Gå til innhold

Fronter seg på politiske saker for å følge strømmen, men er ikke i kontakt med egne meninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte å snakke med ei av mine gode venninner om situasjonen i Ukraina. Hun sa hun har hørt om situasjonen, men ikke følger med på det som skjer og leser ikke nyheter.
På sosiale medier, poster hun Ukrainske flagg, skifter profil bilde med flagget osv.. alt det 'main stream' folk gjør der.

Det samme har vært tilfelle for klimabevaring, likestilling, Utøya osv osv. Hun har liten-ingen kunnskap eller interesse i sakene, utover å fronte seg på SoME.

Hun må selvfølgelig både mene og gjøre det hun vil fred. Samtidig kjenner jeg på en mistillit til slike. Et menneske som ikke er autentisk og som ønsker å fremstå som noe annet enn det det egentlig er. Mener de halvparten av det de sier, eller sier de det for å fremstå på en besemt måte..

Er det noen andre som har kjent på dette? Har dere noen gang tatt det opp med personen?

 

Anonymkode: 48734...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke huske å vært venn med noen som holder på slik, nei. Hvorfor spurte du hun ikke når dere snakket om Ukraina sist? Hun sa da til deg at hun ikke følger med o.l, men hun har byttet profilbilde. Hvorfor konfronterte du hun ikke da? Du kunne sagt «å nei, men du har jo lagt ut bilder på IG og FB - hvorfor gjør du det hvis du ikke kjenner saken?». 
 

Det er et legitimt spørsmål fra din side og hun burde ikke bli fornærmet av noe slikt. Og hvis hun blir fornærmet er det noe galt, for det er få mennesker som holder på sånn.. Jeg hadde prøvd å finne ut hva dette dreier seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å irritere meg over andres mangelfulle kunnskap. Så jeg har kanskje blitt voksen.

Men det er vel et iboende evolusjonært trekk når man hele tiden signaliserer at man har de foventede riktige meningene.

Anonymkode: 9d46f...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosatoast said:

Kan ikke huske å vært venn med noen som holder på slik, nei. Hvorfor spurte du hun ikke når dere snakket om Ukraina sist? Hun sa da til deg at hun ikke følger med o.l, men hun har byttet profilbilde. Hvorfor konfronterte du hun ikke da? Du kunne sagt «å nei, men du har jo lagt ut bilder på IG og FB - hvorfor gjør du det hvis du ikke kjenner saken?». 
 

Det er et legitimt spørsmål fra din side og hun burde ikke bli fornærmet av noe slikt. Og hvis hun blir fornærmet er det noe galt, for det er få mennesker som holder på sånn.. Jeg hadde prøvd å finne ut hva dette dreier seg om.

Takk for innspill:) Var først etter jeg begynte å reflektere over det. 
Litt usikker på hvor fett det er om jeg begynner å stå som compliance ansavarlig over for hva hun sier vs poster på SoMe. 

Anonymkode: 48734...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sluttet å irritere meg over andres mangelfulle kunnskap. Så jeg har kanskje blitt voksen.

Men det er vel et iboende evolusjonært trekk når man hele tiden signaliserer at man har de foventede riktige meningene.

Anonymkode: 9d46f...d31

Handler ikke om mangel på kunnskap, med inkonsistens mellom hva hun faktisk bryr seg om vs det hun velger å fremstå som. (Voksne her og.)

Anonymkode: 48734...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Handler ikke om mangel på kunnskap, med inkonsistens mellom hva hun faktisk bryr seg om vs det hun velger å fremstå som. (Voksne her og.)

Anonymkode: 48734...794

*men

Anonymkode: 48734...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...