Gå til innhold

Jeg er så sliten, fatigue sliten, hvor lenge varer det?


sonush

Anbefalte innlegg

Jeg fikk symptomer natt til forrige onsdag, tatt PCR test onsdag formiddag som kom positiv torsdag morgen. 
 

De eneste symptomene jeg hadde de neste dagene var vanlige forkjølelse symptomer, med tette bihuler osv. Varte i 3-4 dager og fra lørdag ettermiddag til søndag ettermiddag, helt fin. 
 

Søndag ettermiddag kom fatigue. Jeg er så sliten, så sliten. Selv når jeg ligger langflat så hviler kroppen ikke, den er bare så sliten følelse i kroppen. Har nå vart i 1,5 døgn. 
 

Er det bare en følelse som ikke er fysisk relatert eller kan det være noe "galt", som gir fatigue? Burde jeg ta noen blodprøver og sjekke. Eller er det bare sånn det er? Hvor lenge varer/varte den?
Hva gjorde dere for å motvirke den og som faktisk funket. Alle vitaminer du har hjemme, kaffe, iskaffe, redbull? Jeg er villig til å forsøke hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på dag 14. Har hatt mange andre plager også, men denne utslitte følelsen + hodepine/muskelverk er det som sitter igjen. Gikk en liten tur igår, men kom hjem kvalm og svimmel, og sovnet en time igjen (etter å ha sovet hele dagen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (53 minutter siden):

Jeg er på dag 14. Har hatt mange andre plager også, men denne utslitte følelsen + hodepine/muskelverk er det som sitter igjen. Gikk en liten tur igår, men kom hjem kvalm og svimmel, og sovnet en time igjen (etter å ha sovet hele dagen). 

Jeg merket også "svimmelhet" igår. Dvs ikke direkte svimmelhet, men den følelse av at nå må jeg sette meg ned eller så detter jeg ned. Fra egen høyde. 
 

Kvalm har jeg også vært, forsterket i en kort biltur. Slik som jeg ofte får når jeg er skrubbsulten, bare at jeg ikke var sulten. 

Vanligvis når jeg er sliten, eks etter jobb, så sovner jeg en time på sofaen, så er jeg fin igjen. Igår sov jeg hele dagen, våknet kort tid innemellom. 

14 dager??? Seriøst?? Forsøkte du noe for å få krefter, fikk du krefter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde korona for 3 mnd siden, og først nå føler jeg at energien kommer sakte men sikkert tilbake... Har aldri slitt med mindre energi om vinteren, men i januar og februar kunne jeg sitte på jobb og ikke ane hvordan jeg skulle komme meg gjennom hele arbeidsdagen, og på hjemmebane hadde jeg ingenting å gi.

Jeg var veldig redd for at dette skulle bli langvarig/kronisk, så jeg er veldig lettet over å kjenne at jeg er på vei tilbake til meg selv 😅

Samme gjelder for øvrig hodepine og manglende smak/lukt, det er først nå nylig de plagene har gitt seg 🤔 Selve sykdomsforløpet for 3 mnd siden var som en mild forkjølelse. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test for 2 uker siden, og jeg sliter med det samme. De første 5 dagene var jeg nokså syk med feber, kroppsverk, kvalme, hoste og tett nese. Så ble det gradvis bedre, men jeg sliter med at jeg har null energi og hoster fortsatt ganske kraftig. Er jeg oppe og gjør småting i huset en stund, så må jeg legge meg etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puddingen93
sonush skrev (22 timer siden):

Jeg fikk symptomer natt til forrige onsdag, tatt PCR test onsdag formiddag som kom positiv torsdag morgen. 
 

De eneste symptomene jeg hadde de neste dagene var vanlige forkjølelse symptomer, med tette bihuler osv. Varte i 3-4 dager og fra lørdag ettermiddag til søndag ettermiddag, helt fin. 
 

Søndag ettermiddag kom fatigue. Jeg er så sliten, så sliten. Selv når jeg ligger langflat så hviler kroppen ikke, den er bare så sliten følelse i kroppen. Har nå vart i 1,5 døgn. 
 

Er det bare en følelse som ikke er fysisk relatert eller kan det være noe "galt", som gir fatigue? Burde jeg ta noen blodprøver og sjekke. Eller er det bare sånn det er? Hvor lenge varer/varte den?
Hva gjorde dere for å motvirke den og som faktisk funket. Alle vitaminer du har hjemme, kaffe, iskaffe, redbull? Jeg er villig til å forsøke hva som helst. 

Fikk allt det der og feber i Noen dager. Er fortsatt sliten og sover Kjempe dårligt. Må ta sånne melatonintabletter. Hoster og er førkjølet men ingen feber. Jobber men er veldigt sliten. Har også mistet masse hår ..:( er inne på 3 uken nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det hele 3 uker siden jeg ble smitta og testene er negative igjen, men er så tungpustet og sliten. Er også noe som konstant klør på lungene og jeg har tørrhoste. 
 

Når følte du deg helt frisk etter covid? Jeg har aldri hatt det slik før etter en forkjølelse og jeg har vært forkjølet mange ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

murray skrev (44 minutter siden):

Når følte du deg helt frisk etter covid? Jeg har aldri hatt det slik før etter en forkjølelse og jeg har vært forkjølet mange ganger.

Jeg kom meg etter én uke. Fortsatt tørrhoste, men ingen fatigue lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt sliten noen timer en søndag, måtte sette meg i stolen. Var også samtidig litt svimmel noen ganger men det gikk over ved å sette seg i stolen. Alt gikk over på noen timer heldigvis. Det var det «verste» jeg hadde av symptomer. Helt fin når jeg satt stille. Hadde hjemmekontor de fire dagene og var i overraskende fin form. Uvaksinert men har tatt d vitamin i lang tid etter anbefaling fra fastlegen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke går over ville jeg testet noen timer hos en flink akupunktør, det hat hjulpet mange med bivirkninger og da hjelper det nok også mot deres trøbbel. Grunnen til at jeg stadig sier dette er at det også har hjulpet meg veldig mot fatigue for noen år siden, så jeg sier det til alle som vil høre. Akupunktur og d-vitaminer!

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått med deg at folk har vært syke i månedsvis? Uansett er det alltid lurt å sjekke om det andre grunner for fatiguen din! God bedring! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M@rihøna skrev (På 8.3.2022 den 20.03):

Jeg hadde korona for 3 mnd siden, og først nå føler jeg at energien kommer sakte men sikkert tilbake... Har aldri slitt med mindre energi om vinteren, men i januar og februar kunne jeg sitte på jobb og ikke ane hvordan jeg skulle komme meg gjennom hele arbeidsdagen, og på hjemmebane hadde jeg ingenting å gi.

Jeg var veldig redd for at dette skulle bli langvarig/kronisk, så jeg er veldig lettet over å kjenne at jeg er på vei tilbake til meg selv 😅

Samme gjelder for øvrig hodepine og manglende smak/lukt, det er først nå nylig de plagene har gitt seg 🤔 Selve sykdomsforløpet for 3 mnd siden var som en mild forkjølelse. 

Hvordan går det? Er du fortsatt på bedringens vei? 😊 Takk for at du skrev denne meldingen. Går selv inn i den syvende uken post-covid og kjenner panikken for kronisk utmattelse begynner å bli stor. Så meldingen din ga håp 🤗 Skal tåle mye så lenge det går over! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boblee skrev (5 minutter siden):

Hvordan går det? Er du fortsatt på bedringens vei? 😊 Takk for at du skrev denne meldingen. Går selv inn i den syvende uken post-covid og kjenner panikken for kronisk utmattelse begynner å bli stor. Så meldingen din ga håp 🤗 Skal tåle mye så lenge det går over! 

Jo, det går bra, er i grunnen helt bra igjen nå 😊 

Er enig med deg i det siste du skriver - skal tåle mye så lenge det går over! Ta tiden til hjelp og hvil masse.

God bedring 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på vei inn i uke 8 etter covid og har aldri vært mer utmattet, både kognitivt og fysisk.

Hodet blir tappet for krefter bare jeg ser tv, mobilskjerm eller snakker med folk.🥺

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Hvis det er snakk om fatigue kan det være tegn på sykdom og noe langvarig. Men det er best å snakke med en lege som kan bekrefte og utelukke symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boblee skrev (19 timer siden):

Hvordan går det? Er du fortsatt på bedringens vei? 😊 Takk for at du skrev denne meldingen. Går selv inn i den syvende uken post-covid og kjenner panikken for kronisk utmattelse begynner å bli stor. Så meldingen din ga håp 🤗 Skal tåle mye så lenge det går over! 

Hvordan går det med deg Boblee, kan du fortelle litt om symptomene du har nå? Jeg hadde korona for 6 uker siden, var ganske syk i en uke, deretter gikk det stadig bedre og jeg begynte å jobbe igjen. Men fortsatt sitter det en sånn sykdomsfølelse i kroppen! Jeg er så trøtt og sliten, har vondt i muskulatur, tidvis kvalm og masse hodepine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nurse07 skrev (På 20.3.2022 den 22.12):

Hvordan går det med deg Boblee, kan du fortelle litt om symptomene du har nå? Jeg hadde korona for 6 uker siden, var ganske syk i en uke, deretter gikk det stadig bedre og jeg begynte å jobbe igjen. Men fortsatt sitter det en sånn sykdomsfølelse i kroppen! Jeg er så trøtt og sliten, har vondt i muskulatur, tidvis kvalm og masse hodepine! 

Det går greit, men det er vanskelig å holde motet oppe bestandig. Men man må jo bare håpe det går over! Jeg føler meg mest sliten i musklene, eller som om de mangler noe. Kroppen fungerer, men alt koster meg mye mer energi enn det gjorde før. Har også noe hjernetåke, men den har blitt litt bedre de siste dagene etter at jeg trappa ned på aktiviteter og stress. Så lever temperaturen sitt eget liv, kan fryse noe helt vilt, for i neste øyeblikk føle at musklene og huden brenner. Veldig merkelig! Har også vært noe kvalm. 

Jeg føler veldig med deg! Har du et veldig aktivt liv eller klarer du roe ned i en periode? Krysser fingrene for at vi begge (og alle) blir kvitt dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...