Gå til innhold

Folk som sender bare emoji hva skal en si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som klikker av det? Voksne folk som midt i en samtale svarer på noe med emoji og det er det, da er samtalen over for min del for det kan jeg ikke ta seriøst. 

Eller som sender kun en emoji i stede for å spørre hvordan det går eller komme med det de lurer på. Hva skal en liksom svare "å fin blomst" æsj. 

Dagens rant.

Anonymkode: 19083...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan svare: 👍

Enkelt og greit. 

Anonymkode: a20e5...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er naturlig å bruke emoji som svar i en samtale som pågår. Men jeg er helt enig når det gjelder å starte en samtale med bare en emoji. Det pleier jeg som oftest å ignorere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på konteksten, men i de fleste sammenhenger så tenker jeg at vedkommende ikke ønsker, eller har tid, til å fortsette denne samtalen.

Anonymkode: 157d2...d06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg ; emoji er samtalestopper! Da gidder ikke jeg mer. Om det bare er tommel opp når det er en samtale om noe seriøst, nei da finner jeg noen andre å snakke med. Er man 12 så er det greit, alt over det er bare ; nei! 

Anonymkode: d4f3c...6f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen starter en samtale med emoji, så svarer jeg ikke. Hvis det er som et svar eller midt i en samtale, så tolker jeg det ofte som en bekreftelse eller "ok". 

Anonymkode: 40398...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri likt emojis, men har begynt å tenke litt annerledes på det. Hvis en person svarer med en emoji så betyr det at irl ville ikke personen sagt noe annet enn å vist kroppsspråket som emojien gjenspeiler.

Tilsvarende, hvis noen smiler til deg i kantinen uten å si hei, så smiler du gjerne tilbake.

Forventer man mer verbalt svar, passer man kanskje ikke med vedkommende.

Anonymkode: f9021...a1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jeg den eneste som klikker av det? Voksne folk som midt i en samtale svarer på noe med emoji og det er det, da er samtalen over for min del for det kan jeg ikke ta seriøst. 

Eller som sender kun en emoji i stede for å spørre hvordan det går eller komme med det de lurer på. Hva skal en liksom svare "å fin blomst" æsj. 

Dagens rant.

Anonymkode: 19083...cb9

Du har misforstått. Greia er at den du skriver med ikke ønsker å være «midt i en samtale» med deg. Vedkommende ønsker å avslutte samtalen. Derfor sendes det en emoji slik at du ikke får noe å gripe fatt i. Personen ønsker ikke flere svar fra deg. Etter min mening en høflig avslutning på en samtale.

Anonymkode: 21afe...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er enig med deg ; emoji er samtalestopper! Da gidder ikke jeg mer. Om det bare er tommel opp når det er en samtale om noe seriøst, nei da finner jeg noen andre å snakke med. Er man 12 så er det greit, alt over det er bare ; nei! 

Anonymkode: d4f3c...6f5

«Tommel opp» er en avvisning. Personen er lei av samtalen med deg.

Anonymkode: 21afe...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har misforstått. Greia er at den du skriver med ikke ønsker å være «midt i en samtale» med deg. Vedkommende ønsker å avslutte samtalen. Derfor sendes det en emoji slik at du ikke får noe å gripe fatt i. Personen ønsker ikke flere svar fra deg. Etter min mening en høflig avslutning på en samtale.

Anonymkode: 21afe...3c0

Høflig hvis man er 10 år ja, voksne folk får avslutte ved å takke for seg eller si de er opptatt, sånn som før i tiden når man ikke måtte ha gule tryner for å illustrere sine følelser. Ts

Anonymkode: 19083...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høflig hvis man er 10 år ja, voksne folk får avslutte ved å takke for seg eller si de er opptatt, sånn som før i tiden når man ikke måtte ha gule tryner for å illustrere sine følelser. Ts

Anonymkode: 19083...cb9

Du mener før i tida da sms ikke eksisterte?

Anonymkode: 21afe...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jeg den eneste som klikker av det? Voksne folk som midt i en samtale svarer på noe med emoji og det er det, da er samtalen over for min del for det kan jeg ikke ta seriøst. 

Eller som sender kun en emoji i stede for å spørre hvordan det går eller komme med det de lurer på. Hva skal en liksom svare "å fin blomst" æsj. 

Dagens rant.

Anonymkode: 19083...cb9

Dersom jeg svarer med kun en emoji midt i en samtale, anser jeg samtalen som over. Dette er altså min måte å avslutte evigvarende jattesamtaler på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (Akkurat nå):

Dersom jeg svarer med kun en emoji midt i en samtale, anser jeg samtalen som over. Dette er altså min måte å avslutte evigvarende jattesamtaler på.

Ja men det er ikke evigvarende jattesamtaler og ofte er en midt i, da er det jo frekt i mitt tilfelle. Feks.

 

Jeg: ja men jeg kan ordne blomster til den festen, kan også snakke med folk og låne vaser og få hjelp til bord dekking. Hva tenker du om det, hva kan du bidra med?

Hun: 😃😊

Anonymkode: 19083...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Høflig hvis man er 10 år ja, voksne folk får avslutte ved å takke for seg eller si de er opptatt, sånn som før i tiden når man ikke måtte ha gule tryner for å illustrere sine følelser. Ts

Anonymkode: 19083...cb9

Kroppsspråk har alltid eksistert. Emoji uttrykker kroppsspråk. Folk sier ikke nødvendigvis rett ut hva de mener face to face heller. Tror nok bare du må finne noe annet å være irritert på.

Anonymkode: f9021...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, jeg sendte akkurat en melding til en som krevde et svar for, men fikk kun dette svaret: 

«😊💛». 

Eh… hvordan skal man tolke det? 😅 (jeg ble irritert)

At folk bruker emojies, men også svarer er noe annet, feks:

Jeg: »Klar for kaffe kl 12?»

Venn »😍😍»

Venn: «ja!» 

Anonymkode: dbe48...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener, jeg sendte akkurat en melding til en som krevde et svar for, men fikk kun dette svaret: 

«😊💛». 

Eh… hvordan skal man tolke det? 😅 (jeg ble irritert)

At folk bruker emojies, men også svarer er noe annet, feks:

Jeg: »Klar for kaffe kl 12?»

Venn »😍😍»

Venn: «ja!» 

Anonymkode: dbe48...4ae

Nå jobber jeg med folk som har Div utfordringer med kommunikasjon, og da er disse emojiene geniale, 😍👍 vil bekrefte spørsmålet ditt, samtidig som Det er en høflig avslutning på samtalen, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (8 timer siden):

Nå jobber jeg med folk som har Div utfordringer med kommunikasjon, og da er disse emojiene geniale, 😍👍 vil bekrefte spørsmålet ditt, samtidig som Det er en høflig avslutning på samtalen, 

Vel, dette var en person uten utfordringer med kommunikasjonen. Det tok også timesvis før det kom et svar, så ble ekstra irritert da over «😊💛» 

Anonymkode: dbe48...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...