Gå til innhold

Om spredning av feilinformasjon og skjev moderering - jeg løser dere fra taushetsplikten

Robert Koch

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Lenesene said:

Dette er feil. Sier du imot en moderator en gang blir du utestengt. 

Dette er nok litt overdrevent, men helt usant er det ikke. Legg merke til hvor raskt jeg ble truet med denne "hets mot moderator"-bestemmelsen da jeg påpekte at det er løgn at jeg har fått svar på pm:

On 3/11/2022 at 3:28 PM, Anglofil said:

Ellers vil jeg understreke at det å kalle moderator/admin/teamleder for løgnere eller lignende, faller under regelen for manglende respekt for moderator.

Jeg ville jo aldri sagt at det var en løgn, dersom jeg hadde fått svar. En annen bruker påpekte raskt at det å påpeke at noen lyver ikke er det samme som å kalle noen en løgner:

On 3/11/2022 at 3:45 PM, Loboto said:

Nå har vel ikke noen kalt moderator for løgnere. Det Bøe påpekt at en uttalelse fra deg er løgn dvs ikke stemmer med virkeligheten. 

Det er faktisk ikke det samme som å kalle noen løgnere.

Og indirekte har vel @Anglofilinnrømmet at hun ikke har svart meg. Ellers hadde jeg nok allerede vært felt for dette påståtte regelbruddet. Hvis hun hadde hatt sitt på det rene, ville det vært en smal sak å sanksjonere meg for et utsagn som kan anses som injurierende.

Nå håper jeg @Forumansvarlig!tar seg bryet med å sette seg tilstrekkelig inn i saken og sende meg en PM med svar på når jeg har vært hatefull og diskriminerende.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forumansvarlig! skrev (7 timer siden):

Det vil også være et problem å diskutere de spesifikke regelbruddene, ettersom jeg da må gjenta dine regelbrudd i tråden og så forklare hvorfor dette er et regelbrudd. Og et regelbrudd er et regelbrudd om det kommer fra meg eller andre, så det går ikke. Derfor må dette gjøres på PM eller over mail. Om du ikke opplever å få svar gjør man som ellers, man går høyere opp i systemet som da er meg, men jeg moderer heller ikke forumet til daglig, og må dermed sette meg inn hver enkelt sak slik som jeg måtte med denne tråden.

Vi jobber hele tiden for å bli bedre, og setter pris på innspillene. Dersom du har ytterligere spørsmål om dine konkrete regelbrudd og ikke har fått svar på pm til moderator, ta kontakt med meg, så skal jeg se på det.

Hvorfor  er dette et problem? Jeg tenker i dette tilfellet , kan det  løses  ved å sladde brukernavn, og man får dermed vist eksempler  på " disse regelbruddene," og dere vil jo være tydelig på at  "dette er eksempler på regelbrudd"

Dere jobber med å bli bedre, hvis man leser denne tråden har den engasjert veldig, og H.I  har fått 79  likes, og har 10,5 k visninger, så dette er noe som opptar  mange

Jeg er enig med  @Robert Koch , og dere  burde med fordel ta  denne biten her i tråden. Hvis  ikke kan det virke som dere , har en hensikt av å beskytte hverandre og ikke er villig til å innrømme at dere har tatt feil , noe som gjør  man mister tillit til den modereringen som gjøres. .Har dere alt på sitt tørre , vil det jo være en fordel at dere viser dette?

Endret av Lana01
  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lana01 said:

Dere jobber med å bli bedre, hvis man leser denne tråden har den engasjert veldig, og H.I  har fått 79  likes, og har 10,5 k visninger, så dette er noe som opptar  mange

Ikke at det er noe mål på hverken kvalitet eller objektivitet, men jeg har faktisk fått over 1100 likes i denne tråden. Det sier kanskje noe om hvor engasjerte folk er i denne saken?

Og det handler nok egentlig ikke om meg, men om at det er svært mange som føler at de er urettferdig behandlet, ikke blir hørt, og ikke blir forklart det de ikke forstår.

