekjente poste dette som «bevis» på at ukraina bruker skuespillere til å lage falske nyheter. Snakk om å bli tatt på «fersken», selv mine bekjente har fjernet sine fjollete påstander 😅🙈 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GAen2/sa-forvandlas-verkligheten-till-logn-i-rysk-stats-tv?fbclid=IwAR1L4ltcmqemPmQSq-s_r67d3WiKVXeuuUkz9RLaELw7s2mvvar_49QB5tQ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå