AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hei! Jeg ble veldig dratt inn i dette med dating. Ble kontaktet av en gutt,som jeg ønsket å være seriøs med. Han tok fort styringen, og ble først veldig interessert. Vi hadde nettsex. Jeg har aldri hatt nettsex eller vanlig sex før. Har aldri føltes riktig. Selv om mulighetene har vært der. Er også ute etter forhold, og har aldri hatt et ONS engang. Han ble kald, men til hans forsvar,sa han kun sex. Jeg visste ikke at dette betydde at han skulle bli kald, fraværende og ufin mot meg i ettertid. Han tar ikke ansvar for at jeg ønsker kontakt, og mitt syn i saken. Vi har meldt over snap og slettet hverandre ,eller jeg har slettet han,han noen ganger meg. Etter at jeg har tatt opp hvor kald han er. Han sier bare at han ikke er interessert. Jeg føler meg så tom. Er skikkelig lei meg og sliter. Jeg har måttet bygge meg opp fra bunnen av med ny omgangskrets, hadde ingen som støttet meg. Jeg tok kontakt med han og nærmest tryglet han flere ganger, men han er veldig kald. Vi kjenner ikke hverandre,møttes over nett. Og jeg tenkte å bli kjent,men han snudde jo og er så utrolig ufin at jeg ikke visste det gikk ann å føle seg så dårlig over noe som skulle være så fint. Er utrolig lei meg, og føler at jeg har gitt av meg selv,for det har jeg. Jeg har investert,prioritert og latt han typ "komme inn i livet mitt". Jeg har aldri gitt av meg selv,slik som jeg ga til han. Har også sagt at dette gjorde jeg av egen vilje, for det gjorde jeg. Men han behandler meg bare så respektløst. Han gidder ikke å svare på spørsmål,åpner snap etter 3-4 dager på det meste. Han vet hvor godt jeg liker han,og at jeg aldri ville vært intim med noen ellers. Han vet ikke om at han er min første (nett)sex og nærhet,og det får han heller ikke vite. Han har jo ikke noe med det heller. Knytter meg til andre,og vet i hvert fall at jeg gjør det nå etter sex. Men jeg har gitt av meg selv og er så lei meg. Jeg sliter på skolen og er satt tilbake ett år på grunn av dette,men er jo jeg som lar meg selv utnytte. Siste han sa til meg på melding idag var at han ikke vil ha noen flere meldinger. Typisk hans stil. Hvor alt dreier seg om han. Egentlig er han veldig sosial gutt som er ganske god til å lese andre,men han vil bare ikke med meg. Jeg er helt fra meg. Jeg faller fra hverandre, jeg er lei meg, og vil bare sove. Jeg er forbanna og rister og gråter av sinne. Jeg klarer ikke å blokkere han. Jeg ringer venninner og gråter(det er bare en venninne jeg føler meg trygg nok til å ta dette opp med) Jeg har hatt 4 psykologtimer. Jeg vil svare noe bra til denne gutten,noe som kansje får han til å tenke eller vurdere. Vi har meldt hverandre i over to år frem og tilbake sånn. Hvor jeg trygler han,og han nekter. Nå er det slutt. Hva kan jeg si? Anonymkode: d6e8a...5a5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Det du trenger, er å avslutte all kontakt med han og innse at du ikke fortjener å bli behandlet slik. Du må også innse, uansett hvor vondt det gjør at han egentlig ikke vil ha deg og at trygling ikke hjelper. Du skal heller ikke endre den du er, men derimot tenke at du en dag finner en som liker deg for den du er. Sender en klem. Kjærlighetssorg er veldig vondt og å høre at det går over når man er midt oppi det hjelper lite, men det vil gå over. For din egen skyld, kutt han ut. Tenk hvordan du selv ville reagert om en du ikke ville ha tryglet deg, du ville ikke hatt han tilbake om følelsene ikke var der, du hadde syntes det var slitsomt. Det kan være tøft dette kjærlighetslivet, med feil person, det kan også være veldig bra, med riktig person. Noen ganger går vi gjennom flere i livet av begge sorter. Det går bra uansett ❤️ Anonymkode: 519d1...af3 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Du må ikke stole på folk over nett. Det burde ikke være sånn, men det er mange grusomme mennesker der ute. Slett og blokk han så du får han ut av hodet. Det er ikke greit å oppføre seg slikt selv om man bare vil ha sex. Godt å høre at du er i terapi, god klem ❤️ Anonymkode: 59870...f98 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vil svare noe bra til denne gutten,noe som kansje får han til å tenke eller vurdere. Vi har meldt hverandre i over to år frem og tilbake sånn. Hvor jeg trygler han,og han nekter. Nå er det slutt. Hva kan jeg si? Du er jo ikke interessert i å avslutte, siden du håper å finne de magiske ordene, som gjør at han ombestemmer seg. Håper psykologen kan få deg på bedre tanker. I over to år har vi måttet lese om dette hektet ditt. Ikke forstår jeg hvorfor han holder på slik med en voksen kvinne, når alt er bare rot og tull. Hva får han ut av dette? Jeg håper også at du tar deg god tid med å svare, for det vises at du har gjort deg flid med grammatikken. Men vi kjenner deg igjen uansett, ikke vær redd for det. Anonymkode: d6969...69d 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Hva slags fyr er dette? Hvor ofte har dere kontakt? Han har garantert dame! Er han ung? Anonymkode: 9e45a...f1f
MizzVic Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Du har din første "kjærlighetssorg". En snål en, men du har blitt avvist, og takler det sjeldent dårlig. Ekstremt dårlig. Det er ikke normalt å bli så hektet på en nettvenn. Selv ikke om dette var din eks-samboer som dumpet deg etter 5 års samboerskap, så hadde dette vært akseptabel oppførsel fra din side. Denne mannen skylder deg ingenting, han har vært tydelig. Du har en sykelig hekt, og du bør nok fortsette gå til psykolog. Hadde dette vært omvendt, en mann som fremdeles etter så lang tid maste, kjeftet og tryglet en kvinne om at hun skal ville ha han, hadde det vært trakasering. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det du trenger, er å avslutte all kontakt med han og innse at du ikke fortjener å bli behandlet slik. Du må også innse, uansett hvor vondt det gjør at han egentlig ikke vil ha deg og at trygling ikke hjelper. Du skal heller ikke endre den du er, men derimot tenke at du en dag finner en som liker deg for den du er. Sender en klem. Kjærlighetssorg er veldig vondt og å høre at det går over når man er midt oppi det hjelper lite, men det vil gå over. For din egen skyld, kutt han ut. Tenk hvordan du selv ville reagert om en du ikke ville ha tryglet deg, du ville ikke hatt han tilbake om følelsene ikke var der, du hadde syntes det var slitsomt. Det kan være tøft dette kjærlighetslivet, med feil person, det kan også være veldig bra, med riktig person. Noen ganger går vi gjennom flere i livet av begge sorter. Det går bra uansett ❤️ Anonymkode: 519d1...af3 Det vonde er at vi har snakket endel sammen. Han vil bare snakke om det som er gøy. F eks så viser det seg at han jakter. Visste ikke engang at hann hadde typ"kortet" til å jakte engang. Fordi en av mine foreldre eier skog, og gir tillatelse til å jakte til et jaktlag.-Så vet jeg at det å jakte er noe som må avklares langt i forveien. Så han har nok visst om turen lenge. Har tidligeree snakket om å få lov til å ta del i livet hans. Han sier at han ikke snakker så mye. Opplever det som en bevisst handling om å holde meg ute,fordi det ikke er lett å vite når han bevisst holder meg utenfor og n¨r han kansje bare ikke vet bedre. Nesten det samme som at han bare ville gjort badingen med en unge, men ikke pusse tennnene og kledd på ungen. Han vil bare gjøre alt det morsomme. Det vonde er at, jeg vet han er typen som er flink til å gjøre ting man bare må. Derfor er det vanskelig å ikke ta det personlig at han oppfører seg sånn at han ikke vil dele hverdagen med meg, sånn jegser det. Også at det ikke kan være en overraskelse at han ikke er hyggelig når han ikke vil dele av seg selv. Han sier ahn bare er sånn,og til en viss grad,tror jeg han. Hører venninene si at ahn er egoistisk. Men formen hans for egoisme, virker til dels å være litt ubevisst. På den måten at han klart ikke har plinkt til å dele "hele seg",. Gjengen hans er også veldig opptatt av å leve livet. Dvs. å være livsnytere,hvor opplevelser er gøy. Misstenker derfor at han har kommet i en rytme,hvor det å ta opp ting som kan være sånt som du barre må gjøre-Er litt tabu og kjipt gjort. Dette tar jeg kansje for personlig,men føler at det er en måte å ikke vise "hele seg på". Noe han noen ganger innrømmer. Vet han selv ikke trives med å dele sånt, men at han skal oppføre seg på denne måten,hvor jeg ikke egentlig vet om han er sånn,som han sier, eller om hanbare ikke vil ha meg , er ganske ubehaglig. Samtidig så vet jeg at jeg ikke har verken plikt eller rettigheter til å spørre sånn. Anonymkode: d6e8a...5a5
*Mocca* Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Vil dra frem det du skrev, til hans forsvar, han sa kun sex. Det høres ut som dere har hatt forskjellige intensjoner med å ha kontakt, du ønsker noe seriøst, han kun sex. Når man sier det, så er det kun sex og en hyggelig prat man er ute etter. Når den andre parten viser tegn til annet blir man kjølig, avvisende, tar mindre kontakt. Han vil ikke noe seriøst, kun sex. Hvorfor skal han da ta ansvar for at du ønsker kontakt og ditt syn i saken? Det er ikke noe galt i å ønske kun sex, eller kun noe seriøst. Men når man prøver å få til noe seriøst med noen som sier de kun ønsker sex, da kan man dessverre forvente seg at det blir problemer i relasjonen og man blir såret. Han ønsker ikke det samme som deg, det beste du kan gjøre er å gå videre. Se etter noen som ikke søker kun sex, hopp heller over de når de dukker opp. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 *Mocca* skrev (1 time siden): Vil dra frem det du skrev, til hans forsvar, han sa kun sex. Det høres ut som dere har hatt forskjellige intensjoner med å ha kontakt, du ønsker noe seriøst, han kun sex. Når man sier det, så er det kun sex og en hyggelig prat man er ute etter. Når den andre parten viser tegn til annet blir man kjølig, avvisende, tar mindre kontakt. Han vil ikke noe seriøst, kun sex. Hvorfor skal han da ta ansvar for at du ønsker kontakt og ditt syn i saken? Det er ikke noe galt i å ønske kun sex, eller kun noe seriøst. Men når man prøver å få til noe seriøst med noen som sier de kun ønsker sex, da kan man dessverre forvente seg at det blir problemer i relasjonen og man blir såret. Han ønsker ikke det samme som deg, det beste du kan gjøre er å gå videre. Se etter noen som ikke søker kun sex, hopp heller over de når de dukker opp. At han skal være den som bestemmer over hva vil skal dele og hvordan vi skal forholde oss til hverandre-Er noe jeg ikke ser hvordan man kan rettferdiggjøre. Som at det er et nederlag å skulle snakke med og være så negativt innstillt er faktisk ganske frekt. Og tror vel du hadde reagert om jeg hadde satt en prislapp på deg også? Problemer i relasjonen- Dette lurer jeg på om du kan si noe mer om? Når ble det vanskelig å forholde seg til et annet menneske gjennom å snakke sammen? DU spør hvorfor han skulle ha tatt mitt synspunkt med i saken? Fordi vi er vel sammen om en relasjon? Og er ikke sikkert han har rett i alt han tror, jeg mener nå ihvertfall han trekker for raske konklusjoner Tydelig at han kunne være intim med meg, men ikke ønske å snakke me meg. En universell regel om at det er oppskriften på hvordan å få andre til å føle seg mindre verdt gjennom en indirekte diskriminering. Kan du fortelle mer om hva som gjøør det vanskelig å forholde seg til andre, når du tydelig kan være intim med flere? Spør kun for å få flere sider og innspill nå,gitt at du ikke kan snakke for han og vite hva han tenker og mener. Men kansje har perspektiver jeg ikke vet om eller ser enda Synes det er sykt sårende at han snakker om å respektere avgjørelser og respektere forskjeller. Han nevner respekt,men virker til å mangle evnen til å se seg selv og respektere behov andre har, ikke bare ahns egne Han snakker som at å ta hnesyn til hva jeg mener er mas, og derfor at han mister interessen,noe som i seg selv singerer hans egoisme. Ikke vil han si hva han er ute etter eller hva det er som gjør at han savner noe. Han mener det skal være der eller ikke,men måten han oppfører seg på,dyrker ikke noe annet enn fidentlighet,så han vet han går baklengs og snubler i sine egne ord. Kansje du kan hjelpe med å klargjøre da? Anonymkode: d6e8a...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Unnskyld meg, ts. Men hva feiler det deg ??? Move on. He's not that in to you. Hvis du ikke lar han være bør du være forberedt på anmeldelse. Og kontakt forbud. Han ville knulle, du ville mer. Du har heller aldri møtt fyren. Livet er ikke en dans på roser og det må du innse snart. Hadde mannen min hatt en sånn person tidligere i livet og plaget han så hadde vi anmeldt. Lett. Anonymkode: 47f08...a2b 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 Han har vært klar på at det handler om kun en ting, da kan du faktisk ikke forvente noe. Anonymkode: 30ecd...59d 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Hvorfor tenker du så lite om deg selv og din selvverd at du aksepterer slik atferd? Du sier han kun liker å gjøre morsomme ting. Liker du å ha det vondt? For hvis ikke hadde du gått videre for lengst. Så du har to valg. Gå videre, jobbe med deg selv og få det bedre med deg selv og finne en fyr som du har det godt sammen med etterhvert. Eller fortsette å ha det vondt og grave deg lengre ned med denne fyren som ikke tilføyer noe godt til livet ditt. Du lever i en fantasiverden at han skal endre seg og skifte mening, det kommer han aldri til å gjøre. Anonymkode: 20c15...442 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Unnskyld meg, ts. Men hva feiler det deg ??? Move on. He's not that in to you. Hvis du ikke lar han være bør du være forberedt på anmeldelse. Og kontakt forbud. Han ville knulle, du ville mer. Du har heller aldri møtt fyren. Livet er ikke en dans på roser og det må du innse snart. Hadde mannen min hatt en sånn person tidligere i livet og plaget han så hadde vi anmeldt. Lett. Anonymkode: 47f08...a2b Ikke få dette til å handleo m deg. Det er ikke kun en person som skal definere og bestemme. At han kom tilbake er tydeligvis ikke noe du klarer å fatte heller-Vil høre litt mer om hvem han er osv, og vi har meldt om mye du ikke helt har fått med deg. Å bli avvist etter en itim relasjon, det er TØFT Anonymkode: d6e8a...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke få dette til å handleo m deg. Det er ikke kun en person som skal definere og bestemme. At han kom tilbake er tydeligvis ikke noe du klarer å fatte heller-Vil høre litt mer om hvem han er osv, og vi har meldt om mye du ikke helt har fått med deg. Å bli avvist etter en itim relasjon, det er TØFT Anonymkode: d6e8a...5a5 Det handler KUN om deg. Ingen andre. Det er hans fulle rett til å bestemme og definere hans ønsker om dette forholdet. Er du ikke enig, så gå å finn noen som passer bedre til deg. De fleste har opplevd å blitt avvist etter å vært intime, også lange forhold som samboere, eventuelt barn, fremtidsplaner, giftemål osv osv. Du har jo ikke fysisk møtt fyren engang. Du må bare bestemme deg for at du er mer verdt enn å bli behandlet slik. Kan jeg spørre, har du noen diagnoser? Anonymkode: 20c15...442 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke få dette til å handleo m deg. Det er ikke kun en person som skal definere og bestemme. Anonymkode: d6e8a...5a5 For at dere skal kunne definere og bestemme noe som helst vedr denne relasjonen, må dere være enige om hva det