Gå til innhold

Får dere et "hei" og "hade" fra kunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mandagsunge skrev (8 timer siden):

Med mindre eg har usedvanleg dårleg tid, helsar eg alltid på dei som jobbar i butikk, og eg ønsker god helg/jul/påske. 

Hvor lang tid tar det egentlig å si hei? 

Anonymkode: dfb2c...b1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier alltid hei og hade selv. Med mindre det er en furten tenåring som sitter i kassa som åpenbart vil være andre steder og kunne ikke ha brydd seg mer eller mindre om mitt nærvær. Da sier jeg det bare om vedkommende sier det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ikke på butikken for og sosialisere.
Drar på butikken for og dra inn å handle, betale og så dra.

Ikke alltid jeg orker og si hei og hade til vær butikk jeg går på.

Det er jo ikke sånn at man gjør dem en tjeneste med å handle der, man handler for seg selv.

Det er ikke alltid dem som sitter i kasse sier hei eller hade heller, og mange ser stadig irriterte ut når man kommer dittt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde. Sier alltid Hei og Ha det bra!

Anonymkode: 5e3aa...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (11 minutter siden):

Drar ikke på butikken for og sosialisere.
Drar på butikken for og dra inn å handle, betale og så dra.

Ikke alltid jeg orker og si hei og hade til vær butikk jeg går på.

Det er jo ikke sånn at man gjør dem en tjeneste med å handle der, man handler for seg selv.

Det er ikke alltid dem som sitter i kasse sier hei eller hade heller, og mange ser stadig irriterte ut når man kommer dittt

«Dittt»? Såpass...


Du vet at det jobber vanlige mennesker i butikken? Mennesker med følelser? Ingen liker å være ignorert. 

Anonymkode: dfb2c...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«Dittt»? Såpass...


Du vet at det jobber vanlige mennesker i butikken? Mennesker med følelser? Ingen liker å være ignorert. 

Anonymkode: dfb2c...b1a

Selvføgelig har folk følelser..

Men om  man blir lei seg fordi folk ikke sier hei eller hade, så burde man revurdere yrket i matbransjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i butikk varierte det veldig. Og det var selvsagt helt greit, jeg var jo den som fikk betalt for bl.a. å hilse på folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (17 timer siden):

Drar ikke på butikken for og sosialisere.
Drar på butikken for og dra inn å handle, betale og så dra.

Ikke alltid jeg orker og si hei og hade til vær butikk jeg går på.

Det er jo ikke sånn at man gjør dem en tjeneste med å handle der, man handler for seg selv.

Det er ikke alltid dem som sitter i kasse sier hei eller hade heller, og mange ser stadig irriterte ut når man kommer dittt

Så du mener at det å hilse på folk er det samme som å sosialisere seg? Ansatte sier jo ikke hei for å bli kjent med deg, de sier det på vegne av selve butikken og deres merkevare for å få deg som kunde til å føle seg velkommen. Når du selv sitter i kassen og opplever å ikke få et hei tilbake 90% av tiden så vil du merke irritasjonen selv. 

Skjønner de ansatte kjempe godt jeg, det er en ekkel følelse å bli møtt av ignorante mennesker som ikke orker å hilse en gang. Vet ikke jeg, tar nok ikke bare mer enn et halvt sekund å åpne kjeften sin og bare si hei.. 

Anonymkode: 12bad...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du mener at det å hilse på folk er det samme som å sosialisere seg? Ansatte sier jo ikke hei for å bli kjent med deg, de sier det på vegne av selve butikken og deres merkevare for å få deg som kunde til å føle seg velkommen. Når du selv sitter i kassen og opplever å ikke få et hei tilbake 90% av tiden så vil du merke irritasjonen selv

Skjønner de ansatte kjempe godt jeg, det er en ekkel følelse å bli møtt av ignorante mennesker som ikke orker å hilse en gang. Vet ikke jeg, tar nok ikke bare mer enn et halvt sekund å åpne kjeften sin og bare si hei.. 

Anonymkode: 12bad...454

Hvorfor skulle man bli irritert av dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så du mener at det å hilse på folk er det samme som å sosialisere seg? Ansatte sier jo ikke hei for å bli kjent med deg, de sier det på vegne av selve butikken og deres merkevare for å få deg som kunde til å føle seg velkommen. Når du selv sitter i kassen og opplever å ikke få et hei tilbake 90% av tiden så vil du merke irritasjonen selv. 

Skjønner de ansatte kjempe godt jeg, det er en ekkel følelse å bli møtt av ignorante mennesker som ikke orker å hilse en gang. Vet ikke jeg, tar nok ikke bare mer enn et halvt sekund å åpne kjeften sin og bare si hei.. 

Anonymkode: 12bad...454

Som du sier: Ansatte sier ikke hei for å bli kjent med deg, eller fordi de bryr seg, men fordi det er deres forbanna JOBB.  Om kunden svarer eller ei på et uoppriktig «hei» og «ha en fin dag», bør da være revnende likegyldig for den ansatte.

Anonymkode: 829da...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som du sier: Ansatte sier ikke hei for å bli kjent med deg, eller fordi de bryr seg, men fordi det er deres forbanna JOBB.  Om kunden svarer eller ei på et uoppriktig «hei» og «ha en fin dag», bør da være revnende likegyldig for den ansatte.

Anonymkode: 829da...7b6

Så ufølsom du er, håper du møter på mange i ditt liv som ikke svarer deg tilbake ☺️

Anonymkode: 12bad...454

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så ufølsom du er, håper du møter på mange i ditt liv som ikke svarer deg tilbake ☺️

Anonymkode: 12bad...454

vær dag. Bryr meg ikke, kjenner dem ikke så det er irrelevant for meg

Anonymkode: d58f2...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min lokale matbutikk gidder jeg ikke si hade lenger, for de responderte aldri når jeg sa det. 
I andre butikker sier jeg hei og hade

Anonymkode: 8b90c...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så ufølsom du er, håper du møter på mange i ditt liv som ikke svarer deg tilbake ☺️

Anonymkode: 12bad...454

Herregud.

Anonymkode: 829da...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du mener at det å hilse på folk er det samme som å sosialisere seg? Ansatte sier jo ikke hei for å bli kjent med deg, de sier det på vegne av selve butikken og deres merkevare for å få deg som kunde til å føle seg velkommen. Når du selv sitter i kassen og opplever å ikke få et hei tilbake 90% av tiden så vil du merke irritasjonen selv. 

Skjønner de ansatte kjempe godt jeg, det er en ekkel følelse å bli møtt av ignorante mennesker som ikke orker å hilse en gang. Vet ikke jeg, tar nok ikke bare mer enn et halvt sekund å åpne kjeften sin og bare si hei.. 

Anonymkode: 12bad...454

Ignorant betyr ikke det du tror. Slå det opp.

Anonymkode: c3ece...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så ufølsom du er, håper du møter på mange i ditt liv som ikke svarer deg tilbake ☺️

Anonymkode: 12bad...454

Hvorfor i all verden skulle det gjøre noen forskjell fra eller til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 13.50):

Jeg jobber i en butikk. Jeg får så vidt et "hei" eller "hade" når kunden står i kassen. Jeg sier selv alltid hei og hade, men får aldri svar tilbake. 

Er det bare meg/oss på min arbeidsplass som opplever dette? Jeg har ikke ord for hvor irriterendes, respektløst og frekt jeg synes dette er av kunder. En ting er jo hvis jeg som ansatt aldri hadde hilst eller sagt hade til kundene, men når jeg til og med sier det så tar de posen og bare går.

Det er nesten som om det har blitt enda mer sjokkerendes hvis kunder faktisk responderer på "hei" og "hade" den dag i dag. 

Det er jo ikke rart at mange bedrifter får et rykte på seg at betjeningen er "sure" eller at kundeservicen ikke er helt på topp, da vi daglig må gå gjennom respektløse og frekke kunder. En tåler da ikke alt. Vi er mennesker vi også. 

Anonymkode: 12bad...454

Jeg sier Hei, og Ha det ;) Vanlig høflighet :) 

Anonymkode: fb7a5...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer alltid og sier hei og hade. Men, på min lokale Rema 1000 er det en ansatt som alltid ser pottesur ut. Jeg får øyekontakt med ham og smiler mens jeg legger varene mine på båndet. Fyren ser surt på meg og sier ingenting. 
Eneste han får ut av seg er «pose»? 
Ikke særlig hyggelig. 

Anonymkode: 7694b...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid hei og hadet med et smil til betjeningen. 

Synes det inngår i normal folkeskikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så hører man at de som sitter i kassen presser ut en innøvd  hilsen, går på autopilot, men gjerne i en litt sukk, stønn, monoton måte og da gidder jeg ikke svare. Ingen av oss gir F likevel 😄 Ellers så sier jeg alltid hei og ha det bra :) 

Anonymkode: 90a26...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...