Gå til innhold

ID make up, forundation


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

har bestillt en sånn foundation e pudderform.. men kan noen fortelle meg teknikken. det er visst en spesiell teknikk. har hørt at den er skikkelig bra den foundationen, og har kjøpt en børste ved siden av. jeg er veldig glad i at det dekker ordentlig. har ikke no kviser el noe, men bare sånn rød hud. før jeg bestillte var jeg hos en forretning de selger dette, hun så på huden min og mente jeg burde ha den lyseste . "fair light". jeg er egentlig ganske vant med å bruke litt mørkere enn min egen hudfarge og er redd det blir for lyst, men har nå bestillt den lyseste siden hun sa det. men man kan vel kanskje bruke noe solpudder over el noe. bare gleder meg skikkelig til å bruke den, har hørt at man får så fin hud av den. at den liksom ser perfekt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Principessa

Hei, jeg utdanner meg som makeupartist og reklamerer sterkt for i.d sine produkter. Og kanskje spesielt pulver foundationen, som jeg er best kjent med. Et utrolig godt produkt! Jeg har fått en breefing i hvordan du skal påføre den, men føler vel ikke helt at det er akkurat måten det blir gjort på som er den mest avgjørende. Uansett, de i.d-folkene sier er at du skal ta litt av pulvere opp i lokket også swirle kosten oppi lokket, forså å ta en lett runde i ytterkant av anisktet før du begynner med resten. Hver nøye med å huske på hårfestet, ørene og nedover halsen. Husk at det er en foundation, selvom den er i pulveform.

Skjønte du noe av dette??

Jeg vet ikke hvor lys i huden du er..jeg er blond (litt kommunefarget) og lys i huden, og jeg bruker 2.3 medium beige.

Får jeg spørre hvor du har kjøpt dette og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall kjempefornøyd med denne foundationen, har endelig funnet en jeg aldri kommer til å bytte ut.

Jeg bruker også 1.2 Fairly Light (dette er ikke den lyseste, det finnes en 1 Fair). Fairly Light er en nydelig farge som passer utmerket til meg som er lys blond. Og jeg bruker alltid litt solpudder (warmth) eller blush over også. Den verste tabben en kan gjøre med foundation er å ha for mørk farge...

Det viktigste i påføringen er å ikke ta for mye på børsten. Du lærer etterhvert hvor lite som skal til. Jobb det godt inn i børsten og tapp den mot kanten av boksen sånn at ikke noe av produktet sees utenpå børsten. Jeg begynner hvor som helst i ansiktet, som regel der jeg trenger litt ekstra dekke, og børster ganske lenge rundt i ansiktet (1 minutt?), sånn at det virkelig jobbes inn.

Jeg mener at med en god foundation i riktig farge er det ikke vits i å ta noe på ørene eller halsen!

Anbefaler Kabuki børsten til påføring, den er veldig mye bedre enn den vanlige børsten.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg som skrev inn inlegget.

har bestillt den kabuki børsten også. til deg som lurte på hvor jeg skal kjøpe den er gjennom skolen. går på hudpleieakademiet så får den id foundation for 239 kr. i butikken koster den 405 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...