MissPierce Skrevet 13. mars 2022 #41 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da bor du ikke i Oslo skjønner jeg. Anonymkode: cde9e...b54 I Oslo opplever jeg faktisk at det er værst da man drar ut i marka, og møter på folk med fugle hunder som flyr alene over alle hauger 🙈 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #42 Skrevet 13. mars 2022 MissPierce skrev (1 minutt siden): I Oslo opplever jeg faktisk at det er værst da man drar ut i marka, og møter på folk med fugle hunder som flyr alene over alle hauger 🙈 Syns jeg blir overfalt av løse fuglehunder mellom 1 og 2 år over hele byen jeg. Konfronterer man eier får man passet sitt påskrevet med at man må ha forståelse for at de har hunder som trenger å løpe 🙄 Da er det visst ikke så viktig om vi andre ikke ønsker å bli bykset ned av fremmede hunder. Anonymkode: 6a4f1...f3c 3
Morten1 Skrevet 13. mars 2022 #43 Skrevet 13. mars 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Syns jeg blir overfalt av løse fuglehunder mellom 1 og 2 år over hele byen jeg. Konfronterer man eier får man passet sitt påskrevet med at man må ha forståelse for at de har hunder som trenger å løpe 🙄 Da er det visst ikke så viktig om vi andre ikke ønsker å bli bykset ned av fremmede hunder. Anonymkode: 6a4f1...f3c Det er alltid de med fuglehunder, aner ikke hvor mange ganger jeg har opplevd slike hunder med totalt ubrukelige eiere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #44 Skrevet 13. mars 2022 Løfter opp hunden min og går, mange som slipper hundene i skogen nå. Tar ikke sjanse på at noen biter han. Anonymkode: ea1fa...ff7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #45 Skrevet 13. mars 2022 Morten1 skrev (4 minutter siden): Det er alltid de med fuglehunder, aner ikke hvor mange ganger jeg har opplevd slike hunder med totalt ubrukelige eiere. Amen! Anonymkode: ea1fa...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #46 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Syns jeg blir overfalt av løse fuglehunder mellom 1 og 2 år over hele byen jeg. Konfronterer man eier får man passet sitt påskrevet med at man må ha forståelse for at de har hunder som trenger å løpe 🙄 Da er det visst ikke så viktig om vi andre ikke ønsker å bli bykset ned av fremmede hunder. Anonymkode: 6a4f1...f3c Fuglehunder er de siste som bykser ned folk. Anonymkode: 6411a...280 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #47 Skrevet 14. mars 2022 1 hour ago, Morten1 said: Det er alltid de med fuglehunder, aner ikke hvor mange ganger jeg har opplevd slike hunder med totalt ubrukelige eiere. Naboen min har en. Vedkommende har hatt opptil flere fuglehunder, men alle har vært nevrotiske og engstelige. Jeg har selvfølgelig møtt andre hunder opp gjennom som husker meg igjen om jeg møter på dem mer enn en gang. Naboens hunder opp igjennom– aldri. (Dog jeg lurer på en ting. Jeg var hos et vennepar i utlandet og de hadde en diger mastiff. Den lot meg klappe og stryke, men mens jeg gjorde dette knurret den. Jeg holdt opp med det jeg gjorde og fjernet meg fra situasjonen da det skremte meg litt. Fikk høre at den gjorde det samme med en annen i familien der og. Hva sånn ca betyr det?) Anonymkode: cde9e...b54
Anonymbruker*** Skrevet 14. mars 2022 #48 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg følger loven, men opplever sjelden at løse hunder springer over alt. Må være skikkelig uheldige dere. Kanskje vurdere andre steder å gå tur? Anonymkode: 6411a...280 Jaja, men nå er det forskjell i både antall hundeeiere og hundekultur rundt om i landet. Gikk rundt Sognsvann en dag og hadde til slutt lyst til å rope "hva faen er det så feiler dere" til andre hundeeiere. Hunden min gikk pent å pyntlig ved meg og tolererte disse dyrene. Men det er ikke noe særlig og ha 1-2 løshunder etter seg på en sti fylt med leiende par og småbarnsfamilier. For å ikke snakke om fuglehunder som flakser rundt og plager fulger i området. Det er liksom greit bare du tar på dem vest og gps?? Igår luftet jeg hunden nedenfor en liten kolle i et borettslag. Plutselig kommer en hund løpende. Ingen eier i sikte. Først prøver jeg å dytte den vekk. Tenker så jeg skal være grei og tar min løs for å feste plagånden i kobbelet. Typ 200 meter ned ved parkeringsplassen kommer eieren tusslene. Hun brukte vist å slippe den så den kunne løpe litt opp i skogen. Hun sa takk for at jeg viste omsorg, så arrogant var hun ikke. Men korttenkt, det vil jeg påstå! 2
MissPierce Skrevet 14. mars 2022 #49 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fuglehunder er de siste som bykser ned folk. Anonymkode: 6411a...280 De hopper på folk og barn i hvertfall, og løper ned små hunder. Det opplevde jeg selv ofte da jeg hadde liten hund. Han tålte heldigvis en trøkk. Det var ikke noe vondt i de, de var bare overivrige. Men eierne var som oftest laaaang unna. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #50 Skrevet 14. mars 2022 Anonymbruker*** skrev (1 time siden): Jaja, men nå er det forskjell i både antall hundeeiere og hundekultur rundt om i landet. Gikk rundt Sognsvann en dag og hadde til slutt lyst til å rope "hva faen er det så feiler dere" til andre hundeeiere. Hunden min gikk pent å pyntlig ved meg og tolererte disse dyrene. Men det er ikke noe særlig og ha 1-2 løshunder etter seg på en sti fylt med leiende par og småbarnsfamilier. For å ikke snakke om fuglehunder som flakser rundt og plager fulger i området. Det er liksom greit bare du tar på dem vest og gps?? Igår luftet jeg hunden nedenfor en liten kolle i et borettslag. Plutselig kommer en hund løpende. Ingen eier i sikte. Først prøver jeg å dytte den vekk. Tenker så jeg skal være grei og tar min løs for å feste plagånden i kobbelet. Typ 200 meter ned ved parkeringsplassen kommer eieren tusslene. Hun brukte vist å slippe den så den kunne løpe litt opp i skogen. Hun sa takk for at jeg viste omsorg, så arrogant var hun ikke. Men korttenkt, det vil jeg påstå! Ok, det er jo ikke noe gøy. Det er tydeligvis en dårlig hundekultur i Oslo. Jeg bor i Kristiansand og har ennå ikke opplevd hunder som springer fritt uten eier og plager folk og fe. Men de finnes sikkert her også, men det virker som de fleste overholder båndtvang og de som har løse hunder har full kontroll. Anonymkode: 6411a...280
Anonymbruker*** Skrevet 14. mars 2022 #51 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, det er jo ikke noe gøy. Det er tydeligvis en dårlig hundekultur i Oslo. Jeg bor i Kristiansand og har ennå ikke opplevd hunder som springer fritt uten eier og plager folk og fe. Men de finnes sikkert her også, men det virker som de fleste overholder båndtvang og de som har løse hunder har full kontroll. Anonymkode: 6411a...280 Om det er mest dårlig kultur eller antall folk med hund vet jeg ikke. Skal sies det er mange eiere med løs hund som har god kontroll også. Litt godt å bo i en hundvennlig by sammenlignet med hvor jeg kommer ifra og. Der er det streng verboten med løs hund i nærheten av tursti året rundt, og sure miner viss du finner på å ta den med på bussen (selv om det er lov). 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #52 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ok, det er jo ikke noe gøy. Det er tydeligvis en dårlig hundekultur i Oslo. Jeg bor i Kristiansand og har ennå ikke opplevd hunder som springer fritt uten eier og plager folk og fe. Men de finnes sikkert her også, men det virker som de fleste overholder båndtvang og de som har løse hunder har full kontroll. Anonymkode: 6411a...280 Det er MYE av det i Oslo, nytter snart ikke å gå på offentlige turområder med hund i bånd for de blir løpt ned og overfalt til stadighet. Jeg har sluttet helt å gå på Sognsvann som den du siterte nevnte. Var kjempefint å gå der for 3-4 år siden, nå er det rene bonanza med uoppdragne løse hunder og ikke en eier i sikte - og det er det mye av i resten av byen også! Anonymkode: 6a4f1...f3c 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #53 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 21.23): Det er MYE av det i Oslo, nytter snart ikke å gå på offentlige turområder med hund i bånd for de blir løpt ned og overfalt til stadighet. Jeg har sluttet helt å gå på Sognsvann som den du siterte nevnte. Var kjempefint å gå der for 3-4 år siden, nå er det rene bonanza med uoppdragne løse hunder og ikke en eier i sikte - og det er det mye av i resten av byen også! Anonymkode: 6a4f1...f3c Helt enig. Bor midt i sentrum, og opplever omtrent daglig at løse hunder kommer stormende bort til meg og min store hund - i parker og midt på gata. I 9 av 10 tilfeller er det labradoodler, omfanget av eiere som har denne rasen som ikke har kontroll er helt ekstremt! Min unge hypersosiale hannhund har heller ikke sikker innkalling, og er derfor alltid i langline når han er «løs» så jeg har full kontroll på han til all tid. Skulle faen meg bare mangle at folk slapp å få 40 kg hund stormende mot seg midt i byen, bare synd at ikke alle er enige. Anonymkode: 6f87b...709 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #54 Skrevet 16. mars 2022 On 3/14/2022 at 1:22 AM, AnonymBruker said: (Dog jeg lurer på en ting. Jeg var hos et vennepar i utlandet og de hadde en diger mastiff. Den lot meg klappe og stryke, men mens jeg gjorde dette knurret den. Jeg holdt opp med det jeg gjorde og fjernet meg fra situasjonen da det skremte meg litt. Fikk høre at den gjorde det samme med en annen i familien der og. Hva sånn ca betyr det?) Anonymkode: cde9e...b54 Jeg har en staff som lager noe som kan minne om knurrelyder hvis hun koser seg skikkelig. Det høres skummelt ut av og til, men det er ikke ment aggressivt. Anonymkode: 9a223...ac9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #55 Skrevet 16. mars 2022 Slik har det vel alltid vært, så lenge jeg har hatt hund hvertfall! Og det er godt og vel 20 år det. Anonymkode: 83945...602
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #56 Skrevet 16. mars 2022 Opplever at de som har hund i bånd har det såpass langt at hunden går på ene siden av fortauet og eier på andre. Da må jeg gå ut i veien for å unngå. Noen hunder bjeffer og angriper deg når du stopper opp for eier, men også når du går rett forbi. Det er håpløst med hundeeiere generelt. Anonymkode: be05a...2a3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #57 Skrevet 16. mars 2022 MissPierce skrev (På 13.3.2022 den 23.46): I Oslo opplever jeg faktisk at det er værst da man drar ut i marka, og møter på folk med fugle hunder som flyr alene over alle hauger 🙈 Disse fuglehundene som løper rundt som de har fanden sjøl i hælene😑 Eierne er sporløst forsvunnet, men så ser man tilfeldige folk gå/løpe/sykle rundt med et tomt halsbånd på slep. De spør heller ikke etter om vi har sett noen hund, så jeg antar de ikke (selv mener) de har mistet hunden sin. Anonymkode: 3d9f7...fe7 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #58 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 16.05): Et sted må jo hundene få springe fritt av og til. Hvor mange sauer er drept i området av hund som du har hørt? De aller fleste som slipper hunden har god kontroll. Kommunene bør heller sørge for å få på plass hundegårder og friområder for hunder. Anonymkode: 6411a...280 Min erfaring fra byfjellene i Bergen er at de færreste har god kontroll. Hunden vimser som regel langt foran eieren og kommer ikke når eier somler seg til å rope. Det finnes noen eksemplariske eiere og hunder som vi møter på jevnlig, der eier har full kontroll og hunden ikke oppsøker andre hunder. Jeg fatter ikke at en del ikke forstår at det kan være provoserende for en hund i bånd at en annen hund kommer rett bort og helt innpå. Anonymkode: 37e08...659 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #59 Skrevet 17. mars 2022 Jeg bor også i Oslo og her har det blitt helt umulig å ha med barna på søndagstur i skogen. De er fra før litt redde for hunder, og det kommer jo løpende løse hunder hele tiden, selv må jeg jo også følge med på disse, så det blir ikke noe kos å være der for verken store eller små. I fjor var det flere hunder som druknet fordi de løp ut på tynn is, i tillegg ble sau drept av hund i et område utenfor marka der det er båndtvang. For ikke å snakke om alle de som har latt hundene løpe løse i vinter uten å plukke opp etter dem, det er dritt overalt ute nå. Anonymkode: 8fbbb...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #60 Skrevet 17. mars 2022 Tja- vi begynt å gå tur i skogen (har ikke dyr) med en ultrasonic liten dings (som en dog dazer) og dette har så og si stoppet uønsket hilsninger fra løse hunder. De løper vekk fortere en fy. Det er så utrolig deilig å ikke bli meid ned fra dyr og mange hundeeiere burde ikke få lov å ha hunder punktum. Anonymkode: 47c9e...7dd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå