Gå til innhold

Den store matfesten - Toscana


Krutthøna

Anbefalte innlegg

AnonymBukser skrev (På 3/9/2022 den 19.09):

Et stykke C-kjendiser som gjør noe de ikke kan, nemlig å lage mat? Det var jammen originalt og banebrytende, må jeg si. De må være en svært kreativ gjeng, disse programskaperne som jobber hos TV-Norge..

Tipper det var sånn her: 

Discoverysjefen: Velkommen til oss da, selveste Ronny Brede Aase. Vi er så glade for å ha kapret deg fra NRK. Vi lovte deg jo at du har frie tøyler. Så, hva er ditt drømmeprogram?

Ronny: Eg elske mat. Eg elske å reise. Eg elske øl, og vin. Eg elske Italia. Eg elske kjendisar. 

Discoverysjefen: Ok. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neket skrev (20 timer siden):

Grrrrrrusomme Ronny som matprogramleder, han som de laget fast spalte til på P3 morgen fordi han ikke spiste annet enn burger uten noe, eller noe sånn? 
 

I dag skal Ronny smake på agurk…jeg sluttet å høre på P3 pga ham 🤪

Det der er ganske mange år siden, og i dag er Ronny en ganske matinteressert fyr. Mistenker at hen selv har pitchet programmet :) 

 

Endret av Gnå
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (4 timer siden):

Hvordan plager andre sitt kosthold deg? 🙈 Jeg liker best pizza Margherita, altså bare ost og uten masse annet fyll. Det skader vel ingen? Er jeg grusom fordi jeg er kjedelig i matveien? 

Nei, men da blir du vel neppe dommer i en matkonkurranse heller? Blir litt som en døv person blir idol-dommer 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært et kjempebra konsept med matglade mennesker som ikke er kjendiser, sånn som Masterchef var før når det var for vanlige mennesker som var genuint interesserte i matlaging. 

Syns Maria er den verste. Prater om promp og bæsj og ser generelt ikke ut. Hun er faktisk på tv, men virker ikke som hun bryr seg om noen ting.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt av en  episode i kveld, der de tråkket druer. men det blir med den ene episoden for min del.
Orker rett og slett ikke skrikingen til Maria stavang og kristin gjeldsvik! Uff, prøver å unngå programmer de er med i, er for høyt volum på de skrikedamene.


Blir helt flau jeg.
Dumt, for liker Ronny og Magnus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har touchet innom dette programmet flere ganger nå.  Aner ikke hvem de fleste deltakerne er, siden jeg ikke er særlig opptatt av kjendiser.  Kjenner dommer igjen fra andre programmer, og anser henne som dyktig og seriøs.  

Men hvorfor er rettene så utrolig enkle?  Dette er sånn mat man kan lage selv på kjøkkenet.  Jeg gidder ikke å bruke tid på å se et program hvor jeg ikke lærer noe som helst.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en koselig avveksling etter å ha sett årets Farmen kjendis. Her er de jo faktisk hyggelige mot hverandre. 

Men enig med siste taler her, maten kunne hatt høyere standard. Skulle gjerne lært noe om det toscanske kjøkken 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBukser skrev (På 9.3.2022 den 19.15):

Så første programmet.

Jon Georg var vel den eneste som hadde litt greie på mat.

Hasse Hope spiller en rolle med ironisk distanse i ethvert program han er med i. Det blir slitsomt i lengden. Samme greia i Camp Culinaris. Noen personer klarer ikke å vise sitt ekte jeg overfor andre personer, men tar på seg en maske.

Anna Lisa har nydelige former.

Helt innafor med meninger og kritikk om programmet, men kan vi ikke holde oss for gode til å kommentere kroppen til deltakerene..?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBukser skrev (På 3/9/2022 den 19.15):

Så første programmet.

Jon Georg var vel den eneste som hadde litt greie på mat.

Hasse Hope spiller en rolle med ironisk distanse i ethvert program han er med i. Det blir slitsomt i lengden. Samme greia i Camp Culinaris. Noen personer klarer ikke å vise sitt ekte jeg overfor andre personer, men tar på seg en maske.

