Gå til innhold

Jeg gjør ingenting i helgene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre som også bare er hjemme i helgene, uten planer? 

Anonymkode: 6e219...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør ikke noe jeg heller. Digg å bare slappe av. Jeg er ikke en av de rastløse menneskene som må gå topptur hver fridag. 

Anonymkode: a70ae...805

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å feste eller gå på tur etter å ha brukt energien på jobb hele uka, helg er jo for å slappe av. 
Kanskje besøk med venner, middag eller bare filmkveld passer bedre 

Anonymkode: ed947...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet fult og hadde tredelt turnus, så syns jeg det var deilig med noen helger helt fri. Så på film eller serie. Lagde noe god mat.

Anonymkode: 4d539...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbringer helga i sofaen foran tven og med mobilen! Deilig med drittvær ute

Anonymkode: 7bfbb...e4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser, ser filmer, gjør husarbeid mm. Kanskje rusler en tur med en veninne. Er syk så orker ikke så mye mer☺️😌

Trener litt yoga også!

Anonymkode: 79c5c...826

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Andre som også bare er hjemme i helgene, uten planer? 

Anonymkode: 6e219...d3f

Hvorfor er du hjemme, da TS?

Anonymkode: 5cdd4...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme 90% av tiden jeg å! Slik var det absolutt ikke for to år siden for å si det slik. 

Da brukte jeg vel mesteparten av tiden min på å være sosial - mindre jobbing, mer sløsing av penger og mer av det sosiale. Det ble så mye til slutt at det gikk ut over min mentale helse. Jeg ble rett og slett sliten og følte at jeg ikke gjorde noe som helst meningsfullt eller verdifullt med livet mitt. 

Jeg tok virkelig tak i meg selv, skjerpet meg, og nå har jeg fulltidsjobb og en mye mer roligere hverdag. Har jobbet så sinnsykt mye med min mentale helse, med å skape enda mer selvtillit og selvrespekt (noe jeg ikke hadde før i det hele tatt). Er så glad for at jeg tok den beslutningen for meg selv ☺️

Hadde jeg ikke gjort det, og fortsatt med å bruke mesteparten av tiden min på det sosiale, så hadde jeg sittet den dag i dag på en alder av 26 år og fortsatt ikke hatt selvrespekt og selvtillit, og rett og slett følt meg enda mere fortapt enn før. 

Det er ekstremt overvurdert det med det sosiale, spesielt da sosiale medier påvirker ganske hardt. Vi er mer eksponert for hva andre gjør i sin hverdag at vi på en måte blir "manipulert" til å tro at alle rundt oss lever et gøyalt liv. Slik er det absolutt ikke i virkeligheten. Vi alle velger hva vi vil dele, og ingen vil jo dele noe av det negative, sårbare eller kjedelige situasjonene i sitt liv? 

Selvfølgelig så er det ikke slik at man må sitte hjemme 24/7 for å få selvrespekt - er absolutt ikke det jeg mener. Men ved å være litt alene, så får man virkelig reflektert bedre over alle punkt i livet. Det er psykologisk bevist også. Jo mer man er med andre absolutt hele tiden, jo mindre vil man utvikle sin egen mentalitet. Nettopp fordi man i prosessen kan på en måte "miste" seg selv, at man blir for opphengt i det sosiale enn å jobbe med seg selv, noe alle trenger å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regn, da er det sofa, tv og bare innekos med katten.

Anonymkode: 95c98...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye avslapping, men også en treningsøkt eller god tur både lørdag og søndag. At jeg tar en økt betyr ikke at jeg ikke slapper av, tvert om føler jeg meg mye roligere og avslappa etterpå. Blir rolig på en behagelig måte, mens jeg føler meg mer "doven" og slapp hvis jeg ikke gjør noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min helg, og en typisk helg for meg (K38)
Fredag etter jobb: Gikk til byen og handlet en gave, slappet av hjemme
Lørdag: Løpe halv marathon på formiddagen, kvelden var ut å spise, bar og dansing med venninner 
Søndag:  løpetur da jeg våknet og en gåtur med venninne + kafe. Slappe av hjemme på kvelden

Anonymkode: 606b2...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp :) Jeg elsker å bare være hjemme, jeg. Jeg er superduperintrovert, og det å kose meg hjemme er det beste som finnes. 

Før jeg fikk barn var helgene helt fantastiske, introvert-himmelen med masse boklesing, litt trening, gaming, osv. 

Nå har jeg barn, da, men vi gjør ikke noe mer spennende enn tur til lekeplassen, kanskje middag hos svigers, o.l. 

Anonymkode: f71d7...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 22.09):

Dette var min helg, og en typisk helg for meg (K38)
Fredag etter jobb: Gikk til byen og handlet en gave, slappet av hjemme
Lørdag: Løpe halv marathon på formiddagen, kvelden var ut å spise, bar og dansing med venninner 
Søndag:  løpetur da jeg våknet og en gåtur med venninne + kafe. Slappe av hjemme på kvelden

Anonymkode: 606b2...713

En sånn helg hadde jeg ikke giddet en gang hvert tiende år en gang 😂

Anonymkode: 96e11...43e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De beste helgene er jo de som er helt uten planer, så kan man slappe av hjemme, eller ta en tur på kafe eller kino hvis man får lyst.

Anonymkode: 2d8d7...01b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man gjøre noe spesielt i helgene? Da jeg var yngre dro jeg på fest og byen hver helg, føler jeg har festet fra meg og nå som 34 åring elsker jeg å være hjemme i helgene. Er veldig introvert også, så stortrives i eget selskap. 
 

Har ikke barn, så er ikke derfor jeg velger å være hjemme hver helg heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett hjemme i helgene ja. 

Anonymkode: 9e1e3...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgene pleier jeg å gjøre alt jeg ikke har fått tid til i huset i løpet av uken. Er av og til ute en tur på lørdager, men det er unntaksvis. Bor i nord hvor det er mye vær og lite tilbud. Men endringer er i ferd med å skje. Håper å finne et sted hvor jeg kan gå mer ute når som helst på året.

Anonymkode: 3a40b...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...