Gå til innhold

En god kollega på jobb er trans (mann -> kvinnne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på hvordan stå er nå. Kan jeg gratulere vedkommende med Kvinnedagen eller ei? Dette er første kvinnedag etter at vedkommende, da født som mann, står frem som kvinne. Virker som vedkommende har gledet seg til denne dagen, og ønsker litt oppmerksomhet rundt dette.

Anonymkode: bd8de...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvorfor ikke? Hun føler seg som kvinne, og da er det selvsagt fint å respektere dette!

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre to, men nå føler jeg selv at det egentlig bare er en vanlig dag. En venninne gratulerte meg, men jeg hadde ikke tenkt over det hvis noen ikke hadde gjort det. Føles ikke naturlig å skulle bli gratulert med kvinnedagen. Det er ikke min dag, selv om jeg er født kvinne. Eller 🤭

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (6 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke? Hun føler seg som kvinne, og da er det selvsagt fint å respektere dette!

Grunnen til at jeg spurte, er at jeg har inntrykk av transpersonene ikke helt er velkommen inn i 8.mars-folden.

Anonymkode: bd8de...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grunnen til at jeg spurte, er at jeg har inntrykk av transpersonene ikke helt er velkommen inn i 8.mars-folden.

Anonymkode: bd8de...21b

Da kan du jo snu på inntrykket! Selvsagt er de velkommen inn i folden! 

Er for øvrig enig med Tvillingsjel. Føler ingen behov for en gratulasjon på kvinnedagen, men kan skjønne at andre kanskje har det. Og jeg synes jo det er en hyggelig gest for en person som kanskje har slitt med dette lenge. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Grunnen til at jeg spurte, er at jeg har inntrykk av transpersonene ikke helt er velkommen inn i 8.mars-folden.

Anonymkode: bd8de...21b

Det finnes noen grupperinger som ser negativt på det å være ikke-binær og trans. De jeg kjenner innen kvinnebevegelsen støtter at transkvinner er kvinner, og transmenn er menn. Det virker som 8. mars er en dag kolleagaen din gledet seg til, og neste år så er det bare å gratulere henne! :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du det! Transrettigheter og andre minoriteters rettigheter påvirker kvinners rettigheter og i feminismen står vi sammen om like muligheter for alle kjønn og legninger ❤️

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som er både kvinnekledd og mann innimellom, så vet ikke om jeg kan gratulere han/henne.

Han er mann på soverommet med kona, ellers kler han seg som kvinne.

Anonymkode: c18e6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...