Gå til innhold

Vi i quizlaget mangler en spiller de neste ukene. En bekjent har lyst til å bli med for gøy. Er det lurt?


Majer

Anbefalte innlegg

Vi har ingen mål om å vinne før vår faste spiller kommer tilbake og tenker å gjøre det for gøy. Sånn sett er det helt greit å få inn en bekjent som ikke kan like mye om ulike temaer. Det eneste jeg er redd for er at vedkommende skal føle seg skamfull. Vedkommende holder på med en phd og er ikke dum, men personen har naturlig nok ikke bygget seg opp den samme kunnskapen om andre ting. Hvordan kan vi få vedkommende til å føle at hun passer inn og at vi ikke bryr oss om resultatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bare si det: gøy du blir med og husk det er ikke viktig hvordan det går. I kveld skal vi bare ha det gøy

Du må ikke føle deg dum altså om du ikke vet svaret på spørsmålene. vi driver jo å pugget slike ting som en spør om på slike kvelder. Er vanlig folk gjør det. Så de som er ser førte gang blir ofte litt satt ut.

Noe sånt???

Anonymkode: 8d854...347

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, nerde-troll. Så gøy med noe nytt 🤣

Anonymkode: fba0d...161

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at dere ikke blir sure hvis hun svarer feil på et spørsmål og laget taper ett poeng. Det er så drittoppførsel.

Anonymkode: a6847...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg dette innlegget skulle handle om hvordan denne personen ikke skulle bli såret når den måtte ut fra laget igjen når den faste kom tilbake. Men ut fra min erfaring med phd-skriving vil jeg si man da har kommet ganske langt i oppdagelsen av "jo mer man vet, jo mer innser man at man ikke vet", så jeg blir f.eks. ikke skamfull av at jeg ikke kan så mye om geografi eller film, for jeg kan himla mye om mitt felt, og har evne til å sette meg inn i andre ting om jeg skulle ønske. Du får sikkert bare forberede vedkommende på hva folk pleier å pugge på forhånd, men at dere ikke har ambisjoner om det i denne periode, og så må dere ha godt humør om dere mister noen poeng. 

Anonymkode: f5f4e...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (4 timer siden):

Vi har ingen mål om å vinne før vår faste spiller kommer tilbake og tenker å gjøre det for gøy. Sånn sett er det helt greit å få inn en bekjent som ikke kan like mye om ulike temaer. Det eneste jeg er redd for er at vedkommende skal føle seg skamfull. Vedkommende holder på med en phd og er ikke dum, men personen har naturlig nok ikke bygget seg opp den samme kunnskapen om andre ting. Hvordan kan vi få vedkommende til å føle at hun passer inn og at vi ikke bryr oss om resultatene?

Det er kviss, det er ikke en eksamen. 

Anonymkode: df962...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg at du/dere kanskje tillegger denne personen tanker og følelser ut fra deres eget perspektiv. Det er klart at for dere som satser på quiz, har et «profesjonelt» quizlag og satser på å vinne (når dere er fulltallige) - dere synes det er VIKTIG å være god i quiz. Det betyr mye for dere. 

De fleste som ikke quizer til vanlig, eller bare quizer for gøy, synes jo som regel ikke at det er såååå viktig å vinne eller kunne mest. Det kan jo forresten godt være at vedkommende kan masse også, men de beste quizerne er jo gjerne de som er opptatt av å lære akkurat den typen ting som ofte dukker opp i quiz. Har man ikke trent, forventer man jo ikke å være best heller. 

Siden vedkommende driver med en PHD (som de fleste av oss vil mene er en større prestasjon enn å vinne quizer), så tror jeg nok denne personen har selvtillit nok til å tåle å ikke være helt på deres nivå i quiz - dersom det nå skulle være tilfelle at personen ikke er det. Men igjen - kanskje vedkommende overrasker?

Og hvis dere merker at vedkommende synes det er litt ubehagelig, så kan dere jo bare påpeke det - at dere har øvd masse for å bli gode i quiz. 

Anonymkode: 14fca...16d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (5 timer siden):

Vi har ingen mål om å vinne før vår faste spiller kommer tilbake og tenker å gjøre det for gøy. Sånn sett er det helt greit å få inn en bekjent som ikke kan like mye om ulike temaer. Det eneste jeg er redd for er at vedkommende skal føle seg skamfull. Vedkommende holder på med en phd og er ikke dum, men personen har naturlig nok ikke bygget seg opp den samme kunnskapen om andre ting. Hvordan kan vi få vedkommende til å føle at hun passer inn og at vi ikke bryr oss om resultatene?

Dummeste spørsmålet noensinne. Dere må jo føle dere minst like dum om dere ikke klarer å svare på spørsmålene og  Er ikke som denne personen får egne spørsmål hun må svare på alene. Min erfaring med quiz er at man aldri kan vite hvem som kan noe som kan dukke opp og derfor er alle ekstra hoder verdifulle. Antar dette var et tulle innlegg

Anonymkode: 46f43...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her tenker jeg at du/dere kanskje tillegger denne personen tanker og følelser ut fra deres eget perspektiv. Det er klart at for dere som satser på quiz, har et «profesjonelt» quizlag og satser på å vinne (når dere er fulltallige) - dere synes det er VIKTIG å være god i quiz. Det betyr mye for dere. 

De fleste som ikke quizer til vanlig, eller bare quizer for gøy, synes jo som regel ikke at det er såååå viktig å vinne eller kunne mest. Det kan jo forresten godt være at vedkommende kan masse også, men de beste quizerne er jo gjerne de som er opptatt av å lære akkurat den typen ting som ofte dukker opp i quiz. Har man ikke trent, forventer man jo ikke å være best heller. 

Siden vedkommende driver med en PHD (som de fleste av oss vil mene er en større prestasjon enn å vinne quizer), så tror jeg nok denne personen har selvtillit nok til å tåle å ikke være helt på deres nivå i quiz - dersom det nå skulle være tilfelle at personen ikke er det. Men igjen - kanskje vedkommende overrasker?

Og hvis dere merker at vedkommende synes det er litt ubehagelig, så kan dere jo bare påpeke det - at dere har øvd masse for å bli gode i quiz. 

Anonymkode: 14fca...16d

Takk for fint svar! Greit å få flere syn på det. Man blir fort litt selvsentrert og får skylapper når man holder på med hobbyer..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...