Gå til innhold

Hvorfor er en så pen jente så sjenert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun kunne vært modell, hun har en sjelden skjønnhet. Venninna mi :) Men det jeg ikke skjønner, hvorfor er hun så sjenert? Ikke når vi er alene, med med andre er hun sykt sjenert.

Trodde det var vanlig at så pene jenter har mye selvtillit? Hva kan årsaken til dette være? 

Anonymkode: 666b1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer for selv, men det ligger dårlig selvtillit og ekstreme mindreverdighetskomplekser bak. Har aldri følt meg flink til noe eller at noen har likt meg.

Anonymkode: 238c8...3fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var årsaken at jeg ble mobbet og holdt utenfor. Foreldrene mine sa at jentene i klassen var sjalu på utseendet mitt, klærne mine osv. Om det var årsaken til mobbingen, vet jeg ikke. Jeg utviklet sosial angst og slet med det inn i voksen alder. Det har også vært ødeleggende i voksen alder at voksne menn (og til dels enkelte kvinner) er mer opptatt av utseende enn hva du kan prestere intellektuelt. Det er sårende å bare være "a pretty face". Jeg har derfor alltid prøvd å tone ned utseende, men da utsletter jeg meg selv. Så det blir negativt uansett.

Anonymkode: c0a49...1dc

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være sjenert er ofte et personlighetstrekk som har lite med utseende å gjøre. Det handler om hvor komfortabel man er med andre mennesker. Det er heller ikke slik at sjenert er lik dårlig selvtillit. Mange sjenerte er slik at de liker seg i bakgrunnen, uten at det nødvendigvis bunner i dårlig selvtillit.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble først pen som voksen, etter at personligheten hennes ble formet? Hun har altså personligheten til en stygg jente og utseendet til ei pen? Var det ikke noe sånt de kom fram til i den Shallow Hal filmen? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et personlighetstrekk uavhengig av utseende. Jeg hadde en kollega en gang som var helt utrolig pen, så pen at det nesten ikke er gøy. Hun var enormt sjenert og snakket så og si aldri. Fikk aldri mistanke om at hun hadde dårlig selvtillit eller noe i den dur, mer bare at hun som sagt var sjenert. 

Anonymkode: 74250...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sjenerthet ble forsterket av å ha et pent utseende.

Å få oppmerksomhet kun for hvordan en ser ut, gjorde at jeg aldri stolte på hensiktene til folk - ofte så de aldri meg, personen jeg er.

 

Anonymkode: 35788...43a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha med familieforhold og sånne ting og. Ikke alle pene jenter ble heiset opp som prinsesser i barndommen, noen av dem ble også neglisjert. 

Anonymkode: a73bf...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er en av de få menneskene som ikke tenker over utseende og som ikke liker oppmerksomhet? 

Hvorfor bryr du deg egentlig? 

Anonymkode: cc14f...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...