Anna Lisa har nydelige former.

Det jeg reagerte på var at hasse måtte poengtere at han var ikke alkoholiker men skulle drikke alkohol hver dag.

Så kommer det frem litt senere en kommentar fra Jon George til Hasse om at han trekker seg litt tilbake om må ha alenetid. Det er typisk alkoholikere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Eleaelea said:

Det jeg reagerte på var at hasse måtte poengtere at han var ikke alkoholiker men skulle drikke alkohol hver dag.

Så kommer det frem litt senere en kommentar fra Jon George til Hasse om at han trekker seg litt tilbake om må ha alenetid. Det er typisk alkoholikere da..

Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg må også trekke meg tilbake og ha alenetid, men er ikke alkoholiker 🙈 Sitter jo ikke å drikker alene bare fordi jeg er introvert. 

Jeg har ikke sett på programmet, men har bodd i Italia, og der drikkes det jo alltid vin til måltidene, uten at man er alkoholiker av den grunn 🤷

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (15 timer siden):

Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg må også trekke meg tilbake og ha alenetid, men er ikke alkoholiker 🙈 Sitter jo ikke å drikker alene bare fordi jeg er introvert. 

Jeg har ikke sett på programmet, men har bodd i Italia, og der drikkes det jo alltid vin til måltidene, uten at man er alkoholiker av den grunn 🤷

Om det er det dummeste du har hørt..så har ikke du hørt mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Eleaelea said:

Om det er det dummeste du har hørt..så har ikke du hørt mye!

Ja, å påstå at å være introvert betyr at man er alkoholiker er temmelig drøyt kunnskapsløst av deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trotwood skrev (3 timer siden):

Ja, å påstå at å være introvert betyr at man er alkoholiker er temmelig drøyt kunnskapsløst av deg. 

Bytt navn til spetakkel-nils!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg irritert! Har de bestemt seg for at han skal vinne, eller? Hadde gledet meg til å slippe å spole så mye, jeg. Tror jeg må kutte ut hele programmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (På 19.3.2022 den 22.13):

Dette kunne vært et kjempebra konsept med matglade mennesker som ikke er kjendiser, sånn som Masterchef var før når det var for vanlige mennesker som var genuint interesserte i matlaging. 

Syns Maria er den verste. Prater om promp og bæsj og ser generelt ikke ut. Hun er faktisk på tv, men virker ikke som hun bryr seg om noen ting.

Ja, hun er utrolig ekkel og uanstendig generelt. Synes hun er ubehagelig å se på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes programmet er fint. Det  er deilig å se et «kjendisprogram» der de er hyggelige mot hverandre, det legges opp til samarbeid og også mye hygge. Personlig synes jeg det er langt finere å se disse italienerne (eller Lise) vise dem hvordan de skal lage italienske retter fra bunnen. Deilig mat jeg blir fristet til å lage selv. I feks Camp Kulinaris skal ting være så sært (kakerlakker, larver, ål etc) at jeg ikke får lyst til å lage noe av det. Og Lises måte både å lære bort på og å inspirere/snakke til deltagerne er langt hyggeligere enn Kjartan i CK. 
 

Synes generelt programmet er feel-good-tv, og det trengs innimellom. Noen deltagere hadde jeg hørt om, andre ikke. Og ser det skrives ang Ronny BA, han er jo ikke dommer. Det er Lise som er dommer, av og til med den lokale personen som har lært dem en rett. Ronny er programleder, og jeg synes fyren virker tvers igjennom god pg hyggelig. En sånn fyr man blir glad av. Så liker programmet godt, nydelig sted, fine folk og deilig, ikke alt for avansert mat. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memena skrev (4 timer siden):

I feks Camp Kulinaris skal ting være så sært (kakerlakker, larver, ål etc) at jeg ikke får lyst til å lage noe av det. Og Lises måte både å lære bort på og å inspirere/snakke til deltagerne er langt hyggeligere enn Kjartan i CK

Kjartan er jo fra den franske mat-skolen, som jo er langt mer fisefin enn den italienske.

Håper vi får en s02 av 'Den store matfesten'!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...