Gå til innhold

Sko til å gå med stigning på mølla

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ofte med tredemølla på maks stigning, gjerne en time eller mer om gangen. Men de gamle skoene jeg helst går med holder på å falle fra hverandre, og når jeg i stedet prøver å gå med vanlige joggesko som fungerer helt fint til å løpe med, ender det ofte opp med gnagsår i løpet av få minutter. Har dere tips til skomodeller jeg kan prøve? Selvfølgelig er det individuelt, men... Tenker at skoene trenger lite til ingen demping, og så må de være holdbare. Føler at jeg "slipper" litt i hælen når jeg forsøker å bruke forskjellige vanlige joggesko, noe som både gir gnagsår og jeg ser for meg at skoene kommer til å få hull på innsiden ved hælen ganske fort. De gamle skoene jeg bruker er fotballsko med hallsåle, de har "skinn" på innsiden av hælen og har fungert i en evighet, og selges såklart ikke lenger. De skoene trenger jeg ikke å knyte hardt og jeg får aldri gnagsår med dem... Har også prøvd med litt forskjellige sokker, både treningssokker/løpesokker og vanlige sokker, uten at jeg har klart å funnet noen suksessoppskrift

Anonymkode: 41df3...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ihvertfall unngått Asics om du ikke er interessert i sko som blir slitt ved hælen. Når det gjelder gnagsår pleier jeg bare å bruke plaster til beina er vandt til de og man ikke får gnagsår lengre. Om du søker opp barfotsko eller nulldropp får du opp gode alternativer. Men vær obs på at stingning i kombinasjon med ingen/lite oppbygning kan være hardt for akillesen om du ikke allerede er tilvendt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...