Jeg tror det trengs en stor opprydning. Jeg mener mye om hvordan dette bør foregå, men det skal jeg holde for meg selv, for det er kgs interne oppgave å få dette til å fungere. Hverken regelverk eller regelanvendelse fungerer etter intensjonen pr idag. Hvis man erkjenner det, kan man kanskje komme frem til noe? Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å komme med noen innrømmelser....

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 sider opp og ned uten å erkjenne noe som helst, og mene man har blitt utestengt gjentatte ganger uten én neste grunn. Det virker bare for rart til at det bare skal handle om trynefaktor. Ikke en gang har jeg lest en eneste erkjennelse på typ nedlatenhet som har kommet i koronaforumet. 

Noen av dine bidrag i koronaforumet har vært preget av lange avhandlinger og mye faktabasert, men også inneholdt feilvurderinger og feil, men dette har jo ikke kunne blitt diskutert på en fin måte, og et diskusjonsforum bør kunne inneholde flere sider av en sak. Selv om forskning er faktabasert, betyr det ikke at forskning er sannheten da den stadig, og spesielt under covid har vært i stadig endring grunnet ny kunnskap. 

Virker også veldig spesielt å skulle diktere overfor moderator-teamet hva de skal og ikke skal gjøre. Litt ydmykhet hadde vært på sin plass og sikkert hjulpet mye?

Hva likes ellers betyr her inne handler ikke nødvendigvis om noe mer enn kun det, folk har en tendens til å trykke likes på alt mulig rart, ukritisk 😜

(Minner på at dette ikke er en brukerdebatt, men mitt innlegg for å opplyse hva jeg selv har lest og fått med meg).

Robert Koch skrev (På 14.3.2022 den 12.54):

Jeg har holdt kjeft om hva jeg jobber med hele veien, om du har interesse av det.

Dette stemmer vel ikke. Har selv lest det før, selv om innlegget ble slettet.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sweetheaven said:

Hva likes ellers betyr her inne handler ikke nødvendigvis om noe mer enn kun det, folk har en tendens til å trykke likes på alt mulig rart, ukritisk 😜

Mange likes på KG kan fort bety det motsatte av et kvalitetsstempel og bør strengt tatt ikke brukes som argument for noe som helst.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (18 timer siden):

Da får du ta deg den tiden. Det er jobben din. Det er stilt en mengde prinsipielle spørsmål som angår modereringspraksisen deres som helhet, og som dere ikke kan vri dere unna å svare på.

Da sier vi det slik, jeg skal sette meg ordentlig inn i saken når jeg har tid i tillegg til mine andre oppgaver i jobben min, også kommer jeg tilbake med svar når jeg har mulighet til å besvare alle spørsmålene i tråden rundt vår modereringspraksisen og gjennomføring i henhold til spørsmålene som er blitt stilt i denne tråden. I mellomtiden vil tråden forbli stengt da den fort legger opp til brukerdebatt og jeg ser at den allerede nærmer seg å måtte ryddes.

Jeg beklager for at dette vil ta litt tid, men det er en stor mengde spørsmål som skal gjennomgås samtidig som jeg må utføre mine andre arbeidsoppgaver.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Forumansvarlig!: Jeg har lest ditt svar i denne tråden:

Jeg noterer meg ditt svar, og er svært takknemlig for din vilje til å sette deg nærmere inn i saken. Imidlertid er det to svært vitale opplysninger du ikke har gitt.

1. Rettslig er det nok ikke slik at forumansvarlig på kvinneguiden er bundet av bestemmelsene i forvaltningslovens §11a, men det er allikevel å forvente at man overholder god forvaltningsskikk. Du har nå gitt beskjed om at saken ikke kan besvares umiddelbart, men jeg forventer at du forholder deg til at saker skal besvares uten ugrunnet opphold, og at du i tråd med god forvaltningsskikk gir et estimat for omtrent når et svar kan påregnes. Jeg forbeholder meg retten til å purre i saken.

