Gå til innhold

Hvorfor virker det som at mange jenter ikke liker meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med dette så lenge jeg kan huske. Jeg er av natur en sprudlende og glad jente, og liker å være glad og positiv og tulle litt. Med tulling så mener jeg harmløs tulling som å si noe morsomt. Jeg er også rolig, så jeg veksler mellom å være rolig når det passer seg; osv. 

Jeg kommer mest overens med jenter som er like glad, tullete og morsom som meg. Jeg er glad, positiv, kjærlig, empatisk og snill. Jeg lar aldri en dårlig dag gå utover andre og løfter alltid alle andre opp. Men det virker som at jenter ikke liker dette og ignorerer meg orker ikke å bli kjent med meg. 
 

Jeg startet nettopp i ny jobb og jeg kommer ordentlig overens med 1-2 stk, Mens de andre er jeg nøytrale med, men jeg merker de ikke tar noe initiativ til å snakke med meg eller i det hele tatt se på Meg når de snakker til flere.  Det virker som at man blir bedre likt av å være kjedelig og sur. Er det noe galt med meg? Har forresten ALDRI dette problemet blant gutter, bare jenter som ser surt på meg. Er jente 23 år

Anonymkode: 14fbc...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende du overanalyserer. Hvorfor må alle like deg? Jeg er også en blidfis, men jeg har bare et par venner på jobb.Når det gjelder ny jobb kan det hende de ikke henvender seg til det fordi du er fersk. Gi det litt tid og gjør deg bemerket i jobben.

Anonymkode: 89ec0...09b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan hende du overanalyserer. Hvorfor må alle like deg? Jeg er også en blidfis, men jeg har bare et par venner på jobb.Når det gjelder ny jobb kan det hende de ikke henvender seg til det fordi du er fersk. Gi det litt tid og gjør deg bemerket i jobben.

Anonymkode: 89ec0...09b

Jeg har nå jobbet der i nesten 2 mnd. Jeg vil ikke at alle skal like meg, men jeg skjønner ikke hvordan de klarer å være så negative og sure og i tillegg mislike positive mennesker. Lurer alltid på hva som er galt med slike

Anonymkode: 14fbc...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har nå jobbet der i nesten 2 mnd. Jeg vil ikke at alle skal like meg, men jeg skjønner ikke hvordan de klarer å være så negative og sure og i tillegg mislike positive mennesker. Lurer alltid på hva som er galt med slike

Anonymkode: 14fbc...b9c

Sikker på at du ikke oppfatter dem som sure fordi de ikke er like sprudlende? Mennesker er forskjellige. 

Anonymkode: b852d...8ac

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikker på at du ikke oppfatter dem som sure fordi de ikke er like sprudlende? Mennesker er forskjellige. 

Anonymkode: b852d...8ac

Nei, jeg ser jo forskjellen på folk som er sure og de som bare ikke er like sprudlende/utadvendt. Det er stor forskjell. Som feks at ei jente aktivt går inn for å fryse deg ut fra en samtale fordi hun har noe mot deg. 

Anonymkode: 14fbc...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har slitt med dette så lenge jeg kan huske. Jeg er av natur en sprudlende og glad jente, og liker å være glad og positiv og tulle litt. Med tulling så mener jeg harmløs tulling som å si noe morsomt. Jeg er også rolig, så jeg veksler mellom å være rolig når det passer seg; osv. 

Jeg kommer mest overens med jenter som er like glad, tullete og morsom som meg. Jeg er glad, positiv, kjærlig, empatisk og snill. Jeg lar aldri en dårlig dag gå utover andre og løfter alltid alle andre opp. Men det virker som at jenter ikke liker dette og ignorerer meg orker ikke å bli kjent med meg. 
 

Jeg startet nettopp i ny jobb og jeg kommer ordentlig overens med 1-2 stk, Mens de andre er jeg nøytrale med, men jeg merker de ikke tar noe initiativ til å snakke med meg eller i det hele tatt se på Meg når de snakker til flere.  Det virker som at man blir bedre likt av å være kjedelig og sur. Er det noe galt med meg? Har forresten ALDRI dette problemet blant gutter, bare jenter som ser surt på meg. Er jente 23 år

Anonymkode: 14fbc...b9c

Skal være brutalt ærlig. Alt handler ikke om deg. Man er kun hovedpersonen i sitt eget liv, ikke i andres.

Jeg er kort med alle på jobben. Kan hilse, si hei, og slå av en prat, men noe nært forhold ønsker jeg ikke med de på jobben.

Jeg er ganske tydelig på å skille jobb og kollegaer, fra privatliv og venner.

Det er heller ikke noe mål at alle skal like deg. Fordi, det er ikke realistisk. Ettervært som man blir eldre lærer man seg at man ikke kan tilfredstille alle, og at man ikke kan bli like av alle.

Bruk derfor heller energien din og tiden din på de som liker deg, på de du er gode venner med. Og drit nå en lang mars i om andre misliker deg eller andre jenter er sure. Hvorfor skal du bruke din tid og din energi på de som ikke liker deg?

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At andre ikke er like positive og sprudlende som du mener at du selv er, trenger ikke bety ikke at de er negative og sure - de har bare en annen måte å være på. Det er lett å tro at en selv både er normalen og lett å like, men det er ikke nødvendigvis slik i praksis. Kanskje mener disse kollegaene dine at det normale - det ønskelige - er å være lavmælt, rolig og avbalanser og at du er i overkant slitsom og ikke spesielt morsom. Man vil ikke bli likt av (eller like) alle, og det en selv anser som gode egenskaper og personlighetstrekk er ikke alltid det i andres øyne. Min erfaring med folk som vil løfte alle andre opp er for eksempel ikke at det er så udelt positivt som du ser ut til å mene at det er.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har slitt med dette så lenge jeg kan huske. Jeg er av natur en sprudlende og glad jente, og liker å være glad og positiv og tulle litt. Med tulling så mener jeg harmløs tulling som å si noe morsomt. Jeg er også rolig, så jeg veksler mellom å være rolig når det passer seg; osv. 

Jeg kommer mest overens med jenter som er like glad, tullete og morsom som meg. Jeg er glad, positiv, kjærlig, empatisk og snill. Jeg lar aldri en dårlig dag gå utover andre og løfter alltid alle andre opp. Men det virker som at jenter ikke liker dette og ignorerer meg orker ikke å bli kjent med meg. 
 

Jeg startet nettopp i ny jobb og jeg kommer ordentlig overens med 1-2 stk, Mens de andre er jeg nøytrale med, men jeg merker de ikke tar noe initiativ til å snakke med meg eller i det hele tatt se på Meg når de snakker til flere.  Det virker som at man blir bedre likt av å være kjedelig og sur. Er det noe galt med meg? Har forresten ALDRI dette problemet blant gutter, bare jenter som ser surt på meg. Er jente 23 år

Anonymkode: 14fbc...b9c

Du sier jo du kommer godt overens med likesinnede jenter, og at du har mange venninner. Du må kanskje lære deg å skille mellom jobb og vennskap, de fleste som er på jobb har svært liten interesse av å skape vennskap. De er der for å jobbe stort sett. 
 

Selv om andre mennesker ikke er happy 24/7 og sprudlende som deg, betyr ikke at de er sure. Du må nok lære deg at alle er forskjellige, og alt handler ikke om deg. 

Anonymkode: a74bd...23c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er pen, kvinner tåler ikke det hvis det kommer en ung spretten dame som sprudler. Misunnelse mest sannsynlig.

Anonymkode: b9246...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper du er pen, kvinner tåler ikke det hvis det kommer en ung spretten dame som sprudler. Misunnelse mest sannsynlig.

Anonymkode: b9246...a2f

Kvinner pleier å takle det helt fint.

Anonymkode: 89ec0...09b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kvinner pleier å takle det helt fint.

Anonymkode: 89ec0...09b

Det er tidenes løgn, og det vet du ;)

Anonymkode: b9246...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er tidenes løgn, og det vet du ;)

Anonymkode: b9246...a2f

Nei, det er av erfaring, og din påstand kommer fra spekulasjon og fordommer, og det vet du ;)

Anonymkode: 89ec0...09b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er tidenes løgn, og det vet du ;)

Anonymkode: b9246...a2f

Dette er så sant. Flere av jentene på jobb har utestengt noen jenter fordi de får mer oppmerksomhet av menn. Så det er ikke alle kvinner som klarer å takle misunnelse!!

Anonymkode: 14fbc...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er av erfaring, og din påstand kommer fra spekulasjon og fordommer, og det vet du ;)

Anonymkode: 89ec0...09b

Deilig, lika du din egen kommentar? 😂

Anonymkode: b9246...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du oppleves som falsk eller at du tar for mye plass? At andre synes du er slitsom å være sammen med?

Siden dette har vært et problem som gjentar seg for deg, så tenker jeg at det enten er du som overanalyserer litt (altså at folk misliker ikke deg så mye du tror) eller at det må være noe ved måten du oppfører deg på som gjør at folk trekker seg unna. Man kan selvsagt møte ufine, kjipe og misunnelige folk - men jeg tror ikke på at det skjer hele tiden. Skjer det ofte, så har man enten skrekkelig uflaks eller så må man kanskje se om det en noe med en selv som gjør det. Folk flest er jo ganske ålreite. 

Jeg kjenner mange pene, sprudlende og flotte jenter som ikke har dette problemet. Det blir litt lett å dra «kvinner er så misunnelige, de tåler ikke at andre kvinner er flotte». For da burde jo alle pene, snille kvinner opplevd dette i større eller mindre grad? Og det gjør de jo ikke… 

Anonymkode: c85b8...6f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli likt av alle. Kanskje du er for opptatt av å tilfredsstille andre? Har stort behov for å bli likt, og for å få oppmerksomhet? Det kan oppleves som litt slitsomt, og vil føre til at en del holder litt avstand.

Alle er forskjellige, at man ikke konstant går rundt og synger og ler, betyr ikke at man er "kjedelig og sur". 

Du sier du har mange venner, fokuser på dem i stedet for at alle på jobb skal elske deg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange av oss som føler som Jokke:

"Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk?
Du ække aleine, vi er mange som har det sånn"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du er litt slitsom og/eller enkel. Da blir folk slitne.

Anonymkode: 8b9a3...633

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...