Gå til innhold

Bunad på julaften?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Er det noen her som bruker bunad på julaften? Lurer på om jeg skal ta den frem i år. Den blir jo stort sett hengende i skapet, og det er jo litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, for min del hører bunaden til 17 mai, konfirmasjoner og slikt. pluss jeg tror jeg hadde blitt veldig varm i løpet av kvelden, etter middagslaging, en oppspilt datter som løper her og der, fyr i peisen, osv...

men for all del, som du sier, bunader blir for lite brukt, så jeg synes det er en smaks sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Very Victoria

Bunad blir for varmt og upraktisk, hvertfall når man skal være vertinne og holde på med mat og anretting/servering. Jeg bruker aldri bunaden i Julen.

Dessuten skal det jo være god fyr i peisen :)

Endret av Very Victoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenke meg å bruke bunad på julaften, for jeg blir så fort varm, og det er jeg som har vært vertinne de siste årene. Men ungene skal nok ha sine bunader på til jul i år. De er av lette stoffer, og dessuten må de brukes litt mer før de blir for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid bunad på julaften, men så har jeg aldri vært vertinne heller. I kirken på julaften er det mange som går i bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender seg at jeg bruker bunaden på julaften, både i kirka og hjemme. Matcher liksom ungene, de har alltid bunad da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det for varmt å ha bunad på julaften (i grunnen er bunaden min for varm nesten alltid - desverre)

- men jeg synes det er helt "normalt" å bruke budand julaften på kvelden - de fleste jeg kjenner som har bunad - bruker den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke bunad er noe juleplagg (tror jeg ville stusset veldig om noen hadde dukket opp i bunad), og som andre har påpekt er det jo et veldig varmt plagg å ha på seg innendørs med fyr i peisen, matlaging o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bunad, men vi har heller ikke tradisjon for at noen bruker det hos oss. Vi har på en pen kjole/skjørt og topp/pen bukse og pen topp. Mennene har dress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre ikke bunad :tristbla: , men vet om veldig mange som bruker det som juleplagg. (er sjelden så kaldt at vi brenner i peisen i julen, her hvor jeg bor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne bunad på julaften! Synes det er et flott plagg som jeg bærer med stolthet tvert jeg har andledning til det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er det ikke naturig, jeg tar på meg en kjole eller skjørt og topp ja, og min samboer har dress. Det er dette som er naturlig for meg (vel, dressjakkene blir somregel ikke brukt tror jeg, i alle fall ikke lenge...)

Men for all del, det er et flott plagg, som fortjener å brukes oftere. Det ville likevel dobja julebaggasjen min, blitt varmt, stikkende og klø (jeg elsker bunaden min, ingen tvil om det, men den passer ikke til å kroke seg sammen oppi en stol på julaften)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...