er. Og det er dere ikke, så det er ingen ting å definere. Anonymkode: ef567...651 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det handler KUN om deg. Ingen andre. Det er hans fulle rett til å bestemme og definere hans ønsker om dette forholdet. Er du ikke enig, så gå å finn noen som passer bedre til deg. De fleste har opplevd å blitt avvist etter å vært intime, også lange forhold som samboere, eventuelt barn, fremtidsplaner, giftemål osv osv. Du har jo ikke fysisk møtt fyren engang. Du må bare bestemme deg for at du er mer verdt enn å bli behandlet slik. Kan jeg spørre, har du noen diagnoser? Anonymkode: 20c15...442 Altså...Komm er for tips og råd. Nei Uansett: Ja, jeg ser hans sak også, så han kom tilbake for gøy og morro . SÅ da skal vel han få lov tilå rette seg innetter hva han øsnker-MenSamme kunne vært sagt om man ønsker sex uten forpliktelser. Om det ligger en diagnose under der. Diagnose som skjelsord eller bortforklaring er en enkel vei ut. Anonymkode: d6e8a...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For at dere skal kunne definere og bestemme noe som helst vedr denne relasjonen, må dere være enige om hva det er. Og det er dere ikke, så det er ingen ting å definere. Anonymkode: ef567...651 Ja, og han mener han har definisjonen og fasiten.Han vil ikke ha komprimisser Anonymkode: d6e8a...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tenker du så lite om deg selv og din selvverd at du aksepterer slik atferd? Du sier han kun liker å gjøre morsomme ting. Liker du å ha det vondt? For hvis ikke hadde du gått videre for lengst. Så du har to valg. Gå videre, jobbe med deg selv og få det bedre med deg selv og finne en fyr som du har det godt sammen med etterhvert. Eller fortsette å ha det vondt og grave deg lengre ned med denne fyren som ikke tilføyer noe godt til livet ditt. Du lever i en fantasiverden at han skal endre seg og skifte mening, det kommer han aldri til å gjøre. Anonymkode: 20c15...442 Som du sier så kommer han ikke til å endre mening, for han har bare sine egne. Dette er ikke gøy,men ejg er ute etter hvem han er som person fordi vi har mulighet til å bare snakke sammen også.Men han ser på senga. Er ikke noe mer å si om dette,men han kom tilbake,og trodde vel å kunne styre-Fikk delvis som han ville før jeg ble "masete" igjen og bestemte å ta en vending. At dette ikke er ego tripper, er for meg littrart.. Er nok uansett halvveis enig med meg selv og han-Men han skal ikke få styre absolutt alt. Var bare å la det dø ut igjen Anonymkode: d6e8a...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 Du kommer tilbake til KG gang etter gang, med samme problematikken. Noen prøver å hjelpe deg, andre skjønner ikke bæra av det du skriver. Status etter tre år, er at du ikke har kommet noen vei som helst, så hvorfor tror du at det nytter å skrive her? Anonymkode: d6969...69d
Carrie_S Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: At han skal være den som bestemmer over hva vil skal dele og hvordan vi skal forholde oss til hverandre-Er noe jeg ikke ser hvordan man kan rettferdiggjøre. S Anonymkode: d6e8a...5a5 Han er i sin fulle rett til å sette krav for hvordan han ønsker at relasjonen skal være. Han har vært ærlig med deg og sagt at han kun vil ha sex. Det er du som ikke greier å akseptere realitetene. Jeg har tidligere vært i et liknende tilfelle, det handlet mye om at jeg var sykt usikker på meg selv og ble hekta bare noen ga meg oppmerksomhet. Det du føler er ikke kjærlighet, men besettelse og det er ikke sunt. Kutt all kontakten med ham, fokuser på deg selv og på å bygge opp selvtilliten din. Hvis du fortsetter å ha kontakt med denne personen, vil du bare bli mer nedbrutt og deprimert. En slik relasjon er ikke sunn. Tro meg: når du kommer ut av dette, vil du få det så mye bedre. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå