Gjest irritert Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Idag kjøpte jeg noe på hennes & mauritz for 49 kroner, betalte med 200 kroner, og fikk igjen som om jeg betalte 100 kroner, altså 100 kroner for lite. Fikk beskjed om at jeg måtte vente til etter stengetid og de hadde gjort opp kassen. Utrolig dårlig service, ikke en beklagelse engang. Er det faktisk mulig at jeg ikke vil få igjen pengene mine dersom kassen ikke stemmer? Det er vel ganske ofte at kassen ikke stemmer overens med det som faktisk er solgt, spesielt på en fredag?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Du burde fått dem med en gang. Vente til etter at de har telt opp? Teiteste jeg har hørt på lenge.
liv Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Det er sånn det er i de fleste butikker. Tenk hvor mange som ville sagt at de hadde fått feil igjen om butikken bare delte ut penger?
Gjest irritert Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 Men er det slik at jeg kanskje ikke får igjen penger fordi kassen ikke stemmer overens?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 Det er faktisk stjeling! Jeg vet iallfall at jeg kommer til å bli fly forbanna dersom jeg ikke får tilbake pengene mine men takk for alle svar
Gjest betalende Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Hva om neste kunde betalte like mye forlite da? da var jo kassen riktig. man legger aldri penger ned helt i kassen før man har tatt opp det man skal gi igjen. jeg må dra langt for å komme til hm, så skulle jeg da dra tilbake? for meg ville pengene være tapt uansett. mener at hu i kassen gjorde feil. Tydelig har hun lagt din seddel helt nd i kassen før hun ga deg igjen. aldri verden om jeg hadde gitt meg.
Gjest Tabby Skrevet 29. oktober 2005 #8 Skrevet 29. oktober 2005 Det er jo helt sykt! Skal kunden ikke få tilbake de pengene de har krav på så blir det jo helt feil. De som jobber i butikk bør jo da beholde pengene de får i hånden helt til de har tatt frem riktig veksel.
monja Skrevet 29. oktober 2005 #9 Skrevet 29. oktober 2005 Synes det høres utrolig rart ut. Har da aldri hatt problemer med at jeg ikke fikk igjen pengene mine om jeg har fått igjen for lite. Ikke engang på H&M.
Gjest TomKrus Skrevet 29. oktober 2005 #10 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det er sånn det er i de fleste butikker. Tenk hvor mange som ville sagt at de hadde fått feil igjen om butikken bare delte ut penger? ← Veldig få. Selv har jeg aldri erfart å måtte vente til etter stengetid, da de fleste stoler på deg, og har selv kontroll over om de muligens ga deg feil beløp tilbake eller ikke, Endret 29. oktober 2005 av TomKrus
Gjest Lea Skrevet 29. oktober 2005 #11 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg tror at dette er ganske vanlig. Et sted jeg jobbet var det slik at vi fikk teleonnummer og kontonummer fra kunden hvis de påsto at de fikk tilbake for lite penger. Hvis det var stille og noen hadde tid, så tok vi en telling der og da. Her i Oslo er det dessverre mange som har slik svindel som "yrke". H&M er en stor kjede og de må sikkert ha regler for sånt.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #12 Skrevet 29. oktober 2005 Fikk ingen telefon fra "kassadama" fra HM igår, selv om hun lovet at hun skulle ringe meg etter stengetid (klokka var da rundt 18). Ble litt skuffet...Gikk tilbake ens ærend idag for å hente pengene mine. Denne gangen var det en ny dame bak kassen, en mye vennligere som ringte til kontoret med engang for å høre om kassen stemte igår. Deretter ble jeg nødt å gå til en annen avdeling i en annen etasje for å komme til et kontor. Syns det ble litt mye stress, det hele var jo strengt tatt ikke MIN feil! Der fikk jeg pengene tilbake med et kjapt "beklager" og jeg fikk følelsen av at det var JEG som sette istand ekstraarbeid for dem og ikke omvendt! Jeg er utrolig skuffet og sjokkert over hvordan jeg ble behandlet. Jeg har aldri opplevd liknende før. Jeg er veldig ærlig av meg og syns jeg faktisk ble behandlet respektløst. Saken hadde vel vært litt annerledes dersom jeg faktisk hadde kommet tilbake lenge etter selve handelen, men jeg hadde kun snudd ryggen til og tatt ett steg for så å snu meg igjen for å si at jeg ikke fikk rett sum tilbake. Men da jeg snudde meg var det en annen kunde ved kassen og jeg stilte meg bak (tok max ett minutt fra handelen skjedde til jeg kom til kassen igjen). Og den sure kjerringa (ja, jeg er forbanna) bak kassen oppfører seg som om pengene er tapt. Som "jaha, og så?" Og jeg sier "ja, skal jeg ikke få tilbake pengene mine?" Og hun sier "Da må du vente utenfor her når vi har stengt" og så ler hun. Venninna mi var helt sjokkert over hvor frekk hun var. Og til gjesten over her, ja hva hadde de gjort om jeg faktisk ikke hadde hatt muligheten til å komme tilbake dagen etterpå? Det spurte hun meg ikke om en gang, det var en selvfølge at det var JEG som måtte ofre meg... Jeg har iallfall bestemt meg for ikke å handle der igjen, jeg som har vært supergod kunde der....makan til frekkhet! Måtte bare få det ut!!
Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2005 #13 Skrevet 29. oktober 2005 Wow, det er noe av det verste jeg har hørt. Du burde skrive mail til HM. Slik behandling går da ikke an?? Snakk om å mistenkeliggjøre kunder og være firkantet. Jeg har alltid fått tilbake penger med en gang. Tilfeldigvis har jeg bare opplevd dette på HM. (Og hvor ofte stemmer innholdet i kassen med salget egentlig? Sikkert mer vanlig at kunder betaler for lite enn for mye..) Men KLAG. Du burde i hvert fall fått et lite gavekort som plaster på såret.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. oktober 2005 #14 Skrevet 29. oktober 2005 Men hvor kan jeg klage? finne en email adresse på www.hm.com? Eller butikksjefen for den gjeldende butikken? Har faktisk veldig lyst å klage, for synes jeg ble utrolig dårlig behandlet...
Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2005 #15 Skrevet 29. oktober 2005 Men hvor kan jeg klage? finne en email adresse på www.hm.com? Eller butikksjefen for den gjeldende butikken? Har faktisk veldig lyst å klage, for synes jeg ble utrolig dårlig behandlet... ← Jeg ville satset på butikksjefen i den aktuelle butikken. Du husker ikke tilfeldigvis navnet på hun som satt i kassa? Jeg har selv jobbet i klesbutikk, og det skjedde utrolig sjeldent at kunder mente de fikk for lite vekslepenger tilbake (det motsatte er mer vanlig), men de gangene det skjedde så fikk de alltid pengene tilbake. Å bruke kassaoppgjøret som en lakmus-test er dømt til å mislykkes...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. oktober 2005 #16 Skrevet 29. oktober 2005 Nå har jeg sendt en mail til selve kjøpesenteret, og bedt de eventuelt videresende til rett person. Har nummeret på selgeren, bør jeg nevne henne? Det gjorde jeg ikke...men synes det er litt dumt at klagen skal gjelde alle (for hun siste var faktisk grei).
Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2005 #17 Skrevet 29. oktober 2005 Nå har jeg sendt en mail til selve kjøpesenteret, og bedt de eventuelt videresende til rett person. Har nummeret på selgeren, bør jeg nevne henne? Det gjorde jeg ikke...men synes det er litt dumt at klagen skal gjelde alle (for hun siste var faktisk grei). ← Jeg ville nevnt hun som forårsaket problemene.. Hvis HM skal ha så firkantete regler om dette, så burde de tilbudt deg om å overføre pengene til kontoen din. Hvorfor skal du bruke tid og penger på transport fordi en HM-ansatt har tabbet seg ut.. Håper det ordner seg, si i fra når du får svar
moka Skrevet 29. oktober 2005 #18 Skrevet 29. oktober 2005 dette er jo snakk om kundeservice da, noe hun tydeligvis ikke vet hva er. utrolig dårlig. du burde nevne spesifikt hvilken kassadame det var, urettferdig at det skal gå utover de andre som jobber der.
Gjest gjest 0 Skrevet 29. oktober 2005 #19 Skrevet 29. oktober 2005 Ja dette var dårlig kundeservice og ikke minst dårlig oppførsel!! Hvis de har en policy om at de må telle kasse for å gi tilbake penger kan de som jobber der i det minste oppføre seg!! Hadde jeg vært butikksjef i denne butikken hadde jeg skammet meg! Dette er ikke kundeservice! God kundeservice er å la kunden gå ut med et smil hvis man allerede har gjort en feil. Det har ikke disse klart, enda iallefall. Jeg ville nok presisert hvilken person det var som betjente meg, men det er ikke sikkert det er nødvendig. Det kan ledelsen raskt finne ut av hvis de er interessert, noe som jeg mener de burde være hvis du nevnte den dårlige oppførselen hennes. Jeg ville ikke tatt til takke med mindre enn en skikkelig unnskyldning (på telefon helst), og et gavkort som beklagelse for alt bryet! Det er greit nok at HM har mange kunder og ikke trenger å behandle sine kunder superbra for at de skal komme tilbake, men det er de faste kundene som legger igjen mesteparten av pengene.... Dette strider imot alt jeg har lært om kundebehandling! Hehe, jeg ble skikkelig provosert selv jeg... Håper du får en skikkelig beklagelse fra ledelsen... Hvis ikke ville jeg spredd ryktet om denne butikken og kanskje også henvendt meg til media. (Jeg studerer varahandel og blir derfor superengasjert i sånne saker )
Dagensdiva Skrevet 29. oktober 2005 #20 Skrevet 29. oktober 2005 Hun gjorde en feil ja. Man skal ikke legge pengene ned før man har gitt igjen riktig. Men nå er det sånn at vi ikke kan dele ut penger heller..ikke alltid man husker riktig..og da må man desverre vente til oppgjøre er gjort..skulle det likevel ikke stemme tar man en prt med vedkommende og beklager det hele..og finner selvsagt en løsning. Har aldri vært et problem hos oss som jeg vet om..og dette er vanlig praksis vi benytter oss av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå