Gå til innhold

Ang. StrawberryNet...


En som vet

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvor strenge de tror de er når det gjelder varer over 200 kr? Er en parfyme jeg har lyst til å kjøpe til kjæresten min der, og med de 10% blir det 210 kr. Tror du jeg må betale noe ekstra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir den tatt i tollen, så må du betale moms om varen koster 201 :forvirret:

Selv har jeg gamblet noen ganger, har hittil gått bra..men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den tatt i tollen, så må du betale moms om varen koster 201  :forvirret:

Selv har jeg gamblet noen ganger, har hittil gått bra..men man vet jo aldri.

Har det bare dreiet seg om varer som bare var så vidt over 200, eller alle varer uansett hvor dyre de var? Har kjøpt for over 200 der før og da måtte jeg betale moms, men nå husker jeg ikke hvor dyr varen var da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det bare dreiet seg om varer som bare var så vidt over 200, eller alle varer uansett hvor dyre de var? Har kjøpt for over 200 der før og da måtte jeg betale moms, men nå husker jeg ikke hvor dyr varen var da....

Den dyreste jeg har kjøpt kostet ca 300.

Nå har jo strawberrynet en tilbakebetalings-tjeneste om varen blir stanset i tollen. Så du slipper å betale noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strawberrynet er litt skummel, hos meg har den blitt stoppet HVER ENESTE GANG. Strawberrynet skriver jo ikke ned verdien, så da er det veldig greit for tollerne/posten å luke pakkene derfra ut... Dette var grunnen til at jeg sluttet å kjøpe ting for over 200 derfra, synes det er stress å få tilbake utgifter, så da blir det til at jeg bare betaler, og vips var det ikke så billig likevel.

Men som susanne sier, du kan få disse utgiftene tilbake ved å fakse kvitteringen din til Strawberrynet. Hvis du er litt mindre tiltaksløs enn emg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strawberrynet er litt skummel, hos meg har den blitt stoppet HVER ENESTE GANG. Strawberrynet skriver jo ikke ned verdien, så da er det veldig greit for tollerne/posten å luke pakkene derfra ut... Dette var grunnen til at jeg sluttet å kjøpe ting for over 200 derfra, synes det er stress å få tilbake utgifter, så da blir det til at jeg bare betaler, og vips var det ikke så billig likevel.

Men som susanne sier, du kan få disse utgiftene tilbake ved å fakse kvitteringen din til Strawberrynet. Hvis du er litt mindre tiltaksløs enn emg! ;)

Hmmm.... Egentlig er jeg sikkert mer tiltaksløs enn deg! :ler: Klarer aldri å få surret meg til sånne ting... Men leita litt på eBay og fant den der! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine pakker derfra blir alltid stoppet i tollen om de er over 200,- så det er nok lurt å få de til å skrive ned verdien ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strawberrynet er litt skummel, hos meg har den blitt stoppet HVER ENESTE GANG. Strawberrynet skriver jo ikke ned verdien, så da er det veldig greit for tollerne/posten å luke pakkene derfra ut... Dette var grunnen til at jeg sluttet å kjøpe ting for over 200 derfra, synes det er stress å få tilbake utgifter, så da blir det til at jeg bare betaler, og vips var det ikke så billig likevel.

Men som susanne sier, du kan få disse utgiftene tilbake ved å fakse kvitteringen din til Strawberrynet. Hvis du er litt mindre tiltaksløs enn emg! ;)

Det er ikke strawberrynet sin feil at Norge har de tollreglene vi har! Strawberrynet skrev ned verdien på pakker før, men måtte slutte med det om de skulle få lov å fortsette å sende til Norge. Tollvesenet kan sette slike ultimatum om det blir oppdaga mye "juks" med forsendelser fra ett spesielt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten over

De skrev bestandig ned verdien på de første pakkene jeg bestilte fra dem, men de ble stoppa og sjekka HVER gang! Og når tollvesenet da ba meg bla opp kvittering ble jo "jukset" oppdaga.... Så jeg har fått beskjed om at de ikke kan gjøre det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...