Gå til innhold

Hjerter på melding fra venn (jeg har kjæreste). Hva betyr det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venn. Felles venn av meg og kjæresten som vi begge ble kjent med samtidig. For ikke så lenge siden ble det slutt mellom han og kjæresten. 

Han er omsorgsfull ovenfor alle. Gir ofte komplimenter til alle. 

Har lagt merke til at han ofte skriver hjerte når han sender meldinger til meg. Har også sagt han er glad i meg. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal respondere. Jeg tror han bare er snill og er slik med alle. Samtidig så vet jeg han har vært utro før. Vet ikke helt hva jeg svarer? Skal jeg unngå hjerter? Ikke respondere om han skriver at han er glad i meg? Vil ikke virke utakknemlig heller. Noen sender jo slikt til alle. 

Anonymkode: 10714...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo umulig vite. Selv er jeg raus med hjerter til både venner og familie, uten at det ligger noe spesielt bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt meg veldig nøytral. Ingen hjerter. Det er litt vanskeligere når han skriver at han er glad i deg- hva driver han med?? Svar at dere er glad i han også:)

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde holdt meg veldig nøytral. Ingen hjerter. Det er litt vanskeligere når han skriver at han er glad i deg- hva driver han med?? Svar at dere er glad i han også:)

Aner ikke hvorfor...noen er jo flinkere til å si at de setter pris på andre, er glad i de osv. 

Jeg er veldig motsatt. Litt reservert. Så for meg tolkes dette litt voldsomt da. Men for andre er det kanskje mer naturlig?

Anonymkode: 10714...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aner ikke hvorfor...noen er jo flinkere til å si at de setter pris på andre, er glad i de osv. 

Jeg er veldig motsatt. Litt reservert. Så for meg tolkes dette litt voldsomt da. Men for andre er det kanskje mer naturlig?

Anonymkode: 10714...a0c

Jeg er også reservert. Om jeg sier sånt, så mener jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 minutt siden):

Svar at dere er glad i han også:)

Tiltredes.

Dette kan være veldig uskyld fra hans side, og da er det synd å mistenkeliggjøre ham. "Vi er glad i deg også" er egentlig en helt perfekt respons synes jeg. Men unngå hjerter tilbake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke legg så mye i det, noen er bare flinkere til å sende ❤ og til å si 'glad i' uten at det betyr at det betyr noe mer enn vennskap.

Du kan svare tilbake at du er veldig glad dere er venner og at du og xx (kjæresten din) er glad dere møtte han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil garantert pule deg. Det han driver på med er simping.

Anonymkode: 4ebaa...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo dum ut! Det er jo eksen til venninnen din. Bare ignorerer og kall han for en dritt.

Anonymkode: 60e3c...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk hjerter tilbake!

Min svoger er sånn, masse hjerter og sånn: ❤️❤️🔥🙏🏻🤩😍 og masse komplimenter til andre damer (han er gift!) .
 

Sannheten: Han er verdens sleipeste fyr!! Garantert utro 😶

Anonymkode: e9100...318

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han vil garantert pule deg. Det han driver på med er simping.

Anonymkode: 4ebaa...0af

Tiltredes. Og særlig fordi han har vært utro før.

Anonymkode: ad60e...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du høres jo dum ut! Det er jo eksen til venninnen din. Bare ignorerer og kall han for en dritt.

Anonymkode: 60e3c...2d3

Det er ikke eksen til venninnen min. Vi har vært venner med han. Ikke eksen. 

Anonymkode: 10714...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender hjerter på jobb hele tida. Bare koselig, ikke romantisk.

Anonymkode: 51819...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mye yngre kollega, vi er begge menn, sender meg gjerne hjerter på teams når jeg er hjelpsom. Vi er begge heterofile. Tar det bare som ungdommens språk.

Anonymkode: bd725...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mye yngre kollega, vi er begge menn, sender meg gjerne hjerter på teams når jeg er hjelpsom. Vi er begge heterofile. Tar det bare som ungdommens språk.

Anonymkode: bd725...f89

Jeg er heterofil mann som pusher 40 og sender støtt og stadig til hjerter til flere kompiser som også sender hjerter tilbake 😅

Det er selvfølgelig en litt fleipete tone, men det er også seriøst. Er det noe jeg har lært, delvis av bitter erfaring, så er det at hvis man har mennesker i livet man setter pris på noen så vil jeg at vedkommende skal vite det.

Det plager meg litt at det norske samfunnet har blitt så kaldt at man automatisk blir mistenkt for å være kynisk og manipulerende om man viser støtte, omtanke og kjærlighet ovenfor vennene sine.

Endret av Jdz
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lett sende hjerter til mannlige venner (er gift) og har flere mannlige kollegaer som sender hjerter til "alle" på jobb, uten at det ligger noe i det.  Sjefen (kvinne) er også raus med hjerter på meldinger 

Anonymkode: b332f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror du bør kjenne etter om det føles greit eller ikke, og om det ikke er greit så må du sette grenser for ham. Det er vanskelig å gjette hva han legger i det når jeg ikke kjenner verken deg eller ham, så det kommer an på om du føler at dette er litt på kanten eller om det bare er vennskapelig. Kan godt hende han ikke legger noe i det, men da er det fint at han blir gjort oppmerksom på hvordan det blir mottatt.

Akkurat dette med emoji-bruk er ganske komplisert egentlig, folk bruker det så forskjellig. Feks har jeg en kompis som er veldig engasjert i miljøvern, og han bruker grønne hjerter i meldinger til venner og familie. For ham er et grønt hjerte tegn på engasjement for planeten, ikke noe romantisk mellom mennesker. Kunne nok like gjerne vært en panda-emoji eller noe sånt.

Har også sett at flere bruker hjerter i andre farger enn rød til å vise omtanke eller sympati, feks.

Anonymkode: edfe8...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (16 timer siden):

Jeg er heterofil mann som pusher 40 og sender støtt og stadig til hjerter til flere kompiser som også sender hjerter tilbake 😅

Det er selvfølgelig en litt fleipete tone, men det er også seriøst. Er det noe jeg har lært, delvis av bitter erfaring, så er det at hvis man har mennesker i livet man setter pris på noen så vil jeg at vedkommende skal vite det.

Det plager meg litt at det norske samfunnet har blitt så kaldt at man automatisk blir mistenkt for å være kynisk og manipulerende om man viser støtte, omtanke og kjærlighet ovenfor vennene sine.

Men da er dette en sjargong som fungerer for deres gruppe internt. Når voksne mannfolk tar denne sjargongen og overfører til andre, feks kvinnelige kolleger, blir det veldig ubehagelig. Bruk gjerne noen emojies, men hjerter … da skal man kjenne mottakeren godt så det ikke misforstås. 

Anonymkode: e9100...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er dette en sjargong som fungerer for deres gruppe internt. Når voksne mannfolk tar denne sjargongen og overfører til andre, feks kvinnelige kolleger, blir det veldig ubehagelig. Bruk gjerne noen emojies, men hjerter … da skal man kjenne mottakeren godt så det ikke misforstås. 

Anonymkode: e9100...318

Mulig jeg misforsto, men jeg forsto det på TS som at han som sendte melding var en venn av henne og kjæresten, ikke en kollega. I så fall stiller det seg annerledes dersom de ikke er nære venner. 

Jeg utelukker ikke kvinnelige arbeidskollegaer som venner, men sender selvsagt ikke hjerter til kvinnelige kollegaer i en profesjonell kontekst. I alle fall hvis jeg ikke kjenner de godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skal jeg unngå hjerter? Ikke respondere om han skriver at han er glad i meg? Vil ikke virke utakknemlig heller. Noen sender jo slikt til alle. 

Hadde droppet hjerter og slike ting hadde jeg vært deg . Av hensyn til din egen kjæreste ihvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...