Gå til innhold

Dere som har hatt omicron, hvordan var deres sykdomsforløp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble syk, trøtt, sov, ble frisk, litt syk igjen, friskere, vant ikke i Vikinglotto denne gangen heller, fortsatt tett i nesa, stort sett frisk, litt feber igjen og deretter frisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble syk på torsdag, har hatt feber, vondt i halsen og kvalme/oppkast. Har absolutt ingen energi enda. 
 

Ungene som er uvaksinerte fikk det mye mildere enn oss voksne som er fullvaksinerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Fikk to vaksinedoser i høst, hadde omikron nå for 3-4 uker siden. Er ellers frisk, i 30-årene.

Kjente litt kribling i halsen en dag, testa positivt dagen etter. Hadde litt vondt i halsen og var snørrete i rundt 4 dager. 2 av dagene følte jeg meg også litt slapp. Ellers ingenting. Var på jobb (hjemmekontor) hele veien. Var som en vanlig forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene ungen ble nesten ikke noe syk, andre ungen en del dårligere.

Jeg hadde feber og hodeverk i ca 2 døgn. 

Anonymkode: d0b6e...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hosten varte lenge etter isolasjonstiden var over. Jeg hostet til jeg nesten brakk meg i flere uker. Ellers følte jeg meg egentlig helt grei. Hadde noen dager med feber i starten og litt hodepine. Hadde hverken tett nese eller sår hals. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet med Hodepine,tørr hals,tett nese på dagen.

Så begynte feber å stige opp til 40 grader 2 dager. Dag 3 sto det stille på 38 feber, hadde også ømme muskler,sykdomfølelse,vondt i brystet,tungpust

Dag 4 forsvant feberen. Men sliter med utmattelse og svimmelhet. Klarer ingenting. I morgen er dag 11 av korona.

Malin1990 skrev (På 23.2.2022 den 23.26):

Det startet med Hodepine,tørr hals,tett nese på dagen.

Så begynte feber å stige opp til 40 grader 2 dager. Dag 3 sto det stille på 38 feber, hadde også ømme muskler,sykdomfølelse,vondt i brystet,tungpust

Dag 4 forsvant feberen. Men sliter med utmattelse og svimmelhet. Klarer ingenting. I morgen er dag 11 av korona.

Jeg har kastet opp 2 ganger også etter feberen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren min holder på nå. Tre doser og ikke i noen risikogruppe.

Dag 1 og 2: Litt rusk i bihulene, men ikke noe han hadde tenkt over hvis det ikke var for at en kollega testet positivt noen dager før (kroniske bihuleproblemer, så ikke unormalt med litt rusk oppi der). Sov dårlig på natt. Negative tester begge dagene.

Dag 3: Fremdeles litt rusk i bihulene. Hostet litt og hadde så vondt i hodet at han så stjerner hver gang han prøvde seg på et forsiktig host eller kremt, men Paracet hjalp godt. Sov veldig godt på natt. Flere negative tester gjennom dagen.

Dag 4: Bihulene er like og har fremdeles litt tørrhoste. Ikke noen voldsom hoste og han kan stoppe det med å drikke noen slurker vann. Hodepinen er borte. Svak positiv test på morgenen.

Han sier selv at han egentlig føler seg ganske bra og orker å gjøre alt han pleier å gjøre i løpet av en dag, men at han trenger å slenge litt på sofaen etter å ha måkt snø. Mamma rapporterer om at han ikke har manflu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om jeg kan ha fått det nå. God almenntilstand, kanskje noen timer med varm panne, har ikke temperaturmåler. Men sliten, har hjemmekontor med pc på fanget. Hjemmetest negativ. Eller kanskje det bare er psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært småforkjølet en stund, med bare negative tester. Fikk begynnende vondt i halsen mandag. Tirsdag: vondt i halsen og plutselig dårlig mage og positiv test. Ble mer snørrete, vondt i halsen, slim i halsen og lav feber i et par dager. Formen har vært helt grei hele tiden, merket ikke mye til feberen. Ingen hoste eller hodepine. Det som henger igjen nå er tett nese og litt slim i halsen.

Uvaksinert og hatt korona tidligere med mildt forløp.

 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Oppkast hos dere voksne også? Trodde ikke det var et symptom? 

Anonymkode: 6ef6f...610

Jeg vet om mange, både voksne og barn, med oppkast og diaré som symptomer på korona. 😅 Det var én av grunnene til at jeg testet meg, for det er uvanlig for meg og et korona-tegn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omsider fått herligheten selv, virker det som. Ble syk søndag og har hatt hodepine, tørrhoste og tappet for energi. Sover ekstemt mye så har ikke fått testet enda. Er uvaksinert men har opplevd tilfeller med influensa verre. En lav pris for boosting og oppgradering av immunforsvaret.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (7 timer siden):

Har omsider fått herligheten selv, virker det som. Ble syk søndag og har hatt hodepine, tørrhoste og tappet for energi. Sover ekstemt mye så har ikke fått testet enda. Er uvaksinert men har opplevd tilfeller med influensa verre. En lav pris for boosting og oppgradering av immunforsvaret.

Det med å sove mye fikk jeg og. Utrolig trøtt. Ellers slapp jeg unna både hodepine og kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 19.26):

Testa positivt den 20. Er lei håper på å bli frisk snart 🙄

Hvordan var sykdomsforløpet deres? Hvor lenge hadde du omicron? 

Anonymkode: f4ca2...dd4

Antydning til hodepine og muligens enda lavere energinivå enn vanlig på mandag, men fungerte som normalt og tenkte ikke på at jeg kunne være syk. Ikke før ettermiddag tirsdag begynte jeg å føle at kroppen jobbet med noe ekstra, tok da en test som viste seg positiv. Hadde da samme vage symptomer som dagen før, men var også begynt å fryse.

Onsdag dag hadde jeg lett hodepine, var trøtt og sliten, hadde sannsynligvis tidvis lett feber (målte ikke). Jeg følte meg kald, deretter svettet jeg ut sengetøyet. Tok noen Paracet fordi jeg ikke syns noe om å ha vondt i hodet, ikke fordi smertene var uutholdelige. Sov mye. 

Torsdag var jeg mye bedre igjen. Ingen vondt i hodet, ingen følelse av feber, men kjente at jeg ble litt fortere sliten av å gjøre alminnelig husarbeid enn vanlig. Dette var i går. I dag føler jeg meg i god form/normal. Kunne gått på jobb, men vi har fått beskjed om å holde oss hjemme de 4 dagene ved positiv test, så …

Alt i alt et veldig lite dramatisk og kortvarig sykdomsforløp. Er uvaksinert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to doser, og testet positivt for seks dager siden. Den første dagen var jeg bare litt rar i halsen, men etter det har jeg vært plaget med svimmelhet, kvalme, frostrier, hodepine, muskelverk og at jeg er sliten. Helhetlig sett er jeg nok betraktelig bedre nå enn for ei uke sida, men jeg er skremmende sliten, og dette synes jeg ikke har blitt bedre heller. Jeg har vært borte fra jobb hele uka, har ikke klart hjemmekontor engang. Jeg synes det er en kraftanstrengelse å gjøre enkle ting, og jeg kjenner at bare det å planlegge hvordan jeg skal gjennomføre noe på en enklest mulig måte er vanskelig. 

Jeg har aldri opplevd noe lignende, og hvis ikke noe vesentlig skjer i helga, så klarer jeg aldri en arbeidsdag på mandag. 

Ja, og en ting til: Først nå i dag har smakssansen min begynt å forsvinne. 

Endret av Søgni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frysninger, mild feber om natten, mild hodepine og sliten i kroppen. Ble syk på tirsdag og følte meg så og si frisk på torsdag. Har enda en svak sykdomsfølelse (som en mild forkjølelse, bare uten snørr og hosting). Har hele veien vært i stand til å gjøre vanlige ting i huset, og har vært mye sykere med influensa før. 

Er uvaksinert. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...