2. Jeg mener å ha et legitimt krav på å få vite i hvilken form du kommer til å svare. Jeg vil råde deg til å gi et svar offentlig her på forumet. Ellers er jeg redd dere mister respekten fra brukerne fullstendig. Her er det mange forhold som bør opp i lyset. Har dere ikke noe å skjule, har dere heller ikke noe å tape. Er det noe som ikke tåler dagens lys, er det i din egen interesse å få ryddet opp i det, og da bør det også vises utad at dere har tatt rengjøringsjobben.

Du kan selvsagt kontakte meg for nærmere opplysninger om nødvendig.

Forøvrig forstår jeg ikke behovet for å stenge den tråden, utover at det begynte å bli et visst personfokus. Det er jo faktisk et regelbrudd, så dere burde heller ha ryddet vekk disse svarene. Jeg minner om at @Anglofillovet at hun skulle la tråden være i fred, og ikke stenge den. I og med at svar ikke er gitt - men velsignet nok er blitt bebudet - fratar du deg selv muligheten til å få ytterligere opplysninger fra eventuelle andre brukere. Det synes jeg er en dårlig vurdering. Dere må tåle å få kritikk. Sporer det av, får dere rydde.

Forstår jeg deg rett hvis jeg tror at du har tenkt å åpne den igjen når du svarer?

TIl alle andre på forumet: Dette er en tråd der jeg stiller direkte spørsmål til @Forumansvarlig!. Med mindre det er nye momenter i saken, tror jeg ikke det er nødvendig å oversvømme denne tråden med kommentarer.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ettersom det ble etterspurt at jeg skulle ta for meg alle spørsmålene i tråden,  må jeg diskutere dette med de jeg anser som aktuelle å diskutere saken med og komme tilbake med svarene, da ikke alle har forumet som fokus er det derfor ikke lett å gi ett estimat på hvor lang tid dette vil ta, men jeg vil anta i løpet av neste uke, eller uken etter. I tillegg har jeg kun arbeidet med stillingen som forumansvarlig i litt over to måneder og vil dermed også måtte sette meg inn i rimelig mye ny informasjon rundt dette, og også høre videre oppover hvordan saken skal håndteres.

2. For å skulle svare på alle de aktuelle spørsmålene vil jo svarene komme i tråden, og den blir da åpnet. Det å svare utallige brukere, ikke bare deg, ville krevet en stor mengde logistikk for å svare hver enkelt over PM, ikke alle brukere har åpnet for PM heller.

Ellers har jeg ingen behov for å kontakt deg eller andre brukere  om spørsmålene. Om det er noe man lurer på vedrørende sin sak får man selv sende PM om dette ønsket.

Som du selv etterspurte så ville du ha svar på alt som var spurt om i tråden, altså ikke bare fra deg, men også fra de andre. Ettersom diskusjonen fortsatte og spørsmålene ble flere og flere så var det logiske for meg å stenge tråden og dermed svare på de spørsmålene som allerede var stilt. Om ikke ville det vært umulig å komme med ett tidsestimat om når tråden ville bli besvart da svaret ikke hadde kommet før alle spørsmålene var besvart. Og det betyr at da måtte også spørsmålene ha sluttet og bli stilt.

Ellers minner jeg om at svarene vil komme når jeg er ferdig, om man fortsetter regelbrudd i forumet vil ikke en evt. sanksjon utebli bare fordi svarene ikke er kommet. Om man da vil følge opp må man sende mail ved brukt av kontakt oss skjemaet under her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Først og fremst vil jeg starte med å beklage at det har tatt såpass lang tid før tråden har blitt åpnet igjen. Jeg vet det absolutt er ingen unnskyldning, men det tok tid pga fravær som følge av dødsfall i nær familie hos meg. Samt at jeg i starten brukte tid på å følge opp spørsmål som ble stilt fortløpende slik at dere ikke skulle måtte vente på svar på disse.

Nå har jeg lest over hele tråden nøye, sett på hva som har blitt besvart av de andre medlemmene på teamet og sett hva som gjenstår. Det meste er besvart, bortsett fra spørsmål som går direkte på brukere. Jeg har forhørt meg og fortsatt fått nei til å diskutere regelbrudd utad bortsett fra på en generell basis.

I mellomtiden ble blant annet det nye underforumet opprettet slik at alle på teamet kan følge opp og om man ikke opplever å få svar, eller at man ikke er fornøyd med svarene man får og dermed ønsker svar fra noen andre i teamet så vil dette gjøre det lettere.

Mye av det som har blitt dratt frem i denne tråden har vært saker som i større eller mindre grad har skjedd før jeg 100% overtok den nye jobben. Jeg ble ansatt i januar i år, men har under denne tiden vært i opplæring da det ikke bare er forum som er mitt arbeidsområde, men en del andre ting som jeg ikke har hatt opplæring i tidligere, og det blir vanskelig å svare på spørsmål om saker som har skjedd før da jeg ikke kan vite hvordan de andre på teamet tenkte den gangen, og hva som ble konsekvensene av det. Jeg kan så klart komme med hvordan jeg eventuelt ville håndtert det, men det vil ikke få noen omgjøring for sakene og deres utfall. På lik linje som at nye regler ikke har tilbakevirkende kraft når disse blir strengere.

Jeg har, for å allikevel lære av det som har skjedd før, skaffet innsyn i sakene som er meldt inn til datatilsynet siden GDPR ble innført, jeg vet det også er saker før dette, men jeg har ikke ansett disse som relevante da det omhandlet mobbing og trakassering av privatpersoner, altså kun tilfeller som skjedde på kvinneguiden, og ikke hvor kvinneguiden var involvert. Jeg har fått noen av de, men venter også på noen enda,, blant annet saken som har vært nevnt ett par ganger med flere bruker og informasjonsspredning.

De spørsmålene som er stilt i tråden har fått svar såvidt jeg kan se, som sagt, de som omhandler brukere direkte kan jeg ikke svare på, men jeg fant også noen andre som jeg ikke kunne se var besvart, og om jeg har oversett noen så si gjerne ifra slik at jeg kan gi svar i den grad det er mulig.

Ellers vil jeg avslutte med at jeg har undersøkte sakene om utestengte brukere og det er ingen av disse hvor jeg ikke er enig i avgjørelsen som er tatt.

Robert Koch skrev (På 12.3.2022 den 14.22):

Den måten man har valgt å regulere dette på har én eneste konsekvens. Det er at de som tror på konspirasjonsteoriene anser kgs særregler som en bekreftelse på at de har rett. Det vil si at regelverket bidrar til å øke mengden feilinformasjon/desinformasjon og skadevirkningene på den globale folkehelsen. Akkurat hva jeg har søkt å forhindre.

@Forumansvarlig!: hvorfor skjønner dere ikke dette? Jeg har virkelig prøvd å hjelpe dere til å legge til rette for en sunn debatt som gir folk saklig opplysning, og stopper desinformasjon med farlige konsekvenser for veldig mange mennesker. Hvorfor vil dere ikke høre????

Dessverre er det slik at bare fordi noen brukere utfører regelbrudd i form av snakk om vaksiner så betyr det ikke at det er godkjent å fortsette regelbruddene med å diskutere vaksiner videre selv om det er for å si ifra om desinformasjon. Det korrekte er å rapportere innleggene slik at de blir ryddet. Og vi har en intern regel om at tråder skal ryddes innenfor 24 timer fra rapport. Som oftest blir det ryddet langt oftere enn dette, og innimellom kan det skje at tråder blir delvis ryddet, for så å bli fjernet etter en diskusjon innad i teamet om tråden.

jabx skrev (På 13.3.2022 den 22.00):

Kanskje man bør slå hardere ned på falske rapporter, eller eventuelt begrense antall rapporter en bruker kan sende i løpet av en dag (eller uke)?

(Unntaket bør være spam, der det er viktig å få rapportert ASAP.)

Vi ønsker på ingen måte å begrense antall rapporter noen kan sende (såvidt jeg vet finnes heller ingen slik funksjon). Men regelen om spam er like gyldig på rapportering som på innlegg, det vil si at om en bruker masserapporterer innlegg som ikke er regelbrudd, og over lengre tid vil det kunne bli oppfattet som spam og dermed være ett regelbrudd.

Vi opererer heller ikke slik som det innleide, svenske moderator teamet gjorde i sin tid på rampelys. For de som husker disse ryddet de tråder uten å i det heletatt lese innholdet og sammenhengen innlegget hadde (slaukeskjaurregelen(?) husker vel noen). Bare fordi noen masserapportere en bruker eller en tråd så betyr det ikke at det automatisk vil gi konsekvenser for noen.

Ser vi har fått en del rapporter de siste ukene på nedlatende innhold, men minner om at det kun er på aktuelle, korona og Ukraina rommet dette er en egen retningslinje.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermorgen skrev (På 25.8.2021 den 15.17):

Hei
Tråden ble fjernet fordi den henviste til kilder som Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med - nettsteder som legger ut forskning som ikke er fagfellevurdert/kvalitetssikret.

Vintermorgen, mod       

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (Akkurat nå):
Vintermorgen skrev (På 25.8.2021 den 15.17):

Hei
Tråden ble fjernet fordi den henviste til kilder som Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med - nettsteder som legger ut forskning som ikke er fagfellevurdert/kvalitetssikret.

Vintermorgen, mod       

@Forumansvarlig  Er medRxiv et nettsted  kg ikke ønsker å assosiere seg med?

https://www.medrxiv.org/

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lana01 said:

Er medRxiv ett nettsted som legger ut artikler før eller etter peer reviews? 
Hvis det er før, så er nettstedet irrelevant da artiklene kan bli trukket, bli funnet feil i osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tillater meg å være litt personlig, siden det er av trådens natur. 

Det er en tynn linje mellom saklig krasshet og personangrep. Den linja har du krysset en del ganger, og jeg antar det er grunnen til at du har blitt utestengt. Vi hadde blant mange og lange diskusjoner om mulig stenging av skoler vinteren og våren 2021, og du tråkket ganske mange ganger over streken der. Personlig liker jeg høy takhøyde og hadde ingen problemer med dette, men jeg må ærlig innrømme at jeg var overrasket over at mye av det fikk stå så lenge så lenge som det gjorde, og at det ikke fikk noen konsekvenser, gitt forumets ganske strenge regelverk.

Så jeg tror du gjør lurt i litt selvransakelse også, når du går så hardt ut som du gjør her. I tillegg til mange gode og reflekterte innlegg, så er ikke det den eneste beholdningen du har bidratt med, og det egentlig ikke så overraskende at moderatorteamet reagerte på dette. Det burde ikke komme som noen overraskelse at innlegg med kun nedsettende personkaraktrtistikker av motdebattanter uten øvrige argumenter blir ansett som regelbrudd.

Så kan man alltids diskutere hvorvidt man skal moderere dette. Personlig er jeg tilhenger av at det må kunne være litt temperatur i en diskusjon, og at man ikke dreper i utgangspunktet gode og viktige diskusjoner på grunn av overivrig moderering. Samtidig som at man må være konsekvente. Positive bidrag i andre innlegg og tråder bør ikke frita en fra å måtte følge det samme regelverket som resten.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (6 timer siden):

Hei

Vi ønsker ikke at det lenkes til MedRxiv, fordi det er et nettsted med artikler som ikke er fagfellevurdert og derfor ikke bør deles på et forum. Som nettstedet selv skriver på sine sider: "They should not be relied on to guide clinical practice or health-related behavior and should not be reported in news media as established information."

Matas, mod. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final Fantasy skrev (På 17.11.2021 den 2.35):

Jeg fant, jeg fant. Denne ser på delta-varianten (i motsetning til tidligere studier som ser på tidligere varianter og viser bedre effektivitet av vaksinene): https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264262v2.full-text

F1.large.jpg?width=800&height=600&carous

Ingen signifikant endring i virusmengde hos vaksinerte altså. Men med dempede symptomer er ser det ut til å være mange vaksinerte som går rundt og smitter andre uten å vite at de er smittet. 

Matas skrev (9 timer siden):

Hei

Vi ønsker ikke at det lenkes til MedRxiv, fordi det er et nettsted med artikler som ikke er fagfellevurdert og derfor ikke bør deles på et forum. Som nettstedet selv skriver på sine sider: "They should not be relied on to guide clinical practice or health-related behavior and should not be reported in news media as established information."

Matas, mod. 

Takk for svar

Ja jeg er klar over at det er pre print, men ser ikke helt problemet  så lenge man er tydelig på dette. Dette blir akseptert  av alle de store medisinskvitenskapelige  tidsskriftene, hos The Lancet og også FHI, og ulike nyhetsmagasiner . Når  covid kom eksploderte bruken av pre print  , og publisering av dette,  noe som er interessant å følge med på, da alt er nytt  enda

Når  det er sagt så er det også ulike praksis  blant moderatorene, der flere godtar bruken ,som blant annet i denne tråden, som vist over Den  er ryddet opptil  flere ganger , av ulike moderatorer, uten at dette er reagert på. Det finnes mange tråder der medRxiv er brukt som kilde

Endret av Lana01
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Optimo
Lana01 skrev (2 timer siden):

Når  det er sagt så er det også ulike praksis  blant moderatorene, der flere godtar bruken ,som blant annet i denne tråden, som vist over Den  er ryddet opptil  flere ganger , av ulike moderatorer, uten at dette er reagert på. Det finnes mange tråder der medRxiv er brukt som kilde

Er det én ting dette sirkuset har vist, så er det at moderatorteamet her er ute og sykler. Eller, jeg tror egentlig alle gjør så godt de kan, men når regelverket de skal følge er så diffust som det har kommet frem her, så blir det til slutt moderering ut fra magefølelsen. 

Endret av Optimo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (10 timer siden):

Takk for svar

Ja jeg er klar over at det er pre print, men ser ikke helt problemet  så lenge man er tydelig på dette. Dette blir akseptert  av alle de store medisinskvitenskapelige  tidsskriftene, hos The Lancet og også FHI, og ulike nyhetsmagasiner . Når  covid kom eksploderte bruken av pre print  , og publisering av dette,  noe som er interessant å følge med på, da alt er nytt  enda

For det første synes jeg det er merkelig at forumet ikke vil assosiere seg med pre print, som kommer fra seriøs forskning, tatt i betraktning av hva som linkes til av alt mulig slags innhold  fra mindre seriøse aktører.

Samtidig er det jo pussig at noen moderatorer ser ut til å ikke se problemer med dette? Merkelig at det forventes at brukere skal kjenne til regler, som moderatorene ikke kjenner til? Det kan oppleves som om dette er kommet opp for anledningen, for å ta brysomme brukere og det nå er vanskelig å gå tilbake på. 

Endret av Bendie
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (1 time siden):

For det første synes jeg det er merkelig at forumet ikke vil assosiere seg med pre print, som kommer fra seriøs forskning, tatt i betraktning av hva som linkes til av alt mulig slags mindre seriøse aktører.

Samtidig er det jo pussig at noen moderatorer ser ut til å ikke se problemer med dette? Merkelig at det forventes at brukere skal kjenne til regler, som moderatorene ikke kjenner til? Det kan oppleves som om dette er kommet opp for anledningen, for å ta brysomme brukere og det nå er vanskelig å gå tilbake på. 

Men Steigan og Bitchute ser de tydeligvis ikke noe problem med å assosieres med. Forstå det de som kan.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...