Gå til innhold

Hvis det er stress, så gidder jeg ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig litt misvisende overskrift, men..

Jeg er en sånn person som ikke liker å drive/pushe andre mennesker. Altså, hvis jeg tar initiativ til venner om å gjøre noe f.eks, og de gjør det komplisert og er frem/tilbake med hva de vil, så mister jeg interessen og gidder ikke. Fordi de virker som de ikke er interesserte. Og jeg orker ikke være en pådriver. (Men jeg blir ikke sur, jeg bare bruker ikke noe energi på det.)

Jeg har også en datter på 11 år, og jeg prøver å finne på ting med henne i helgene. Som å gå ut å gjøre noe, som hun også synes er hyggelig. Men om hun bruker halve dagen på å komme seg opp/gjøre seg klar, så gidder jeg ikke. Moren min mener jeg ikke "stiller nok krav", men jeg stiller jo krav på viktige ting. Men å gjøre noe hyggelig sammen, burde jo være valgfritt.

Har også vært i et langt forhold, og i forholdet var jeg likedan. Jeg kan si fra om ting én gang - hva jeg vil, hva jeg liker, osv. Men om det ikke er noe initiativ, så gidder jeg ikke å pushe. Det må liksom komme av seg selv og fordi den andre parten har lyst.

Sånn er jeg generelt i livet. Blitt såpass voksen at jeg orker ikke å "tvinge" frem ting, for jeg har selv hatt venner som "påtvinger" ting, og da blir det ikke hyggelig. Resultatet av å ikke være en pådriver, er jo at jeg ikke har så mange mennesker i livet, men få, nære relasjoner. Og det går egentlig helt fint, nå som jeg begynner å venne meg til det.

Kan noen relatere til slik tankegang?

Anonymkode: d46a4...0a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaaa😅😅😅jeg er også sånn! hehe er visst flere av oss😉

Anonymkode: c5235...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir det for mye styr gidder jeg ikke. Hva er greia med å gjøre alt så vanskelig liksom? 

Anonymkode: a03c6...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de ikke gidder å bry seg om å gjøre hyggelig ting du liker, da burde ikke du gi så mye tilbake heller. Da får du også sitte deg ned og vente på at de skal jobbe for å få deg med.

Anonymkode: b9a25...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er jeg også, så du er ikke alene. 

Om man må pushe, mase og vente på at noe hyggelig skal bli gjennomført så synes jeg hele hyggen har forsvunnet og da er det ingen vits. 

Er absolutt ingen pådriver, og jeg liker heller ikke bli mast og pushet på heller. Om det ikke kan lett gjennomføres forsvinner hele kosen og da "gidder" jeg ikke. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...