Lana01 Skrevet 6. april 2022 #261 Del Skrevet 6. april 2022 Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om gangen ved forrige tilfelle, men i dette tilfellet var det ikke denne diskusjonen med meg som førte til utestengelsen. var det diskusjon med noen av de andre moderatorer i tråden, som førte til dette? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 6. april 2022 #262 Del Skrevet 6. april 2022 Tvillingsjel skrev (5 minutter siden): Jeg ble utestengt i én måned etter én advarsel. De fleste regelbruddene var avsporing, altså helt normale kommentarer. Ja, okei. Så for å bli permanent utestengt så må man ha vært utestengt 3 ganger før? Om du kontakter meg på PM eller her:https://forum.kvinneguiden.no/forum/314-spørsmål-rundt-bruker-og-moderering/ kan jeg sjekke opp dette for deg. Tre utestengelser og så permanent etter hva jeg kan se. Men som sagt, det finnes unntak. Først er det PM, så er det en advarsel med regelbruddene, deretter er det advarsel med utestengelse for en viss tid, og så følger de neste advarslene med lengre tid pr utestengelse før man blir permanent utestengt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nickbert Skrevet 6. april 2022 #263 Del Skrevet 6. april 2022 Forumansvarlig skrev (7 minutter siden): Jeg vet ikke om gangen ved forrige tilfelle, men i dette tilfellet var det ikke denne diskusjonen med meg som førte til utestengelsen. Men hva søren gjorde han, da? Jeg så aldri noe stygt fra hans side, selv om han var litt streng mot noen. Og det skjønner jeg godt. Det som jeg ikke klarerl å skjønne, er det som han selv skrev i denne tråden her, at han spurte mange ganger på pm hva han hadde gjort, men at anglofil ikke svarte. Så han fikk vel ikke vite det selv heller. Det er jo klin kokosbanan umulig å skjønne hva man kan og ikke kan. Også lager dere nye regler hele tiden uten å fortelle om det. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 6. april 2022 #264 Del Skrevet 6. april 2022 Lana01 skrev (15 minutter siden): var det diskusjon med noen av de andre moderatorer i tråden, som førte til dette? Ingen har blitt permanent utestengt som følge av manglende respekt for moderatorene.Når noen bli utestengt nevnes alle reglene de har brutt, men manglende respekt for moderatorene har ikke vært eneste grunn til å bli utestengt så lenge jeg har jobbet. Nickbert skrev (6 minutter siden): Men hva søren gjorde han, da? Jeg så aldri noe stygt fra hans side, selv om han var litt streng mot noen. Og det skjønner jeg godt. Det som jeg ikke klarerl å skjønne, er det som han selv skrev i denne tråden her, at han spurte mange ganger på pm hva han hadde gjort, men at anglofil ikke svarte. Så han fikk vel ikke vite det selv heller. Det er jo klin kokosbanan umulig å skjønne hva man kan og ikke kan. Også lager dere nye regler hele tiden uten å fortelle om det. Som nevnt av han selv i denne tråden, han fikk ikke svar fra Anglofil, men han har fått svar fra våre moderatorer, samt at han hadde alltid muligheten til å kontakte forumansvarlig, både hun som var før, og jeg som er nå. Han har også full mulighet til å kontakte meg nå om han ønsker. Kontakt oss skjemaet under her er synlig selv ved utestengelse. Hvis vi forandrer våre regler har vi som oftest en tråd om dette på ris & ros, samt en kunngjørelse øverst på forumet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma91 Skrevet 6. april 2022 #265 Del Skrevet 6. april 2022 Jeg har vert mod ulike steder tidligere, hadde jeg noen gang måtte moderere som det blir gjort her hadde jeg slutta xD 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 6. april 2022 #266 Del Skrevet 6. april 2022 1 hour ago, Forumansvarlig said: Det er lov å klage, stille spørsmål og være skeptisk til hvordan ting blir håndtert uten at det skal vurderes som regelbrudd. Jeg ber om at man skal respektere moderatorene og adminene, men jeg ser ingen vits i å utestenge noen kun som følge av kritikk og spørsmål, såpass skal vi tåle, men jeg ber om at det rettes til meg som er den ansvarlige pr nå. Det har som tidligere sagt også kun vært få tilfeller hvor dette har vært grunnen til utestengelse, men det har vært direkte, ikke i den vante gangen som fører til utestengelse over tid, og da grove og alvorlige beskyldninger av typen som fører til politianmeldelse. Håhei, du har sluttet å ignorere meg. Framgang! Du vet at man ikke kan be om respekt, spesielt etter disse fadesene. Den må fortjenes. Dermed er det hele en ganske latterlig regel, for det er en regel som ikke har objektive kriterier, og potensielt håndheves av særs hårsåre mennesker. Man kan forvente +- normal høflighet, selv om det naturligvis er mangelvare på nettet, men dette med respekt er verre. Jeg har ingen respekt for store deler av moderatorteamet, og moderat respekt for deg - hvordan bør dette håndheves? 22 minutter siden, Forumansvarlig said: Jeg vet ikke om gangen ved forrige tilfelle, men i dette tilfellet var det ikke denne diskusjonen med meg som førte til utestengelsen. Da kan vi vel tolke det slik at diskusjonen med Anglofil var en stor del av det? 4 minutter siden, Forumansvarlig said: Ingen har blitt permanent utestengt som følge av manglende respekt for moderatorene.Når noen bli utestengt nevnes alle reglene de har brutt, men manglende respekt for moderatorene har ikke vært eneste grunn til å bli utestengt så lenge jeg har jobbet. Som ikke er lenge, men la oss ta det for god fisk. Dere/du ser at det framstår som slik? 4 minutter siden, Forumansvarlig said: Som nevnt av han selv i denne tråden, han fikk ikke svar fra Anglofil, men han har fått svar fra våre moderatorer, samt at han hadde alltid muligheten til å kontakte forumansvarlig, både hun som var før, og jeg som er nå. Han har også full mulighet til å kontakte meg nå om han ønsker. Kontakt oss skjemaet under her er synlig selv ved utestengelse. Hvis vi forandrer våre regler har vi som oftest en tråd om dette på ris & ros, samt en kunngjørelse øverst på forumet. Aha, så hun løy faktisk. Kjekt at det endelig kan innrømmes feil. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 6. april 2022 #267 Del Skrevet 6. april 2022 22 minutter siden, Forumansvarlig said: Om du kontakter meg på PM eller her:https://forum.kvinneguiden.no/forum/314-spørsmål-rundt-bruker-og-moderering/ kan jeg sjekke opp dette for deg. Tre utestengelser og så permanent etter hva jeg kan se. Men som sagt, det finnes unntak. Først er det PM, så er det en advarsel med regelbruddene, deretter er det advarsel med utestengelse for en viss tid, og så følger de neste advarslene med lengre tid pr utestengelse før man blir permanent utestengt. For det første merker jeg at min kommentar ble ignorert, hvordan skal jeg tolke den type ignorering? At du ikke har et bra svar, eller at du ikke vil annerkjenne et godt poeng om det stiller deg/ dere i et dårlig lys? Utenom det: Kan resten av moderatorteamet se at noen ble permabanned? Kan de se grunnene? Har dere noen form for kontroll på at en mod ikke kan permabanne noen fordi de ikke liker vedkommende e.l? Finnes det kontroll på dette området? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 6. april 2022 #268 Del Skrevet 6. april 2022 Forumansvarlig skrev (6 minutter siden): Ingen har blitt permanent utestengt som følge av manglende respekt for moderatorene.Når noen bli utestengt nevnes alle reglene de har brutt, men manglende respekt for moderatorene har ikke vært eneste grunn til å bli utestengt så lenge jeg har jobbet. Som nevnt av han selv i denne tråden, han fikk ikke svar fra Anglofil, men han har fått svar fra våre moderatorer, samt at han hadde alltid muligheten til å kontakte forumansvarlig, både hun som var før, og jeg som er nå. Han har også full mulighet til å kontakte meg nå om han ønsker. Kontakt oss skjemaet under her er synlig selv ved utestengelse. Hvis vi forandrer våre regler har vi som oftest en tråd om dette på ris & ros, samt en kunngjørelse øverst på forumet. Det er jeg klar over. Han har fått advarsel blant annet for å ha brukt medRxiv som kilde. Det som er påfallende at begge gangene ble han utestengt samtidig som han hadde en tråd gående, og det jeg lurte på om det var grunnen til at utestengelsen ble gjennomfort. Altså om han "gjorde nok et regelbrudd" i denne som førte til dette, Den endelige utestengelsen Det er mye uklart ang utestengelsen, og det ser ikke bra ut at han ikke fikk svar som han etterspurte Han har løst dere fra taushetsplikten, så dere kunne med fordel gått mer inn i hvilke regelbrudd som galt ,som førte til permanent utestengelse 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yonah Skrevet 6. april 2022 #269 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) Lana01 skrev (5 minutter siden): Det er jeg klar over. Han har fått advarsel blant annet for å ha brukt medRxiv som kilde. Det som er påfallende at begge gangene ble han utestengt samtidig som han hadde en tråd gående, og det jeg lurte på om det var grunnen til at utestengelsen ble gjennomfort. Altså om han "gjorde nok et regelbrudd" i denne som førte til dette, Den endelige utestengelsen Det er mye uklart ang utestengelsen, og det ser ikke bra ut at han ikke fikk svar som han etterspurte Han har løst dere fra taushetsplikten, så dere kunne med fordel gått mer inn i hvilke regelbrudd som galt ,som førte til permanent utestengelse Jag har en sterk mistanke om at de gjorde det fordi de ikke ville høre mer støy fra han, altså få oppfølgende spørsmål fra han. Derfor permabannet de han før de stengte tråden hans og gav svarene. Det jeg tror kom overraskende på dem var at han hadde så mange brukere i ryggen som nå har tatt opp den kampen for hang nekter å legge ballen død uansett hvor mye svada og repeterende svar vi får. Denne saken har vekket en voldsom interesse her inne. Endret 6. april 2022 av Yonah 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yonah Skrevet 6. april 2022 #270 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) Katten.2.0 skrev (10 minutter siden): Aha, så hun løy faktisk. Kjekt at det endelig kan innrømmes feil. Merk deg at Anglofil heller ikke har vært aktiv etter at det ble avslørt. Endret 6. april 2022 av Yonah 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 6. april 2022 #271 Del Skrevet 6. april 2022 Nickbert skrev (2 timer siden): Men samtidig er det greit å linke til nettsteder som ikke har fnugg av dokumentasjon for påstandene sine, og som motsier all offentlig informasjon??? Hallo??? Dette henger jo ikke på greip! Forskning kan ikke henvisses til, men blogger og kjente konspirasjonsnettsteder som ikke dokumenterer noe er greit....Ingen helhetlig tanke her, nei.... Dette lurer jeg også på, @Forumansvarlig Så sant det ikke linkes til den listen dere har/ikke har (det var litt uklart), så er det bare å linke ivei? Covidfornektere og desslike på youtube er innafor, preprints er det ikke? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 6. april 2022 #272 Del Skrevet 6. april 2022 Etter å les gjennom tråden her, sett svarene som gis....dette bekrefter noe vi som brukere har sett større og større tendens til på forumet. Subjektiv moderering helt tydelig ut fra trynefaktor og moderatorene sitt humør den dagen. I tillegg en gjennomgående mangel på respekt for brukerne sine, ikke svare på pm. Når det først svares kan det knapt kalles et svar, det er diffuse tåkete bortforklaringer uten noen form for saklighet og fakta. Men ja, teknisk sett har man svar. Det svares bare ikke på hva som faktisk var regelbrudd.... Man fortsetter kun med hva man kanskje teoretisk kunne oppfattet som et regelbrudd. Ikke den faktiske konkrete begrunnelsen med hvilken regel som er brutt og hvordan. Skjerp dere! Er dere klar over at uten brukere så eksisterer dere ikke som moderatorer, forumansvarlig eller som forum i det hele tatt? 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 6. april 2022 #273 Del Skrevet 6. april 2022 4 minutter siden, Forumansvarlig said: a) Ingen har blitt permanent utestengt som følge av manglende respekt for moderatorene.Når noen bli utestengt nevnes alle reglene de har brutt, b) men manglende respekt for moderatorene har ikke vært eneste grunn til å bli utestengt så lenge jeg har jobbet. Som nevnt av han selv i denne tråden, han fikk ikke svar fra Anglofil, men han har fått svar fra våre moderatorer, samt at han hadde alltid muligheten til å kontakte forumansvarlig, både hun som var før, og jeg som er nå. Han har også full mulighet til å kontakte meg nå om han ønsker. Kontakt oss skjemaet under her er synlig selv ved utestengelse. Hvis vi forandrer våre regler har vi som oftest en tråd om dette på ris & ros, samt en kunngjørelse øverst på forumet. a) Dette stemmer overhodet ikke. b) Nå tiltrådte du jo først denne stillingen for litt under en måned siden, så grunnlaget for uttalelsen din er heller særdeles lite. Det er i såfall slik setningen din kan tolkes, og her er et av de største problemene i denne tråden - sett bort ifra trådens opprinnelige kasus: Moderatorene, administratorene, og forumansvarlig svarer hver for seg og særdeles sprikende. Dere er overhodet ikke samstemte, og når disse motsiende utsagnene påpekes, utføres det en helomvending etterfulgt av bortforklaringer og unnskyldninger og nye motsigelser. Det er sjeldent jeg har opplevd noe så amatørmessig. KG trenger åpenbart et mer definert og tydelig regelverk, siden dagens utforming åpenbart utgjør en intellektuell utfordring for de involverte partene. Likeledes oppfordrer jeg KG til å benytte seg av et snev av konsekvensanalyse før man svarer. Å påstå at man ikke kan bruke medRxiv som kilde fordi språket og terminologien blir for komplisert for den jevne bruker, er en regelrett fornærmelse av brukermassen. KGs brukere tilhører alle samfunnslag, og er det noe denne tråden ettertrykkelig har vist, så er det at denne brukermassen har adskillig mer cerebralt innhold enn hva moderatorer, administratorer, og forumansvarlig virker villig til å erkjenne. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nickbert Skrevet 6. april 2022 #274 Del Skrevet 6. april 2022 Forumansvarlig skrev (24 minutter siden): Som nevnt av han selv i denne tråden, han fikk ikke svar fra Anglofil, men han har fått svar fra våre moderatorer, samt at han hadde alltid muligheten til å kontakte forumansvarlig, både hun som var før, og jeg som er nå. Han har også full mulighet til å kontakte meg nå om han ønsker. Kontakt oss skjemaet under her er synlig selv ved utestengelse. Hvis vi forandrer våre regler har vi som oftest en tråd om dette på ris & ros, samt en kunngjørelse øverst på forumet. Hvis du brukte to uker på å lese gjennom denne tråden..... RK skrev jo flere ganger at han ba moderatorene om forklaring på hva regelbruddene var. Da de ikke klarte/ville forklare, sendte de det videre til anglofil, som sluttet å svare på henvendelsene. Det du sier er ikke sant. Det under er et svar han ga til deg: Robert Koch skrev (På 15.3.2022 den 16.23): Og da jeg prøvde det, fikk jeg ikke skikkelige svar. Jeg ba om forklaring på hva i eksemplene de kom med som var personangrep. Det kunne de ikke svare på, og koblet @Anglofilinn i pm-tråden. Heller ikke hun klarte å gi meg noen gode svar, og sluttet bare å svare meg. Han spurt jo mange ganger I flere tråder om hvorfor han ikke fikk svar: Robert Koch skrev (På 11.3.2022 den 15.22): Da forventer jeg et svar på pm jeg har sendt. Og jeg står fortsatt ved at @Anglofil fortsatt ikke har svart på mine henvendelser fra våren i fjor, selv om hun hevder at hun svarer på pm. Hun sluttet simpelthen å svare da jeg ba henne utdype hva hun mener er regelbrudd. Det har til nå vært umulig å få svar fra dere når jeg har bedt om begrunnelse på hva dere mener er regelbrudd. Og når dere ikke svarer på PM, og dere ikke forholder dere til at jeg løser dere fra taushetsplikt, blir det umuligå vite hva man skal forholde seg til. Dere gir heller ingen ordentlige svar på tilbakemeldinger i dette forumet. Når dere får kritiske spørsmål, stenger dere bare trådene. Hvorfor gjør dere det, i stedet for å samarbeide med brukerne deres, og besvare de spørsmålene dere faktisk får? Robert Koch skrev (På 11.3.2022 den 16.21): Men når du ikke snakker sant, hva er det da, om ikke en løgn? Da jeg kommuniserte med deg på PM, sluttet du simpelthen å svare uten at jeghadde fått svar på hva i de tilsendte eksemplene som var personangrep. Du har fortsatt ikke svart, men sier at du har gjort det. Du er også blitt påminnet i flere tråder på ris og ros, hvor jeg ved henvisning til PM har spurt deg direkte: "men når dere ikke svarer på PM, hvordan skal jeg da få svar, når dere nekter å svare i trådene?" Robert Koch skrev (På 12.3.2022 den 14.19): Derimot vil jeg gjerne påpeke at du fortsatt ikke har besvart mine spørmål på pm, og det er veldig vanskelig å se på dette som noe annet enn en løgn, all den tid du de facto ikke har svart meg. Du må gjerne fortsette å lyve om det, men det endrer ikke på at du ikke har svart. Den enkle kjerne i dette, er at jeg har bedt deg forklare meg hva som defineres som regelbrudd, og du har valgt å ikke svare meg, til tross for gjentagne purringer. Alt du trenger å gjøre for å korrigere dette, er å besvare mine henvendelser. Det gjør det ikke sant at du hevder du tidligere har svart, men det ville gi deg et mye sterkere argument overfor meg, siden jeg tross alt har bedt deg forklare meg hvorfor det du viser til er personangrep. Kanskje er jeg for dum til å forstå det, men da burde du forklare mitt begrensede sinn i klartekst hva som er problematisk. Hele grunnen til at jeg har tatt dette i offentligheten, er jo nemlig akkurat det at den kommunikasjonkanalen du har bedt meg bruke, er en kanal hvor du ikke svarer. Akkurat det synes jeg det er greit at forumets øvrige brukere får vite. Dette er i beste fall kreativ omgang med sannheten. Men jeg velger å kalle det løgn, for du forteller meg noe som faktisk ikke er sant. Robert Koch skrev (På 13.3.2022 den 20.15): Den siste pm-kommunikasjonen vi hadde er over et år gammel. Da etterlyser jeg svar på hva det er dere tolker som regelbrudd, og gjør det helt klart at jeg ikke forstår hva dere mener er galt. Det har du fortsatt ikke besvart. Og du har fått en mengde spørsmål i denne tråden, som du ikke en gang har forsøkt å svare på. Hvordan i all verden kan du påstå at du tidligere har svart på det jeg har spurt Han viste jo også til tidligere tråder der han har bedt om svar på PM. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 6. april 2022 #275 Del Skrevet 6. april 2022 7 minutter siden, *Mocca* said: Skjerp dere! Er dere klar over at uten brukere så eksisterer dere ikke som moderatorer, forumansvarlig eller som forum i det hele tatt? Noe av problemet er at kg kan lett eksistere selv om de sensurerer irrasjonelt fordi de har allerede en stor gruppe brukere, der majoriteten ikke bryr seg/ ikke vet fordi de ikke blir rammet selv. Selv om kg utestengte alle i denne tråden akkurat nå, så ville kg fortsette leve bra med den brukerbasen de allerede har. Det er ingen insentiv eller motivasjon for kg å bedre seg på dette området, for å være ærlig. Sannsynligvis tror også enkelte på moderatorteamet at kg som helhet bryr seg, at de forsøker ha en bra moderatorpolitikk som fungerer og gjør livet bra for den gjengse kg-bruker. At de er villige til å diskutere problemer. Det er nok individer på moderatorteamet som bryr seg, som ønsker bidra til at kg er et bra forum, som forsøker moderere bra. De blir lurt. Denne tråden handler nok mer om fasade, enn genuin inngrep i hvordan kg modererer. Moderatorene og brukere på kg tror at tråder som denne er bevis på at man ikke sensurerer, at man hører på brukere. Problemet er bare at ingenting endrer seg, ting blir heller verre med tiden For de som ikke har fulgt saken tett, så vil de nok tenke at brukere fikk lufte sine frustrasjoner og tok feil. Forum-livet går videre. Kontroversiell brannfakkel: det er også slik medie-Norge fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 6. april 2022 #276 Del Skrevet 6. april 2022 Katten.2.0 skrev (32 minutter siden): Håhei, du har sluttet å ignorere meg. Framgang! Du vet at man ikke kan be om respekt, spesielt etter disse fadesene. Den må fortjenes. Dermed er det hele en ganske latterlig regel, for det er en regel som ikke har objektive kriterier, og potensielt håndheves av særs hårsåre mennesker. Man kan forvente +- normal høflighet, selv om det naturligvis er mangelvare på nettet, men dette med respekt er verre. Jeg har ingen respekt for store deler av moderatorteamet, og moderat respekt for deg - hvordan bør dette håndheves? Da beklager jeg, trodde jeg hadde dratt med meg alle spørsmålene og svart på de forløpende, men ser det kan gå litt fort innimellom og at noen blir misset. Jeg er av den generasjonen hvor jeg tror helt og holdent på at respekt er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man gir fordi noen står høyere enn deg, men det betyr ikke at jeg ikke følger de oppgaver jeg blir gitt, behandler personen med respekt eller følger de reglene som blir satt. Sitat Da kan vi vel tolke det slik at diskusjonen med Anglofil var en stor del av det? Ingen del av denne tråden har blitt brukt som grunnlag for utestengelse som sagt tidligere. Sitat Som ikke er lenge, men la oss ta det for god fisk. Dere/du ser at det framstår som slik? Dette er jo ikke første gangen vi har slike diskusjoner som dette her på ris&ros. Alle de som bryter reglene har mulighet til å etterspørre hvilken regelbrudd de har brutt, og om man ikke opplever å få svar går man høyere opp, dette vet jeg har blitt kommunisert flere ganger over årene. Sitat Aha, så hun løy faktisk. Kjekt at det endelig kan innrømmes feil. Jeg siterer kun det RK selv skriver, vi har ikke tilgang til andres private meldinger, og jeg velger fortsatt å stole på mitt team. Og om RK opplevde å ikke få svar skulle han eskalert dette til forumansvarlig det ble ikke gjort verken den gangen eller nå. brødskalle skrev (27 minutter siden): For det første merker jeg at min kommentar ble ignorert, hvordan skal jeg tolke den type ignorering? At du ikke har et bra svar, eller at du ikke vil annerkjenne et godt poeng om det stiller deg/ dere i et dårlig lys? Utenom det: Kan resten av moderatorteamet se at noen ble permabanned? Kan de se grunnene? Har dere noen form for kontroll på at en mod ikke kan permabanne noen fordi de ikke liker vedkommende e.l? Finnes det kontroll på dette området? Som over her beklager jeg da det har vært en del spørsmål og jeg trodde jeg hadde svart på de som faktisk etterspurte noe. Alle på teamet kan se advarslene som er sendt ja, og moderatorene kan ikke utestenge noen, det blir alltid gjort av administatorene. Yonah skrev (22 minutter siden): Merk deg at Anglofil heller ikke har vært aktiv etter at ble avslørt. Og det er korrekt gjort av henne. Når spørsmålet er videreført til meg er det jeg som skal håndtere saken da jeg er hennes overordnede. Hedy Lamarr skrev (22 minutter siden): Dette lurer jeg også på, @Forumansvarlig Så sant det ikke linkes til den listen dere har/ikke har (det var litt uklart), så er det bare å linke ivei? Covidfornektere og desslike på youtube er innafor, preprints er det ikke? Det er ikke en liste med linker som sagt, det er selve innholdet. Den inneholder noen linker, men det er linker av typ russisk propoganda, nazistiske sider o.l. Youtube vil gå etter innhold. Jeg skjønner det er mye frustrasjon rundt dette, men det vil fortsatt ikke bli gjort noen omgjørelse på utestengelse av brukere, og det vil ikke bli gjort noen omgjøring av hvilket innhold vi tillater. Jeg kommer ikke til å slutte å svare, men det vil ikke bli noen omgjørelser på de tingene som er bestemt, og om noen brukere ønsker å vite hva deres regelbrudd er o.l. så er det bare å kontakte meg. Hittil har ingen gjort det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 6. april 2022 #277 Del Skrevet 6. april 2022 Nickbert skrev (13 minutter siden): RK skrev jo flere ganger at han ba moderatorene om forklaring på hva regelbruddene var. Da de ikke klarte/ville forklare, sendte de det videre til anglofil, som sluttet å svare på henvendelsene. Det du sier er ikke sant. Og da skulle han ha kontakt forumansvarlig som er øverste ansvarlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 6. april 2022 #278 Del Skrevet 6. april 2022 Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Det er ikke en liste med linker som sagt, det er selve innholdet. Den inneholder noen linker, men det er linker av typ russisk propoganda, nazistiske sider o.l. Youtube vil gå etter innhold. Hva med covidfornektere? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 6. april 2022 #279 Del Skrevet 6. april 2022 2 minutter siden, Forumansvarlig said: Da beklager jeg, trodde jeg hadde dratt med meg alle spørsmålene og svart på de forløpende, men ser det kan gå litt fort innimellom og at noen blir misset. Ok. Her er innlegget mitt som ikke fikk svar: Quote Er sensurering bra svar på at man mener mannen i gata er for dum til å vite hva som er riktig/ god informasjon og ikke? Burde vi da ikke sensurere alle kilder som kritiserer velferdssystemet, for eks? Vi kan ikke risikere at mannen i gata begynner å tro at velferdssystemet er dårlig fordi han leser en dårlig mening og kilde, derfor må vi sensurere. Vet ikke om jeg helt ser at dette er en bra ting. En ting er at vi gradvis legitimerer sensurering under påskudd om at vi "beskytter". En annen er at folk ikke lærer tenke. De får ikke lært ved å gjøre feil selv, de får ikke lært ved å bli eksponert til dårlig informasjon så de kan lære skille bra og dårlig fra hverandre. Vi lærer rett og slett opp folk til å være dumme og blindt stole på det de fortalt av de "riktige" folkene. Og hva skjer den dagen de som skal "beskytte" oss bruker makten sin til å kontrollere eller feilinformere? Da har vi jo blitt programmert til at vi skal stole på dem, og dersom noen sier noe annet, tar de feil, uansett hvor gode bevisene er. Det er en skummel makt å gi til noen. Det er ett steg nærmere autoritære tilstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. april 2022 #280 Del Skrevet 6. april 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): Dette stemmer ikke. Da må det i så fall være en ny regel. Jeg har blitt utestengt med bare en advarsel, ikke tre. Enig. Dette er feil @Forumansvarlig. Man får 1 advarsel før utestengelse. Den neste "advarselen" kommer samtidig med utestengelsen. Dette har jeg opplevd flere ganger. Og det trenger ikke være alvorlige brudd, hvis man først har havnet på svartelista. Min siste utestenging var begrunnet med avsporinger. Som eksempel på slike avsporinger fikk jeg vite at jeg hadde skrevet at "det er jo LITT forskjell på en vaksine og en t-skjorte" i en tråd som handlet om det var realistisk å vaksinere mange millioner mennesker. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg