AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #21 Skrevet 13. mars 2022 6 minutter siden, sicario said: Folk som slipper bikkjene sine er ikke egnet til å holde hunder.. En del velger nok hunder som ikke er for dem, for å si det sånn. Jeg har ikke hund selv, men jeg hadde valgt hund ut fra hvordan den hadde passet meg, ikke bare fordi den er søt og liten 🤦🏼♀️ Anonymkode: cde9e...b54 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #22 Skrevet 13. mars 2022 Det er alltid like gøy å gå på tur med hunden min, stor sterk rase som jeg alltid har i bånd så fremt vi er på inngjerdet område hvor jeg kan slippe han trygt, og løse hunder kommer stormende mot oss. Min hund har blitt angrepet av løshunder flere ganger (to ganger endte det med veterinærbehandling), så han er skeptisk til løshunder som oppsøker oss. Men folk slipper bikkjene sine løs, uten at de returnerer til eier på innkalling. Så jeg står der med bikkja mi og skriker til den andre eieren "Han er aggressiv mot andre hunder", og eierne roper og roper på bikkjene sine til ingen nytte, kommer småløpende (ikke alle gidder løpe til, bare rusler bedagelig etter) og prøver forgjeves få bånd på hundene.. Jeg står ofte igjen uten beklagelse eller kommentarer fra de andre eierne. De bare hauser bikkjene sine videre, løse. Noen ganger kommer hundene løse i retur etter oss. Jeg gidder ikke lenger bli sint og si ifra. Man får bare himling med øyne og kjeft tilbake. DIsse folka er mindre begavet. Anonymkode: 91928...fb9 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #23 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er alltid like gøy å gå på tur med hunden min, stor sterk rase som jeg alltid har i bånd så fremt vi er på inngjerdet område hvor jeg kan slippe han trygt, og løse hunder kommer stormende mot oss. Min hund har blitt angrepet av løshunder flere ganger (to ganger endte det med veterinærbehandling), så han er skeptisk til løshunder som oppsøker oss. Men folk slipper bikkjene sine løs, uten at de returnerer til eier på innkalling. Så jeg står der med bikkja mi og skriker til den andre eieren "Han er aggressiv mot andre hunder", og eierne roper og roper på bikkjene sine til ingen nytte, kommer småløpende (ikke alle gidder løpe til, bare rusler bedagelig etter) og prøver forgjeves få bånd på hundene.. Jeg står ofte igjen uten beklagelse eller kommentarer fra de andre eierne. De bare hauser bikkjene sine videre, løse. Noen ganger kommer hundene løse i retur etter oss. Jeg gidder ikke lenger bli sint og si ifra. Man får bare himling med øyne og kjeft tilbake. DIsse folka er mindre begavet. Anonymkode: 91928...fb9 Det er kanskje stygt å si det, men jeg heier på den aggressive, store hunder din i bånd i alle slike situasjoner! Helt utrolig at det går bra med alle disse løshundene - ikke bare kan de møte på aggressive hunder eller folk, de kan også løpe ut foran biler (sett et utall nesten-ulykker på den fronten), eller de kam faktisk bli syke av å løpe bort til fremmede hunder. Skulle virkelig kommet en innstramming på båndtvangen, dette problemet har eskalert til uante høyder! Anonymkode: 6a4f1...f3c 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #24 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er kanskje stygt å si det, men jeg heier på den aggressive, store hunder din i bånd i alle slike situasjoner! Helt utrolig at det går bra med alle disse løshundene - ikke bare kan de møte på aggressive hunder eller folk, de kan også løpe ut foran biler (sett et utall nesten-ulykker på den fronten), eller de kam faktisk bli syke av å løpe bort til fremmede hunder. Skulle virkelig kommet en innstramming på båndtvangen, dette problemet har eskalert til uante høyder! Anonymkode: 6a4f1...f3c De kan umulig være særlig glade i hundene sine, når alt kommer til alt. Dette med risiko for påkjørsel har jeg vært vitne til mange ganger. Blant annet med en eier som, da jeg traff han tilfeldig ved en annen anledning, sa om hunden sin som vi hadde møtt på løpende løs uten eier: "Han er så flink til å passe seg for bilene når han stikker av, han pleier å ta seg en løpetur hvis han klarer å hoppe ut av hundegården, men løper alltid på gangfeltene!". Dette sa eieren, som satt hjemme og så på TV, uvitende om hva slags situasjoner hunden hans kanskje kunne havne i, eller rote seg borti ei annen hundeeier med potensielt aggressiv hund i bånd, som min. Can`t fix stupid, sier jeg bare. Anonymkode: 91928...fb9 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #25 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De kan umulig være særlig glade i hundene sine, når alt kommer til alt. Dette med risiko for påkjørsel har jeg vært vitne til mange ganger. Blant annet med en eier som, da jeg traff han tilfeldig ved en annen anledning, sa om hunden sin som vi hadde møtt på løpende løs uten eier: "Han er så flink til å passe seg for bilene når han stikker av, han pleier å ta seg en løpetur hvis han klarer å hoppe ut av hundegården, men løper alltid på gangfeltene!". Dette sa eieren, som satt hjemme og så på TV, uvitende om hva slags situasjoner hunden hans kanskje kunne havne i, eller rote seg borti ei annen hundeeier med potensielt aggressiv hund i bånd, som min. Can`t fix stupid, sier jeg bare. Anonymkode: 91928...fb9 Det må være noe av det dummeste jeg har hørt Anonymkode: 4ad7a...6ca 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #26 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et sted må jo hundene få springe fritt av og til. Hvor mange sauer er drept i området av hund som du har hørt? De aller fleste som slipper hunden har god kontroll. Kommunene bør heller sørge for å få på plass hundegårder og friområder for hunder. Anonymkode: 6411a...280 Det finnes flere friområder for hunder i Bergen, så det hadde vært fint om folk hadde giddet å bruke dem. Ellers: https://www.ba.no/dyr/hund-drepte-lam-pa-vidden/s/1-41-6121261 Hund drepte og skadet flere sauer i Arna - Bergensavisen Sau i Byfjellene måtte avlives etter hundeangrep - Bergens ... Hunder dreper sauer - Vestland - NRK Jeg har ikke nøyaktig tall på det, men her er noe fra et kjapt google-søk. Så er det selvsagt de som "bare" forsvinner når de er på utmarksbeite, tilfeller av sauer som blir funnet sprengt, men som ikke kommer i avisen osv. Du spør om dette området, men det er jo ikke bare i Bergen at løshunder som jager andre dyr er et problem. Og det er ikke bare sauer som plages av løshunder, det kan være mennesker som er redde for hunder og ikke minst ville dyr som blir jaget, fugler som blir plaget i hekking osv. Og en ting er "løshunder" som er mer eller mindre innen rekkevidde for eieren, noe helt annet er hunder som virker som de er alene på luftetur, enten fordi eieren kommer pesende noen hundre meter bak, eller de tilfellene der man faktisk ikke ser eiere i det hele tatt. Ikke kom og fortell meg at sånne som de siste tilfellene er ansvarlig hundehold. Og nei, jeg er ikke hundehater, har hatt hund selv. Anonymkode: 8286b...b5f 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #27 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Møtte en løs hund noen uker siden. Eieren satt bare og så på mens hunden nærmet seg meg og mine to hunder. Ropte til han om at han måtte rope inn hunden sin, og han svarer med at hans hund er vennlig. Flott, men én av mine er bånd-reaktiv og setter ikke pris på løse hunder som kommer gående sakte rett mot med et anspent kroppsspråk. Altså... Anonymkode: e6dbd...f14 Det er litt som de som beroliger deg med at de har tatt koronavaksinen. Det gir vel jeg en lang faen i.. piss off liksom. Anonymkode: 20500...c5d 1
MissPierce Skrevet 13. mars 2022 #28 Skrevet 13. mars 2022 Har ikke noe stort problem med det, synes de fleste som har sine løs har god kontroll. Eneste gang jeg har problem med løse hunder, er de som prøver å stjele ballen til min da vi kaster ball. For da kan det bli kjefting fra min. Det har han fått nok av. Får litt vondt av noen av de, som gjerne bare vil være med å leke, og så må jeg si nei. De ser så skuffet ut, og lusker tilbake til eieren sin. Har faktisk større problem med små hunder i flexi bånd, som knurrer og glefser så man ikke kommer forbi. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #29 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det verste er de eierne med løse hunder som blir sure når man sier ifra til dem. Altså, hvis drittbikkja di først har løpt bort til noen så bør man legge seg paddeflat, beklage og hente bikkja di asap. Nei, den hunden er ikke søt og jeg synes ikke det er sosialt og koselig at den trenger seg innpå min. Anonymkode: 22f49...d57 Enten blir de sure, eller så ser de såååå overrasket ut, og sier at sånn har hunden aldri gjort før. Nei, helt sikkert ikke... Det finnes dessverre alt for mange direkte uegnede hundeeiere, og de som ikke forstår at de aldri burde hatt hund, er absolutt verst. Anonymkode: 9515e...259 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #30 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det verste er de eierne med løse hunder som blir sure når man sier ifra til dem. Altså, hvis drittbikkja di først har løpt bort til noen så bør man legge seg paddeflat, beklage og hente bikkja di asap. Nei, den hunden er ikke søt og jeg synes ikke det er sosialt og koselig at den trenger seg innpå min. Anonymkode: 22f49...d57 Jøss, du er jammen uheldig. Du og drittbikkja di. Kanskje du sender ut dårlige vibber? Anonymkode: 6411a...280
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #31 Skrevet 13. mars 2022 4 hours ago, Dreams said: Har man ikke kontroll på hunden sin skal den ikke være løs! Om hunden din ikke kommer når du roper den inn skal den ikke være løs! FERDIG snakka Jeg fatter ikke at det finnes slike folk hvor man så tydelig ser at de ALDRI SKULLE HA HATT HUND. Jeg så på en nettside, for moro skyld, for å se hvordan type hund som ville ha passet til meg, fikk opp en Corgi Welsh. Er flere hunderaser som jeg synes er pene selvfølgelig, men utseende er jo virkelig ikke alt. 😌 Anonymkode: cde9e...b54
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #32 Skrevet 13. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: fordi eieren kommer pesende noen hundre meter bak, eller de tilfellene der man faktisk ikke ser eiere i det hele tatt. Ikke kom og fortell meg at sånne som de siste tilfellene er ansvarlig hundehold. Anonymkode: 8286b...b5f Jeg har sett flere sånne rundt Frognerparken her i Oslo. Så ei som hadde en golden retriever og hun lot hunden bare løpe flere hundre meter foran. Så gikk hun rett frem over et kryss og ropte på hunden og den løp tilbake men ikke etter henne. Ned samme vei der den kom fra. 🤦🏼♀️ Inne i parken og. Hunden er et helt annet sted enn eieren, som har null kontroll på hunden. Det nytter jo ikke å stå og skrike på en hund heller om hunden ikke har respekt for en overhodet. Anonymkode: cde9e...b54
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #33 Skrevet 13. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jøss, du er jammen uheldig. Du og drittbikkja di. Kanskje du sender ut dårlige vibber? Anonymkode: 6411a...280 Hva er det du ikke forstår av Hundeloven? La meg gjette– du har ikke giddet å lese den engang 🤨 Anonymkode: cde9e...b54 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #34 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jøss, du er jammen uheldig. Du og drittbikkja di. Kanskje du sender ut dårlige vibber? Anonymkode: 6411a...280 I stedet for å angripe og være ufin, ta heller til deg lærdom og ha kontroll på hunden din. Da slipper du negative tilbakemeldinger fra andre hundeeiere. Lykke til😊 Anonymkode: 38a5a...1d6 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #35 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I stedet for å angripe og være ufin, ta heller til deg lærdom og ha kontroll på hunden din. Da slipper du negative tilbakemeldinger fra andre hundeeiere. Lykke til😊 Anonymkode: 38a5a...1d6 Jeg svarte på en ufin kommentar. Må tåle litt når man først slenger med kjeften? Jeg lar aldri hunden min gå fritt bortsett fra når vi er i hundegård. Men jeg opplever sjelden at løse hunder kommer bort til oss. Men nå takler hunden min andre hunder veldig godt siden den er godt sosialisert, så det er ikke noe problem. Uansett så er ikke andre hunder drittbikkjer , men her på KG samles visst alle ekspertene🤪 Anonymkode: 6411a...280
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #36 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er det du ikke forstår av Hundeloven? La meg gjette– du har ikke giddet å lese den engang 🤨 Anonymkode: cde9e...b54 Jeg følger loven, men opplever sjelden at løse hunder springer over alt. Må være skikkelig uheldige dere. Kanskje vurdere andre steder å gå tur? Anonymkode: 6411a...280
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #37 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg følger loven, men opplever sjelden at løse hunder springer over alt. Må være skikkelig uheldige dere. Kanskje vurdere andre steder å gå tur? Anonymkode: 6411a...280 Jammen så privilegert du er da, som bor på et sted hvor alle har full kontroll og har så mange turområder å gå i at man slipper å møte så mange. Det er ikke realiteten overalt, og hos meg er skogen smal med mange brukere. Derfor blir det mye (uoppdragne) hunder der og. Anonymkode: 22f49...d57 6
NettoppJa Skrevet 13. mars 2022 #38 Skrevet 13. mars 2022 Har opplevd det et par ganger i skogen, men aldri i park eller på tursti. Eieren til hundene har da vært ganske flau og unnskyldt seg, og jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det i etterkant. Jeg har selv også hunden mye løs, men da maks avstand på 10-15 meter unna meg, og har god innkalling/på plass/fot kommando.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #39 Skrevet 13. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg følger loven, men opplever sjelden at løse hunder springer over alt. Må være skikkelig uheldige dere. Kanskje vurdere andre steder å gå tur? Anonymkode: 6411a...280 Da bor du ikke i Oslo skjønner jeg. Anonymkode: cde9e...b54 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #40 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da bor du ikke i Oslo skjønner jeg. Anonymkode: cde9e...b54 Nei, heldigvis ikke. Anonymkode: 6411a...280
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå